Relaties
alle pijlers
Huishouden vriend
zondag 23 april 2017 om 19:45
Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Hij is 29 en ik 20, hij woont op zich zelf en ik woon nog thuis. In het weekend ben ik vaak bij hem, en doordeweeks meestal 1 keer. Verschilt een beetje. Ik heb niet veel ervaring met het huishouden en koken enzovoorts. Hij stoort zich hier aan en zou willen dat ik vaker voor hem kook en meehelp in het huishouden. Ik vind af en toe in me eentje koken niet erg, maar niet elke keer (ben geen huisvrouw..) en samen koken vind ik veel gezelliger en in het weekend maken we vaak samen het huis schoon. Hij vind dat ik niet genoeg mee help, maar ik heb zoiets van ik kom 1 keer door de weeks bij je en als we dan in het weekend hebben opgeruimd en drie dagen later kom ik en het is alweer een rotzooi dan voel ik me niet geroepen om zijn huis op te ruimen. Is dit egoistisch?
Wat vinden jullie van de situatie?
Wat vinden jullie van de situatie?
zondag 23 april 2017 om 19:48
Ik vind dat hij lekker zelf zijn zooi op mag ruimen. Je bent z'n vriendin, niet z'n slaafje!
Als je bij hem zou wonen, zou het een ander verhaal worden.
Af en toe een keer koken of een stofzuiger door het huis lijkt me logisch, maar niet z'n complete huis poetsen hoor!
Zolang je maar wel je zelfgemaakte rommel opruimt, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.
Als je bij hem zou wonen, zou het een ander verhaal worden.
Af en toe een keer koken of een stofzuiger door het huis lijkt me logisch, maar niet z'n complete huis poetsen hoor!
Zolang je maar wel je zelfgemaakte rommel opruimt, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.
zondag 23 april 2017 om 19:54
Die is gek.. het is zijn huis. Dat mag hij dus fijn poetsen.
Vooral niet aan meewerken hoor. Mochten jullie samen gaan wonen dan zie ik al helemaal gebeuren dat jij fijn in je eentje elke dag kan poetsen en koken voor hem. Zo 'hoort' dat tenslotte.. Even goed opvoeden dat hij dat ook prima zelf kan! Een keer meehelpen is natuurlijk echt super lief van je en daar is ook niets mis mee. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat jij verantwoordelijk bent voor koken en huishouden in zijn huis!
Vooral niet aan meewerken hoor. Mochten jullie samen gaan wonen dan zie ik al helemaal gebeuren dat jij fijn in je eentje elke dag kan poetsen en koken voor hem. Zo 'hoort' dat tenslotte.. Even goed opvoeden dat hij dat ook prima zelf kan! Een keer meehelpen is natuurlijk echt super lief van je en daar is ook niets mis mee. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat jij verantwoordelijk bent voor koken en huishouden in zijn huis!
zondag 23 april 2017 om 20:03
zondag 23 april 2017 om 20:09
quote:Hugh-Jazz schreef op 23 april 2017 @ 19:59:
Ik zou het normaal vinden als hij het huis schoon heeft voor jij komt.
Daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens. Als je fulltime werkt, is de kans groot dat je op het weekend bent aangewezen voor poetsklussen. En als zij ieder weekend bij hem is, lijkt mij het inderdaad een prima idee dat zij hem een handje helpt.
Helpt dus. Bij datgene wat primair gewoon zijn verantwoordelijkheid is. Wat TO nu doet dus. Laat je niet wijsmaken dat je meer zou moeten doen!
Ik zou het normaal vinden als hij het huis schoon heeft voor jij komt.
Daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens. Als je fulltime werkt, is de kans groot dat je op het weekend bent aangewezen voor poetsklussen. En als zij ieder weekend bij hem is, lijkt mij het inderdaad een prima idee dat zij hem een handje helpt.
Helpt dus. Bij datgene wat primair gewoon zijn verantwoordelijkheid is. Wat TO nu doet dus. Laat je niet wijsmaken dat je meer zou moeten doen!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
zondag 23 april 2017 om 20:10