Hoe moet het nou??

21-11-2009 10:41 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 11 jaar getrouwd en heb 2 kids. Ik ben iemand die heel postief in het leven staat maar mijn man is dat niet. Daar hebben we helaas al heel veel ruzie om gehad. Hij is een hele lieve man die het beste met me voor heeft , maar zijn negatieviteit heeft de overhand.

Om het er niet makkelijker op te maken heb ik een minnaar. Hij is echt totaal anders en ik voel me bij hem super. Omdat hij net uit een dramatische relatie komt wil hij voorlopig geen relatie en hij is er ook erg duidelijk in dat hij mij helemaal niks wil beloven , want misschien wil hij wel nooit een relatie.

Dat geeft ook niks , ik geniet van hem en hij ook van mij. Het probleem is dat ik niet meer weet wat ik moet. Aan de ene kant heb ik regelmatig het gevoel dat ik beter kan scheiden , maar ik twijfel ook wel weer heel erg.

Mijn gevoel bij mij minnaar is soms zo sterk dat ik niet blij kan zijn met mijn man en soms sta ik zo met beide benen op de grond dat ik ook weet dat ik nooit mijn huwelijk op moet geven voor mijn minnaar. Hij ziet (voorlopig) geen toekomst voor ons.Hij vind me wel superlief en vind het ook hartstikke fijn als ik bij hem ben (het draait niet alleen maar om sex bij ons)

Mijn gedachten zijn momenteel een 8 baan en ik heb soms het idee dat ik er in verzuip. Wat moet ik doen?
ik neem aan dat je man altijd al zo is geweest? Waarom ben je dan met hem getrouwd en heb je kinderen met hem gekregen?

Als hij niet altijd negatief is geweest, wat is er dan veranderd?

Een minnaar nemen omdat je huwelijk niet is wat je er van had verwacht, is nooit een goed idee, dat vertroebelt alleen maar en die minnaar is ook een stuk minder leuk als je met hem samenleeft en zijn vuile sokken moet wassen hoor.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lieve TO, laat je keuze niet afhangen van die minnaar. Ik krijg een beetje het idee dat je makkelijker bij je man weg zou gaan, als die minnaar zei met je verder te willen voor een serieuze relatie.

Maar de keuze die je maakt, hangt af van jou, van jouw gevoel.

Als die minnaar nu al aangeeft geen echte relatie te willen, dat weet je zelf ook wel, waar je staat toch.

Zet alles op een rijtje, neem een pauze van die minnaar en bedenk goed wat je wilt en voelt. Maar maak geen keuze om praktische redenen.

Mijn man heeft een slippertje gemaakt en het heeft een gat in ons huwelijk geslagen. Hij kwam bij mij terug, omdat hij mij wou. Als hij bij me terug was gekomen, omdat ik praktischer was, had ik liever gehad dat hij bij haar was gebleven.
Leef lang genoeg om een probleem te worden voor je eigen kinderen!
Oh, wacht even, deze minnaar is die collega waarmee je gewoon eens een keer wilde zoenen. En toen toch maar wel net iets meer. En dat ging toch juist je relatie redden, dat buiten de deur wippen?

Nou ik sta echt van verbazing met mijn ogen te knipperen dat het nu toch anders blijkt te lopen. Wie had dat nou gedacht?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Dus er mankeert van alles aan je man en daardoor is je huwelijk niet goed. En dus zoek je maar een minaar die jou wel blij kan maken.

Maar evengoed denk jij dat je een positief ingesteld persoon bent?? Hoezo? Je bent teleurgesteld in je man omdat hij je niet gelukkig kan maken en dus ga je vreemd en nu ben je verbaasd dat je zo instabiel bent. Je lijkt me eerder pathetisch en nogal negatief ingesteld. Jij hebt dus een ander nodig om gelukkig te zijn. Iemand die positief is ziet namelijk ook de goede kanten van haar man en haar huwelijk, en zet haar schouders er onder.

Iemand die positief is denkt ook aan de belangen van anderen (ik noem maar even de kinderen) voordat ze overgaat tot het bevredigen van haar eigen behoeften.

Kortom er mankeert nogal wat aan jou, dus voordat je je mond opendoet over anderen zou ik eerst maar eens naar mezelf kijken
Meds, is nog al direct in de verwoording, maar er zit wel wat in.
ja ik begrijp dat niet hoor: "oh hij maakt me niet gelukkig en dus shoppen we verder tot we iemand vinden die me wel gelukkig maakt"

Lekker makkelijk met een roze bril. Verliefdheid is altijd tijdelijk.

Ondertussen zijn er wel drie onschuldigen de dupe waaronder twee kinderen
en dan ook nog zeggen dat er aan jou niks mankeert.... kom op zeg
Meds, ben het in grote lijnen wel met je eens hoor.

Mijn man ging vreemd en ik ging direct bij mezelf ten rade.... oke in mijn geval was er niet zo heel veel bij mezelf te vinden. Maar ik was wel realitisch genoeg om eerst naar mezelf te kijken.

Ik volg nu al een tijdje topics over het onderwerp vreemdgaan en hier krijg ik ook het gevoel dat het gewoon is om kant en klaar verder te kunnen gaan (is niet zo plat bedoeld als ik het zeg, kon even geen andere woorden vinden).
Uh ik bedoel dus hier, dit specifieke onderwerp. Voor ik weer beladen wordt.....
Ik ben het zo eens met Rider, JC en Meds (en de rest die in die trant reageren, eigenlijk iedereen dus).

En waar is Jasmijnblauw? Er vandoor omdat de antwoorden haar niet bevallen?

Dat komt niet zo positief over he.
Cum non tum age
.
anoniem_88697 wijzigde dit bericht op 06-12-2009 00:56
Reden: .
% gewijzigd
quote:ColeTurner schreef op 21 november 2009 @ 10:54:

jasmijnblauw: als je geen minnaar zou hebben, zou je dan nog steeds weg willen bij je man. Ik zou de keuze om je man te verlaten niet laten afhangen van de minnaar, maar van de vraag of je verwacht dat je relatie met je man toekomst heeft of niet.Tja, zo doen de meeste mensen het, helaas.
quote:ColeTurner schreef op 21 november 2009 @ 11:58:

[...]

Draag je al een broekpak?Dat nog net niet maar ik ontdekte wel net een bouwvakkers decolleté toen ik mijn onderste keukenkastjes aan het soppen was
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Summerdance

Fijn dat we het weer met elkaar eens zijn
Peas on earth!
Zijn we toch bijna altijd Pode.....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Zamirah schreef op 21 november 2009 @ 12:48:

[...]

Tja, zo doen de meeste mensen het, helaas.Dat is ook wat ik zie bij mensen in mijn omgeving, die scheiden. Kennelijk hebben mensen een duwtje nodig in de zin van een nieuwe verliefdheid.
Mannen: je wordt er niet goed van. Dumpen en voor jezelf kiezen is mijn idee. Ik doe dat ook, want er zijn er maar weinig waar je echt wat aan hebt en die echt wat beteken. Echt een zeldzaam feit als je dat geluk hebt: een goede man, koester hem!!!!
voer eendjes geen oorlog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven