hulp gevraagd van vrouwen

18-04-2012 09:33 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem waar ik graag de reactie van vrouwen over wil horen.

Ik heb nu 3 jaar een relatie alleen het voelt nu al een tijdje niet goed meer voor mij, ik vind haar niet meer zo aantrekkelijk en ik begin iemand anders leuk te vinden, ze is alleen wel heel lief voor mij.

Ik heb al een gesprek gehad met mijn vriendin en stond toen eigenlijk op het punt om de relatie te beëindigen. Echter durfde ik niet tegen haar te zeggen dat ik haar niet meer zo aantrekkelijk vond en ook niet dat ik denk dat ik iemand anders leuk begin te vinden, ik denk namelijk dat ik haar hierdoor alleen nog maar meer kwets en dat is natuurlijk zeker niet mijn bedoeling.

Het punt is nu dat ik dus geen andere specifieke reden kan geven aan mijn vriendin waarom ik er mee wil stoppen.

Nu is mijn vraag: moet ik gewoon zeggen tegen haar dat ik haar niet meer aantrekkelijk vind en dat ik denk dat ik iemand anders leuk begin te vinden?
Jee zeg... hoe oud ben je, 17?
Eerlijkheid duurt het langst... Maar ik zou zeggen dat de liefde over is, niet dat je haar niet meer aantrekkelijk vindt. Dan geef je haar namelijk idd nog een trap na denk ik.
Gewoon zeggen, beter dat ze van je af is en op zoek kan gaan naar een echte man ipv een oppervlakkig iemand die het alleen over aantrekkelijkheid heeft ipv over liefde en houden van.
Wat jammer dat het niet meer wil tussen jullie. Ik zou niet meer zeggen dan strikt noodzakelijk, dus alleen dat de verliefdheid/houden van er niet meer is.

Als je trouwens van plan bent volgende week in bed te duiken met de andere vrouw, is het misschien wel handig om je huidige vriendin daarvan op de hoogte te stellen...
Eerlijk zijn, rot gaat ze zich toch wel voelen.

Handel het netjes af. Leg het uit.
wat ster zegt! Maar dan ook niet zeggen dat je een ander meisje leuk vind. Ze heeft er ook niets aan om dat te weten.
Ja, zeg het gewoon. Dan ben je eerlijk en weet zij ook waar ze aan toe is. Niet bang willen zijn om haar te kwetsen is een nobel doel, maar momenteel ben je niet helemaal oprecht naar haar toe. De hond van de buren is ook heel lief, daar heb je haar niet voor nodig, dat is gewoon geen reden om het niet uit te maken als je het gewoon niet ziet zitten. Kies voor jezelf en geef je vriendin ook de kans om iemand te vinden die haar wel aantrekkelijk vindt en die zich wel goed voelt in een relatie met haar. Succes, ik snap het wel dat je het moeilijk vindt om het uit te maken.
En veel succes in de toekomst. Mensen worden ouder enzo. Inhoud is belangrijke rdan uiterlijk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat betreft dat andere meisje.. Ik zou niets kunnen met een 'ik denk dat ik misschien eventueel wel iemand anders leuk vind'. Dus als dat niet serieus is ook niet zeggen nee.. Heeft ze weinig aan.
Eerlijk zijn. Zeg dat je gevoelens voor haar veranderd zijn (als in minder/weg dus). Is een legitieme reden om de relatie te beëindigen.

Ik zou niet over het andere meisje beginnen.
Ik zou eerst eens nadenken over waarom je haar nu niet meer aantrekkelijk vind, en in het begin wel. Dat komt toch niet zomaar uit de lucht vallen? Wat is er in de tussentijd gebeurd? Kans is namelijk dat je nu met iemand anders doorgaat, en dat je die over drie jaar óók niet meer aantrekkelijk vindt. Dat schiet natuurlijk niet op.
quote:brokenhearted78 schreef op 18 april 2012 @ 09:36:

Gewoon zeggen, beter dat ze van je af is en op zoek kan gaan naar een echte man ipv een oppervlakkig iemand die het alleen over aantrekkelijkheid heeft ipv over liefde en houden van.Bedankt! Die richting wou ik ook inslaan...
Iemand aantrekkelijk vinden is toch erg belangrijk in een relatie? Hoe ga je sex hebben met iemand die je onaantrekkelijk vindt?

Zonder aantrekkingskracht kan er geen relatie zijn. Tenzij je gaat voor de 'wel ok' relatie met een persoon die je 'wel lief en aardig vindt'.
quote:ster89 schreef op 18 april 2012 @ 09:35:

Eerlijkheid duurt het langst... Maar ik zou zeggen dat de liefde over is, niet dat je haar niet meer aantrekkelijk vindt. Dan geef je haar namelijk idd nog een trap na denk ik.Dit. En maak duidelijk dat ze niets aan je gevoelens kan veranderen, anders blijft ze misschien hoop houden dat als ze dit of dat doet, jouw gevoelens weer terug veranderen.
Raap je ballen bij elkaar, trek je ruggengraat uit de kast en vertel het haar.
quote:sinnombre schreef op 18 april 2012 @ 09:43:

Iemand aantrekkelijk vinden is toch erg belangrijk in een relatie? Hoe ga je sex hebben met iemand die je onaantrekkelijk vindt?

Zonder aantrekkingskracht kan er geen relatie zijn. Tenzij je gaat voor de 'wel ok' relatie met een persoon die je 'wel lief en aardig vindt'.

Iemand aantrekkelijk vinden is een heel belangrijke reden om een relatie te beginnen. Gaandeweg wordt het natuurlijk vertrouwder, gewoner, je wordt allebei ouder. Dan neemt de aantrekkingskracht af, en moet je dus zélf te best blijven doen om spannend en uitdagend te blijven voor elkaar. Dat gaat niet vanzelf.

TO vond zijn vriendin in het begin wél aantrekkelijk, dus het niet niet gelukt dit vast te houden. Neemt niet weg dat er nu misschien niets meer aan te doen is, dan moet hij zijn relatie netjes beëindigen. Maar even reflecteren op waar het is misgegaan lijkt me wel zo handig, ook op het oog met de toekomst.
over haar uiterlijk zou ik niks zeggen, het voegt nml niks toe.

Ben het oneens dat iemand oppervlakkig is als ie, zoals hier wordt geimpliceerd, uiterlijk boven houden van en echte liefde zou stellen. Lichamelijke aantrekkingskracht is datgeen wat een liefdesrelatie onderscheid van bijv vriendschap. En bovendien zegt het feit dat hij zijn vriendin niet zo aantrekkelijk meer vindt wellicht alles over zijn ( gebrek) aan liefde voor haar.

De dag dat ik wakker word naast mijn man en eigenlijk naast iemand anders wil liggen, moeten we dramatisch in therapie om te redden wat er te redden valt.

Ik zeg niet perse dat je als je je wederhelft niet aantrekkelijk meer vindt meteen weg moet gaan. Het loont zeker om te kijken wat er nog wel is en waarop je destijds bij haar verliefd op bent geworden. Dat je openstaat voor andere vrouwen geeft duidelijk aan dat je gevoel tov haar aan het afnemen is. Wat wil je? Kijken of er nog liefde genoeg over is, of weggaan? In beide gevallen moet je het gesprek aan gaan. Maar ga haar niet onnodig zitten kwetsen. Sommige dingen kan je maar beter gewoon niet zeggen. Ben zeker geen voorstander van; eerlijkheid duurt het langst.
Is er iets veranderd in haar uiterlijk waardoor je haar niet meer aantrekkelijk vind??
Ja gewoon eerlijk zijn, en daarnaar de relatie beeindigen. Zeg gewoon dat het gevoel weg is, want dat kan gewoon gebeuren.
Gewoon eerlijk zijn. Weet ze waar ze aan toe is en verder kan gaan met haar leven.
July07 heeft gelijk. Wij laten het nooit bij een simpel antwoord zitten.

Alleen TO kan beter zoiets zeggen; 'De aantrekkingskracht is weg, voel je dat ook niet?' Dat is het namelijk ook denk ik.

Het komt er gewoon op neer dat het op is.
quote:helene31 schreef op 18 april 2012 @ 09:47:

Raap je ballen bij elkaar, trek je ruggengraat uit de kast en vertel het haar.Punt.
Ik denk dat dóórdat de liefde over is, je haar minder aantrekkelijk vindt. Dus als je zegt dat de liefde over is, dat het anders is als eerst, lijkt het me genoeg. Dat je haar niet meer aantrekkelijk vindt is hier een gevolg van en overbodige informatie. Ze zal zo inderdaad een trap na krijgen zoals hier al werd gezegd.

Kortom: zeg dat de liefde overgegaan is/dat je geen liefdesgevoelens meer voor haar hebt of iets in die richting.
quote:helene31 schreef op 18 april 2012 @ 09:47:

Raap je ballen bij elkaar, trek je ruggengraat uit de kast en vertel het haar.Hier komt het toch op neer ja. En je vriendin wordt op het forum wel opgevangen als ze een topic opent over haar vriend die haar zomaar aan de kant zet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven