Hoevaak samen tijd?
maandag 17 december 2018 om 09:50
Wat zijn veel mensen nog actief bezig met van alles 's avonds, ook buiten de deur. Hier wordt er - nadat dat kinderen gedoucht en in bed gestopt zijn - zelfs door ons gedoucht, een Netflix serie gekeken oid en dan naar bed gegaan. Helemaal niets van een actief avondleven. Tijd samen buitenshuis is hier bijna altijd overdag (shoppen, boswandeling, uit lunchen gaan). Theater of bioscoop samen ook niet maandelijks.
maandag 17 december 2018 om 10:12
Wij hebben een hele goede relatie. Dit werkt al 15 jaar voor ons. Wij waren al wat ouder toen we een relatie kregen, misschien dat dit het anders maakt. De reden dat het zo goed werkt, is dat we elkaar niet te veel claimen en ruimte geven.
Ik zou dood ongelukkig worden wanneer we als ANWB stelletje alles samen moeten doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 17 december 2018 om 10:17
Volgens Louti hadden mijn ouders de eerste jaren van hun huwelijk ook geen relatie, want mijn vader was 9 maanden per jaar op zee. Achja..
NYC, toen ik man leerde kennen, sportte hij al 3 avonden in de week. Hij is wel gestopt met een andere activiteit, maar met een normale werkweek moet sporten wel 's avonds. Dat doen we dan liever weer niet in de weekenden, zodat we dan thuis zijn.
NYC, toen ik man leerde kennen, sportte hij al 3 avonden in de week. Hij is wel gestopt met een andere activiteit, maar met een normale werkweek moet sporten wel 's avonds. Dat doen we dan liever weer niet in de weekenden, zodat we dan thuis zijn.
Later is nu
maandag 17 december 2018 om 10:23
Okeeeee. Gevoelige snaar geraakt?Thordis* schreef: ↑17-12-2018 09:31Je woont nog niet eens samen.....
Je bent in jouw ogen huisgenoten als jd elkaar maar 2/3 avonden per week ziet?
Als je samenwoont zie je elkaar veel vaker. Wij ontbijten samen, lunchen een keer in de week samen, eten 4/5 x in de week s avonds samen. Daarnaast beiden een drukke baan en beiden 2/3x per week sport, dan nog een avond een cursus of hobby en nog kinderen die sporten, ergens naartoe moeten of opgehaald moeten worden, wat mantelzorg voor mensen om ons heen erbij en sociale contacten onderhouden met anderen. . Ik ben oprecht blij als we 2 avonden per week kunnen vrijmaken om samen te zijn. Maar dan zijn we dus huisgenoten zonder relatie...... ik zal het mijn man even meedelen als hij thuiskomt.
Kom over een jaar of 15/20 nog eens praten, ok?
Dat wij 4 avonden samen zijn, betekent niet dat we niet samen slapen, ontbijten of weekenden doorbrengen met elkaar, familie, sport, zorgen voor schoonfamilie enz. en een relatie als 16-jarigen hebben.
Je weet mijn leeftijd niet, mijn persoonlijke omstandigheden niet, je weet niet hoe lang ik samen ben met mijn vriend.
Maar goed, jij hebt je labeltje 'man' er aan geplakt en woont samen en jij weet hoe het er bij de ander aan toe gaat en hoe het er in de echte wereld aan toe gaat!
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
maandag 17 december 2018 om 10:25
Ik ook hoor, en ik was 23 toen ik mijn huidige vriend leerde kennen.hamerhaai schreef: ↑17-12-2018 10:12Wij hebben een hele goede relatie. Dit werkt al 15 jaar voor ons. Wij waren al wat ouder toen we een relatie kregen, misschien dat dit het anders maakt. De reden dat het zo goed werkt, is dat we elkaar niet te veel claimen en ruimte geven.
Ik zou dood ongelukkig worden wanneer we als ANWB stelletje alles samen moeten doen.
Zelden een avond samen, zoals nu vind ik te weinig, maar alles samen vind ik het andere uiterste en ook dat zou niet goed zijn voor onze relatie.
Liever 1 of 2 avonden en dan ook echt iets leuks doen ipv ik op Netflix en hij in de telefoon en de rest opvullen met sport en vrienden, of eens een avondje alleen thuis. Ook lekker
maandag 17 december 2018 om 10:27
louti schreef: ↑17-12-2018 10:23Okeeeee. Gevoelige snaar geraakt?
Dat wij 4 avonden samen zijn, betekent niet dat we niet samen slapen, ontbijten of weekenden doorbrengen met elkaar, familie, sport, zorgen voor schoonfamilie enz. en een relatie als 16-jarigen hebben.
Je weet mijn leeftijd niet, mijn persoonlijke omstandigheden niet, je weet niet hoe lang ik samen ben met mijn vriend.
Maar goed, jij hebt je labeltje 'man' er aan geplakt en woont samen en jij weet hoe het er bij de ander aan toe gaat en hoe het er in de echte wereld aan toe gaat!
Okeeee
was JIJ niet degene die oordeelde dat je geen relatie had, als je slechts een paar avonden per week samen thuis bent? En dan ga JIJ vertellen, dat anderen niet zo moeten oordelen? Wow..
Later is nu
maandag 17 december 2018 om 10:29
Nou, ik ben na de vakanties altijd blij dat het sporten weer begint, zodat ik lekker een avond voor mezelf kan hebbenHaPu schreef: ↑17-12-2018 10:25Ik ook hoor, en ik was 23 toen ik mijn huidige vriend leerde kennen.
Zelden een avond samen, zoals nu vind ik te weinig, maar alles samen vind ik het andere uiterste en ook dat zou niet goed zijn voor onze relatie.
Liever 1 of 2 avonden en dan ook echt iets leuks doen ipv ik op Netflix en hij in de telefoon en de rest opvullen met sport en vrienden, of eens een avondje alleen thuis. Ook lekker
Later is nu
maandag 17 december 2018 om 10:39
Wij spenderen eigenlijk elke avond door de week wel samen! Film of serie kijken, samen boodschappen doen en koken, een spelletje spelen, gewoon een avondje kletsen of een boek lezen. Wanneer 1 van ons (of wij beide) gaan sporten 's avonds, zoeken we elkaar naderhand toch weer op om samen wat leuks te doen.
In het weekend doen we het liefst alles samen. Het komt natuurlijk voor dat ik met vriendinnen afspreek of hij met vrienden, dat is eigenlijk bijna altijd in het weekend. En daarvoor of daarna doen we dan alsnog wat met zijn twee. Feesten doen we ook altijd samen, zowel met mijn als zijn vrienden.
We vinden het super leuk om zoveel samen te doen en we missen elkaar eigenlijk al meteen als het 1 dag voorkomt dat we elkaar door afspraken o.e.d. niet veel kunnen spreken en niet samen zijn geweest. Dan kunnen we niet wachten tot we weer samen zijn.
In het weekend doen we het liefst alles samen. Het komt natuurlijk voor dat ik met vriendinnen afspreek of hij met vrienden, dat is eigenlijk bijna altijd in het weekend. En daarvoor of daarna doen we dan alsnog wat met zijn twee. Feesten doen we ook altijd samen, zowel met mijn als zijn vrienden.
We vinden het super leuk om zoveel samen te doen en we missen elkaar eigenlijk al meteen als het 1 dag voorkomt dat we elkaar door afspraken o.e.d. niet veel kunnen spreken en niet samen zijn geweest. Dan kunnen we niet wachten tot we weer samen zijn.
anoniem_349051 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 10:52
17.63% gewijzigd
maandag 17 december 2018 om 10:40
Als je onregelmatig werkt is het ook wat lastiger. Maar dat JIJ dan je weekplanning aan moet passen vind ik bijzonder. Als je dus onregelmatig werkt heb je dus verder niet zoveel recht op tijd voor jezelf/vriendinnen. Misschien kan hij ook onregelmatig gaan werken,hebben jullie overdag tijd samen.Machtilden schreef: ↑17-12-2018 09:32Samen tijd doorbrengen. Dat ik thuisben, dan is het variabel eat we doen, maar hebben dan echt tijd voor elkaar.
We eten altijd samen wanneer ik 's avonds niet werk. meestal heb ik daarna wel altijd iets. Sport 2 vaste avonden in de week, en daarnaast spreek ik geregeld af. Hij heeft 1 vaste avond sport.
Ik werk onregelmatig, dat maakt het ook lastig.
Als er samen tijd is dan is dat alleen in de avond. Ik probeer me te verplaatsen in hem, misschien heeft hij gelijk en is het beter minder af te spreken met anderen. Door de onregelmatige weken vallen afspraken die ik met anderen maak juist ook in tijd dat we samen zouden kunnen doorbrengen.
Ik leef teveel op mezelf....misschien is dat wel zo en moet ik het anders aanpakken. Wel lastig, wanneer je een bepaald leven gewend bent.
Mijn plan is in ieder geval het wel aan te passen. Wat minder afspreken zodat er meer tijd is voor elkaar.
maandag 17 december 2018 om 10:43
Wij zijn elke avond samen tenzij mij man tot later moet werken maar dat komt niet vaak voor.
Wij sporten beiden niet, mijn man omdat hij een lichamelijk zware baan heeft en ik omdat ik lichamelijk beperkt ben.
Vrienden hebben wij beiden helaas niet dus wij zijn altijd samen de avonden.
Wij sporten beiden niet, mijn man omdat hij een lichamelijk zware baan heeft en ik omdat ik lichamelijk beperkt ben.
Vrienden hebben wij beiden helaas niet dus wij zijn altijd samen de avonden.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
maandag 17 december 2018 om 10:48
Goed dat dit voor jullie werkt. Wij zouden dit niet fijn vinden.Disastermind schreef: ↑17-12-2018 10:39Wij spenderen eigenlijk elke avond door de week wel samen! Film of serie kijken, samen boodschappen doen en koken, een spelletje spelen, gewoon een avondje kletsen of een boek lezen. Wanneer 1 van ons (of wij beide) gaan sporten 's avonds, zoeken we elkaar naderhand toch weer op om samen wat leuks te doen.
In het weekend doen we het liefst alles samen. Het komt natuurlijk voor dat ik met vriendinnen afspreek of hij met vrienden, dat eigenlijk bijna altijd in het weekend. En daarvoor of daarna doen we dan alsnog wat met zijn twee. Feesten doen we ook altijd samen, zowel met mijn als zijn vrienden.
Zo heeft iedere relatie zijn eigen vorm. Wat belangrijk is is dat het voor beide partijen goed voelt.
Als TO dus kriebels krijgt van alles samen doen terwijl vriend wel deze verwachting heeft krijg je wrijving en dan moet je samen kijken of het wel gaat werken.
maandag 17 december 2018 om 11:28
Volgens mij kan je er niet echt een label aan plakken van hoeveel dagen je samen 'moet' zijn om een goede relatie te hebben.
Het moet gewoon werken voor beide. Hooguit dat je er voor moet waken dat je niet te veel zonder elkaar gaat doen, waardoor je een geheel eigen leven krijgt en je uit elkaar groeit.
Het moet gewoon werken voor beide. Hooguit dat je er voor moet waken dat je niet te veel zonder elkaar gaat doen, waardoor je een geheel eigen leven krijgt en je uit elkaar groeit.
maandag 17 december 2018 om 14:51
Ruim 2 jaar in een relatie en omdat we eigenlijk elke avond wel samen waren ook samenwonend. Nu zou ik het gemiddeld 4 dagen per week echt samen noemen want we spreken ook wel eens alleen af met vrienden of samen met vrienden en familie dus effectief 'alleen met zijn tweeën' gemiddeld 4 avonden...
(geen kinderen nog dus dat gaat vast wel veranderen in de toekomst, denk dat als die er gaan komen ik ook regelmatiger 's avonds ga sporten haha)
(geen kinderen nog dus dat gaat vast wel veranderen in de toekomst, denk dat als die er gaan komen ik ook regelmatiger 's avonds ga sporten haha)
Lorem Ipsum
maandag 17 december 2018 om 15:00
Elke avond in de week dat mijn man niet moet werken zijn we wel samen.
We maken ook zeker bewust tijd voor elkaar.
Meestal als ik met vriendinnen afspreek is het door de dag als hij werken is, en heel af en toe ben ik s'avonds wel eens weg met vriendinnen of hij met vrienden, maar dat is zelden.
Als we afspreken met vrienden s'avonds zijn dat gezamenlijke vrienden en dan gaan we samen.
Maar de avonden zijn we vrijwel altijd samen behalve als hij werken is.
We maken ook zeker bewust tijd voor elkaar.
Meestal als ik met vriendinnen afspreek is het door de dag als hij werken is, en heel af en toe ben ik s'avonds wel eens weg met vriendinnen of hij met vrienden, maar dat is zelden.
Als we afspreken met vrienden s'avonds zijn dat gezamenlijke vrienden en dan gaan we samen.
Maar de avonden zijn we vrijwel altijd samen behalve als hij werken is.
maandag 17 december 2018 om 15:17
maandag 17 december 2018 om 15:21
maandag 17 december 2018 om 15:24
Ik zou me dood vervelen als mijn dagen zouden bestaan uit werken, thuiskomen en naast mijn man op de bank zitten. Hou onderhoud je dan vriendschappen? En qua sporten: als je overdag werkt en je hebt kinderen dan moet je wel om beurten. Tegelijk sporten is geen optie met jonge kinderen dus als je dan alletwee 2 avonden sport dan ben je al 4 avonden niet samen thuis.
maandag 17 december 2018 om 15:28
Was je vader in dienst bij de koopvaardij?Dreamer schreef: ↑17-12-2018 10:17Volgens Louti hadden mijn ouders de eerste jaren van hun huwelijk ook geen relatie, want mijn vader was 9 maanden per jaar op zee. Achja..
maandag 17 december 2018 om 15:33
maandag 17 december 2018 om 15:34
Man en ik hebben heel verschillende werktijden. Vaak gewoon tegengesteld: Hij komt thuis als ik slaap, ik ben vertrokken als hij wakker wordt. Mijn rooster is redelijk 'stabiel'. Dus als ik sociale afspraken maak voor mij alleen, kijk ik wel even in zijn agenda. Als blijkt dat we maar 1 avond samen kunnen zijn in die week, dan plan ik niets anders in op die avond als het niet echt noodzakelijk is.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
maandag 17 december 2018 om 15:37
Mijn man is 2 avonden per week weg verder zijn we vaak savonds samen thuis. Ik ga wel eens naar vriendinnen of eens uiteten met collega's of een vriendin.
Naar broers gaan we altijd samen, gezellig onder elkaar.
Zelf vind ik 2 avonden per week echt te weinig. Krijg het ook een soort van benauwd als ik lees dat je veel werkt en daarnaast ook veel van huis bent. Ik zou dat niet fijn vinden. Niet voor mezelf maar ook niet als mijn man dat doet.
Dit wil overigens niet zeggen dat wat jij doet niet goed is. Jouw vriend heeft alleen behoefte aan het meer samen zijn. Aan jou de vraag of je dat ook wil en daarin wil investeren of dat hij minder bij je past omdat jij actiever bent en hij juist niet.
Naar broers gaan we altijd samen, gezellig onder elkaar.
Zelf vind ik 2 avonden per week echt te weinig. Krijg het ook een soort van benauwd als ik lees dat je veel werkt en daarnaast ook veel van huis bent. Ik zou dat niet fijn vinden. Niet voor mezelf maar ook niet als mijn man dat doet.
Dit wil overigens niet zeggen dat wat jij doet niet goed is. Jouw vriend heeft alleen behoefte aan het meer samen zijn. Aan jou de vraag of je dat ook wil en daarin wil investeren of dat hij minder bij je past omdat jij actiever bent en hij juist niet.