Hoogbegaafde vriend

04-06-2008 02:07 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, ik post dit topic een beetje laat.....m'n meidenavond is weer eens uitgelopen. Dit topic is naar aanleiding van een gespreksonderwerp wat daarin naar voren kwam.

Een van mijn vriendinnen heeft namelijk een succesvolle date achter de rug met een man, met als bijzonder detail dat hij hoogbegaafd is. Dit gaf hij niet alleen toe, maar dit bleek ook uit zijn gedrag (volgens haar dan, als psychologiestudente).

Na afloop was ze toch wel onder de indruk van zijn kennis van de meest uiteenlopende onderwerpen, en de manier waarop hij het wist te brengen. Dat alles zonder dat de focus teveel op hem kwam te liggen, zij kwam ook ruim aan bod.

Ze gaf toe er toch wel een beetje onzeker door te zijn geworden na afloop, bang als ze was dat ze zich op een gegeven moment niet meer met hem kon meten. Natuurlijk hebben we haar daarna gerustgesteld door te zeggen dat ze gewoon moet genieten en gewoon alles op haar af moet laten komen (hij dient haar immers te waarderen voor haar werkelijke ik en niet een gefabriceerde persoonlijkheid).

Maar het bleef toch wel even in mijn hoofd zitten. Een hoogbegaafde man, dat heb ik (voor zover ik weet) nog niet meegemaakt. Persoonlijk maakt het me niet zoveel uit als een man veel slimmer is dan ik - ik heb zelf een gedegen educatieve achtergrond - ; afhankelijk van zijn interessegebieden kan ik dan ook nog eens wat van hem leren.

BTW: Mijn vriendje is niet hoogbegaafd maar ongeveer even slim als ik. Met naast kennis vele andere pluspunten....maar nu dwaal ik af.

Hebben jullie ervaringen met hoogbegaafde mannen/jongens? Post het hier!
Q, als je dan toch een kniebuiging maakte.....gewoon een kwestie van vlag erover en ervoor ...... voor het vaderland
.
TO is (nu) al afgehaakt, vrees dat er niks meer door te schuiven valt.
quote:qwertu schreef op 04 juni 2008 @ 02:44:

Zo vind ik het ook een beetje overkomen. Of als interessantdoenerij. Maar blijkbaar doet hij daar maar al te graag aan mee, door zijn bevestiging.

De mensen die ik ken die bovenmatig intelligent zijn, lopen daar over het algemeen niet zo mee te koop. Terwijl ik mensen die helemaal niet zo intelligent zijn wel heb horen beweren dat bovenmatig te zijn. Ik zou sowieso zo'n kwalificatie al met een korrel zout nemen dus. Ja, tenzij het gaat om een econometrist die met tienen slaagt, in zo'n geval kun je er niet omheen. kon er iig niet OVERheen. Deze jongen heb ik trouwens ook nooit horen zeggen dat hij hb is, maar het feit dat hij mij dom noemde spreekt voor zich. Hoe hb je dan ook bent, voor mij kun je dan de pot op.
.
Ach ik heb er ook eerst 10x over na moeten denken voordat ik hem plaatste

En ja, het betekent wat jij denkt dat het betekent. Met al zijn geld had ie zo naar Dr Schoenmaker gekund. Had ie heel wat meer kniebuigingen mee mogen maken.
.
.
-
-
-
-
Wij kunnen trouwens wel uitleggen wat voor ervaring wij hebben met slimme mannen, maar dan moet je je eigen referentiekader er ook bij betrekken. Als ik goede ervaringen heb met zulke mannen, zegt dat dan iets over mij? Ook niks, want die hb man kan heel erg onattent zijn, uit zijn mond stinken, niet weten hoe hij met de bus moet, je slaan en uitschelden. Ik noem maar wat. Heb je dus niks aan die informatie.
.
Jee, Q, wat ben jij slim!
-
Maar deze dame gaat slapen. Zonder lange, knappe, intelligente en/of rijke man. Ook niet met een kleine, lelijke, domme en/of arme man overigens.
-
.
.
.
quote:qwertu schreef op 04 juni 2008 @ 02:52:

Ik weet niet of Dr. S. dat had kunnen verhelpen hoor. Hij was zo klein dat zelfs ík kon zien dat er bovenop zijn hoofd geen haar meer zat. (En mijn lengte is omgekeerd evenredig aan mijn jouw ex zijn intelligentie. )

Haha! Ach ik zie het zo, ik heb destijds ook al aan kansberekening gedaan.

Wat een makkie was, en de uitkomst klopte ook nog. Zo dom was ik dan blijkbaar ook weer niet. Hij was het er overigens niet mee eens, blijkbaar kwam hij na een hele dag rekenen tot een andere uitkomst.

Shit, besef ineens dat ik nu een niet-werkende met geld smijtende domme vrouw had kunnen zijn. Die intelligentie die ik volgens hem miste, kocht ik dan gewoon van zijn centen. Complete bibliotheek aanschaffen en klaar.
.
-
-
.
Kijk anders Moordwijven even, Julus. Daar heb ik een hoop van geleerd vanavond
-
.
Anemoon, slaap lekker. Maak je zelfs niet even een minuutje vrij van je tijd om je aan te melden op de hb-datingsite? Moet je wel doen hoor.

Q, zolang dat bij daten bleef, was er niks aan de hand toch?

Moet niet gekker worden, dat dan weer niet.

En we maken allemaal fouten, ja zelfs als je hb bent.

In al mijn wijsheid op het gebied van relaties, ahum, kan ik wel stellen dat het geen ene moer uitmaakt of mr Julus slim of minder slim is. Hij moet me waarderen, respecteren, en nog meer van dat soort standaard wensen, en voor de rest kom ik wel aan mijn interessante discussiemateriaal als ik het mis.

Het is misschien arrogant om te zeggen dat ik niet wil omgaan met domme mensen, maar mijn vrienden zijn gewoon slim. Dan hoop ik natuurlijk weer dat dat gezegde soort zoekt soort van toepassing is, maar kan ook zijn dat ik er ben voor het betalen van de drankjes.
Moordwijven, nooit van gehoord. Maar ik begrijp dat ik dan kan leren hoe ik een soort van Paris Hilton kan worden? Die schijnt juist heel slim te zijn en zet een dom typetje neer puur vanwege de merchandising. Sharon Stone schijnt in elk interview te roepen dat ze hyperintelligent is, iq van 140 oid. Vraag ik me af waarom ze dat telkens moet bevestigen. Alsof ze er zelf niet zo hard in gelooft. Wat zeurt dat mens nou, die is toch gewoon rijk en knap?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven