Hond en scheiding

27-06-2019 12:50 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-06-2019 19:17
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP. Mvg Moderator Viva forum
99.47% gewijzigd
...
anoniem_387595 wijzigde dit bericht op 27-06-2019 18:54
98.60% gewijzigd
bettinahoekstra schreef:
27-06-2019 15:18
Ja dat klopt, je hebt helemaal gelijk. Mijn vriend moet inderdaad voor zichzelf opkomen en hij vindt het heel moeilijk om een patroon van de afgelopen jaren te doorbreken. Ik probeer de rol van buitenstaander in te nemen, maar ik zie te veel gebeuren hierin en heb daarbij mij eigen gevoelens. De hond is inderdaad een prangende kwestie geworden omdat dit ook samenhangt met verantwoordelijkheid nemen en de manier waarop de ex-vriendin nog controle neemt over zijn leven. Zij kiest ervoor om een huis te huren waar ze 9 maanden op moet wachten en daarmee zowel letterlijk als figuurlijk ruimte op te eisen. Ze kiest ervoor om een huis te huren waar ze geen hond mag hebben en daarmee de verantwoordelijkheid voor de hond bij mijn vriend te leggen. Zij verteld doodleuk dat ze de hond niet kan hebben omdat mijn vriend niet voor de hond wil zorgen. Het meisje is dan helemaal in tranen. Het wordt gewoon uitgespeeld en ik vind dat te pijnlijk om te zien. Naar mijn idee moet de dochter geen eens in de stress zitten over de hond en moeten ouders het samen maar uitvechten. Alleen het uitvechten betekent nu dus dat mijn vriend de hond moet nemen of een oplossing moet zoeken.
Dit is echt verschrikkelijk voor dat kind. En wat een egoïstische kut moeder omdat ze liever haar ex een hak zet dan eerst aan haar dochter te denken!
bettinahoekstra schreef:
27-06-2019 15:22
Dit kan financieel niet.
O? Dus als hij jou niet had leren kennen had hij nu onder een brug geslapen?
bettinahoekstra schreef:
27-06-2019 15:18
Ja dat klopt, je hebt helemaal gelijk. Mijn vriend moet inderdaad voor zichzelf opkomen en hij vindt het heel moeilijk om een patroon van de afgelopen jaren te doorbreken. Ik probeer de rol van buitenstaander in te nemen, maar ik zie te veel gebeuren hierin en heb daarbij mij eigen gevoelens. De hond is inderdaad een prangende kwestie geworden omdat dit ook samenhangt met verantwoordelijkheid nemen en de manier waarop de ex-vriendin nog controle neemt over zijn leven. Zij kiest ervoor om een huis te huren waar ze 9 maanden op moet wachten en daarmee zowel letterlijk als figuurlijk ruimte op te eisen. Ze kiest ervoor om een huis te huren waar ze geen hond mag hebben en daarmee de verantwoordelijkheid voor de hond bij mijn vriend te leggen. Zij verteld doodleuk dat ze de hond niet kan hebben omdat mijn vriend niet voor de hond wil zorgen. Het meisje is dan helemaal in tranen. Het wordt gewoon uitgespeeld en ik vind dat te pijnlijk om te zien. Naar mijn idee moet de dochter geen eens in de stress zitten over de hond en moeten ouders het samen maar uitvechten. Alleen het uitvechten betekent nu dus dat mijn vriend de hond moet nemen of een oplossing moet zoeken.
Je vriend moet stoppen met die slappe hap. Dit zijn allemaal keuzes waar hij mee akkoord is gegaan. De hond, dat ex alleen in het huis bleef, dat de nieuwe vriendin er meteen bij komt. Hij doet net of het hen allemaal overkomt. Maar heeft ex hem er met geweld uit gezet of hij hij zelf gekozen om steeds bij z'n nieuwe vriendinnetje te zitten? Heeft zij die hond in haar eentje gehaald of heeft hij zelf ingestemd? Is hij verplicht zijn dochter extra pijn te doen door de nieuwe meteen mee het huis in te nemen zodra ma daar weg is of is dat zijn bewuste keuze?

Hij houdt de hond, laat kind het werk doen en pas als kind het niet voor elkaar krijgt wordt er gezocht naar een optie. Als ze elf is zou de verzorging al op zich moeten kunnen nemen. Laat moeders maar lekker roepen, laat nieuwe vriendin maar effe wachten. Dochter is nu prioriteit. Eerst zij vader en hond. En als dat gestabiliseerd en genormaliseerd is dan pas verder kijken. Misschien kun je dan een keertje 1 nachtje blijven slapen of zo. Maar wel pas als er rust is in de tent.
bettinahoekstra schreef:
27-06-2019 14:58
Ik begrijp wel dat het lijkt alsof ik direct bij hem intrek, maar eigenlijk wonen mijn vriend en ik al vanaf november samen omdat hij niet of nauwelijks in zijn eigen huis kan. Zijn ex-vriendin woont nu in het huis. Het eerste plan was dat ze om de week in het huis zouden wonen zodat ze de zorg voor de dochter om de week zou hebben en dat het een stabiele basis zou zijn voor haar... maar zij is nooit uit het huis weggegaan en heeft het huis (en daarmee de dochter) haar toegeëigend.

Hij rolt dus van ene relatie in andere. Heeft amper de tijd te kijken hoe hij zelf waar dan ook staat en tot zichzelf te komen, want is zich alweer aan het aanpassen aan een ander. (ja, jou.. hoe goed een relatie ook is, je past je altijd aan) Kan op dit moment z'n dochter niet veel zien, omdat hij bij jou woont.

Ja, klinkt als een ideale situatie. Echt. Succes ermee!
Later is nu
bettinahoekstra schreef:
27-06-2019 15:23
Plus... waarom moet mijn vriend een huis zoeken? Ex-vriendin zou een huis zoeken. Moet hij dan een tijdelijk huis zoeken omdat zij 9 maanden op een huis moet wachten?
Nee, maar hij hoefde ook niet bij jou in te trekken.
bettinahoekstra schreef:
Plus... waarom moet mijn vriend een huis zoeken? Ex-vriendin zou een huis zoeken. Moet hij dan een tijdelijk huis zoeken omdat zij 9 maanden op een huis moet wachten?
huis maakt niet uit, hij moet niet gaan samenwonen
en ook daar heb jij jouw verantwoordelijkheid in. Ga lekker latten, voor iedereen beter
bettinahoekstra schreef:
27-06-2019 15:21
Ik vind het wel opvallend dat niemand het raar vindt dat moeder een huis huurt waar ze geen hond kan hebben terwijl ze een paar maanden daarvoor nog zo graag een hond wilde voor haar dochter.
Geldt voor jou vriend net zo goed. Hij stemt in met een hond en wil die dan niet.
Je vriend moet niet vooral voor zichzelf opkomen maar zijn dochter op de eerste plaats zetten en met de moeder van zijn dochter voor ogen houden wat goed is voor hun kind.
En daar hoort vrijwel direct samenwonen met de volgende vrouw in je leven echt niet bij.
Niets ten nadele van jou hoor TO, maar in de zevende hemel zijn is geen excuus maar egoïsme.
...
anoniem_387595 wijzigde dit bericht op 27-06-2019 18:54
98.61% gewijzigd
bettinahoekstra schreef:
27-06-2019 15:21
Ik vind het wel opvallend dat niemand het raar vindt dat moeder een huis huurt waar ze geen hond kan hebben terwijl ze een paar maanden daarvoor nog zo graag een hond wilde voor haar dochter.
als moeder zich hier zou melden, zou ze aangesproken worden op haar verantwoordelijkheid

nu, ben jij verantwoordelijk voor jouw aandeel.
Gelukkig is het kind weer de lul, op alle fronten.
bettinahoekstra schreef:
27-06-2019 15:29
Ja.
Als hij mij niet had gehad dan had hij onder een brug moeten slapen of dan hadden ze nog samen 9 maanden in dat koophuis moeten wonen. Nu woonde mijn vriend bij mij en had zij het haar voor zichzelf, waarbij ze aangaf dat ze er niet tegen kon als hij in het huis was.
Ach arme vriend. Het overkomt hem wel allemaal hè?
bettinahoekstra schreef:
Wat gaat jou dat allemaal aan?

Zijn ex
Zijn dochter
Zijn woontruimte

Echt, je had er mijlenver vanaf moeten blijven, wat mij betreft.
Maar goed, ook zonder kinderen ging ik, heel verliefd op m'n nieuwe vriend, niet binnen een maand samenwonen. Ik keek wel lekker uit. Weet maar al te goed dat de eerste verliefdheid heel wat anders is dan daadwerkelijke goede basis voor samenwonen.
Later is nu
...
anoniem_387595 wijzigde dit bericht op 27-06-2019 18:55
99.20% gewijzigd
bettinahoekstra schreef:
Ja.
Als hij mij niet had gehad dan had hij onder een brug moeten slapen of dan hadden ze nog samen 9 maanden in dat koophuis moeten wonen. Nu woonde mijn vriend bij mij en had zij het haar voor zichzelf, waarbij ze aangaf dat ze er niet tegen kon als hij in het huis was.
Als hij jou niet had gehad, had hij waarschijnlijk meer ballen getoond en gezorgd voor een oplossing. Vrouw uitkopen. Huis verkopen.
Hij geeft haar de ruimte om dit te rekken i.p.v. met zijn vuist op tafel slaan.
bettinahoekstra schreef:
27-06-2019 15:24
Ze heeft meerdere woningen bekeken en kwam ook voor meerdere woningen in aanmerking. Ze wilde graag in een specifieke wijk wonen. Ze wilde geen flat. Ze had een eisenpakket. Het mogen hebben van een hond in een huis behoorde niet tot dit eisenpakket.

Ze komt kennelijk uit een mooi huis. Natuurlijk heeft ze een eisenpakket. Vriend toch ook? JIJ toch ook?
Later is nu
Wat maakt toch dat je met een figuur in zee gaat die zn zaken niet op orde heeft en dit allemaal meeneemt? Dit gaat jullie ook opbreken...ga eerst een hele tijd latten en laat hem zijn kind en de hond het hoogst prioriteren
bettinahoekstra schreef:
Ja.
ah TO toe, zo naïef ben je toch niet echt?
Deze man gaat jou niet gelukkig maken, zoals hij zijn ex ongelukkig maakt en ook met liefde zijn dochter niet op plek 1 zet

Denk ook even aan jezelf
bettinahoekstra schreef:
27-06-2019 15:32
Wat is mijn verantwoordelijkheid?
Niet gaan samenwonen met een man die je net kent, met een kind

en niet alleen om het kind, ook omdat je hier zelf echt niet gelukkig van gaat worden.
bettinahoekstra schreef:
Ja.
Kom op, hij is een volwassen man dus prima in staat om tot een oplossing te komen. Zijn oplossing was zo snel mogelijk een nieuw mokkel aan de haak slaan en daar in te trekken. Jij laat je daar voor lenen.
https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuw ... urcontract

https://www.das.nl/over-das/nieuws/blog ... -huurbaas/

https://www.woonbond.nl/vraagbaak/mag-m ... -verbieden
bettinahoekstra schreef:
Als hij zijn dochter wilde zien, dan was dat inderdaad een optie geweest.
Het lijkt erop dat je vriend het allemaal maar laat gebeuren.
Dankjewel!!!!
vivapimpelmees schreef:
27-06-2019 15:32
Als hij jou niet had gehad, had hij waarschijnlijk meer ballen getoond en gezorgd voor een oplossing. Vrouw uitkopen. Huis verkopen.
Hij geeft haar de ruimte om dit te rekken i.p.v. met zijn vuist op tafel slaan.
Eens.
Blijkbaar vindt hij het allemaal wel goed zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven