Hoevaak samen tijd?

17-12-2018 08:49 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraag aan de mensen die saemnwonen. Brengen jullie elke avond samen tijd door, of is dat net als bij ons vaak maar 1 of 2 keer per week?
Timetraveler schreef:
18-12-2018 17:09
Ik snap heel goed dat gesettelden door de weeks niet graag afspreken, ik kan absoluut begrijpen dat je heerlijk thuis naast je partner op de bank ploft of ieder afzonderlijk je eigen ding doet; je hebt immers iemand tegen wie je ff aan kan kletsen of met wie je kan eten, altijd wel wat interactie of gezelschap. Ik ben daarom, als single, wel enorm blij dat ik een gesettelde vriendin heb die het wel leuk vind om zo nu en dan doordeweeks ff een kop thee samen te drinken een uurtje of 's avonds of af en toe eens samen te eten. Kan je toch als single ook eens je dag bespreken met iemand en zit je niet weer alleen aan je avondmaaltijd (hoeveel ik dat vaak ook juist gewoon heel fijn vind, maar het niet altijd hoeven is ook weleens fijn).

Ik snap je wel hoor. En het ligt natuurlijk ook aan de persoon zelf. Toen ik nog single was, sprak ik ook liever in het weekend af, net als nu. Ik ben nu eenmaal graag thuis na een lange werkdag en ik heb dan vaak geen zin om nog erop uit te moeten.
Timetraveler schreef:
Ik snap heel goed dat gesettelden door de weeks niet graag afspreken, ik kan absoluut begrijpen dat je heerlijk thuis naast je partner op de bank ploft of ieder afzonderlijk je eigen ding doet; je hebt immers iemand tegen wie je ff aan kan kletsen of met wie je kan eten, altijd wel wat interactie of gezelschap. Ik ben daarom, als single, wel enorm blij dat ik een gesettelde vriendin heb die het wel leuk vind om zo nu en dan doordeweeks ff een kop thee samen te drinken een uurtje of 's avonds of af en toe eens samen te eten. Kan je toch als single ook eens je dag bespreken met iemand en zit je niet weer alleen aan je avondmaaltijd (hoeveel ik dat vaak ook juist gewoon heel fijn vind, maar het niet altijd hoeven is ook weleens fijn).
Dat kan ik me goed voorstellen. En zoals ik al zei: mijn vriendinnen hebben een totaal ander leven dan ik. Dus als ik alleen in het weekend wil afspreken zou ik hen behoorlijk tekort doen.
Nectarinepit schreef:
18-12-2018 17:12
Ik snap je wel hoor. En het ligt natuurlijk ook aan de persoon zelf. Toen ik nog single was, sprak ik ook liever in het weekend af, net als nu. Ik ben nu eenmaal graag thuis na een lange werkdag en ik heb dan vaak geen zin om nog erop uit te moeten.
Oh ik ben ook een introverte huismus :$, maar zo heel af en toe vind ik het toch wel eventjes fijn dat in ieder geval de optie er is zeg maar. Pas had ik een enorme heftige rotdag op mijn werk gehad, toen vond ik het toch even fijn dat zij er dan eventjes was, dat je even je verhaal kwijt kan aan iemand.

Maar voor de rest herken ik me helemaal in wat je schrijft, na een lange werkdag heerlijk in je eigen bubbel.
Timetraveler schreef:
18-12-2018 17:15
Oh ik ben ook een introverte huismus :$, maar zo heel af en toe vind ik het toch wel eventjes fijn dat in ieder geval de optie er is zeg maar. Pas had ik een enorme heftige rotdag op mijn werk gehad, toen vond ik het toch even fijn dat zij er dan eventjes was, dat je even je verhaal kwijt kan aan iemand.

Maar voor de rest herken ik me helemaal in wat je schrijft, na een lange werkdag heerlijk in je eigen bubbel.

ja, dat snap ik. Het is inderdaad fijn dat je op zo'n moment op iemand kan bouwen.
Timetraveler schreef:
Dat heeft bij mij niet zo zeer met gesetteld te maken als wel met gebrek aan energie. Ik spreek heel zelden door de weeks af, maar liefst op dinsdag, omdat ik dan de woensdag vrij ben. Ik ben aan het eind van de dag gewoon moe. Gelijk vanuit het werk samen eten zou ik dan wel weer doen, en dan op tijd naar huis :-]
Later is nu
Man sport. Ik ga door de week weleens naar familie ‘s avonds. Vrienden zien we vaak in het weekend (wonen niet in de buurt).
Voor de rest zijn we vaak samen. Maar zitten niet altijd naast elkaar op de bank. We doen vaak elk ons eigen ding en dan brengen we elkaar drinken enzo :love:

Allerlei activiteiten hoeven van mij niet zo. Af en toe is leuk, maar elke avond zou ik niet trekken.
Ik denk trouwens dat het anders zou zijn als mijn familie in de buurt zou wonen. Dan zou ik doordeweeks een avondje naar mijn ouders of zus gaan. Helaas kan dat niet, omdat we niet in hetzelfde land wonen. Ik mis dat toch wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven