Huilende moeder moederdag

12-05-2019 22:44 86 berichten
Bedankt voor de reacties
anoniem_316083 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 23:23
Reden: Antwoord gehad
96.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er meer speelt dan jij hier vertelt. :popcorn:
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Als je elk jaar langs gaat, kan ik me wel voorstellen dat die verwachting er dit jaar ook was. Maar ik weet niet hoe jullie dat de afgelopen jaren hebben gedaan?

Verder vind ik Moederdag ook niet per se boeiend. En lijkt het me een wat dramatische reactie. Maar goed, is dat echt alles dat er speelt?
Echt waar gaat dit over...
Belle73 schreef:
12-05-2019 22:47
Ik denk dat er meer speelt dan jij hier vertelt. :popcorn:
Dit.

Mijn moeder krijgt ook niks hoor. Ik hou elke dag van haar, en niet alleen op Moederdag. Dat laat ik haar ook weten en ze is een hele gelukkige moeder.
Ik vind alleen een kaart nogal karig, maar uiteindelijk ligt het totaal aan de band die je hebt. Ik ken mijn moeder goed genoeg om te weten dat ze het vreselijk zou vinden als ik niks van me zou laten horen. Ondanks dat ik het ook een beetje een commerciële feestdag vind, weet ik dat zij er wel waarde aan hecht en van een blije moeder die zich gewaardeerd voelt word ik ook weer blij.
Die kaart had je van mij dan ook mogen houden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Mijn moeder geeft echt niets om moeder dag, dus ik doe er ook niets aan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Diocca schreef:
12-05-2019 22:50
Ik vind alleen een kaart nogal karig, maar uiteindelijk ligt het totaal aan de band die je hebt. Ik ken mijn moeder goed genoeg om te weten dat ze het vreselijk zou vinden als ik niks van me zou laten horen. Ondanks dat ik het ook een beetje een commerciële feestdag vind, weet ik dat zij er wel waarde aan hecht en van een blije moeder die zich gewaardeerd voelt word ik ook weer blij.

Want? Dat lees ik al een paar dagen in dit soort topics.. Vind zo bijzonder kijk erop. Hoe kom je daarbij ook?

Volgens mij ligt het vooral aan hoe jij ( en je ouders misschien wel) dit soort dagen ziet.

Je kan niets doen of een kaart sturen en toch een prima band hebben en net als de rest van het jaar zich prima gewaardeerd voelt.

En dat niet laat afhangen van die ene opgelegde dag per jaar van uiting aan liefde voor je ouders.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 22:55
14.54% gewijzigd
Dit gaat vast niet alleen om het kaartje....
Waarom is een kaart karig??? Hiermee geeft TO aan dat ze eraan gedacht heeft. Heel aardig van TO juist.
Diocca schreef:
12-05-2019 22:50
Ik denk niet dat het aan de band ligt, maar dat de traditie er is (of niet).
vitamined wijzigde dit bericht op 12-05-2019 22:59
0.74% gewijzigd
Is ze eigenlijk alleen boos omdat schoonmoe's kaart er wel op tijd was?
Lucifer2018 schreef:
12-05-2019 22:52
Want? Dat lees ik al een paar dagen in dit soort topics.. Vind zo bijzonder kijk erop. Hoe kom je daarbij ook?

Volgens mij ligt het vooral aan hoe jij ( en je ouders misschien wel) dit soort dagen ziet.

je kan prima niets doen of een kaart sturen en een prima band hebben en net als de rest van het jaar zich prima gewaardeerd voelt. En dat niet laat afhangen van die ene opgelegde dag per jaar van uiting aan liefde voor je ouders.
Het gaat om het type band. Wij zijn een familie waarin dit soort dingen "erbij horen" als je je waardering wilt tonen. Ik heb het nergens over de kwaliteit van die band. Dat maak jij er zelf van.
Wacht maar tot je eigen kinderen later jou afschepen met een kaart.
Hoe dan ook, als stiefmoe wel iets krijgt en zij niet dan doet dat enorm veel pijn. Dat dat aan de post ligt is inderdaad lullig. Jouw reactie vind ik minder logisch als die van je moeder. Misschien had een telefoontje (op tijd!) wonderen verricht? Ik zou me nou niet persee schuldig voelen omdat je net zo goed voor haar een kaartje op de bus gedaan hebt maar ik zou toch écht wel meer begrip hebben voor de emotionele reactie van mijn moeder. Je opent zelfs een topic?

Waarom huilt ze ook? Is stiefmoeder soms (in haar ogen) voorgetrokken?
Diocca schreef:
12-05-2019 22:56
Het gaat om het type band. Wij zijn een familie waarin dit soort dingen "erbij horen" als je je waardering wilt tonen. Ik heb het nergens over de kwaliteit van die band. Dat maak jij er zelf van.
Tuurlijk. Ik lees het verkeerd.
Madeliefjees schreef:
Heerlijk.
Ik vind het echt raar dat er niet meer vanaf kan dan een kaart. Geen bezoekje? En zelfs geen telefoontje of appje?
En er is maar één persoon je moeder. Dat je kaarten naar andere vrouwen gaat sturen vind ik ook ongepast. Die zijn jouw moeder niet.
Madeliefjees schreef:
Lijkt me zalig. Als je waardering als moeder van moederdag afhangt dan heb je toch iets niet goed gedaan.
Maelstrom schreef:
12-05-2019 23:01
Lijkt me zalig. Als je waardering als moeder van moederdag afhangt dan heb je toch iets niet goed gedaan.
Uberhaupt..
Ik kan wel wat vinden maar dat is met mijn eigen moeder in gedachte. Of mijn schoonmoeder. En ik ga ieder jaar bij beiden even op bezoek, valt sowieso vaak samen met de ‘visitezondag’. Zou ik zonder iets te zeggen niet komen dan zou ik begrijpen dat ze (zwaar) teleurgesteld zouden zijn. En mijn moeder aan de lijn met de mededeling dat ik de zooi kan komen halen om in mijn eigen diepvrieskast te steken

Ik zat dit jaar bij schoonmoeder en van alle kinderen kwam alleen mijn man. Daar zat ze dan, met een voorraad vlaaien en versnaperingen waar je een legertje mee kunt voeden in haar nieuwe outfit in afwachting van de visite. Omdat sekreet 1 had besloten dat ze zelf moeder was en het dus haar dag was (en zij niet naar haar moeder ging en schoonbroer dus ook niet naar eigen moeder hoefde te gaan) en de bijbehorende slappe dweil (zoon in kwestie) nog zoekende is naar een ruggengraat en sekreet twee vond het een mooie dag om een nieuwe fittie te beginnen. Want waarom belde mam hààr dan niet op? Ze moest toch weten dat er een reden was? Of werd ze niet gemist dan? Nou? Nou?

Dus dat zijn de mental pictures die ik in mijn hoofd heb. Op basis daarvan zou ik zeggen: ik zou niet meer zonder politiebewaking over straat durven gaan als een fictieve stiefmoeder wèl een kaart had ontvangen en mijn eigen moeder niet. Ik zou het risico ook niet hebben durven nemen (postbezorging). Maar jouw moeder is niet mijn moeder. Dus geen idee wat gebruikelijk is bij jullie.
Dus ga morgen maar langs met een mooie bos bloemen!
redbulletje schreef:
12-05-2019 23:01
En er is maar één persoon je moeder. Dat je kaarten naar andere vrouwen gaat sturen vind ik ook ongepast. Die zijn jouw moeder niet.
Mee eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven