Hoogbegaafde vriend

04-06-2008 02:07 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, ik post dit topic een beetje laat.....m'n meidenavond is weer eens uitgelopen. Dit topic is naar aanleiding van een gespreksonderwerp wat daarin naar voren kwam.

Een van mijn vriendinnen heeft namelijk een succesvolle date achter de rug met een man, met als bijzonder detail dat hij hoogbegaafd is. Dit gaf hij niet alleen toe, maar dit bleek ook uit zijn gedrag (volgens haar dan, als psychologiestudente).

Na afloop was ze toch wel onder de indruk van zijn kennis van de meest uiteenlopende onderwerpen, en de manier waarop hij het wist te brengen. Dat alles zonder dat de focus teveel op hem kwam te liggen, zij kwam ook ruim aan bod.

Ze gaf toe er toch wel een beetje onzeker door te zijn geworden na afloop, bang als ze was dat ze zich op een gegeven moment niet meer met hem kon meten. Natuurlijk hebben we haar daarna gerustgesteld door te zeggen dat ze gewoon moet genieten en gewoon alles op haar af moet laten komen (hij dient haar immers te waarderen voor haar werkelijke ik en niet een gefabriceerde persoonlijkheid).

Maar het bleef toch wel even in mijn hoofd zitten. Een hoogbegaafde man, dat heb ik (voor zover ik weet) nog niet meegemaakt. Persoonlijk maakt het me niet zoveel uit als een man veel slimmer is dan ik - ik heb zelf een gedegen educatieve achtergrond - ; afhankelijk van zijn interessegebieden kan ik dan ook nog eens wat van hem leren.

BTW: Mijn vriendje is niet hoogbegaafd maar ongeveer even slim als ik. Met naast kennis vele andere pluspunten....maar nu dwaal ik af.

Hebben jullie ervaringen met hoogbegaafde mannen/jongens? Post het hier!
.
-
-
.
.
Als levenspartner wel ja. Als minnaar natuurlijk niet. Ik ben de rottigste niet!
-
Tja, mijn ex deed econometrie en studeerde met tienen af. Zeer indrukwekkend, jammer genoeg was hij in sociaal opzicht een beetje uh...niet erg bijdehand, vond hij mij maar dom en liet dat merken en had ie een kleine pik, waar hij overigens niks mee wenste te doen. Blij dat dat over is gegaan.

Wat ik ermee wil zeggen; zolang je de man leuk vind, prima toch? Ik ken genoeg hele intelligente mensen (die slimmer zijn dan slim dus misschien wel hb) die mij inspireren en leuk zijn als mens. Ik ga met ze om omdat ik heerlijk met ze kan discussieren, iets wat ik graag doe. En om nog veel meer redenen. Tja en dat je zelf aankaart dat je hb bent, dat doet mij dan niet zoveel. Sterker nog, waarom zou je naar voren brengen? De mensen die ik ken praten niet over hun intelligentie, dat ze dat zijn is zo ook wel duidelijk.
.
.
Trouwens, in de openingspost wordt het zo gesteld alsof een hb een hele specifieke diersoort is die je met heel veel respect moet benaderen. Nou, dat hoeft niet hoor. Het is ook maar een mens, komt ze snel genoeg achter

Wie weet ben je zelf wel hb, en dan is dat hele etiketje niet meer zo interessant.
Qwertu; welk detail? Dat van die ondermaatse piemel, of van die studie

Hij is nu actuaris, en mijn moeder baalt nu nog, haha.
-
-
.
.
.
Ja, eerlijk waar, ik was 16 en klaagde erover dat we nooit sex hadden omdat mijnheer niet wilde. Nu achteraf begrijp ik waarom dat was; hij zat hele dag wiskundige formules te berekenen, daarvan zou mij de zin tot sex ook vergaan.

Knap en rijk heb ik ook gehad, ook dat werkte niet (he wacht, schiet me ineens te binnen dat ook hij een kleine piemel had).

En zo werd mij ineens na jaren een hoop duidelijk, met dank aan vivaforum.

Anemoon, de rijke en knappe slimmerd is ergens goed voor, mits uitgerust met een indrukwekkend stuk gereedschap.
-
-
Q, precies. Ik voel me nooit bedreigd door andermans intellegentie, ik ken mijn eigen kwaliteiten en beperkingen.

Ik vind het hooguit heel inspirerend, wil er meer van. Zolang ik geprikkeld word (met deze kun je alle kanten op..) vind ik het best.
.
-
-
.
.
Anemoon, klinkt alsof de vriendin en zijzelf de bewuste mijnheer als een experiment zien. Lekker dan.

Hij is leuk of hij is niet leuk, zo simpel is het.

Om hb aan te tonen moet je meerdere tests doen, dat sowieso. Ik denk dat veel mensen heel slim verwarren met hb, dat toch net even iets anders.
quote:anemoon schreef op 04 juni 2008 @ 02:35:

*gaat op zoek naar een knappe, rijke, intelligente man met een grote pik.* Oh en hij (de man zelf dus) moet ook nog lang zijn. Want dat ben ik ook. Man oh man, ik ben wel in een hele kleine vijver aan het vissen he?Misschien heb je mazzel; misschien is de man zoals omschreven in de openingspost wel knap, rijk en lang. Die grote pik zul je er dan misschien bij moeten denken, maar lang geen slechte score toch?
Wat ik zeg, schuif maar door. Dat laatste detail zoek ik dan zelf wel uit
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven