Hond en scheiding
donderdag 27 juni 2019 om 22:20
Ik ga hier niet op in omdat ik merk dat mensen over deze situatie blijkbaar ongevraagd hun mening willen geven terwijl ze drie zinnen aan informatie hebben. Ik heb niet iets aan je advies of beter gezegd frustratie omdat het te algemeen. Ja natuurlijk heeft een kind een stabiele omgeving nodig. Punt.lotus77 schreef: ↑27-06-2019 21:11Typisch dat je dat wel allemaal oppikt, maar over hoe ontzettend schadelijk het kan zijn om in te trekken bij een kind in een instabiele situatie, dat wil je dan niet begrijpen. Laat dat kind verdorie de scheiding en alle ellende verwerken voordat jij je er ook nog indraait met je "ach ja, liefde laat zich niet sturen he...". Liefde niet nee, wat je ermee doet wel. Laat. Dat. Kind. Met. Rust. Die heeft geen zin in een nieuwe speler op het bord, ze is nog lang niet klaar met het begrijpen hoe het nu zit met de oude.
Ben bijna blij dat de kwestie met die arme hond naar voren kwam, anders had je dat zelf nooit bedacht en had je al deze feedback nooit gekregen.
Ik open wel een nieuw topic wanneer ik de behoefte heb om mijn relatie met haar te bespreken op een forum.
donderdag 27 juni 2019 om 23:35
Amenkerol schreef: ↑27-06-2019 13:20De oplossing is natuurlijk 1 van de volwassenen die zich over de hond ontfermt, maar arm kind en arme hond zijn dus de speelbal van een stel kutvolwassenen zonder verantwoordelijkheidsbesef die elkaar de speelbal blijven toewerpen.
Deze vrouw moet je niet willen zijn, deze vriend moet je niet willen hebben. Kind en hond betalen de prijs voor jullie gezeik.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
vrijdag 28 juni 2019 om 00:56
Hoe kan je nou niet zien dat het geen strak plan is om binnen het jaar te gaan samenwonen met je nieuwe lief die nog niet eens een jaar uit elkaar is met zijn ex. En als er een kind bij betrokken is, geldt dat keer twee.
Een vent die in zo’n korte tijd z’n kind al aan z’n nieuwe scharrel voorstelt is niet wijs. Een vrouw die hierin meegaat is niet wijs.
Het kind is dubbel de dupe.
Een vent die in zo’n korte tijd z’n kind al aan z’n nieuwe scharrel voorstelt is niet wijs. Een vrouw die hierin meegaat is niet wijs.
Het kind is dubbel de dupe.
vrijdag 28 juni 2019 om 08:33
Het hele punt is juist dat je advies vraagt om iets wat niet hét punt om over na te denken is op dit punt. Je hoeft er niet op in te gaan, maar denk er in ieder geval over na over wat zo'n beetje iedereen hier vindt van het idee om zo snel samen te wonen en dus samen te gaan leven met een kind dat het moeilijk heeft. Vind jij dan nog dat jouw belangen boven dat van het kind gaan?bettinahoekstra schreef: ↑27-06-2019 22:20Ik ga hier niet op in omdat ik merk dat mensen over deze situatie blijkbaar ongevraagd hun mening willen geven terwijl ze drie zinnen aan informatie hebben. Ik heb niet iets aan je advies of beter gezegd frustratie omdat het te algemeen. Ja natuurlijk heeft een kind een stabiele omgeving nodig. Punt.
Ik open wel een nieuw topic wanneer ik de behoefte heb om mijn relatie met haar te bespreken op een forum.
lotus77 wijzigde dit bericht op 28-06-2019 08:33
0.29% gewijzigd
vrijdag 28 juni 2019 om 08:33
Vervelend he? Krijg je zomaar retegoed advies dat in het belang is van dochter, blijkt dat jij helemaal niet het beste met haar voor hebt, en haar vader ook al niet.bettinahoekstra schreef: ↑27-06-2019 22:20Ik ga hier niet op in omdat ik merk dat mensen over deze situatie blijkbaar ongevraagd hun mening willen geven terwijl ze drie zinnen aan informatie hebben. Ik heb niet iets aan je advies of beter gezegd frustratie omdat het te algemeen. Ja natuurlijk heeft een kind een stabiele omgeving nodig. Punt.
vrijdag 28 juni 2019 om 09:52
Begrijpelijk @bettinahoekstra. (jammer dat het zo loopt)
Maar als je een probleem dropt en je wilt advies waar je wat aan hebt, zul je de relevante zaken op tafel moeten gooien. Ik kan me best voorstellen dat je dat wilt filteren en niet alle persoonlijke zaken op het forum wil gooien, maar ik lees toch wel wat zaken die mij vreemd overkomen. En hopelijk kun je daar toch wat mee.
Ik vind overigens de kwaliteit van de reacties ook erg dramatisch, tot sensatiezoekerig toe. Ik kan me wel voorstellen dat het lastig is om daarin het kaf van het koren te scheiden.
Ik laat mijn "adviezen" voor wat ze zijn, want als ik niet weet of alle relevante feiten genoemd zijn (of sterk de indruk heb dat dat het geval is), is het totaal onmogelijk om echt wat nuttigs te zeggen. Blijft toch wel een lastig punt op een forum.
Desondanks succes toegewenst.
Maar als je een probleem dropt en je wilt advies waar je wat aan hebt, zul je de relevante zaken op tafel moeten gooien. Ik kan me best voorstellen dat je dat wilt filteren en niet alle persoonlijke zaken op het forum wil gooien, maar ik lees toch wel wat zaken die mij vreemd overkomen. En hopelijk kun je daar toch wat mee.
Ik vind overigens de kwaliteit van de reacties ook erg dramatisch, tot sensatiezoekerig toe. Ik kan me wel voorstellen dat het lastig is om daarin het kaf van het koren te scheiden.
Ik laat mijn "adviezen" voor wat ze zijn, want als ik niet weet of alle relevante feiten genoemd zijn (of sterk de indruk heb dat dat het geval is), is het totaal onmogelijk om echt wat nuttigs te zeggen. Blijft toch wel een lastig punt op een forum.
Desondanks succes toegewenst.
kastella wijzigde dit bericht op 28-06-2019 10:07
Reden: verduidelijking
Reden: verduidelijking
3.38% gewijzigd
vrijdag 28 juni 2019 om 10:03
Dit vind ik dus zó naar. Ik vraag mij af wie jou pijn heeft gedaan dat je zulke opmerkingen kan maken over andere mensen?
vrijdag 28 juni 2019 om 10:12
Nou ja, TO hoeft niet per definitie het beste voor te hebben met de dochter van haar vriend. Zij is het meisje niets verschuldigd, is niet verantwoordelijk voor haar noch voor haar welzijn. Dat zijn de ouders, en die verzaken. Niet aan TO om dit dan recht te (moeten) breien.
Wel aan TO om eens na te denken of ze echt een relatie wil met zo’n flapdrol, en of ze er goed aan doet om te gaan samenwonen in in feite de brokstukken van zijn vorige relatie.
Wel aan TO om eens na te denken of ze echt een relatie wil met zo’n flapdrol, en of ze er goed aan doet om te gaan samenwonen in in feite de brokstukken van zijn vorige relatie.
vrijdag 28 juni 2019 om 10:28
Uit alles blijkt dat zowel jij als pa meer om jezelf geven dan om kind. Anders zou je niet meteen gaan samenwonen.bettinahoekstra schreef: ↑28-06-2019 10:03Dit vind ik dus zó naar. Ik vraag mij af wie jou pijn heeft gedaan dat je zulke opmerkingen kan maken over andere mensen?
Het is alleen naar omdat jullie helemaal nog niet hadden bedacht wat voor impact jullie acties op het kind heeft.
vrijdag 28 juni 2019 om 10:33
Daarnaast is het geen retegoed advies. Ik heb hier niks aan, dus het is geen goed advies. Je kent mij niet. Je kent mijn vriend niet. Je kent zijn dochter niet. Je kent zijn ex niet. Je hebt geen enkel idee hoe de relatie tussen zijn dochter en mij is. Wat zij voelt, zegt en denkt van deze constructie. Je hebt geen enkel idee hoelang ik haar al ken. Je hebt geen enkel idee wat de ex vindt van deze constructie.
Dus het zijn allemaal aannames op basis van het feit dat je denkt dat mensen ergens makkelijk overheen stappen en de verkeerde intenties hebben.
Dus het zijn allemaal aannames op basis van het feit dat je denkt dat mensen ergens makkelijk overheen stappen en de verkeerde intenties hebben.
vrijdag 28 juni 2019 om 10:33
Als ik TO was had ik ook moeite gehad met veel veroordelende reacties en veel te snelle conclusies. TO kan goede redenen hebben om dat niet allemaal te willen bespreken. Maar dat maakt het wel lastig om een nuttig reactie te geven over hoe je het zou aanpakken met die hond.
En of vriend een lapzwans is of niet, is ook lastig hard te maken. Als hij alles doet voor zijn dochter, dan is ie te slap (want hij laat zich mangelen met ex en hond) en als ie hij zijn poot stijf houdt en die hond eruit "schopt" dan is ie een boeman die niet het beste met zijn dochter voor zou hebben. Kom op...
Ik had het zelf ook niet geweten als TS. Ik was hopelijk niet in die situatie terecht gekomen, want hoewel ik mijn dochter graag een hond zou gunnen als ze dat zou willen, is mijn afkeer van honden zodanig dat het waarschijnlijk niet zou gebeuren.
En of vriend een lapzwans is of niet, is ook lastig hard te maken. Als hij alles doet voor zijn dochter, dan is ie te slap (want hij laat zich mangelen met ex en hond) en als ie hij zijn poot stijf houdt en die hond eruit "schopt" dan is ie een boeman die niet het beste met zijn dochter voor zou hebben. Kom op...
Ik had het zelf ook niet geweten als TS. Ik was hopelijk niet in die situatie terecht gekomen, want hoewel ik mijn dochter graag een hond zou gunnen als ze dat zou willen, is mijn afkeer van honden zodanig dat het waarschijnlijk niet zou gebeuren.
vrijdag 28 juni 2019 om 10:48
Even kijken: de moeder bleef in het huis wonen. De vader zag zijn kind nauwelijks in die tijd. Alleen als de moeder oppas nodig had. Dit schreef jij zelf. Dan kan het niet dat jij het kind wel vaak hebt gezien. Ergo, jij bent redelijk vreemd voor het kind.bettinahoekstra schreef: ↑28-06-2019 10:33Daarnaast is het geen retegoed advies. Ik heb hier niks aan, dus het is geen goed advies. Je kent mij niet. Je kent mijn vriend niet. Je kent zijn dochter niet. Je kent zijn ex niet. Je hebt geen enkel idee hoe de relatie tussen zijn dochter en mij is. Wat zij voelt, zegt en denkt van deze constructie. Je hebt geen enkel idee hoelang ik haar al ken. Je hebt geen enkel idee wat de ex vindt van deze constructie.
Cum non tum age
vrijdag 28 juni 2019 om 11:00
Oké bedankt voor je conclusie. Ik ken haar al bijna 3 jaar en zie haar zo'n 2 á 3x in de week wanneer ze bij ons komt eten of dat ze een dag in het weekend bij ons is. Maar ja, waarschijnlijk ga je hier weer uit halen dat ik haar echt niet kan kennen en dat ik een compleet vreemde ben die het heel slecht voor heeft met haar aangezien het niet mijn dochter is o.i.d.
vrijdag 28 juni 2019 om 11:07
En nee... ik ken haar niet 3 jaar in deze situatie. Ik ken haar nu vanaf oktober in deze situatie. Daarvoor kende ik haar dus ook al. Toen ze hoorde dat haar vader een relatie had met mij vond ze dat heel fijn, want ze wist wie ik was. Haar vader die af en toe ergens anders sliep (bij mij) leverde veel onzekerheid op voor haar. Toen ze dus hoorde dat haar vader bij mij sliep zorgde dat voor heel veel rust. De ex-vriendin van mijn vriend vindt de situatie ook fijn omdat ze ziet dat haar dochter en ik goed met elkaar kunnen. Haar ouders doen mij ook altijd de groetjes. Iedereen is helemaal prima met de situatie dat we gaan samenwonen. Voor de dochter geeft dit ook gewoon veel helderheid en duidelijkheid. Haar vader is na de scheiding voornamelijk bij mij gaan wonen. Zij heeft het idee dat mijn huis ook het huis van haar vader is. Zij heeft dus al het beeld dat wij samenwonen.
vrijdag 28 juni 2019 om 11:20
Zo far zo good. Wat is nu het probleem met de hond?bettinahoekstra schreef: ↑28-06-2019 11:07En nee... ik ken haar niet 3 jaar in deze situatie. Ik ken haar nu vanaf oktober in deze situatie. Daarvoor kende ik haar dus ook al. Toen ze hoorde dat haar vader een relatie had met mij vond ze dat heel fijn, want ze wist wie ik was. Haar vader die af en toe ergens anders sliep (bij mij) leverde veel onzekerheid op voor haar. Toen ze dus hoorde dat haar vader bij mij sliep zorgde dat voor heel veel rust. De ex-vriendin van mijn vriend vindt de situatie ook fijn omdat ze ziet dat haar dochter en ik goed met elkaar kunnen. Haar ouders doen mij ook altijd de groetjes. Iedereen is helemaal prima met de situatie dat we gaan samenwonen. Voor de dochter geeft dit ook gewoon veel helderheid en duidelijkheid. Haar vader is na de scheiding voornamelijk bij mij gaan wonen. Zij heeft het idee dat mijn huis ook het huis van haar vader is. Zij heeft dus al het beeld dat wij samenwonen.
vrijdag 28 juni 2019 om 12:04
Misschien is het goed dat vader en moeder nog eens samen om tafel gaan en bespreken dat het in deze situatie vooral in belang van dochter is dat ze haar hond bij zich kan houden omdat het haar troost kan bieden.
Wanneer er toch meer hondenbezitsters in het complex zijn, zijn er vast wel mogelijkheden. Pa en ma zetten even hun eigen gevoel aan de kant en dochter voorop.
Wanneer er toch meer hondenbezitsters in het complex zijn, zijn er vast wel mogelijkheden. Pa en ma zetten even hun eigen gevoel aan de kant en dochter voorop.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 28 juni 2019 om 12:07
"Dit pas niet in mijn straatje dus vind ik het geen advies." bedoel je.bettinahoekstra schreef: ↑28-06-2019 10:33Daarnaast is het geen retegoed advies. Ik heb hier niks aan, dus het is geen goed advies.
Het punt is dat er nog helemaal geen sprake zou moeten zijn van een relatie tussen het meisje en jou.Je kent mij niet. Je kent mijn vriend niet. Je kent zijn dochter niet. Je kent zijn ex niet. Je hebt geen enkel idee hoe de relatie tussen zijn dochter en mij is.
Daar heb je een punt. Ken je haar al langer dan dat je je vriend kent dan? Want dan is de situatie misschien inderdaad anders, als er al een band was tussen jullie tweeën. Dan nog kan het verwarrend zijn voor het kind als die band ineens verandert van juf/buurvrouw/kennis naar stiefmoeder, maar het maakt het mogelijk minder schokkend voor haar.Wat zij voelt, zegt en denkt van deze constructie. Je hebt geen enkel idee hoelang ik haar al ken.
Hoe is dit relevant? Als die moeder het okay vindt dat jij er na een halve week bij intrekt en een hondenkennel begint vanuit huis, is het dan wel een goed idee om dat te doen?Je hebt geen enkel idee wat de ex vindt van deze constructie.
Het zijn gevolgtrekkingen op grond van wat jij zelf vertelt. En aangezien je focus ligt op "Wat nu met de hond!?" en wat jij daar allemaal wel niet over denkt en wil regelen ("Ik vind dat die ouders het wel kunnen hebben in de week af") is het niet gek dat mensen hier gaan vragen "Wat nou hond? Kind!"Dus het zijn allemaal aannames op basis van het feit dat je denkt dat mensen ergens makkelijk overheen stappen en de verkeerde intenties hebben.
vrijdag 28 juni 2019 om 12:41
vrijdag 28 juni 2019 om 13:11
Er is geen probleem met de hond.
Ex heeft een probleem met de hond en probeert dat hun probleem te maken. Enige wat ze hoeven te doen is niet meer ex haar problemen op vriend zn schouders laten leggen.
Mag hond fulltime bij jou? Nee, hij mag bij mij als dochter er is en verder kijk je maar hoe je het oplost, jij wilde een hond. Klaar.
Ex: Ja maar door jou moet hij weg en is dochter verdrietig!
Vriend: Nee, door jou moet hij weg. jij had ook een huis kunnen zoeken waar je wel een hond mocht. Je hebt 9 maanden de tijd gehad en niks gedaan en nu maak je het ineens mijn probleem, ga eerst zelf maar eens wat proberen te regelen.
vrijdag 28 juni 2019 om 13:52
vrijdag 28 juni 2019 om 13:56
vrijdag 28 juni 2019 om 14:03
miekemv schreef: ↑28-06-2019 13:52Vroeger had ik een vriendinnetje waarvan de ouders uit elkaar gingen. Om mij onbekende redenen moest ze bij haar vader wonen. Ze had een Siamees katje. Toen haar pa een nieuwe vriendin kreeg moest katje weg want nieuwe vriendin kon niet tegen het gemiauw. Van dat soort situaties word ik woest.
vrijdag 28 juni 2019 om 14:04
O dan!bettinahoekstra schreef: ↑28-06-2019 11:07En nee... ik ken haar niet 3 jaar in deze situatie. Ik ken haar nu vanaf oktober in deze situatie. Daarvoor kende ik haar dus ook al. Toen ze hoorde dat haar vader een relatie had met mij vond ze dat heel fijn, want ze wist wie ik was. Haar vader die af en toe ergens anders sliep (bij mij) leverde veel onzekerheid op voor haar. Toen ze dus hoorde dat haar vader bij mij sliep zorgde dat voor heel veel rust. De ex-vriendin van mijn vriend vindt de situatie ook fijn omdat ze ziet dat haar dochter en ik goed met elkaar kunnen. Haar ouders doen mij ook altijd de groetjes. Iedereen is helemaal prima met de situatie dat we gaan samenwonen. Voor de dochter geeft dit ook gewoon veel helderheid en duidelijkheid. Haar vader is na de scheiding voornamelijk bij mij gaan wonen. Zij heeft het idee dat mijn huis ook het huis van haar vader is. Zij heeft dus al het beeld dat wij samenwonen.
Goed weer spelen is helemaal niet wat kinderen doen bij een scheiding! En jullie wonen dus vanaf het begin samen, dan heeft ze inderdaad alle tijd gehad om het te verwerken
Laat ook maar. Het is duidelijk dat het kind maar bijzaak is.