Huishouden vriend

23-04-2017 19:45 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Hij is 29 en ik 20, hij woont op zich zelf en ik woon nog thuis. In het weekend ben ik vaak bij hem, en doordeweeks meestal 1 keer. Verschilt een beetje. Ik heb niet veel ervaring met het huishouden en koken enzovoorts. Hij stoort zich hier aan en zou willen dat ik vaker voor hem kook en meehelp in het huishouden. Ik vind af en toe in me eentje koken niet erg, maar niet elke keer (ben geen huisvrouw..) en samen koken vind ik veel gezelliger en in het weekend maken we vaak samen het huis schoon. Hij vind dat ik niet genoeg mee help, maar ik heb zoiets van ik kom 1 keer door de weeks bij je en als we dan in het weekend hebben opgeruimd en drie dagen later kom ik en het is alweer een rotzooi dan voel ik me niet geroepen om zijn huis op te ruimen. Is dit egoistisch?



Wat vinden jullie van de situatie?
TO, hebben jullie al een gesprek gehad? Hoe is dat verlopen?
Alle reacties Link kopieren
Pff wat een lummel.. dat je je eigen rommel opruimt en helpt met afwassen oid is logisch. Maar zijn eigen huishouden doet hij zelf maar hoor. Hij kon van mij de boom in.
quote:iones schreef op 24 april 2017 @ 17:40:

Nou gaan we het even andersom draaien.

Hoeveel vrouwen die er op zichzelf wonen, waarbij de vriend af en toe eens voorbij komt, verwachten van hem dat hij mee helpt in hun huishouden? Toch geen een? Waarom dan wel andersom? O ja, het huishouden is nog altijd voor de vrouw!Ik. Ik ben daar zeer modern in.
Alle reacties Link kopieren
Woensdag zie ik hem en ga ik het bespreken, zal het laten weten hier!
Alle reacties Link kopieren
Vanaf nu ben jij ook ouderwets: geen seks meer voor het huwelijk.



Maar dan zijn deze types opeens wel modern. Precies zoals het ze uitkomt dus.
Alle reacties Link kopieren
TO kan ook gewoon lekker op zichzelf gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sannegroot123 schreef op 24 april 2017 @ 22:14:

Woensdag zie ik hem en ga ik het bespreken, zal het laten weten hier!Graag. Anders stuur hem maar door naar hier, als hij eigenzinnig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Panita_ta schreef op 24 april 2017 @ 23:14:

TO kan ook gewoon lekker op zichzelf gaan wonen. Snap niet helemaal hoe dat de oplossing kan zijn..
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 24 april 2017 @ 17:40:

Nou gaan we het even andersom draaien.

Hoeveel vrouwen die er op zichzelf wonen, waarbij de vriend af en toe eens voorbij komt, verwachten van hem dat hij mee helpt in hun huishouden? Toch geen een? Waarom dan wel andersom? O ja, het huishouden is nog altijd voor de vrouw!



Ik.

Kan zeer chagrijnig worden als ie niks doet

Als vriend op de bank zit als ik bezig ben? Vreselijk. Ga ik heelnpassief agressief met deurtjes slaan en alles hardop benoemen wat ik allemaal nog moet doen.

Vreselijke vriendin ben ik.



En nee het helpt natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sannegroot123 schreef op 24 april 2017 @ 23:17:

[...]





Snap niet helemaal hoe dat de oplossing kan zijn..Dat ze weet hoe het is om al jaren een eigen huishouden te runnen incl werk
Alle reacties Link kopieren
quote:Panita_ta schreef op 24 april 2017 @ 23:21:

[...]



Dat ze weet hoe het is om al jaren een eigen huishouden te runnen incl werk Ja dat zal ze best wel leren managen. Maar zij zal vast geen vriend vinden die dan lekker komt poetsen terwijl zij met de voetjes op de tafel ligt.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 24 april 2017 @ 17:40:

Nou gaan we het even andersom draaien.

Hoeveel vrouwen die er op zichzelf wonen, waarbij de vriend af en toe eens voorbij komt, verwachten van hem dat hij mee helpt in hun huishouden? Toch geen een? Waarom dan wel andersom? O ja, het huishouden is nog altijd voor de vrouw!



Ik woon zowat mijn hele leven al alleen.

Als ik een vriend zou hebben en hij zou 3 dagen van de week in beslag nemen, terwijl ik hele dagen werk..en hij zou als een hitsig paard op de bank zitten te wachten totdat hij zijn verlangens vervult ziet worden? ..Bohhh, nee dat trek ik niet,
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 24 april 2017 @ 23:24:

[...]



Ja dat zal ze best wel leren managen. Maar zij zal vast geen vriend vinden die dan lekker komt poetsen terwijl zij met de voetjes op de tafel ligt.Genoeg kerels die geen zak uitvoeren. Het forum staat er vol mee
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit een ex die ging piepen als ik hem quasi aanspoorde om mij mee te helpen met de afwas. Ook al had ik gekookt voor ons twee en hoefde hij daarvoor niks te doen. Het is inderdaad geen hotel, dus jezelf een beetje van de goede kant laten zien vind ik niet te veel gevraagd.



Anderzijds kan ik moeilijk uit je verhaal opmaken hoeveel je moet doen. Uit jezelf aanbieden om mee te helpen met de afwas vind ik normaal (met nadruk op: uit jezelf aanbieden, ga niet hopen dat hij het 'vergeet' te vragen of zo), je zooi opruimen na gebruik ook. De was, de strijk en dweilen? No way.



En ergens vind ik het ook raar als je vriend je zou vragen om alleen te koken, dus niet met zijn tweeën zeg maar. Maar dat ben ik.
quote:Sannegroot123 schreef op 23 april 2017 @ 23:30:

[...]





Verder wel goed, hij is heel lief en ook best een gentlemen. Maar in dit soort dingen dus heel ouderwets en ik ben daarin juist het tegenovergestelde. Z'n ouders zijn ook zo 'ouderwets' daarin, maar dat is weer een heel ander verhaal...Dat lijkt me een sterke indicatie voor hoe het zou gaan als jullie een gezamelijke huishouding zouden hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 24 april 2017 @ 23:24:

[...]



Ja dat zal ze best wel leren managen. Maar zij zal vast geen vriend vinden die dan lekker komt poetsen terwijl zij met de voetjes op de tafel ligt.Dat bedoel ik! En o wee als ze dat hier probeert aan te kaarten zoals vriend van de ts dat bij haar aankaart!
Alle reacties Link kopieren
quote:NDD93 schreef op 25 april 2017 @ 11:26:

Ik had ooit een ex die ging piepen als ik hem quasi aanspoorde om mij mee te helpen met de afwas. Ook al had ik gekookt voor ons twee en hoefde hij daarvoor niks te doen. Het is inderdaad geen hotel, dus jezelf een beetje van de goede kant laten zien vind ik niet te veel gevraagd.



Anderzijds kan ik moeilijk uit je verhaal opmaken hoeveel je moet doen. Uit jezelf aanbieden om mee te helpen met de afwas vind ik normaal (met nadruk op: uit jezelf aanbieden, ga niet hopen dat hij het 'vergeet' te vragen of zo), je zooi opruimen na gebruik ook. De was, de strijk en dweilen? No way.



En ergens vind ik het ook raar als je vriend je zou vragen om alleen te koken, dus niet met zijn tweeën zeg maar. Maar dat ben ik.Ik help eigenlijk altijd met de afwas ed, en dat hoeft hij echt niet te vragen, dat doe ik gewoon uit mezelf, meer dan logisch vind ik. Af en toe stofzuigen vind ik ook niet erg, maar inderdaad dingen als de was en strijk, dat ga ik echt niet voor hem doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sannegroot123 schreef op 25 april 2017 @ 14:45:

[...]





Ik help eigenlijk altijd met de afwas ed, en dat hoeft hij echt niet te vragen, dat doe ik gewoon uit mezelf, meer dan logisch vind ik. Af en toe stofzuigen vind ik ook niet erg, maar inderdaad dingen als de was en strijk, dat ga ik echt niet voor hem doen.Maar dat vraagt hij dus wel van je? Of dat je even de badkamer en plee gaat boenen?
Alle reacties Link kopieren
Was en strijk is natuurlijk echt idioot dat hij dat vraagt. Dat is echt iets van hem, tenzij jij daar ook kleding in de was gooit. Dan is hij dus overduidelijk op zoek naar een werkster in plaats van een vriendin. Echt, wat gaat er in zo'n mans hoofd om, hoe kom je zelfs maar op het idee om tegen je vriendin te zeggen dat ze jouw spullen moet wassen en strijken en nog boos te worden ook als ze het niet doet? Wat een verschrikkelijk nare vent. Nou doe dan maar liever één die de deur voor me dicht gooit hoor, dit is ook verre van hoffelijk. Dat je nog twijfelt zeg. Wat vinden je ouders eigenlijk van dit lot uit de loterij? Die hebben vast intussen ook wat van zijn ouderwetse denkbeelden gemerkt?



Ik kan dit gewoon echt niet geloven, je bent maar 3 jaar ouder dan mijn dochter. Ik hoop toch niet dat zijn zo;n type treft zeg.
Alle reacties Link kopieren
Dat doet me aan mijn ex denken, die verwachtte dat ook van mij als ik even bij hem was.

Mijn huidige man maakte zijn hele huis schoon voor ik kwam, toen we nog latten, en koken en afwassen deden we samen.

Het zegt wel wat over de mentaliteit van je vriend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sannegroot123 schreef op 25 april 2017 @ 14:45:

[...]





Ik help eigenlijk altijd met de afwas ed, en dat hoeft hij echt niet te vragen, dat doe ik gewoon uit mezelf, meer dan logisch vind ik. Af en toe stofzuigen vind ik ook niet erg, maar inderdaad dingen als de was en strijk, dat ga ik echt niet voor hem doen.



Oke sorry, dat was mij niet duidelijk!



Ik vind je vriend dan niet fair. Dingen waarbij jij aandeel in hebt (met 2 eten veroorzaakt bijv meer afwas), ja: normaal dat hij dat verwacht en zelfs niet zou hoeven vragen. Maar zijn eigen was en zooi, dat zijn toch dingen die hij zelf vies maakt. Ik vind het sowieso niet oké dat jij maar gereduceerd wordt tot huisvrouw, en verder ben je te jong om nu al dit soort gezeik in je relatie te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 24 april 2017 @ 22:20:

Vanaf nu ben jij ook ouderwets: geen seks meer voor het huwelijk.



Maar dan zijn deze types opeens wel modern. Precies zoals het ze uitkomt dus.Geen sex voor het huwelijk ouderwets? Gebeurde dat vroeger nooit/niet massaal?
Alle reacties Link kopieren
Sanne, ik zou het uitmaken. Hij is al bezig jou in een bepaalde rol te dwingen. Dit is niet goed.
quote:BAMmetjebamie schreef op 24 april 2017 @ 23:20:

[...]





Ik.

Kan zeer chagrijnig worden als ie niks doet

Als vriend op de bank zit als ik bezig ben? Vreselijk. Ga ik heelnpassief agressief met deurtjes slaan en alles hardop benoemen wat ik allemaal nog moet doen.

Vreselijke vriendin ben ik.



En nee het helpt natuurlijk niet.



Gezellig hoor! (Not)

Gaat ie dan niet naar huis als je zo doet?
Alle reacties Link kopieren
Als je op zoek bent naar een geemancipeerde man dan is dit m dus duidelijk niet. Ga je er ook niet meer uitkrijgen vrees ik, zelfs als jullie later 50/50 doen zit het in zn mindset dat hij jou een plezier doet daarmee. Het zal op vrij subtiele manieren je tijd slurpen en ook je onafhankelijkheid, en wellicht onderbewust invloed hebben op carriere keuzes.



Vraag hem maar eens: waarom moet ik jou kleding strijken? En kijk waar hij mee op de proppen komt.



Koken, afwassen en opruimen is normaal.



Wassen strijken poetsen is zn eigen pakkie an als ie dat zelf niet snapt heb ik het met je te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven