Hond en scheiding

27-06-2019 12:50 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-06-2019 19:17
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP. Mvg Moderator Viva forum
99.47% gewijzigd
Salomonsoordeel
Ik zou de hond in huis nemen, uit liefde voor mijn kind
Niet!
Dit is niet op te lossen
Ze hadden nooit aan een hond moeten beginnen als niet beide partijen er vierkant achter stonden.

Nu is het beest de dupe
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Arme dochter....en een scheiding en dan ook nog eens je beste maatje weg :(

Wat zijn de zwaarwegende redenen voor jullie om niet de hond te nemen?
Maar ik zou de hond zelf in huis nemen
Simpelweg omdat je de keuze hebt gemaakt om voor een dier te zorgen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Als ze beide de hond niet kunnen houden zullen ze een nieuw adres voor hem moeten zoeken. Gelukkig is er volop animo voor goed opgevoede hondjes van een ‘normaal’ ras. Zelfs bij het asiel zijn die zonder uitzondering binnen een week weg. Ik zou het eerst in de kennissenkring zoeken. Ik ken meerdere mensen die zich verkeken hadden op het hebben van een hond, die hem aan ouders of een broer kwijt konden.
wil jij de hond wel ???
even rekenen
Jij hebt een jaar verkering met deze man
de hond is een jaar oud

maar drie maanden voor eind van de relatie kwam de hond bij je verkering en zijn vrouw??

gaat er nog iemand van jullie denken over hoe dit allemaal voor het kind is???
herplaatsen dan maar, liefst ergens waar dochter naartoe kan af en toe?
Lorem Ipsum
lilalinda schreef:
27-06-2019 12:59
Salomonsoordeel

Dit. Dan had je niet moeten instemmen met de aanschaf.
lilalinda schreef:
27-06-2019 12:59
Salomonsoordeel
Dit dus!
Als er echt geen mogelijkheid is dat zij de hond (fulltime) kan houden dan zie ik maar twee oplossingen:

1) of je vriend doet die inspanning voor zijn dochter en houdt de hond toch fulltime. Maar deze optie zou ik alleen overwegen als je écht intrinsieke motivatie hebt om ondanks je het niet wilt, toch goed voor het dier te zorgen. De hond 7 dagen fijn laten samenspelen met de dochter, om hem daarna zeven dagen in een hok op te sluiten en te negeren omdat je nu eenmaal niets met het dier hebt is ook helemaal oneerlijk, dan is het beestje beter af ergens anders.

2) Of je beseft dat je echt geen goede thuis kan zijn voor een hond en je herplaatst de hond. Dan zal heel wat verdriet en tranen teweegbrengen, zeker als het ook nog eens een gevolg van een moeilijke gebeurtenis als een scheiding. Maar zorgt er dan wel misschien voor de hond terecht komt in een gezin waar hij wel écht welkom is.

Oplossingen waar de hond bv alleen maar daar zou zijn als de dochter er is en anders bij iemand anders ben ik geen fan van. Ik geloof toch dat het het beste is voor zo'n dier om een duidelijke thuis en baas(jes) te hebben.
de hond moet dan weg
of je vriend doet niet zo moeilijk en neemt de hond in huis, dochter heeft het immers al best zwaar met zo’n scheiding
oh ja en wat anderen ook al zeggen:
je vriend heeft gekozen voor de hond hij kan nu niet ineens zeggen dat hij het niet wil. Omwille van het kind neemt hij natuurlijk de hond in huis. Jij hebt er verder niet zoveel mee te maken lijkt me
De oplossing is natuurlijk 1 van de volwassenen die zich over de hond ontfermt, maar arm kind en arme hond zijn dus de speelbal van een stel kutvolwassenen zonder verantwoordelijkheidsbesef die elkaar de speelbal blijven toewerpen.

Deze vrouw moet je niet willen zijn, deze vriend moet je niet willen hebben. Kind en hond betalen de prijs voor jullie gezeik.
En wat een gedoe ook, TO heeft een relatie van een jaar met vriend. Vriend zat toen nog in relatie met ex en samen namen ze een hond. En nu ineens zijn vrouw kind en hond te veel?
Ik vind de rekensom ook bijzonder.
En erger me net als Kerol kapot aan het gesol met kinderen en dieren.
Wat treurig dit.
Ik denk dat herplaatsen beter is.

Mocht jij nou zelf graag een hond willen, dan zou je kunnen overwegen om hem toch in huis te nemen. Aangezien jij nu bij je vriend intrekt. Maar ja, wat als het dan uitgaat? Dat is wel iets om vooraf over na te denken.
Hij komt net uit een relatie en gaat samenwonen. Wil hond van dochter er niet bij.

Dat die vent eens aan zijn dochter gaat denken in plaats van aan zijn leuter. Dus eerst een veilige basis voor dochter. Niet samenwonen voorlopig, maar dochter eerst de tijd en ruimte geven om over het trauma van gescheiden ouders heen te komen. Natuurlijk niet de hond weg, geeft hij dan helemaal niks om het kind? Weg gezin, weg veilige haven, weg hond. En zelfs bij pa is het niet een plek om thuis te komen want hij heeft de nieuwe al klaar staan en dat is blijkbaar belangrijker dan het welzijn van zijn dochter.

Dus TO, jij er uit, hond er in. Als iemand iets om het kind geeft dan. Jullie kunnen later altijd nog samenwonen, maar hou even rekening met het kind van de rekening aub.
in belang van dochter zou ik de hond in huis nemen.
En hoezo koopt jouw vriend nog een hond met de moeder van kind terwijl hij jou ook al heeft?

Zo'n vent moet je niet willen. Het boeit hem niet hoe hij met zijn ex of dochter om gaat, ik zie niet in waarom hij opeens jou wel goed zou behandelen als hij de 2 belangrijkste vrouwen in zijn leven echt als stront behandelt.

Dat je daar niet op afknapt zeg. Bah, wat een vies mannetje.
lilalinda schreef:
27-06-2019 13:05
even rekenen
de hond is een jaar oud

maar drie maanden voor eind van de relatie kwam de hond bij je verkering en zijn vrouw??

Dat was eigenlijk het eerste wat ik me afvroeg. Hoedan?
Later is nu
lilalinda schreef:
27-06-2019 13:05
even rekenen
de hond is een jaar oud

OMG. Vriend is een slappe zak, zijn ex een k*twijf.
Verder over kwestie hond: als hij 'm echt niet wil, moet de hond dus weg, wat enorm verdrietig is voor de dochter, maar dat is dan niet anders. Hij zal wel de boeman blijven, hierin, want z'n ex mag de hond niet in huis en zou het wel willen. Is er niet nog een familielid, die de hond kan nemen (opa/oma) zodat dochter wel de hond nog regelmatig kan zien?

En in het geval als beschreven zou ik écht nog niet gaan samenwonen met deze man, die kennelijk nog niet eens z'n scheiding goed achter de rug heeft, maar daar vroeg je niet om, maar je kunt nu nog een tijdje wachten en dat zou ik zeker doen. Laat eerst alle stof maar neerdalen over scheiding en verdeling kind + eventueel hond.
Later is nu
De toekomstige therapierekening voor die dochter zou ik niet willen betalen: ouders uit elkaar, vader meteen samenwonen met nieuwe vriendin, hond kwijt. :'(

Ik had op de middelbare school toevallig een vriendinnetje die dit precies zo heeft meegemaakt, zij heeft daar enorm veel last van gehad (misschien nog steeds wel)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven