Huishouden vriend

23-04-2017 19:45 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Hij is 29 en ik 20, hij woont op zich zelf en ik woon nog thuis. In het weekend ben ik vaak bij hem, en doordeweeks meestal 1 keer. Verschilt een beetje. Ik heb niet veel ervaring met het huishouden en koken enzovoorts. Hij stoort zich hier aan en zou willen dat ik vaker voor hem kook en meehelp in het huishouden. Ik vind af en toe in me eentje koken niet erg, maar niet elke keer (ben geen huisvrouw..) en samen koken vind ik veel gezelliger en in het weekend maken we vaak samen het huis schoon. Hij vind dat ik niet genoeg mee help, maar ik heb zoiets van ik kom 1 keer door de weeks bij je en als we dan in het weekend hebben opgeruimd en drie dagen later kom ik en het is alweer een rotzooi dan voel ik me niet geroepen om zijn huis op te ruimen. Is dit egoistisch?



Wat vinden jullie van de situatie?
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveAngie schreef op 23 april 2017 @ 20:48:

Vraag je moeder de was een week te laten liggen. Dan kan hij dat mooi doen als hij eens komt eten.

Hij verwacht dat je nog heel kneedbaar bent op jouw leeftijd.



Dit dus.



Als hij je nu al zo loopt te gebruiken, kan het nog wat worden.



Ik zou een leukere vriend zoeken en de tijd die je aan poetsen kwijt was, besteden aan een opleiding.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloody_Mary schreef op 23 april 2017 @ 21:47:

Toen mijn ex bij mij bleef overnachten zorgde ik dat MIJN huis proper was speciaal voor zijn komst. Je helpt hem al en dan nog zeiken? Zou me echt te ver gaan.Dit dus
quote:Sannegroot123 schreef op 23 april 2017 @ 21:41:

Hij werkt full time dus heeft door de weeks niet veel tijd, vandaar dat het in het weekend vaak nodig is om te schoonmaken/opruimen. Mijn eigen rommel ruim ik altijd op, wat vanzelfsprekend is natuurlijk.