Huishouden vriend

23-04-2017 19:45 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Hij is 29 en ik 20, hij woont op zich zelf en ik woon nog thuis. In het weekend ben ik vaak bij hem, en doordeweeks meestal 1 keer. Verschilt een beetje. Ik heb niet veel ervaring met het huishouden en koken enzovoorts. Hij stoort zich hier aan en zou willen dat ik vaker voor hem kook en meehelp in het huishouden. Ik vind af en toe in me eentje koken niet erg, maar niet elke keer (ben geen huisvrouw..) en samen koken vind ik veel gezelliger en in het weekend maken we vaak samen het huis schoon. Hij vind dat ik niet genoeg mee help, maar ik heb zoiets van ik kom 1 keer door de weeks bij je en als we dan in het weekend hebben opgeruimd en drie dagen later kom ik en het is alweer een rotzooi dan voel ik me niet geroepen om zijn huis op te ruimen. Is dit egoistisch?

Wat vinden jullie van de situatie?
quote:Dalfx schreef op 23 april 2017 @ 23:03:

Omg, jij date mijn ex.

Het wordt alleen maar erger als je erin mee gaat. Run forrest run.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:Panita_ta schreef op 24 april 2017 @ 00:45:

Kan het zijn dat hij bedoelt dat je ook eens zonder hem erbij je handen eens laat wapperen? Bv alleen koken, zodat hij ook ff lekker op zn bank kan gaan zitten met wat ontspanning en niet dat jij dan ook steeds om zijn nek hangt. Of de afwas alleen doen. Ieder even in z'n eigen momentje.

Vooral als je hele dagen werkt heb je behoefte aan momenten alleen. Als je dan als volwassen vent een huppelgrietje zonder ervaring in het huishouden in je huis hebt dat alles samen wil doen, kan dat idd nogal eens voor irritaties zorgen.

Als het omgedraaid was> man die niks uit zichzelf doet terwijl vrouw hele week werkt< waren de reacties heel anders geweestEh echt niet.
quote:Susan schreef op 23 april 2017 @ 23:06:

Ik heb ook zo'n ex, ja. Die bewaarde zijn vuile vaat in zijn keukenkastjes en als ik dan kwam dan gingen we de afwas doen. Van de hele week. Hij was ook heel teleurgesteld dat ik zijn kleren niet wilde strijken, want daar had hij zich altijd op verheugd, op niet meer zelf hoeven strijken als hij eenmaal een relatie had.Omg
quote:Doornroosje75 schreef op 23 april 2017 @ 21:12:

[...]

Niet? Joh, dan doe ik het helemaal fout!Als je dan ook steeds je 9 jaar jongere vriendinnetje/vriendje hebt uitgenodigd, echt fout ja!!!;
quote:Het-groepje schreef op 24 april 2017 @ 05:38:

[...]

Als je dan ook steeds je 9 jaar jongere vriendinnetje/vriendje hebt uitgenodigd, echt fout ja!!!;

Ik bén het 9 jaar jongere vriendinnetje

Hoe dan ook; mijn vriend had zijn hut zeker niet netjes aan kant toen ik daar op vrijdagavond aankwam (voor we samenwoonden). Had ie nooit eigenlijk. Ook aan het einde van het weekend niet. Maarrrr hij verwachtte zeker niet niet dat ik dat voor hem hem zou doen. Ik geloof ook dat ik hem na zo'n 'verzoek' midden in zijn gezicht zou hebben uitgelachen.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Je vriend werkt fulltime en woont alleen, waar komt dan die rotzooi vandaan? Misschien moet hij dat maar eens analyseren.
Ja inderdaad, als jullie het weekend daar doorbrengen en hij je op zondagavons uitzwaait, dan heeft hij toch op maandag en dinsdag geen enkele reden om op woensdag weer te moeten schoonmaken? En hoeveel was produceert een alleenstaande nou? Ik zou hem aanraden een schoonmaakster te zoeken of de boel wat gestructureerder aan te pakken.
Ik vind het altijd zo belachelijk dat een fulltime werkende man/vrouw geen tijd zou hebben voor het het huishouden. Hoeveel werk is dat nou als je alleen bent? Als je elke avond 1 dingetje extra doet kun je het weekend in een ochtendje de rest doen, en heb je tijd voor leuke dingen. 1 avond strijken/ was vouwen. Kan nog mooi tijdens het journaal ook. 1 avond je sanitair goed poetsen. Kun je later in de week nog eens een glorixdoekje doen. Klaar. 1 avond zuigen en dweilen. 1 avond voor iets wat nodig is, koelkast soppen ofzo.
Never judge a book by its cover.
En ik snap niet dat je na iedere werkdag van >8 uur + reistijd, koken, afwas, was draaien etc. nog zin hebt om je badkamer/koelkast te poetsen, te stofzuigen, de vloer te dweilen e.d. Ik doe dat persoonlijk liever op een zaterdag of zondag, wanneer ik ruimer de tijd heb en het gewoon in daglicht kan. Ieder zijn eigen ritme, lijkt me.

En als de vriend van TO gewoonlijk dit soort klussen in het weekend doet, kan TO hem daar best een beetje bij helpen. Zeker als ze er ieder weekend verblijft (en dus gebruik maakt van diezelfde badkamer, keuken etc.). Ervan uitgaan dat zij zijn zooi maar opruimt, omdat hij er te beroerd voor is... no way!
Haha wat een idioot. Laat m een huishoudster nemen
quote:Susan schreef op 23 april 2017 @ 23:06:

Ik heb ook zo'n ex, ja. Die bewaarde zijn vuile vaat in zijn keukenkastjes en als ik dan kwam dan gingen we de afwas doen. Van de hele week. Hij was ook heel teleurgesteld dat ik zijn kleren niet wilde strijken, want daar had hij zich altijd op verheugd, op niet meer zelf hoeven strijken als hij eenmaal een relatie had.Wat een gek, daarom is hij nu ex
quote:Doornroosje75 schreef op 24 april 2017 @ 10:07:

En ik snap niet dat je na iedere werkdag van >8 uur + reistijd, koken, afwas, was draaien etc. nog zin hebt om je badkamer/koelkast te poetsen, te stofzuigen, de vloer te dweilen e.d. Ik doe dat persoonlijk liever op een zaterdag of zondag, wanneer ik ruimer de tijd heb en het gewoon in daglicht kan. Ieder zijn eigen ritme, lijkt me.

En als de vriend van TO gewoonlijk dit soort klussen in het weekend doet, kan TO hem daar best een beetje bij helpen. Zeker als ze er ieder weekend verblijft (en dus gebruik maakt van diezelfde badkamer, keuken etc.). Ervan uitgaan dat zij zijn zooi maar opruimt, omdat hij er te beroerd voor is... no way!

Ik weet niet beter dan dat je dat soort klusjes in 'je eigen tijd' doet.

Dus dan kwam vriendje pas om 15 u zodat ik lekker rustig kon uitslapen en alles op kon ruimen.

Ik doe nog steeds liever niks huishoudelijks met publiek, zelfs met kinderen erbij denk ik: Oh ik kan nu ook koekjes gaan bakken! Veel te veel afleiding.
quote:Amand_ schreef op 23 april 2017 @ 20:09:

Een béétje huisvrouw zuigt ook tussen de lakens.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:seroni schreef op 24 april 2017 @ 09:01:

Ik vind het altijd zo belachelijk dat een fulltime werkende man/vrouw geen tijd zou hebben voor het het huishouden. Hoeveel werk is dat nou als je alleen bent? Als je elke avond 1 dingetje extra doet kun je het weekend in een ochtendje de rest doen, en heb je tijd voor leuke dingen. 1 avond strijken/ was vouwen. Kan nog mooi tijdens het journaal ook. 1 avond je sanitair goed poetsen. Kun je later in de week nog eens een glorixdoekje doen. Klaar. 1 avond zuigen en dweilen. 1 avond voor iets wat nodig is, koelkast soppen ofzo.Kijk, jij weet tenminste wat belangrijk is in het leven.
Een keer helpen enzo is normaal, maar je bent echt zijn huishoudster niet! Ik zou goed op je strepen staan, anders is het duidelijk wat het toekomstbeeld gaat doen haha.

Kan het zijn dat hij bedoelt dat je ook eens zonder hem erbij je handen eens laat wapperen? Bv alleen koken, zodat hij ook ff lekker op zn bank kan gaan zitten met wat ontspanning en niet dat jij dan ook steeds om zijn nek hangt. Of de afwas alleen doen. Ieder even in z'n eigen momentje.

Wow.

Ze kan natuurlijk ook lekker wat anders gaan doen terwijl hij wacht tot de jaren 50 langskomen.
quote:doornroosje9 schreef op 23 april 2017 @ 22:29:

Jeetje. Ik zou er klaar mee zijn, vrees ik. Waarom zou je met zo'n man willen samenwonen?Ik zou er niet eens aan begonnen zijn.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
quote:Doornroosje75 schreef op 24 april 2017 @ 10:07:

Maar waarom zou je na een werkdag van 8 uur al die dingen moeten doen dan? Je bent de hele dag niet thuis geweest en verder ook niemand anders, dan word er ook niks vies. Als iedereen gewoon zijn schoenen uit doet bij de deur, dan hoeft er nauwelijks gezogen te worden, misschien alleen wat kruimels in de keuken en onder de eettafel. Als je de douche even droog trekt na gebruik en met een oud doekje de wastafel droog veegt na gebruik hoef je de badkamer ook bijna nooit te poetsen. Dus ik kan me er echt niks bij voorstellen dat een alleenstaande fulltime werkende man in het weekend enkele uren aan het poetsen is.

En voor TO, je schrijft dat je vriend uit een traditioneel gezin komt, kijk hier voor uit. Dit is vragen om problemen. Zoals ik al dacht gelooft hij oprecht dat hij het juist ziet en dat ga je er niet uit krijgen, dat zit heel diep.
Ik ben heel verbaasd dat je in een 1,5-persoonshuishouden waar op werkdagen overdag niemand thuis is blijkbaar iedere week alles helemaal moet poetsen. En wat voor rommel maakt hij dan als hij 2 avonden alleen thuis is?

Samen koken of een keer per weekend voor hem koken, ok, maar poetsen doet hij maar op donderdagavond of zo, daar is het weekend niet voor bedoeld.
Ik hoef niets meer te zeggen iedereen is het met elkaar eens

Benieuwd hoe hij je aankondiging gaat ontvangen TO...
quote:lattemachiato schreef op 24 april 2017 @ 10:57:

[...]

Maar waarom zou je na een werkdag van 8 uur al die dingen moeten doen dan? Je bent de hele dag niet thuis geweest en verder ook niemand anders, dan word er ook niks vies. Als iedereen gewoon zijn schoenen uit doet bij de deur, dan hoeft er nauwelijks gezogen te worden, misschien alleen wat kruimels in de keuken en onder de eettafel. Als je de douche even droog trekt na gebruik en met een oud doekje de wastafel droog veegt na gebruik hoef je de badkamer ook bijna nooit te poetsen. Dus ik kan me er echt niks bij voorstellen dat een alleenstaande fulltime werkende man in het weekend enkele uren aan het poetsen is.

En voor TO, je schrijft dat je vriend uit een traditioneel gezin komt, kijk hier voor uit. Dit is vragen om problemen. Zoals ik al dacht gelooft hij oprecht dat hij het juist ziet en dat ga je er niet uit krijgen, dat zit heel diep.Ik reageerde op Seroni, niet op TO. Ik doe dat soort dingen inderdaad niet.

Vooral als je hele dagen werkt heb je behoefte aan momenten alleen. Als je dan als volwassen vent een huppelgrietje zonder ervaring in het huishouden in je huis hebt dat alles samen wil doen, kan dat idd nogal eens voor irritaties zorgen.

Als het omgedraaid was> man die niks uit zichzelf doet terwijl vrouw hele week werkt< waren de reacties heel anders geweest

Dat is wel heel leuk verdeeld, ja. Zijn eigen momentje: lekker op de bank zitten met wat ontspanning. Haar eigen momentje: zijn huishouden doen. Heel sympathiek inderdaad.

Als hij even tijd voor zichzelf wil kan hij ook voorstellen dat zij even iets voor zichzelf doet, en dan ook gewoon iets leuks. Net als hij. Dan hoeft hij haar niet aan het sloven te zetten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Als het omgedraaid was> man die niks uit zichzelf doet terwijl vrouw hele week werkt< waren de reacties heel anders geweestNou sorry hoor, maar met 40 uur werken en een eenpersoonhuishouden blijft er echt wel tijd over om even lekker te ontspannen. Je laat die man klinken als een alleenstaande moeder met een 4 kinderen en hulpbehoevende ouders die ook nog eens 40 uur werkt.
Nou gaan we het even andersom draaien.

Hoeveel vrouwen die er op zichzelf wonen, waarbij de vriend af en toe eens voorbij komt, verwachten van hem dat hij mee helpt in hun huishouden? Toch geen een? Waarom dan wel andersom? O ja, het huishouden is nog altijd voor de vrouw!
quote:iones schreef op 24 april 2017 @ 17:40:

Nou gaan we het even andersom draaien.

Hoeveel vrouwen die er op zichzelf wonen, waarbij de vriend af en toe eens voorbij komt, verwachten van hem dat hij mee helpt in hun huishouden? Toch geen een? Waarom dan wel andersom? O ja, het huishouden is nog altijd voor de vrouw!

Eerlijk gezegd verwacht ik van mijn date dat hij ook de keuken schoonmaakt tijdens het koken. Maar als hij dat niet doet, zal ik er niets van zeggen. Hooguit een misprijzend blikje.

Dus er is ieder geval eentje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven