Hoe moet ik tegen hem doen?

29-08-2010 03:31 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

ik zit nu een beetje te twijfelen...

Ik woon en studeer momenteel in Engeland en heb hier vorig jaar een Amerikaanse jongen leren kennen (medestudent). Met deze jongen klikte het ontzettend goed, we hadden goede gesprekken etc., mailden wat af en het leek er op dat hij er klaar voor was om me mee uit te vragen, wat uiteindelijk niet is gebeurd. Toch moet ik wel eerlijk toegeven dat hij soms wel erg persoonlijke vragen stelde over mijn liefdesleven en me leek te "controleren" bijv. door te vragen waar ik naartoe was gegaan met wie, wie die mensen waren, wie daar nog meer waren etc. etc. Daarnaast bemoeide hij zich met zaken die hem niet aangingen. Ook kwam ik er achter dat hij me online controleerde en al mijn berichten doornam. Ik reageerde heel nonchalant en hierdoor probeerde hij me af en toe een beetje uit de tent te lokken door me jaloers proberen te maken. Ik liet me daar niet door beinvloeden en bleef nuchter, waardoor hij volgens mij het idee kreeg dat ik niet geinteresseerd was. Maargoed, op een gegeven moment zagen we elkaar bijna niet meer op school en het contact verminderde, hij liet vrij weinig van zich horen en het leek alsof hij met een ander meisje was, tenminste daarmee probeerde hij me mee jaloers te maken. Anyhow, na een lange tijd kreeg ik een smsje van hem met een bepaalde inhoud, die niet beledigend bedoeld was maar beledigend opgevat kan worden en hierop stuurde ik een smsje terug dat ik niet echt blij was met de inhoud, waarop hij weer een niet al te vrolijk smsje op terugstuurde. Ik was absoluut niet blij met de toon van dat smsje dus ik besloot om maar niks terug te sturen. een uur later bleek ie alweer spijt te hebben van zijn smsje (hij heeft wat issues) en stuurde me weer een smsje om zijn excuses aan te bieden. Op dit smsje heb ik niet meer gereageerd en heb niks meer van me laten horen. Maanden gingen voorbij en ik kwam voor de vakantie naar nederland om bij mijn familie te zijn. Vorige week ben ik weer in de UK aangekomen en uit verveling ging ik ff op i-net surfen en merkte dat hij me weer op een aantal manieren online had gecontroleerd etc. Over een maand zie ik m weer tijdens tennis trainingen (zitten ook in dezelfde groep) en weet absoluut niet hoe ik tegen hem moet doen. Ik bedoel ik zit een jaar met m opgescheept (school en tennis) dus ik kan het beter een beetje fatsoenlijk houden, ik weet ook niet hoe hij zou reageren als hij me weer ziet. ik vraag me aan de andere kant ook af waarom hij me nog steeds zo controleert en in de gaten houdt, terwijl het contact zo verminderd was en hij me niet mee uit heeft gevraagd. Hoe zouden jullie na zo'n sms incident reageren en sowieso op hem als persoon? Zouden jullie hem een kans geven mocht hij jullie dit jaar wel op date vragen?

Thanks
Je verhaal hangt nogal aan elkaar van de " ik-denk-dat's " en de " volgehs - mij's " en dat we niet weten wat er in dat SMS'je stond helpt ook niet echt mee.

Ik heb dus geen flauw idee.

Ik snap al niet eens waarom je nadenkt over wat je zou doen als hij je op date zou vragen.....daar heb je toch helemaal geen zin als alles zo'n enorm gedoe is?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Klinkt als een enge vent. Ik zou niet met hem afspreken. Ik zou überhaupt geen contact met hem willen en zou mijn emailadres en telefoonnummer veranderen.

Ik bedenk me nu opeens dat jij misschien wel wilt horen dat hij zo veel van je houdt en dat hij jou daarom zo controleert. Maar Caspiana, that's wishful thinking.
@aubrey: ik ben wel nieuwsgierig naar waarom hij me conroleert, maar niet omdat ik denk dat het komt doordat hij zoveel van me houdt. Maar zo van: waarom doet hij zo dubbelzinnig?
Stukje uit quote van Caspiana: Vorige week ben ik weer in de UK aangekomen en uit verveling ging ik ff op i-net surfen en merkte dat hij me weer op een aantal manieren online had gecontroleerd etc

Hoe merk je dat dan?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 augustus 2010 @ 03:37:

Je verhaal hangt nogal aan elkaar van de " ik-denk-dat's " en de " volgehs - mij's " en dat we niet weten wat er in dat SMS'je stond helpt ook niet echt mee.

Ik heb dus geen flauw idee.

Ik snap al niet eens waarom je nadenkt over wat je zou doen als hij je op date zou vragen.....daar heb je toch helemaal geen zin als alles zo'n enorm gedoe is?

dat smsje ging over school, maar de inhoud vond ik niet zo leuk want ik ging ervan uit dat hij me wel kende en niet met zo'n opmerking zou komen.

ja ik wil een second opinion over de vraag of deze persoon de moeite waard is.
quote:milo schreef op 29 augustus 2010 @ 04:08:

Stukje uit quote van Caspiana: Vorige week ben ik weer in de UK aangekomen en uit verveling ging ik ff op i-net surfen en merkte dat hij me weer op een aantal manieren online had gecontroleerd etc

Hoe merk je dat dan?

door IP adres etc. etc.

En bepaald online gedrag als reactie op mijn eerdere gedrag toen ik met een jongen online aan t berichten was op een bepaalde site waar hij ook toegang tot heeft
Caspiana, alleen hij zelf kent de werkelijke motieven van zijn gedrag. Ik zou het eng vinden en zou er bij wegblijven en mijn contactgegevens veranderen. Maar hey, dat is alleen mijn mening.
Nee, hij is niet de moeite waard. T klinkt vaag en zijn gedrag laat

behoorlijk te wensen over. Nu heb je al second, third and fourth opinion, doe

er je voordeel mee !
once upon a time called.....right now
Wat raar dat hij je controleert. Daar zou ik persoonlijk echt de kriebels van krijgen...

Maar je verhaal is verder te vaag om iets echt zinnigs te zeggen. Ik waag een poging en zeg: stel je professioneel op als je hem tijdens de studie tegenkomt, en afstandelijk-vriendelijk op de tennisclub. Het lijkt me geen datingmateriaal (als ik zo op je berichtje af kan gaan)...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Maar, 'controleert'... bedoel je niet gewoon dat hij je site(s) heeft bekeken en je info heeft gelezen o.i.d.? Ik heb het idee dat je het woord controleert verkeerd gebruikt.
Ik zou gewoon vragen waarom hij je controleert. En verder uit z'n buurt blijven en als het nodig mocht zijn een heel duidelijk standpunt innemen mocht je niks meer van hem willen.

Mij lijkt het een sneaky eng mannetje
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Je ziet hem pas over een maand weer?!?! Laat het met rust joh, zulje zien dat het nu veel groter lijkt dan het straks zal zijn. En je in de tussentijd misschien al iemand anders bent tegengekomen...
Met 'controleren' bedoel je dat hij op jouw Hyves, Facebook en dat soort pagina's kijkt? Of gaat het verder en kraakt hij de boel?
Ik begrijp het niet helemaal. Vind jij die jongen leuk en wil je dat hij je mee uit vraagt? Of is je vraag hoe je van een 'stalker' af moet komen?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Wat een lap tekst zeg...bijna niet door te komen,kan je niet wat lege regels ertussen zetten zodat het wat makkelijker leest?

Klinkt als een hele enge man...................wegwezen!

En als je hem tot je hem weer ziet(over een maand dus) negeert,dus NIET reageert op mail of smsjes,en HEM niet controleert of hij jou heeft gecontroleerd(want je doet het zelf dus net zo hard!) dan is er grote kans dat het allang allemaal verwaterd is..............

Enne,er bestaat ook nog zoiets als NIET reageren op smsjes hoor...

Doe ik regelmatig,als de tekst me niet aanstaat,als het een beledigend,raar smsje is,gewoon laten versloffen...en negeren die handel.Waarom moet er op elk mailtje,smsjes,belletje gereageerd worden tegenwoordig?

Als ik geen zin heb,heb ik geen zin,al staat de koningin aan de voordeur,jammer dan...Als ik bijv een lekker avondje met een goed boek heb,doe ik voor niemand de deur open,trek de foon eruit,zet gsm uit en reageer nergens op.Dat altijd maar 24/7 bereikbaar moeten zijn tegenwoordig...VRESELIJK..
quote:Bianca40 schreef op 29 augustus 2010 @ 09:22:

Met 'controleren' bedoel je dat hij op jouw Hyves, Facebook en dat soort pagina's kijkt? Of gaat het verder en kraakt hij de boel?Doe ik bijna dagelijks bij vrienden en collega's.Ook de wie wat waars lees ik,evenals de profielen op hotmail/msn...Ben ik nu ook een stalker?
Als je dingen op internet zet, kunnen anderen kijken.

Dit is geen stalken en geen controleren.

Waarom zet je ze er anders op als niemand mag kijken?

Vind dat je je vreselijk aanstelt.
Niet afspreken en verder gewoon normaal blijven doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven