Hoe maak ik dit goed?

08-07-2011 01:24 347 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals velen die hier een topic plaatsen heb ik al vaak rondgekeken op Viva maar nog nooit zelf geregistreerd/een topic aangemaakt.

Dit verhaal klinkt misschien echt heel vreemd, maar ik ga het zo objectief mogelijk vertellen:

Ongeveer drie weken geleden heb ik in een club een hele leuke jongen ontmoet. Het klikte meteen, al toonde hij wel meer interesse dan ik. Ik begon meestal met het sturen van 1 sms, maar vervolgens hadden we hele sms gesprekken. (Al moet ik wel toegeven dat hij vaak laat reageerde, soms pas een (halve dag later).)

Nu hadden we vrijdag een date die heel gezellig was en uitliep op seks. Heel leuk allemaal, maar we hebben wel beiden besloten dat het misschien niet zo slim van ons was. Hij zei wel direct na de date dat hij graag binnen nu en twee weken weer wat af wilde spreken.

Nu werd ik afgelopen zondag ziek.. een enorme blaasontsteking waar ik ook ontzettende koorts bij heb. Maandag hebben we gebeld.. hij was heel lief.. Gelukkig heb ik hem toen wel verteld hoe onuitstaanbaar ik ga zijn als ik ziek ben..

Nu heb ik al 2 dagen niks meer van hem gehoord. Ik denk oprecht dat hij gewoon druk is.. maar dat ik het een beetje heb verpest door nogal opdringerig te doen. Ik dacht dat ik mogelijk zwanger van hem was (deze 'tekenen' van zwangerschap bleken later toen ik de vroege zwangerschapstest gedaan had gewoon bijwerkingen van de antibiotica..) maar goed.. ik heb hem dus best vaak gesmst met dat ik iets belangrijkst moest vertellen en of hij me wilde bellen.

Ik dacht echter (mede door de hoge koorts denk ik) dat hij me negeerde omdat hij me niet meer leuk vond en me subtiel wilde dumpen.. (hier had ik geen enkele reden toe..)

Nu heb ik hem ongeveer 2 dagen bestookt met berichtjes. (Ongeveer 10 per dag..) terwijl hij niks terug stuurt. Ik denk oprecht dat hij het eerst gewoon druk had maar dat ik hem nu heb afgeschrokken met mijn opdringerigheid.

Mijn vraag is wat ik nu moet doen.. want ik zou echt graag met hem verder daten.

Ik heb voor mezelf een paar opties, maar jullie mogen natuurlijk aanvullen:

1. Hem gewoon laten, hopen dat hij naar mij komt. (Wel met het risico dat ik niet kan uitleggen waarom ik zo hysterisch deed en hij dus misschien denk dat ik hysterisch ben, en geen contact op neemt.)

2. Hem een paar dagen met rust laten en dan bij hem langs gaan om het hem rustig uit te leggen.

3. Morgen als ik wakker word hem een excuus sms sturen waarin ik uitleg dat ik hoge koorts had en dacht dat er wat ergs aan de hand was.. en dat het door de koorts allemaal 10x erger leek en daarom zo hysterisch deed. Dat ik hem niet af wilde schrikken maar gewoon erg in paniek was..

Hopelijk kunnen jullie me helpen. Want ik ben normaal (als ik niet ziek ben) echt niet het type meisje dat zo hysterisch zou doen.. ik ben juist een beetje van de afstand in het begin..
Ik denk dat je een soa hebt... Buikpijn, blaasontsteking... Ff testje doen!
wat een raar verhaal.

Maar ik heb jou symptomen ook wel eens gehad en had toen een SOA. Zou je maar even laten testen en nooit meer zonder condoom doen met iemand die je niet kent en waarvan je niet weet of hij wel of nie getest is.

En niet langs gaan natuurlijk.
Dat hele zwanger-zijn verhaal was natuurlijk gewoon bedoeld om zijn aandacht te trekken. Iemand reageert niet op een sms en vervolgens sms-en dat je iets heel belangrijks moet vertellen. Puur bedoelt om aandacht te trekken in de hoop een reactie te krijgen,niets meer. En dat 20 x achterelkaar. Die jongen heeft spijt als haren op zn hoofd dat ie zich in heeft gelaten met zo'n weirdo. En dan nu een excuus sms sturen en ook nog eens naar zijn huis gaan?! Ik vind jou eng!
Als iemand me dat zou smsen, zou ik denken: aandachtstrekker. Anders zou diegene me wel bellen en het me gewoon vertellen. En als ik dus zou weten dat hij op zijn werk sowieso niet kan bellen, zou ik dus na zijn werk bellen.

Zo komt het nogal aandachtsvragend over ipv serieus.
Ik denk dat je beter niet EN kan smsen EN ongevraagd langskomen. Dat is waaay too much. Straks denkt ie echt dat je een stalker bent.
En dat bevangen zijn door hoge koorts is natuurlijk ook de grootste onzin. Als je hele erge hoge koorts hebt, dan heb je echt geen fut om iemand 20x te sms-en. Dat je die koorts nu wilt gaan gebruiken als excuus voor je hysterische gedrag staat echt heel heel erg dom. Daar gelooft ie natuurlijk helemaal geen bal van.Hou de eer aan jezelf!
Ik ga het nu bekijken vanuit het oogpunt van de man.

Half juni ontmoet ik een leuk meisje in een club. Ze smst me heel gretig. Ik heb zin om haar te ontmoeten, en die eerste date loopt op sex uit.

Daarna wordt ze ziek, ik zeg lieve dingen, maken verder geen afspraken. Daarna bestookt ze me met tientallen smsjes over wel/niet zwanger zijn (!) Nou heb geen trek om daar op in te gaan.

Als ze maandag voor mijn deur staat, nou dan bel ik de politie.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik heb het idee dat we hier op het Viva forum niet zo goed kunnen lezen. Wat gruwelijk irritant.

Aangezien iedereen hier al de negatieve kanten belicht (waar ik het uiteraard mee eens ben) zal ik toch de goede kant er van in proberen te zien:

- Je hebt hem nog niet gezegd dat je dacht dat je zwanger was. Laat hem nu gewoon met rust en mocht hij er nog over beginnen, verzin dan iets anders.. en vooral: iets geloofwaardigers. (Ik geloof best dat jij het zelf gelooft hoor, maar ik denk meer dat jij het jezelf wijsmaakt om hem te kunnen smsen.)

- Loop al je smsjes na.. is het echt zo erg of leek dat gisteren avond maar zo? Soms zijn de dingen in de ochtend veel minder erg.

- Hij reageert niet als je zegt dat je wat belangrijks te vertellen hebt: hij is hier de sukkel.

- Bedenk wat hij gisteren avond te doen had, misschien had hij wel helemaal geen tijd/energie om iets terug te sturen. Zeker niet als hij het idee had dat je heel serieus was. (Stel hij ging gisteren avond uit, had wat gedronken en jij stuurt hem zoiets. Ik zou dan wachten tot ik de volgende middag uitgeslapen en nuchter ben met reageren.)

- Onwaarschijnlijk: maar misschien is zijn telefoon stuk/gestolen.

- Als hij je voor dat je zo 'hysterisch' deed (ga eerst maar eens uitzoeken of dat echt zo was, was je misschien niet gewoon redelijk? Het is gewoon irritant als je iets belangrijks wil vertellen en iemand reageert niet, dat snapt iedereen) wel leuk vond, dan verpest je dat hierdoor niet. In ieder geval, dan kun je het vast nog wel goed maken.

(Al betwijfel ik misschien of hij je wel echt leuk vond, maar dat weet je zelf het beste natuurlijk.)
Ik ben erg benieuwd naar die sms-jes. Wat sms je als je continu geen antwoord krijgt?
Je opent een topic met de vraag of je je gestalk via sms nog goed kan maken.

En optie 3 die je neer zet is.... een sms sturen.

Tsja. Wat denk je zelf?
Dank jullie voor al jullie reacties. Al zijn ze niet allemaal even aardig, ik ga er vanuit dat jullie gewoon tot me door willen dringen.

Ik ga even proberen op alles te reageren voordat ik moet werken.
quote:Noor1979 schreef op 08 juli 2011 @ 07:28:

Valt niemand over het feit dat ze sowieso geen positieve test kan krijgen 4-5 dagen na de seks, en al helemaal niet zwanger kan worden als ze seks heeft gehad 3 dagen voor haar verwachte menstruatie? Je lichaam kennen is ook een kunst blijkbaar.

Je kunt zelfs zwanger worden tijdens je menstruatie. Ik geef toe: de kans is klein.. maar ik ben gewoon heel voorzichtig.

Het was inderdaad nogal overdreven waarschijnlijk, maar ik was wel echt bang.. ik ben in dat soort dingen nogal een pessimist, ga meteen van het ergste uit en nadenken over of ik dan moet kiezen tussen een abortus of een baby krijgen, dat soort moeilijke dingen. Meestal val ik er alleen anderen niet mee lastig en vecht ik dat met mezelf uit.
quote:meds schreef op 08 juli 2011 @ 02:25:

in plaats van je op die jongen te richten kan je de energie beter steken in zelfonderzoek. Dit gaat natuurlijk over diepgewortelde onzekerheid en verlatingsangst. Zolang je dat niet aanpakt zal je niet in staat zijn een gezonde relatie aan te gaanHm, ik begrijp wat je zegt en als ik dit vaker zou hebben zou ik dat ook zeker doen, maar dit is niet de eerste keer dat ik date. Normaal heb ik hier geen last van. Het klinkt misschien niet erg geloofwaardig, maar normaal ben ik ook niet een meisje dat achter mannen aan gaat lopen.. of uit zichzelf smst.. dat soort dingen. Bij hem was het gewoon anders. (Misschien een gevalletje van: hij negeert mij dus ik vind hem interessant, maar voor de afgelopen twee dagen deed hij echt geweldig. En niet op een: 'Ik wil seks en verder niets' manier. (Daarover ga ik ook niet tegen mezelf liegen, want dan kan het alleen maar zeer doen.)
quote:lempicka schreef op 08 juli 2011 @ 02:27:

Idd kom je totaal niet over zoals je praat over jezelf. Dat je normaal nooit zo bent. Alsof koorts hier een oorzaak van is? Als ik koorts heb dan lig ik laveloos op de bank en ga ik niet een jongen stalken met 20 smsjes. Maarja wie ben ik?Nou misschien is koorts niet de oorzaak, maar ik zou niet weten wat dan wel? Misschien het feit dat hij de eerste man in tijden is die me 'negeert', of dat ik gewoon gestoord ben? Ik weet het niet.. ik weet alleen dat het anders is dan hoe ik normaal doe.
quote:yinty1 schreef op 08 juli 2011 @ 07:10:

Eeh.. Die zwangerschap is dan niet meer het punt.. Maar blaasontsteking... na de sex, ..

Ooit ook eens meegekregen van huisarts, dat onveilig vrijen met iemand die veel partners heeft blaasontsteking een gevolg kan zijn. Heb je al

Stilgestaan bij de kansen op

SOA?

Laat los! Je blijft er veel te veel

Mee bezig, geef jezelf ook even de tijd om weer tot jezelf te komen. De kans dat je anders blijft vallen in impulsieve herhalingen is wel groot! Succes, hoop dat ie er uiteindelijk om kan lachen aan de andere kant denk ik ook; wat een sukkel. Onveilig vrijen, jouw paniekreactie erna negeren, want stel je voor dat je dankzij hem wel iets heb opgelopen. Dat heet je verantwoordelijkheid niet nemen. Zegt ook wat over hem.

Dankjewel voor je lieve reactie.

Ik ga over twee weken ook een test doen en over een maand bloed laten prikken voor HIV, maar dat kan nu helaas nog niet.

Verder, ik denk ook dat ik hem nu gewoon maar met rust laat.
quote:bommi schreef op 08 juli 2011 @ 08:39:

Ik ben erg benieuwd naar die sms-jes. Wat sms je als je continu geen antwoord krijgt?

"Hee, ik weet dat je waarschijnlijk nu werkt, maar zou je even kunnen bellen als je klaar bent? Ik wil je wat vertellen maar dat vind ik niet zo netjes om over de sms te doen."

"Ik zie dat je mijn bericht gelezen hebt, kun je even laten weten of je nog belt en zo ja hoe laat? Ik weet namelijk niet hoe laat je klaar bent met werken en ik voel me echt beroerd dus zou graag gaan slapen."

"Dit is ook belangrijk voor jou weet je."
quote:huppeltrut schreef op 08 juli 2011 @ 08:34:

Ik heb het idee dat we hier op het Viva forum niet zo goed kunnen lezen. Wat gruwelijk irritant.

Aangezien iedereen hier al de negatieve kanten belicht (waar ik het uiteraard mee eens ben) zal ik toch de goede kant er van in proberen te zien:

- Je hebt hem nog niet gezegd dat je dacht dat je zwanger was. Laat hem nu gewoon met rust en mocht hij er nog over beginnen, verzin dan iets anders.. en vooral: iets geloofwaardigers. (Ik geloof best dat jij het zelf gelooft hoor, maar ik denk meer dat jij het jezelf wijsmaakt om hem te kunnen smsen.)

Ik ben niet zo van het liegen, maar dat is inderdaad misschien wel de beste optie, aangezien het waarschijnlijk toch loos alarm was. (Ik lees hier van een aantal dames dat die test nog helemaal niets zegt na een paar dagen, dus misschien moet ik er sowieso nog een doen.. wel raar dat mijn huisarts daar dan niks over heeft gezegd.)

- Loop al je smsjes na.. is het echt zo erg of leek dat gisteren avond maar zo? Soms zijn de dingen in de ochtend veel minder erg.

Het was inderdaad wel minder erg dan ik dacht. Ik heb hem wel vaak gesmst, maar naar mijn mening waren het toch wel redelijke berichten... en niet 'IK BEN EEN MANIAK EN IK WIL NU AANDACHT' berichten.

- Hij reageert niet als je zegt dat je wat belangrijks te vertellen hebt: hij is hier de sukkel.

- Bedenk wat hij gisteren avond te doen had, misschien had hij wel helemaal geen tijd/energie om iets terug te sturen. Zeker niet als hij het idee had dat je heel serieus was. (Stel hij ging gisteren avond uit, had wat gedronken en jij stuurt hem zoiets. Ik zou dan wachten tot ik de volgende middag uitgeslapen en nuchter ben met reageren.)

- Onwaarschijnlijk: maar misschien is zijn telefoon stuk/gestolen.

- Als hij je voor dat je zo 'hysterisch' deed (ga eerst maar eens uitzoeken of dat echt zo was, was je misschien niet gewoon redelijk? Het is gewoon irritant als je iets belangrijks wil vertellen en iemand reageert niet, dat snapt iedereen) wel leuk vond, dan verpest je dat hierdoor niet. In ieder geval, dan kun je het vast nog wel goed maken.

(Al betwijfel ik misschien of hij je wel echt leuk vond, maar dat weet je zelf het beste natuurlijk.)

Dat denk en hoop ik zelf ook, al ga ik me er niet meer zo op focussen als gister avond. Jeetje, ik ga heus niet dood als die jongen mij niet leuk vind. Ik denk dat ik het nu sowieso laat rusten en daarna wel zie wat ik doe. Misschien ga ik wel gewoon langs in het restaurant dat hij werkt. Ik bedoel: ja gaat sowieso geen scene maken op een openbare plek. Als hij me dan ontloopt weet ik genoeg, als hij naar me toe komt dan is er misschien nog een kans. Maar goed, eerst maar eens een paar dagen niet
Heeft hij ook een konijn?

Moet opeens aan de film Fatal Attraction denken.
Klaar. :')
quote:liefnaief schreef op 08 juli 2011 @ 08:52:

[...]

"Hee, ik weet dat je waarschijnlijk nu werkt, maar zou je even kunnen bellen als je klaar bent? Ik wil je wat vertellen maar dat vind ik niet zo netjes om over de sms te doen."

"Ik zie dat je mijn bericht gelezen hebt, kun je even laten weten of je nog belt en zo ja hoe laat? Ik weet namelijk niet hoe laat je klaar bent met werken en ik voel me echt beroerd dus zou graag gaan slapen."

"Dit is ook belangrijk voor jou weet je."Pff... ik zou spontaan geen zin meer krijgen om te bellen!
quote:Sssenta schreef op 08 juli 2011 @ 08:58:

Heeft hij ook een konijn?

Moet opeens aan de film Fatal Attraction denken.

Haha ik ga hem sowieso niet stalken. Het stalkgehalte van de berichten viel uit eindelijk ook wel mee (net op aanraden van degene hierboven allemaal gelezen) alleen de frequentie he..

Maar goed, ik zou het snappen dat iemand me zo vaak smst als diegene echt in paniek is. (Misschien ben ik de enige, maar toch. :P)

Ik hoop dat degene hierboven trut? (zo even nick opzoeken en het bericht aanpassen) gelijk heeft, maar aangezien zij de enige is met die mening ben ik er bang voor.

Hoe dan ook, ik ga heus niet dood zonder die jongen. In feite, wil ik wel iets met een jongen die niet reageert als ik zeg dat het echt belangrijk is?

Maar ik denk gewoon dat het geen kwaad kan om over een tijdje eens langs te gaan, gewoon om dingen als 'telefoon kapot, ik was bang dus ik smste niet terug, etc' uit te sluiten.
quote:Aapislief schreef op 08 juli 2011 @ 09:00:

[...]

Pff... ik zou spontaan geen zin meer krijgen om te bellen!Nee natuurlijk niet, maar het was ook niet echt bedoeld als 'een leuk belletje'.
Als ik die jongen was, dan zou ik je een sms terugsturen.

Dit opdringerige gedrag zou me teveel zijn.

En dat ik geen behoefte meer zou hebben aan verder contact.

Sorry voor dit 'harde' antwoord. Maar wel eerlijk.
@Dave

Dat zou nog beter zijn dan gewoon niets laten horen
Het niets laten horen zegt hetzelfde als wat Dave zegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven