Hopeloos
dinsdag 28 augustus 2018 om 19:40
Hallo lezers. Ik heb een probleem. Het is nogal een verhaal dus ik zal het proberen kort te houden.
Toen ik mijn vriend leerde kennen vertelde hij me dat hij met zijn ex heeft samengewoond maar door schulden etc is hij zijn huis uitgezet. Zij deed toen de administratie (dus niet).
In de loop der jaren heb ik al een paar keer verstopte post gevonden van o.a incassobureaus en deurwaarders. Hem ermee geconfronteerd maar hij is verbaal zo sterk en ik zo zwak. Ook al heb ik gelijk, hij weet het altijd zo om te draaien dat het opeens mijn schuld is.
Ook spelen er nog een hoop kleine dingetjes maar dat doet er niet perse toe. Hij liegt over alles: geld, afspraken, echt alles en het nadeel is dat ik nooit bewijs heb.
Toen ik hem leerde kennen vertelde hij ook dat ik net op tijd was anders had hij zelfmoord gepleegd. Hij heeft in onze relatie dus ook weleens gezegd dat hij zichzelf wat aan doet als ik bij hem wegga. En ik geloof ook echt dat hij dat doet. Het liefst wil ik dat hij een ander vind zodat zij hem gelukkig kan maken (het is een erge gedachte dat weet ik).
Ik hou nog zoveel van hem maar ik kan niet anders dan bij hem weggaan want ik ben ongelukkig. Naar mijn idee kan ik geen stap verder maar ook geen stap terug doen. Maar wil dat hij ook normaal verder kan leven.. Wat is jullie advies in mijn situatie? Wat moet ik doen?
Toen ik mijn vriend leerde kennen vertelde hij me dat hij met zijn ex heeft samengewoond maar door schulden etc is hij zijn huis uitgezet. Zij deed toen de administratie (dus niet).
In de loop der jaren heb ik al een paar keer verstopte post gevonden van o.a incassobureaus en deurwaarders. Hem ermee geconfronteerd maar hij is verbaal zo sterk en ik zo zwak. Ook al heb ik gelijk, hij weet het altijd zo om te draaien dat het opeens mijn schuld is.
Ook spelen er nog een hoop kleine dingetjes maar dat doet er niet perse toe. Hij liegt over alles: geld, afspraken, echt alles en het nadeel is dat ik nooit bewijs heb.
Toen ik hem leerde kennen vertelde hij ook dat ik net op tijd was anders had hij zelfmoord gepleegd. Hij heeft in onze relatie dus ook weleens gezegd dat hij zichzelf wat aan doet als ik bij hem wegga. En ik geloof ook echt dat hij dat doet. Het liefst wil ik dat hij een ander vind zodat zij hem gelukkig kan maken (het is een erge gedachte dat weet ik).
Ik hou nog zoveel van hem maar ik kan niet anders dan bij hem weggaan want ik ben ongelukkig. Naar mijn idee kan ik geen stap verder maar ook geen stap terug doen. Maar wil dat hij ook normaal verder kan leven.. Wat is jullie advies in mijn situatie? Wat moet ik doen?
dinsdag 28 augustus 2018 om 19:49
TO, hoe kun je zo naief zijn? Je vriend manipuleert je enorm en jij laat het gewoon toe. Hij liegt over vanalles, geeft jou de schuld en dreigt ook nog eens zichzelf wat aan te doen als je bij hem weggaat...
Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat er vrouwen zijn die zó makkelijk met zich laten sollen
Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat er vrouwen zijn die zó makkelijk met zich laten sollen
dinsdag 28 augustus 2018 om 19:50
Maken dat je wegkomt en hem zeggen dat hij in therapie moet gaan.
Als je blijft, verandert er niets.
Hij moet zorgen dat hij een stabiel leven krijgt waarin liegen, bedriegen en manipulatie geen rol meer spelen.
Jij bent niet zijn hulpverlener of voetveeg, maar dat moet bij jou en hem nog doordringen. Sterkte.
Als je blijft, verandert er niets.
Hij moet zorgen dat hij een stabiel leven krijgt waarin liegen, bedriegen en manipulatie geen rol meer spelen.
Jij bent niet zijn hulpverlener of voetveeg, maar dat moet bij jou en hem nog doordringen. Sterkte.
dinsdag 28 augustus 2018 om 19:50
dinsdag 28 augustus 2018 om 19:53
dinsdag 28 augustus 2018 om 19:58
Zijn ex is waarschijnlijk helemaal niet de oorzaak van zijn schulden maar hijzelf. En volgens mij zijn die schulden de reden waarom ze is vertrokken.
Ik zeg, volg haar voorbeeld. En snel! Helaas heb ik ook in zo'n situatie gezeten. Hij gaat niet veranderen. Dat zie ik bij mijn ex. Die zit meer dan 5 jaar later nog steeds financieel aan de grond.
Ik zeg, volg haar voorbeeld. En snel! Helaas heb ik ook in zo'n situatie gezeten. Hij gaat niet veranderen. Dat zie ik bij mijn ex. Die zit meer dan 5 jaar later nog steeds financieel aan de grond.
dinsdag 28 augustus 2018 om 20:05
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:02
We wonen samen maar sta daar niet i geschreven en ben niet financieel met hem verbonden of afhankelijk.
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:02
Wat is je punt?ZaraZara100 schreef: ↑28-08-2018 19:52In een vorig topic vertel je dat je broer schulden heeft. Deze keer is het je vriend.
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:11
Ik heb geen punt behalve dan dat het opvallend is dat twee personen in zeer directe omgeving van jou in de schulden zitten of zaten.
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:29
Zo hee, zeg dat wel!
Jij hebt geen enkele verantwoordelijkheid over zijn leven. Hij maakt er zelf een zooitje van met zijn gedrag (liegen, manipuleren, geen verantwoordelijkheid nemen voor volwassen zaken in het leven (geld bv) etc).
En als het je helpt kan je altijd nog zo denken: het is ook voor hem het beste als je snel weg bent en heel duidelijk is dat je weg blijft. Want dat is toch wat er uiteindelijk gaat gebeuren. Hoe sneller dat gebeurt, hoe sneller de kloteperiode van de break-up voorbij is en hoe sneller jullie beide verder kunnen met je leven (hij dus ook).
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:54
Toeval bestaatZaraZara100 schreef: ↑28-08-2018 21:11Ik heb geen punt behalve dan dat het opvallend is dat twee personen in zeer directe omgeving van jou in de schulden zitten of zaten.
dinsdag 28 augustus 2018 om 22:12
dinsdag 28 augustus 2018 om 22:19
woensdag 29 augustus 2018 om 06:22
Nee want je ex/vriend moet zichzelf uit de shit helpen en niet steeds iemand hebben bij wie hij zijn problemen kan droppen (om het vervolgens erger te maken). Ook hier weer: niet jouw verantwoordelijkheid. Trek je handen er vanaf.Anoniemehelper23 schreef: ↑28-08-2018 22:12Ik heb inderdaad geen enkele verantwoordelijkheid over zijn leven. Punt is wel dat ik er wel bang voor ben en ik wil het liever voorkomen dat hij zichzelf wat aan doet. Moet ik zijn beste vriend vertellen dat ik het uit ga maken zodat hij hem op kan vangen?