Hoe vertel je....

19-07-2012 23:17 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan familie en vrienden dat je gaat trouwen?

Ja jullie lezen het goed. Ik ben ten huwelijk gevraagd! In een overvol restaurant ging hij op zijn knieën. Met de mascara op mijn kin van de tranen van blijdschap heb ik stotterend ja gezegd.

We hebben het regelmatig over trouwen gehad, maar we hadden het op de langebaan geschoven omdat hij een dikke schuld had , een aangezien hij het minimum per maand terug betaalde terwijl hij meer kon betalen zou hij er nog een jaar of 10 aanvast zitten.

Toen we thuis waren en zijn dochter er even niet bij was , die overigens bij het aanzoek was(hij heeft 3 maanden gewacht omdat hij zijn dochter er bij wou hebben) heb ik hem op een nette manier verteld dat ik graag met hem wil trouwen , maar pas als hij zijn schuld heeft afgelost.

Toen kwam er trots een papiertje van de bank uit de la. Hij heeft de afgelopen 2 jaar zonder het mij te vertellen meer per maand betaald , zoveel dat hij nu volledig zijn dikke schuld heeft afbetaald. En dat allemaal om met mij te kunnen trouwen.

Maar goed,, om terug te komen op het onderwerp. Mensen met ideeën om het op een leuke manier aan familie en vrienden te vertellen?

Hij wou het gewoon via de telefoon doen, maar dat vind ik zo ongepast...
Van harte gefeliciteerd!

En ik ben misschien wat achterdochtig en wil je geluk niet verpesten maar hoe kan hij de schuld nu ineens afbetaald hebben terwijl hij er in eerste instantie 10 of 12 jaar over zou doen? Lijkt me dat je dan bijna je hele netto salaris afstort?

Wat liet ie precies zien van de bank? Wat ie uit de la haalde?

Ben daar wel nieuwsgierig naar....
Gefeliciteerd!!

Ik heb net als forumdame m'n bedenkingen. En waarom zou hij liegen om je te verrassen? Als het om een klein cadeau gaat, vooruit. Maar hij heeft je voorgelogen over jullie gezamenlijke toekomst en zich zelfs uit laten kafferen. Vind ik raar.

Maar nu is er eindelijk een nieuwe stap aangebroken. Geniet ervan, en pronk dadelijk maar met je ring op maat!!
Mijn personeel? Misschien kan je jouw personeel het vuile werk laten opknappen en laat zij het vertellen aan je ouders, misschien kun je jouw personeel een liedje laten instuderen, verkleed ze en klaar is Kees!

Sorry maar ben allergisch voor de woorden: 'mijn personeel'

Hoe heeft hij meer afbetaald zonder dat jij hier weet van hAd? Jullie wonen toch samen?
Gegeliciteerd hoor beezy.

Maar wat ik me afvroeg: heeft hij dan ook extra gespaard om de bruiloft te betalen of gaan dr weer nieuwe schulden komen? Of betaal jij de hele bups? Geen goedkoop iets nml een bruiloft.
Op je werk zou ik er niet te veel hussle van maken, voor jou is het op dit moment super belangrijk de rest kan het waarschijnlijk niet veel schelen.

Al is taart natuurlijk altijd goed
Euh ik heb iedereen hysterisch gewhats appt na de vraag? Met 'bewijs' foto's
Mijn vriend heeft een eigen bedrijf in auto's.

Hij heeft een goed salaris, ik dacht dat hij alles per maand opmaakte aan autocross , aan zijn zuipende auto en noem maar op wat hij doet.

Hij bleek dus zuinig te wezen , en veel geld af te betalen per maand. Hij heeft mij een overzicht van de bank laten zien , met zijn schuld overzicht. Oké er staat nog een bedrag van ¤10.000 maar hij heeft daar voor zijn auto verkocht , die morgen word opgehaald. Hij krijgt meer voor zijn auto , en dat geld gaat meteen op zijn spaarrekening voor de trouwerij.

Ja ik weet zeker dat hij zijn auto heeft verkocht , want hij gaat naar Duitsland ,en de koper heeft de import papieren al geregeld.

Ik heb zo'n hekel aan die auto. Dus dat is 2 vliegen in 1 klap. En vind het zo lief van hem dat hij heel erg hard spaarde 2 jaar lang en dat hij zijn auto waar hij zo gek op is verkoopt om zijn schuld af te betalen zodat hij met mij kan trouwen.
Hoe kwam hij aan die schuld..? Ik zou toch heel erg oppassen, misschien zeg ik nu iets heel erg vervelends, maar het is goed bedoeld.Je kan altijd in de schulden komen, maar ik zou toch een beetje bang zijn om me juridisch aan iemand te verbinden die eerder zo'n aanzienlijke schuld had. Ik hoor iets teveel nare verhalen met mn werk, dus kijk ajb een beetje uit. Ik zou toch eerst willen zien dat iemand ook uit de schulden kan blijven. Waarom zou er op stel en sprong getrouwd moeten worden?
Lily , ik snap je advies goed. En ik weet ook dat je het goed bedoeld. Ja het is niet altijd leuk om te weten dat hij al een keer een grote fout heeft gemaakt.

Hij kwam in de schulden door een huis te kopen. Hij en zijn ex gaven maandelijks te veel uit waardoor ze de hypotheek niet konden betalen. Als je dat lang genoeg doet ja dan word je het huis uit gezet. En dan heb je allebei een schuld waar je amen tegen zegt.

Maar mijn vriend is verandert , ja ik heb het zelf gezien. En hij weet ook hoe ik over dat soort dingen denk , ben ook recht door zee en heb geen blad voor mijn mond . En heb hem recht in zijn gezicht gezegt toen hij bij mij kwam wonen dat het zijn eigen dikke schuld is, en dat hij het zelf maar oplost. Toen ik hem leerde kennen had hij een uitkering , vind dat 90% die een uitkering hebben prima kunnen werken , er word zo'n misbruik van gemaakt. Zijn bedrijf is op papier van mij, ik heb het pand gekocht , ik heb de opstart van het bedrijf betaald. En mocht hij er met de pet naar gaan gooien ik verkoop de hele handel. En hij zoekt het dan maar uit. Maar het bedrijf loopt super!!

Toen hij bij mij kwam wonen heb ik hen duidelijk verteld wat ik wou dat hij maandelijks betaald. Als hij niet betaald dan zet ik hem gewoon buiten neer . Klaar zo simpel is het.

Toen is ook de ik trouw niet met je tot je je schuld hebt afbetaald. En hij weet ook dat ik nooit in gemeenschap van goederen zal trouwen.

En ja , ik wil denk er wel eens aan een huis te kopen. Maar ik heb een woning dus dus werd het steeds op de langebaan geschoven , maar sinds die brief van de woning stichting is de wil om een huis te kopen wel sterker geworden. Ik heb het gevoel of ik mijn smoesjes om geen huis te kopen een beetje zat ben. Ik heb er eens over nagedacht , het is sowieso verstandig om het huis op mijn naam te kopen. Dan kan het huis op 1 salaris gekocht worden. En mocht het niet meer werken tussen ons dan zitten we niet met een huis. Maar dan kan ik wel minder lenen. En word het een minder groot huis. Maar dan hebben we wel meer zekerheid.

Denk dat ik gewoon eens vrijblijvend een gesprek met een bank/hyphotheker moet hebben zodat ik het precies weet.

En wat het trouwen betreft. Het gebeurd natuurlijk niet morgen. En ik heb liever een kleine intieme bruiloft met mensen die echt om je geven. Dan een heel groot feest.
Zo is het, het gaat er om dat jullie met elkaar willen trouwen.

En voor de rest klink je heel verstandig... Maar geniet vooral, want het is een leuke gebeurtenis en heel bijzonder. Maar blijf alert, zorg goed voor jezelf en dat je eigen toekomst altijd veilig is.

En iedereen maakt een fout in zijn leven, hopelijk heeft tie er echt van geleerd.

Veel geluk!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven