Hoevaak samen tijd?

17-12-2018 08:49 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraag aan de mensen die saemnwonen. Brengen jullie elke avond samen tijd door, of is dat net als bij ons vaak maar 1 of 2 keer per week?
Thordis* schreef:
17-12-2018 15:24
Ik zou me dood vervelen als mijn dagen zouden bestaan uit werken, thuiskomen en naast mijn man op de bank zitten. Hou onderhoud je dan vriendschappen? En qua sporten: als je overdag werkt en je hebt kinderen dan moet je wel om beurten. Tegelijk sporten is geen optie met jonge kinderen dus als je dan alletwee 2 avonden sport dan ben je al 4 avonden niet samen thuis.
Niet iedereen houdt van sporten.
Lizzy75 schreef:
17-12-2018 15:56
Niet iedereen houdt van sporten.
Ok dan niet sporten. Ouderraad voor de school van je kinderen, vrijwilligerswerk, een breiclubje, je bejaarde oma uitlaten, onregelmatige diensten, een cursus Mandarijn of de carnavalsvereniging, de plaatselijke club van duivenmelkers die wekelijks vergaderen, je zangkoor, bijbelclub. Enz. Ik heb doorgaans 4 avonden per week iets te doen, en dat alleen maar omdat ik dan 2 andere activiteiten geweigerd heb omdat het anders te druk wordt.

Ik hou overigens ook niet van sporten. Ook niet van tandenpoetsen of de vloer dweilen. Toch doe ik het allemaal wel.
wij zijn elke avond samen thuis, maar doen veel dingen apart.
Wel zorgen we ervoor dat we in ieder geval 2 avonden er samen op uit gaan (kroeg, uit eten, film, stadion etc.) en meestal ook wel 1 avond samen voor de buis, de rest van de avonden doen we meestal ons eigen ding....bevalt al 26 jaar prima!
Ik ben sowieso 1 avond per week weg (koorrepetitie) en zeg 1 a 2 keer per maand nog een avond. Man is meestal thuis 's avonds. Man gaat dan wel weer vaker voor werk of plezier een paar dagen op stap, dat heb ik eigenlijk nooit.

We zouden eigenlijk moeten sporten en proberen nu iets te vinden wat we samen kunnen doen. Niet omdat we alles samen willen doen, maar om elkaar te stimuleren om ook echt te gaan. Het pasje van de sportschool wacht rustig af...

Overigens wil samen thuis niet zeggen dat we naast elkaar op de bank zitten. We eten wel bijna altijd samen en kijken ondertussen een netflixserie en/of bespreken de dag. Daarna gaan we ieder ons ding doen.

We hebben wel ieder een ' eigen' dag vrij, dwz dat ik op woensdag niet werk en hij op vrijdag niet. Heerlijk.
The owls are not what they seem
Dreamer schreef:
17-12-2018 15:33
Ja
De man van een zus van mij heeft tijdens hun relatie de eerste 15 jaar bij de koopvaardij gewerkt en is gestopt omdat hun zoon het niet meer kon verdragen dat vader zolang weg was.
Thordis* schreef:
17-12-2018 16:02
Ok dan niet sporten. Ouderraad voor de school van je kinderen, vrijwilligerswerk, een breiclubje, je bejaarde oma uitlaten, onregelmatige diensten, een cursus Mandarijn of de carnavalsvereniging, de plaatselijke club van duivenmelkers die wekelijks vergaderen, je zangkoor, bijbelclub. Enz. Ik heb doorgaans 4 avonden per week iets te doen, en dat alleen maar omdat ik dan 2 andere activiteiten geweigerd heb omdat het anders te druk wordt.

Ik hou overigens ook niet van sporten. Ook niet van tandenpoetsen of de vloer dweilen. Toch doe ik het allemaal wel.
Ik word al moe als ik dit zo lees, ik vermaak me prima zonder dat alles ;-)
Thordis* schreef:
Ik zou me dood vervelen als mijn dagen zouden bestaan uit werken, thuiskomen en naast mijn man op de bank zitten. Hou onderhoud je dan vriendschappen? En qua sporten: als je overdag werkt en je hebt kinderen dan moet je wel om beurten. Tegelijk sporten is geen optie met jonge kinderen dus als je dan alletwee 2 avonden sport dan ben je al 4 avonden niet samen thuis.

Mijn man en ik hebben veel gezamenlijke vrienden.
Andere koppels waar we samen mee bevriend zijn en die hebben ook kinderen waar onze kinderen weer mee spelen of bevriend zijn.

Vriendschappen met vriendinnen individueel daar spreek ik door de dag mee af of af en toe op een avond, maar niet vaak.
Vriend en ik wonen samen. We zijn doordeweeks en op zondag vrijwel altijd samen thuis. Deze maand is dat wat minder, vanwege kerstfeestjes van werk en dergelijke. De enige avond die we niet altijd samen doorbrengen is de zaterdagavond.

Ik werk één of twee dagen thuis en ga dan in de ochtend, voordat ik begin met werken, sporten. Met vriendinnen spreek ik liever in het weekend af, omdat we in verschillende delen van de stad wonen en het behoorlijk wat tijd kan kosten om heen en weer te reizen.
Dit is heel persoonlijk. Als ik hier kijk: mijn zus zit iedere avond naast haar vriend op de bank. Geen sporten/clubs en vrienden. Altijd zij samen. Niet mijn leven, maar als zij er gelukkig mee zijn? Mijn vriend is sowieso 2 avonden in de week weg, ik minimaal 1 avond. In het weekend vaak 1 avond samen weg. Zijn we samen thuis, dan moet er soms gewerkt worden of werken aan hobby. Wij voelen ons er niet prettig bij om iedere avond samen op de bank te hangen, willen graag iets om handen hebben. Ieder zijn ding en gewoon doen waar jij/jullie je prettig bij voelt en niet wat een ander ervan vindt.
LAgirl82 schreef:
17-12-2018 16:21
Mijn man en ik hebben veel gezamenlijke vrienden.
Andere koppels waar we samen mee bevriend zijn en die hebben ook kinderen waar onze kinderen weer mee spelen of bevriend zijn.

Vriendschappen met vriendinnen individueel daar spreek ik door de dag mee af of af en toe op een avond, maar niet vaak.
dat is wel handig idd
Onze vrienden zijn bijna allemaal vrijgezel en/of kinderloos. Als er al kinderen zijn zit daar 11 jaar leeftijdsverschil tussen. Verder kennen bijvoorbeeld mijn vriendinnen elkaar onderling ook maar oppervlakkig en zie ik ze dus allemaal apart. Soms een lunch tussendoor of een wandeling in de avond, maar doe dat met 7 mensen die je allemaal elke maand wel een keer wilt zien en sommigen daarvan wekelijks, dan tikt dat aan. Toen ik onregelmatig werkte plande ik dat ook overdag als dat kon, maar iedereen die ik ken werkt gewoon fulltime of bijna fulltime overdag. Ik ken weinig mensen met een huisje boompje beestje bestaan waarmee ik op zondagmiddag met het hele gezin mee kan afspreken eigenlijk. Is wel makkelijker.

Ik heb nou niet het idee dat ik zo’n bizar druk schema heb, of een enorm grote sociale kring, 2x sport, 1x iets anders wat vast staat in de avond en dan dus soms een afspraak met vriendinnen in de avond. Rest in het weekend of een lunchdate ofzo.
Thordis* schreef:
17-12-2018 16:02

Ik snap dat sporten niet als je er niet van houdt. Maar ieder zijn ding. Ik lees ‘s avonds liever de krant of een boek. En al die andere dingen, daarmee vullen de meeste mensen hun tijd ook niet. Mandarijn leren, zangkoor, duivenmelkers, bijbelclub, really?! Wat een vreemde voorbeelden.
Lizzy75 schreef:
17-12-2018 20:05
Ik snap dat sporten niet als je er niet van houdt. Maar ieder zijn ding. Ik lees ‘s avonds liever de krant of een boek. En al die andere dingen, daarmee vullen de meeste mensen hun tijd ook niet. Mandarijn leren, zangkoor, duivenmelkers, bijbelclub, really?! Wat een vreemde voorbeelden.
Dat waren voorbeelden. Je kunt elke willekeurige hobby of cursus invullen. Ik snap dat dit wat te ingewikkeld was. En sporten is net als tandenpoetsen nodig om gezond te blijven. Dus niet altijd leuk maar nuttig en nodig, net als huiswerk of schoonmaken.
Wij zijn beiden vaak thuis. Niet dat we dan vanaf 20uur samen op de bank zitten.. man is vaak aan het klussen thuis bijv of hij zij achter de computer en ik kijk tv. Vanaf ca 22 uur zitten we wel samen op de bank tv te kijken en wijntje te drinken.
Gemiddeld is man 1 avond weg ivm sport en 1-2 avonden voor werk/besprekingen/afspraken. Dan ook vaak wel rond 22 uur thuis zodat we samen nog wat kunnen drinken. Dus wel veel tijd samen. 2 avonden samen vind ik wel weinig. Dat zou betekenen dat je elkaar in het weekend s avonds ziet en alle doordeweekse dagen niet..
Thordis* schreef:
17-12-2018 20:43
Dat waren voorbeelden. Je kunt elke willekeurige hobby of cursus invullen. Ik snap dat dit wat te ingewikkeld was. En sporten is net als tandenpoetsen nodig om gezond te blijven. Dus niet altijd leuk maar nuttig en nodig, net als huiswerk of schoonmaken.
Hoeveel onzin kan een mens zelf geloven? :nut:
We hebben meestal elke vrijdagavond een soort datenight, dan drinken we een wijntje en praten we. Meestal ook wel een avond een film kijken. Verder zijn we er of niet ivm sport oid of we zijn wel thuis maar doen beiden ons eigen ding.
Daarbij mag ik mijn eigen ding dan weer niet op zolder oid gaan doen want dat is ongezellig volgens man :mrgreen:
Lizzy75 schreef:
17-12-2018 21:20
Hoeveel onzin kan een mens zelf geloven? :nut:
Als je inhoudelijke reacties op zijn is dit inderdaad een alternatief.
Thordis* schreef:
Hoe onderhoud je vriendschappen... Hier is het niet gebruikelijk om s avonds naar vrienden te gaan. Niet bij mij en bij man ook niet. Moet zeggen dat ik (slechts) 1 hele goede vriendin heb en dat het niet zo is dat we constant bij elkaar binnen lopen. Doen soms op zaterdag iets leuks en we hebben 1 doordeweekse dag waarop we allebei vrij zijn en elkaar kunnen treffen. Onze vriendschap is altijd goed maar we hoeven niet constant bij elkaar langs. Overdag ook druk met werk en kinderen dus zij vindt het ook fijn s avonds niet te druk te zijn.
Sporten.. dat is ook maar net wat je doet. Ik doe aan hardlopen en werk parttime. Kinderen op school dus ik kan prima overdag hardlopen. Man loopt ook hard en doet dit s avonds. Hooguit half uurtje weg.
Man heeft af en toe wat verplichtingen s avonds. Maar ik zelf amper. Ga soms wat leuks doen met collega's. Maar verder vind ik het heerlijk dat wanneer de kinderen 2p uur in bed liggen, ik niks meer hoef en relaxt tv kan kijken. Man schuift dan rond 22 uur aan. Gezellig samen wat drinken. Heerlijk hoor, zeker in de winter vind ik.
Vlinder1963 schreef:
17-12-2018 16:15
De man van een zus van mij heeft tijdens hun relatie de eerste 15 jaar bij de koopvaardij gewerkt en is gestopt omdat hun zoon het niet meer kon verdragen dat vader zolang weg was.
Mijn vader is zo'n 50 jaar terug gestopt om verschillende redenen, dat was daar één van. Meer dat hij ons miste.
Later is nu
Ik vraag me wel af: sommigen zeggen: we zijn soms samen een avond thuis maar doen onze eigen dingen. Dat lijkt me best normaal eigenlijk. Maar is er op zo'n avond dan niet een bepaald tijdstip waarop je wel samen op de bank zit met een glaasje wijn? Op dit moment is man ook weg. Even naar zn ouders. Ik vind het heerlijk hoor, gewoon zelf bepalen welk tv-programma ik kijk of lekker wat forummen. Geen probleem. Maar vind het dan wel erg gezellig om straks voor we gaan slapen nog even samen te praten/tv kijken/drankje doen etc.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 21:48
1.33% gewijzigd
Vlinder1963 schreef:
17-12-2018 16:16
Ik word al moe als ik dit zo lees, ik vermaak me prima zonder dat alles ;-)
Ik ook inderdaad. Ik zal wel heel saai zijn maar ik vind het echt heerlijk dat ik s avonds weinig heb. Vind er niks aan om overdag te werken en s avonds ook nog een verplichting te hebben. Overdag druk zat. S avonds doe ik weinig.
tulpje21 schreef:
17-12-2018 21:42
Ik vraag me wel af: sommigen zeggen: we zijn soms samen een avond thuis maar doen onze eigen dingen. Dat lijkt me best normaal eigenlijk. Maar is er op zo'n avond dan niet een bepaald tijdstip waarop je wel samen op de bank zit met een glaasje wijn? Op dit moment is man ook weg. Even naar zn ouders. Ik vind het heerlijk hoor, gewoon zelf bepalen welk tv-programma ik kijk of lekker wat forummen. Geen probleem. Maar vind het dan wel erg gezellig om straks voor we gaan slapen nog even samen te praten/tv kijken etc.
We drinken meestal wel een kop thee als de kinderen erin liggen en de keuken aan de kant is. Eén van ons gaat daarna vaak sporten. En we gaan altijd samen naar bed dus dan bespreken we de dag ook nog wel eens. Maar niet altijd.
Wij werken allebei onregelmatig en vaak wisselen we elkaar ook behoorlijk af met diensten. Niet altijd even leuk, maar lastig om de roosters op elkaar af te stemmen. We proberen de vrije dagen wel echt af te stemmen. Verder overlappen onze diensten net niet, dus dan hebben we toch in de ochtend, middag of avond een moment samen om een kopje koffie te drinken.
Als we samen thuis zijn eten we altijd samen maar doen ook veel ieder ons eigen ding.
Soms vind ik dat we elkaar wel echt mislopen en dan plannen we weer even een dagje samen in dat we weg gaan.
Ik zou echt niet weten wat we samen moeten doen als je elkaar elke dag, elke avond samen thuis bent.
Life is always rocky when you're a gem.
tulpje21 schreef:
17-12-2018 21:42
Ik vraag me wel af: sommigen zeggen: we zijn soms samen een avond thuis maar doen onze eigen dingen. Dat lijkt me best normaal eigenlijk. Maar is er op zo'n avond dan niet een bepaald tijdstip waarop je wel samen op de bank zit met een glaasje wijn? Op dit moment is man ook weg. Even naar zn ouders. Ik vind het heerlijk hoor, gewoon zelf bepalen welk tv-programma ik kijk of lekker wat forummen. Geen probleem. Maar vind het dan wel erg gezellig om straks voor we gaan slapen nog even samen te praten/tv kijken/drankje doen etc.

Mijn man drinkt sowieso geen wijn en ik heel af en toe.
Soms zitten we nog wel even samen te kletsen, meestal niet.
Later is nu
tulpje21 schreef:
17-12-2018 21:46
Ik ook inderdaad. Ik zal wel heel saai zijn maar ik vind het echt heerlijk dat ik s avonds weinig heb. Vind er niks aan om overdag te werken en s avonds ook nog een verplichting te hebben. Overdag druk zat. S avonds doe ik weinig.

Ik ook. Ik moet er niet aan denken om vrijwel iedere avond weg te zijn. Ik vind het prima om af te spreken in het weekend en als het echt niet anders kan, spreek ik ook wel doordeweeks af maar dat probeer ik te vermijden.
Ik snap heel goed dat gesettelden door de weeks niet graag afspreken, ik kan absoluut begrijpen dat je heerlijk thuis naast je partner op de bank ploft of ieder afzonderlijk je eigen ding doet; je hebt immers iemand tegen wie je ff aan kan kletsen of met wie je kan eten, altijd wel wat interactie of gezelschap. Ik ben daarom, als single, wel enorm blij dat ik een gesettelde vriendin heb die het wel leuk vind om zo nu en dan doordeweeks ff een kop thee samen te drinken een uurtje of 's avonds of af en toe eens samen te eten. Kan je toch als single ook eens je dag bespreken met iemand en zit je niet weer alleen aan je avondmaaltijd (hoeveel ik dat vaak ook juist gewoon heel fijn vind, maar het niet altijd hoeven is ook weleens fijn).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven