Huishouden vriend

23-04-2017 19:45 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Hij is 29 en ik 20, hij woont op zich zelf en ik woon nog thuis. In het weekend ben ik vaak bij hem, en doordeweeks meestal 1 keer. Verschilt een beetje. Ik heb niet veel ervaring met het huishouden en koken enzovoorts. Hij stoort zich hier aan en zou willen dat ik vaker voor hem kook en meehelp in het huishouden. Ik vind af en toe in me eentje koken niet erg, maar niet elke keer (ben geen huisvrouw..) en samen koken vind ik veel gezelliger en in het weekend maken we vaak samen het huis schoon. Hij vind dat ik niet genoeg mee help, maar ik heb zoiets van ik kom 1 keer door de weeks bij je en als we dan in het weekend hebben opgeruimd en drie dagen later kom ik en het is alweer een rotzooi dan voel ik me niet geroepen om zijn huis op te ruimen. Is dit egoistisch?



Wat vinden jullie van de situatie?
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveAngie schreef op 23 april 2017 @ 20:48:

Vraag je moeder de was een week te laten liggen. Dan kan hij dat mooi doen als hij eens komt eten.

Hij verwacht dat je nog heel kneedbaar bent op jouw leeftijd.



Dit dus.



Als hij je nu al zo loopt te gebruiken, kan het nog wat worden.



Ik zou een leukere vriend zoeken en de tijd die je aan poetsen kwijt was, besteden aan een opleiding.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloody_Mary schreef op 23 april 2017 @ 21:47:

Toen mijn ex bij mij bleef overnachten zorgde ik dat MIJN huis proper was speciaal voor zijn komst. Je helpt hem al en dan nog zeiken? Zou me echt te ver gaan.Dit dus
quote:Sannegroot123 schreef op 23 april 2017 @ 21:41:

Hij werkt full time dus heeft door de weeks niet veel tijd, vandaar dat het in het weekend vaak nodig is om te schoonmaken/opruimen. Mijn eigen rommel ruim ik altijd op, wat vanzelfsprekend is natuurlijk.



Qua boodschappen, betaald hij het wel iets vaker dan mij, maar dat is ook logisch vind ik, hij verdiend veeel meer dan mij en vaak zitten er dingen bij waar ik niks van eet/drink/etc..



Ik wil niet dat hij voelt alsof ik zijn huis als hotel gebruik en vandaar dat ik dus wel help in het weekend en met de afwas etc. Maar zijn wasjes draaien vind ik echt te ver gaan.



Oke..Je ruimt je eigen rotzooi op en helpt dus mee met afwassen enzo.

Dan snapt jou vriend het idd niet helemaal.Je hoeft inderdaad zijn wasjes niet te draaien.Zou wat zijn zeg!Is jullie relatie verder wel goed?
Alle reacties Link kopieren
De situatie zou anders zijn als jullie samenwonen, maar dat is niet zo.



Het is eigenlijk zijn taak om de huishouding te doen, het is immers zijn eigen woning. Het is heel erg lief dat je hem helpt met het huishouden, maar je bent zijn vriendin en niet zijn huishoudster.



Als jij bij hem langskomt is het eigenlijk de bedoeling dat jullie samen de tijd besteden om iets leuks te doen in plaats van het huis schoon te maken omdat hij daar zo om vraagt. Daarvoor kom je toch niet.



Ik zou dit wel met jouw vriend bespreken hoe jij erover denkt. Je bent zeker niet egoïstisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand_ schreef op 23 april 2017 @ 20:09:

Een béétje huisvrouw zuigt ook tussen de lakens.

Kan ook op de bank of op de keukentafel.

OT: Kennelijk leeft je vriend in 1950. Je vriendin meteen tot 'de poets' degraderen, bovendien woont ze niet eens bij jou. Bah !
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch even serieus nadenken of dit het type vriend is dat je zoekt. Als jullie ooit gaan samen wonen, kun je wel raden hoe het gaat. Dergelijke mannen kunnen ook nog heel erg overtuigend zijn (of ze geloven het zelf echt kan ook nog), waardoor je nog gaat twijfelen ook, dat heb je al gemerkt en voor je het weet ben je het sloofje.

Het is natuurlijk ook bizar dat als je na het weekend netjes hebt achtergelaten en je komt woensdag weer en het is een grote troep. Hoe krijg je het überhaupt voor elkaar? Hij werkt de hele dag, dus veel tijd om troep te maken is er niet eens. En de gewone dagelijkse dingen ruim je achter je op lijkt mij. Je gooit je vuile was in de wasmand, doet de afwas na het eten en haalt een doekje over het aanrecht. Of gooit hij zijn kleren neer waar hij staat, laat elk glas, bordje, kopje, snoeppapiertje, chipszakje liggen tot jij weer komt? Wat moet ik me voorstellen bij een grote troep van 1 persoon in 3 dagen die ook nog eens grotendeels niet thuis is? Hoe doet hij dat?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje. Ik zou er klaar mee zijn, vrees ik. Waarom zou je met zo'n man willen samenwonen?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveAngie schreef op 23 april 2017 @ 20:48:

Vraag je moeder de was een week te laten liggen. Dan kan hij dat mooi doen als hij eens komt eten.

Hij verwacht dat je nog heel kneedbaar bent op jouw leeftijd.



Dit inderdaad. Handig, zo'n jonger vriendinnetje, die kan je lekker voor je karretje spannen en wijsmaken dat dat normaal is.

Ik krijg er echt een naar smaakje van in mijn mond. Zeker als hij zelf geen klote uitvoert in huis en het in een paar dagen tijd weer een zwijnenstal laat worden - die jij dan weer mag opruimen. En zich er dan nog aan storen dat je niet meer doet. Wat een dwaas.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Over hebben ??? Voor iemand die zo in het leven staat als je vriend wil ik wel een keer een huishoudelijke taak doen, vuilnisman kan deze zak ook mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hugh-Jazz schreef op 23 april 2017 @ 19:59:

Ik zou het normaal vinden als hij het huis schoon heeft voor jij komt.

Dat dus!



Zou niet eens blijven als het een bende was. Klinkt echt als een trofee die vriend van jou.
Ik ben benieuwd naar hoe jouw vriend reageert als je het met hem gaat bespreken...
quote:khemam schreef op 23 april 2017 @ 22:51:

[...]



Dat dus!



Zou niet eens blijven als het een bende was. Klinkt echt als een trofee die vriend van jou.



Ik kan dan weer uitstekend naast rommel en afwas naast kijken .



Ik zou het dus straal negeren.

Mijn eigen spullen opruimen en es koken, ja ...



Al de rest: Het is zijn huis, dus zijn probleem.

En ik ben niet zijn moeder of zijn huishoudster.



Als dat nu al zo begint ... mag je straks gelijk alles overnemen als je zou gaan samenwonen.

En krijg je waarschijnlijk nog klachten.

Not with me.
Alle reacties Link kopieren
Omg, jij date mijn ex.



Het wordt alleen maar erger als je erin mee gaat. Run forrest run.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n ex, ja. Die bewaarde zijn vuile vaat in zijn keukenkastjes en als ik dan kwam dan gingen we de afwas doen. Van de hele week. Hij was ook heel teleurgesteld dat ik zijn kleren niet wilde strijken, want daar had hij zich altijd op verheugd, op niet meer zelf hoeven strijken als hij eenmaal een relatie had.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het heb 'besproken' zal ik laat weten hoe het is gegaan!
Alle reacties Link kopieren
Laat je niets wijsmaken door hem hoor!



Hoe is jullie relatie voor de rest?
Life is short. Eat dessert first.
Jeetje wat een eikel.



Mijn vriend en ik koken eigenlijk bijna altijd samen. En als het niet samen is, dan is dat omdat de ander zegt "blijf maar even lekker zitten lief".



Ik ben zelf een vrij rommelig type maar probeer mijn troep zoveel mogelijk op te ruimen. En verder.. als er een keer iets even aangepakt moet worden help ik graag.. soms ben ik er doordeweeks, en moet hij werken en ben ik daar de hele dag, dan haal ik met alle liefde even een extra doekje over het aanrecht en stofzuig ik even. Maar dan zegt hij altijd heel blij dankjewel.



Was wel een verademing, toen ik hem steeds beter leerde kennen en hierachter kwam. Dat het zo simpel kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 23 april 2017 @ 23:27:

Laat je niets wijsmaken door hem hoor!



Hoe is jullie relatie voor de rest?Verder wel goed, hij is heel lief en ook best een gentlemen. Maar in dit soort dingen dus heel ouderwets en ik ben daarin juist het tegenovergestelde. Z'n ouders zijn ook zo 'ouderwets' daarin, maar dat is weer een heel ander verhaal...
quote:Sannegroot123 schreef op 23 april 2017 @ 23:30:

[...]





Verder wel goed, hij is heel lief en ook best een gentlemen. Maar in dit soort dingen dus heel ouderwets en ik ben daarin juist het tegenovergestelde. Z'n ouders zijn ook zo 'ouderwets' daarin, maar dat is weer een heel ander verhaal...Gekke vraag misschien, maar heb je eerdere relaties gehad? Zoniet kan iemand nogal snel een gentlemen lijken is mijn eigen ervaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowLemon schreef op 23 april 2017 @ 23:32:

[...]





Gekke vraag misschien, maar heb je eerdere relaties gehad? Zoniet kan iemand nogal snel een gentlemen lijken is mijn eigen ervaring. Ja ik heb wel eerder relaties gehad die waren dat verre van..
Alle reacties Link kopieren
quote:Sannegroot123 schreef op 23 april 2017 @ 23:30:

[...]





Verder wel goed, hij is heel lief en ook best een gentlemen. Maar in dit soort dingen dus heel ouderwets en ik ben daarin juist het tegenovergestelde. Z'n ouders zijn ook zo 'ouderwets' daarin, maar dat is weer een heel ander verhaal...Maar dit is toch niet lief? Verre van eigenlijk.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Sannegroot123 schreef op 23 april 2017 @ 23:30:

[...]





Verder wel goed, hij is heel lief en ook best een gentlemen. Maar in dit soort dingen dus heel ouderwets en ik ben daarin juist het tegenovergestelde. Z'n ouders zijn ook zo 'ouderwets' daarin, maar dat is weer een heel ander verhaal...Dan zoekt hij maar een ouderwetsch meischken die wel huisvrouw en huishoudster wil worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sannegroot123 schreef op 23 april 2017 @ 23:30:

[...]





Verder wel goed, hij is heel lief en ook best een gentlemen. Maar in dit soort dingen dus heel ouderwets en ik ben daarin juist het tegenovergestelde. Z'n ouders zijn ook zo 'ouderwets' daarin, maar dat is weer een heel ander verhaal...



gentleman in de zin dat hij de deur voor je openhoudt? (zodat jij de weg vrij kunt maken voor hem?)

Ik heb zo het idee, en meerderen hier met mij, dat als die relatie voortzet jou aangepraat wordt dat je niet hoeft te studeren, want kindjes maken is alles wat je hoeft te doen. Je niet hoeft te gaan werken, want de man verdient het inkomen en snijdt op zondag het vlees (de rest van de week mag jij het doen, inclusief het bakken en braden ervan)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat hij bedoelt dat je ook eens zonder hem erbij je handen eens laat wapperen? Bv alleen koken, zodat hij ook ff lekker op zn bank kan gaan zitten met wat ontspanning en niet dat jij dan ook steeds om zijn nek hangt. Of de afwas alleen doen. Ieder even in z'n eigen momentje.

Vooral als je hele dagen werkt heb je behoefte aan momenten alleen. Als je dan als volwassen vent een huppelgrietje zonder ervaring in het huishouden in je huis hebt dat alles samen wil doen, kan dat idd nogal eens voor irritaties zorgen.



Als het omgedraaid was> man die niks uit zichzelf doet terwijl vrouw hele week werkt< waren de reacties heel anders geweest
Als een werkende vrouw het huishouden kan doen kan hij dat ook, hij hoeft alleen enkel zjjn troep die hij maakt gelijk op te ruimen .

Alleenstaande ouders moeten het ook na of voor ze gaan werken doen en die hebben er nog de zorg van kinderen erbij.

Word tijd dat meneer volwassen word en anders huurt hij maar een werkster in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven