Hond en scheiding
donderdag 27 juni 2019 om 13:51
of ex is zo genaaid, dat ze even niet goed na kan denken
Man weg
Verdrietige dochter
Man met nieuw neukerdje verder
Huis uit
Klein flatje
Geen plek voor hond
HIJ heeft deze shit veroorzaakt laat hem het maar oplossen dan.
donderdag 27 juni 2019 om 13:52
Nou inderdaad, hij heeft die hond gehaald terwijl hij er al een neuk bijhad. Wat een eikel ben je dan.
donderdag 27 juni 2019 om 13:54
Maar zij heeft een hond aangeschaft terwijl hi dat niet wilde, blijkbaar al voor hij wegging
donderdag 27 juni 2019 om 13:56
Je vriend moet die hond gewoon in huis nemen. Ze hebben samen gekozen voor een hond én dochter zal eraan gehecht zijn. Als zijn ex nu een huurhuis heeft is het echt goed mogelijk dat ze geen huisdier mag dus haar valt niks kwalijk te nemen. Tokkiegedrag om zo met dieren (en mensen, want arme dochter) om te gaan. Schandalig
donderdag 27 juni 2019 om 13:59
dan moet je gewoon duidelijk 'nee' zeggen.
Ik heb een bloedhekel aan passief agressief achteraf gelul als iets tegenvalt: "ja, ik wilde het ook niet..."
ja zeg je dus "Nee"
donderdag 27 juni 2019 om 14:01
Ze zal het hem altijd kwalijk blijven nemen. De hond wil hij niet in huis, maar wel het nare mens waar hij haar al zoveel pijn mee heeft gedaan. In geen enkel opzicht denkt hij aan dochter. Dit vergeet ze nooit meer, zeker niet nu ze in haar puberteit zit.Dreamer schreef: ↑27-06-2019 13:50Verder over kwestie hond: als hij 'm echt niet wil, moet de hond dus weg, wat enorm verdrietig is voor de dochter, maar dat is dan niet anders. Hij zal wel de boeman blijven, hierin, want z'n ex mag de hond niet in huis en zou het wel willen. Is er niet nog een familielid, die de hond kan nemen (opa/oma) zodat dochter wel de hond nog regelmatig kan zien?
En in het geval als beschreven zou ik écht nog niet gaan samenwonen met deze man, die kennelijk nog niet eens z'n scheiding goed achter de rug heeft, maar daar vroeg je niet om, maar je kunt nu nog een tijdje wachten en dat zou ik zeker doen. Laat eerst alle stof maar neerdalen over scheiding en verdeling kind + eventueel hond.
donderdag 27 juni 2019 om 14:06
Dus ex gaat uit het huis waar ze nu nog samenwonen en jij schuift er meteen in? En je vriend is van plan de hond weg te doen?
Waarom kan hij niet met kind mee heen en weer tussen de ouders? Zoek dat eens uit. Clausules in huurcontracten over huisdieren zijn niet houdbaar, was al eerder een topic over.
Waarom kan hij niet met kind mee heen en weer tussen de ouders? Zoek dat eens uit. Clausules in huurcontracten over huisdieren zijn niet houdbaar, was al eerder een topic over.
donderdag 27 juni 2019 om 14:13
Ex heeft over een maand een nieuw huis en to gaat over een maand samenwonen. Dus het kan.
Verder is de hond een jaar en heeft zij een jaar een relatie en zoekt ex nu 9 mndn nieuw onderdak en de hond is drie maanden voor de breuk aangeschaft. Ergo relatie 9 mndn terug beëindigd.
Verder is de hond een jaar en heeft zij een jaar een relatie en zoekt ex nu 9 mndn nieuw onderdak en de hond is drie maanden voor de breuk aangeschaft. Ergo relatie 9 mndn terug beëindigd.
anoniem_64df35cce50ab wijzigde dit bericht op 27-06-2019 14:14
19.40% gewijzigd
donderdag 27 juni 2019 om 14:14
Wat traumatisch voor het kind. Papa en mama uit elkaar. En de hond waar ze juist mss een beetje steun aan heeft, ook weg.
Voor mij zou het geen issue zijn, ik zou de hond in huis nemen.
En ik zou een man die zo met zijn kind en hond omgaat al niet willen.
Voordeel voor jou is dat als de hond bij jullie blijft, jij ws beter geaccepteerd wordt door het kind, want waar jij woont is de hond ook.
Voor mij zou het geen issue zijn, ik zou de hond in huis nemen.
En ik zou een man die zo met zijn kind en hond omgaat al niet willen.
Voordeel voor jou is dat als de hond bij jullie blijft, jij ws beter geaccepteerd wordt door het kind, want waar jij woont is de hond ook.
Cum non tum age
donderdag 27 juni 2019 om 14:16
In OP staat toch duidelijk dat de ex de hond heeft gekocht terwijl de vader dit niet wilde. Nu is de vader het bokje. Moeder had die woning dus niet kunnen accepteren als dat betekende dat ze die hond weg moeten doen, het is namelijk een gezinslid. Ze doet haar dochter toch ook niet weg?
Ik zou als vader zijnde even uitzoeken of dieren echt niet zijn toegestaan daar. Vaak is namelijk zo dat bestaande honden niet zomaar weg hoeven. En anders de hond toch maar in huis nemen. Misschien dat dochter de hond regelmatig kan komen uitlaten, ze zal het beestje vast gaan missen ook en als moeder garant staat voor de kosten van het beestje moet er verder wel wat te regelen zijn toch?
Ik zou als vader zijnde even uitzoeken of dieren echt niet zijn toegestaan daar. Vaak is namelijk zo dat bestaande honden niet zomaar weg hoeven. En anders de hond toch maar in huis nemen. Misschien dat dochter de hond regelmatig kan komen uitlaten, ze zal het beestje vast gaan missen ook en als moeder garant staat voor de kosten van het beestje moet er verder wel wat te regelen zijn toch?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 27 juni 2019 om 14:18
Nou ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om het dier weg te doen. Op de eerste plaats vanwege kind (fijn, in anderhalf jaar tijd je hele leventje overhoop en dan moet ook nog de enige constante factor weg) en op de tweede plaats vanwege de hond zelf (die ook niet om deze zooi heeft gevraagd en uitgerekend bij deze figuren terecht kwam).
Als ik de vriendin in het verhaal was zou ik serieus afknappen op een vent die de hond dan niet in huis zou nemen. Zeker niet omdat de hond schijnbaar toch al verbonden is aan dochter en sowieso de helft van de tijd in huis zou rondlopen vanwege co-ouderschap.
Als ik de vriendin in het verhaal was zou ik serieus afknappen op een vent die de hond dan niet in huis zou nemen. Zeker niet omdat de hond schijnbaar toch al verbonden is aan dochter en sowieso de helft van de tijd in huis zou rondlopen vanwege co-ouderschap.
donderdag 27 juni 2019 om 14:21
Nee in de op staat dat ze de hond samen hebben gekocht.suzyqfive schreef: ↑27-06-2019 14:16In OP staat toch duidelijk dat de ex de hond heeft gekocht terwijl de vader dit niet wilde. Nu is de vader het bokje. Moeder had die woning dus niet kunnen accepteren als dat betekende dat ze die hond weg moeten doen, het is namelijk een gezinslid. Ze doet haar dochter toch ook niet weg?
donderdag 27 juni 2019 om 14:25
Omdat ze WEL een beslissing over een hond voor de dochter forceert, waar vriend blijkbaar niet echt achter stond en dan vervolgens ook nog eens niet de verantwoordelijkheid wil nemen, voor het door HAAR geforceerde besluit. Geld willen lappen voor die hond is geen verantwoordelijkheid nemen. Dat is afschuiven.
Je kan dan zeggen dat de vriend een slappe zak was, maar zo makkelijk ligt dat ook weer niet. Ze zijn nu niet voor niets uit elkaar. WAarschijnlijk lag de balans al langer scheef en zijn er besluiten genomen om de lieve vrede te bewaren. DAt kan je slap noemen. Sommigen noemen dat concessies doen of vechten voor de relatie.
Overigens: doen jullie de hond weg, dan ben jij idd de boeman als nieuwe "stiefmoeder", ook als je vriend dat besluit neemt.
Behoud je de hond , dan ben je net als vriend volgens sommige een slappe zak, al doe je dat dan voornamelijk in het belang van dochter. Het is ook uitstel, want als dochter over 7 jaar studeren of uit huis, of mocht de relatie toch uitgaan, dan zit je met een hond voor een dochter die er nauwelijks naar om kan kijken. Kortom: adapteer dat beestje alleen als je het zelf ook echt wil. En houdt er rekening mee dat jij eventueel diegene bent die em oud ziet worden.
Hoe gek is dochter met die hond? Neemt zij verantwoordelijkheid met uitlaten en verzorging (ook nu na een jaar)? Ik zou toch geneigd zijn het te proberen als je zelf welwillend tegenover honden staat EN dochter meer dan beginnersliefde toont.
Persoonlijk vind ik het ook een slecht besluit om een hond te nemen, maar goed: dat is achteraf.
donderdag 27 juni 2019 om 14:27
Hij had de hond ook gewoon niet in huis kunnen halen he? Ze hebben de hond samen gehaald staat in de op. Als hij haar had verteld dat hij allang vreemdging of dat hij niet van plan was bij haar te blijven of dat hij de hond ECHT niet wilde dan was de situatie vast anders geweest. Maar waarschijnlijk heeft hij er niet zo'n punt van gemaakt omdat hij toch van plan was haar achter te laten, met of zonder hond. Hij heeft alleen niet aan zijn dochter gedacht.kastella schreef: ↑27-06-2019 14:25Omdat ze WEL een beslissing over een hond voor de dochter forceert, waar vriend blijkbaar niet echt achter stond en dan vervolgens ook nog eens niet de verantwoordelijkheid wil nemen, voor het door HAAR geforceerde besluit. Geld willen lappen voor die hond is geen verantwoordelijkheid nemen. Dat is afschuiven.
Je kan dan zeggen dat de vriend een slappe zak was, maar zo makkelijk ligt dat ook weer niet. Ze zijn nu niet voor niets uit elkaar. WAarschijnlijk lag de balans al langer scheef en zijn er besluiten genomen om de lieve vrede te bewaren. DAt kan je slap noemen. Sommigen noemen dat concessies doen of vechten voor de relatie.
Overigens: doen jullie de hond weg, dan ben jij idd de boeman als nieuwe "stiefmoeder", ook als je vriend dat besluit neemt.
Behoud je de hond , dan ben je net als vriend volgens sommige een slappe zak, al doe je dat dan voornamelijk in het belang van dochter. Het is ook uitstel, want als dochter over 7 jaar studeren of uit huis, of mocht de relatie toch uitgaan, dan zit je met een hond voor een dochter die er nauwelijks naar om kan kijken. Kortom: adapteer dat beestje alleen als je het zelf ook echt wil. En houdt er rekening mee dat jij eventueel diegene bent die em oud ziet worden.
Hoe gek is dochter met die hond? Neemt zij verantwoordelijkheid met uitlaten en verzorging (ook nu na een jaar)? Ik zou toch geneigd zijn het te proberen als je zelf welwillend tegenover honden staat EN dochter meer dan beginnersliefde toont.
Persoonlijk vind ik het ook een slecht besluit om een hond te nemen, maar goed: dat is achteraf.