Huwelijk kapot
zaterdag 23 november 2019 om 08:11
Beste mensen, Ik ben ten einde raad. Ik weet dat dit misschien net iets meer een vrouwen-forum is maar misschien vinden jullie het niet erg als ik hier kort mijn verhaal doe?
Ik ben inmiddels 11 jaar getrouwd met mijn vrouw en wij hebben 4 kinderen samen. De oudste is 9 jaar oud en de jongste 4.
Nu zijn we op een moment gekomen dat het niet meer goed gaat. Mijn vrouw zegt dat ze geen gevoelens meer voor me heeft en wilt het liefste van me scheiden. Als ik haar dan vraag hoe dat kan dan geeft ze aan dat het gewoon zomaar gebeurd is. Ik heb haar meerdere keren gevraagd om toch te proberen en te kijken of we elkaar weer kunnen vinden, maar zij had haar keuze al gemaakt.
We krijgen regelmatig ruzie hierdoor, het is laatst zelfs een keer uitgebarsten tot matig fysiek geweld.(Duwen enzo) Ik heb daarna gezegd dat ik dat niet meer wil doen zo op die manier want daar worden we beiden niet gelukkig van.
Ik vind het moeilijk, ik wil haar keuze wel respecteren, maar ik hou nog van haar, en wij hebben 4 kinderen die ik niet wil kwetsen met zo'n scheiding... Het voelt alsof ik geen enkele kant op kan in deze situatie en het doet me pijn dat ze niet meer bij mij wilt zijn.
Ik zou het liefst verder willen gaan in het huwelijk en normaal met elkaar kunnen omgaan, in ieder geval voor de kinderen... Zij zijn bezig met school en hebben ook een recht op een normaal leven...
Van alles wat ik heb meegemaakt is dit toch de moeilijke situatie ooit...
Ik ben inmiddels 11 jaar getrouwd met mijn vrouw en wij hebben 4 kinderen samen. De oudste is 9 jaar oud en de jongste 4.
Nu zijn we op een moment gekomen dat het niet meer goed gaat. Mijn vrouw zegt dat ze geen gevoelens meer voor me heeft en wilt het liefste van me scheiden. Als ik haar dan vraag hoe dat kan dan geeft ze aan dat het gewoon zomaar gebeurd is. Ik heb haar meerdere keren gevraagd om toch te proberen en te kijken of we elkaar weer kunnen vinden, maar zij had haar keuze al gemaakt.
We krijgen regelmatig ruzie hierdoor, het is laatst zelfs een keer uitgebarsten tot matig fysiek geweld.(Duwen enzo) Ik heb daarna gezegd dat ik dat niet meer wil doen zo op die manier want daar worden we beiden niet gelukkig van.
Ik vind het moeilijk, ik wil haar keuze wel respecteren, maar ik hou nog van haar, en wij hebben 4 kinderen die ik niet wil kwetsen met zo'n scheiding... Het voelt alsof ik geen enkele kant op kan in deze situatie en het doet me pijn dat ze niet meer bij mij wilt zijn.
Ik zou het liefst verder willen gaan in het huwelijk en normaal met elkaar kunnen omgaan, in ieder geval voor de kinderen... Zij zijn bezig met school en hebben ook een recht op een normaal leven...
Van alles wat ik heb meegemaakt is dit toch de moeilijke situatie ooit...
zaterdag 23 november 2019 om 18:47
Oke, ik kies kant Roosje.doornroosje9 schreef: ↑23-11-2019 18:44Mijn vrouw onderschat mijn werk en energie en denkt dat ik dit een normale verantwoordelijk is voor mij om deze taken op mij te nemen.
Newsflash, dat is ook een normale verantwoordelijkheid.
Ik heb zelf ook wat gebreken natuurlijk, ik heb mijn hygiene verwaarloosd, en was vroeger een 24/7 gamer en had minder aandacht voor de kinderen dan nu... Dat is nu wel verbeterd alllemaal, alleen nu is dat te laat voor haar vind ze.
'Wat gebreken'... Hoelang heeft dit gamen geduurd (er waren blijkbaar al meerdere kinderen?) en wat betekent 'wel verbeterd'?
Ook omdat ik echt jeuk krijg van dit en dan het verhaaltje vandaag over haar slechet huisvrouw skills en dat zij niet zijn droonvrouw is. dan wel 4 kinderen maken en dan deze zinnen van TO zelf ernaast.
zaterdag 23 november 2019 om 18:49
Precies. Die paar zinnen zeggen echt genoeg voor mij.Lucifer2018 schreef: ↑23-11-2019 18:47Oke, ik kies kant Roosje.![]()
Ook omdat ik echt jeuk krijg van dit en dan het verhaaltje vandaag over haar slechet huisvrouw skills en dat zij niet zijn droonvrouw is. dan wel 4 kinderen maken en dan deze zinnen van TO zelf ernaast.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 23 november 2019 om 18:51
De kaboutertjes zorgen voor het huis, boodschappen, koken, was, kinderen en de voedingen en luiers.staafmixer schreef: ↑23-11-2019 18:49Als jij niks deed en zij ook niet wie deed er dan wat in huis.
zaterdag 23 november 2019 om 18:52
4x2 minuten.icequeen2000 schreef: ↑23-11-2019 18:51allebei niks doen in het huishouden vroeger maar wel tijd genoeg om 4 kinderen te maken.
zaterdag 23 november 2019 om 18:53
Dat hoeft maar 8 minuten te kosten hoor. Verdeeld over een jaar of zes ook nog. Lijkt me best te doen, zeker als je verder toch niks omhanden hebt.icequeen2000 schreef: ↑23-11-2019 18:51allebei niks doen in het huishouden vroeger maar wel tijd genoeg om 4 kinderen te maken.
zaterdag 23 november 2019 om 18:56
Ze gaan niet vanaf de geboorte naar school. Zo te horen was er ook geen opvang dus pas de kleuterschool, voor elk kind 4 jaar gezorgd en zij heeft langdurig meerdere kinderen onder de 4 gehad.DS1971 schreef: ↑23-11-2019 18:45Hij schreef dat hij dat in het verleden deed.
Maar teksten als ‘ze had al drie fulltime banen om te zorgen voor de kinderen’, terwijl ze gewoon geregeld uitslaapt als de kids naar school moeten, dan denk ik ‘bullshit’. Ik heb ook kinderen, weet dus echt wel hoeveel tijd daarin gaat zitten, maar dat is niet drie keer fulltime, zeker niet als ze alle vier op school zitten.
In die tijd kun je echt wassen.
En het is al sowieso niet normaal dat hij als hij van zijn werk terugkomt alleen de vaat moet doen, opruimen, etc.
Als dit allemaal waar is, dan vermoed ik dat beiden iets serieus mankeert.
Arme kinderen.
Hij is echt geen held omdat hij ze weleens naar school heeft gebracht.
zaterdag 23 november 2019 om 19:12
EmmadePemma schreef: ↑23-11-2019 18:56Ze gaan niet vanaf de geboorte naar school. Zo te horen was er ook geen opvang dus pas de kleuterschool, voor elk kind 4 jaar gezorgd en zij heeft langdurig meerdere kinderen onder de 4 gehad.
Hij is echt geen held omdat hij ze weleens naar school heeft gebracht.
Nou ja, wat versta je onder verzorgen?. Als ik Dirkjan mag geloven zal vrouw nog geen hempje van de kinderen wassen, het huis is vies en ze haalt nog geen broodje of banaan in huis voor haar gezin.
Ik vraag me af of ze wel eens een gezonde maaltijd voor haar kinderen verzorgd?
zaterdag 23 november 2019 om 19:12
Dus wel een normale verantwoordelijkheid van hem. Maar niet van haar dus?doornroosje9 schreef: ↑23-11-2019 18:44Mijn vrouw onderschat mijn werk en energie en denkt dat ik dit een normale verantwoordelijk is voor mij om deze taken op mij te nemen.
Newsflash, dat is ook een normale verantwoordelijkheid.
Ik heb zelf ook wat gebreken natuurlijk, ik heb mijn hygiene verwaarloosd, en was vroeger een 24/7 gamer en had minder aandacht voor de kinderen dan nu... Dat is nu wel verbeterd alllemaal, alleen nu is dat te laat voor haar vind ze.
'Wat gebreken'... Hoelang heeft dit gamen geduurd (er waren blijkbaar al meerdere kinderen?) en wat betekent 'wel verbeterd'?
zaterdag 23 november 2019 om 19:39
Dat kan niet wat dan zou jeugdzorg allang hebben ingegrepen, een man die gamet en een vrouw die niets doet. Bij 4 kinderen gaat de fles, luier, badje, schoonmaak, slapen ...etc niet vanzelf.Pindakaasjes schreef: ↑23-11-2019 19:12Nou ja, wat versta je onder verzorgen?. Als ik Dirkjan mag geloven zal vrouw nog geen hempje van de kinderen wassen, het huis is vies en ze haalt nog geen broodje of banaan in huis voor haar gezin.
zaterdag 23 november 2019 om 19:41
Vraag je je dat echt af?Pindakaasjes schreef: ↑23-11-2019 19:12Nou ja, wat versta je onder verzorgen?. Als ik Dirkjan mag geloven zal vrouw nog geen hempje van de kinderen wassen, het huis is vies en ze haalt nog geen broodje of banaan in huis voor haar gezin.
zaterdag 23 november 2019 om 19:45
Op véél te jonge leeftijd al een hele boel verantwoordelijkheden . Zij 28 en jij nu 31 en al vier kinderen op korte tijd .
Jullie waren geen van beiden volwassen .
Beide zijn jullie hier nu de dupe van .
Zij ging niet werken en jij was een gamer .
Ik vraag mij af hoe het daar toen aan toe ging in jullie huishouden .
Wat mij opvalt is dat jij wel volwassen bent geworden gedurende de laatste jaren , maar jouw vrouw is nog steeds 18 !
Als het inderdaad uitdraait op scheiden , zal zij niet voor de kinderen kunnen zorgen op haar ééntje .
Ze zal vlug de kinderen bij haar ouders droppen of in het beste geval bij jou .
Vraag raad aan een advocaat of jij wel of niet alimentatie voor háár zal moeten betalen .
Ze is 28 , hóóg tijd dat ze zelf gaat werken .
En het is hier zoals de anderen zeggen , zonder jou te willen aanvallen , we horen maar één kant van het verhaal .
Het is inderdaad mogelijk dat liefde gewoon over kan gaan . Zonder echte reden kan doodbloeden .
Ik wens jou veel sterkte , maar ik vrees dat jij nog een zware tijd tegemoet gaat .
Jullie waren geen van beiden volwassen .
Beide zijn jullie hier nu de dupe van .
Zij ging niet werken en jij was een gamer .
Ik vraag mij af hoe het daar toen aan toe ging in jullie huishouden .
Wat mij opvalt is dat jij wel volwassen bent geworden gedurende de laatste jaren , maar jouw vrouw is nog steeds 18 !
Als het inderdaad uitdraait op scheiden , zal zij niet voor de kinderen kunnen zorgen op haar ééntje .
Ze zal vlug de kinderen bij haar ouders droppen of in het beste geval bij jou .
Vraag raad aan een advocaat of jij wel of niet alimentatie voor háár zal moeten betalen .
Ze is 28 , hóóg tijd dat ze zelf gaat werken .
En het is hier zoals de anderen zeggen , zonder jou te willen aanvallen , we horen maar één kant van het verhaal .
Het is inderdaad mogelijk dat liefde gewoon over kan gaan . Zonder echte reden kan doodbloeden .
Ik wens jou veel sterkte , maar ik vrees dat jij nog een zware tijd tegemoet gaat .
zaterdag 23 november 2019 om 20:33
EmmadePemma schreef: ↑23-11-2019 19:39Dat kan niet wat dan zou jeugdzorg allang hebben ingegrepen, een man die gamet en een vrouw die niets doet. Bij 4 kinderen gaat de fles, luier, badje, schoonmaak, slapen ...etc niet vanzelf.
Haha, ja tuurlijk.
Jeugdzorg is een alziend oog.
zaterdag 23 november 2019 om 21:13
Wat een puinhoop, misschien is scheiden geen slechte oplossing TO, gewoon een harde reset in jullie leven want dat hebben jullie nooit echt gehad. Maar ja, 4 kinderen, logistiek wordt co-ouderschap een karavaan die elke week zijn kamp ergens anders moet opslaan, klinkt als heel veel stress met en voor 6 mensen.
Als ik puur op jouw verhaal afga zou ik zelf de kinderen nemen TO, dat betekent dat je geen alimentatie hoeft te betalen want je vrouw kan gewoon werken(sterker nog ze zal jou kinderalimentatie moeten betalen). Maar jee, wat dreef jullie er toe om na de eerste er nog 3 te nemen. Sterkte TO, laat haar gaan, je bent nu in paniek omdat er veel op je afkomt maar op zo'n jonge leeftijd zo veel verantwoordelijkheden, jullie hebben het nog lang volgehouden.
Als ik puur op jouw verhaal afga zou ik zelf de kinderen nemen TO, dat betekent dat je geen alimentatie hoeft te betalen want je vrouw kan gewoon werken(sterker nog ze zal jou kinderalimentatie moeten betalen). Maar jee, wat dreef jullie er toe om na de eerste er nog 3 te nemen. Sterkte TO, laat haar gaan, je bent nu in paniek omdat er veel op je afkomt maar op zo'n jonge leeftijd zo veel verantwoordelijkheden, jullie hebben het nog lang volgehouden.
zaterdag 23 november 2019 om 22:22
hij zal haar toch echt partneralimentatie moeten betalen. En als ze in de uitkering komt dan klopt de gemeente bij hem aanGeronimo2 schreef: ↑23-11-2019 21:13Wat een puinhoop, misschien is scheiden geen slechte oplossing TO, gewoon een harde reset in jullie leven want dat hebben jullie nooit echt gehad. Maar ja, 4 kinderen, logistiek wordt co-ouderschap een karavaan die elke week zijn kamp ergens anders moet opslaan, klinkt als heel veel stress met en voor 6 mensen.
zaterdag 23 november 2019 om 22:27
Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht maar wat ik vond was dat 'het meisje' dan een kind moest hebben of zwanger moest zijn (was deze niet want oudste is 9), of nationaliteit hebben van een land waar huwelijken met minderjarigen wel wettelijk gesloten kunnen worden.
zaterdag 23 november 2019 om 22:35
Ik weet het niet precies. Ik heb meestal wel jongere vriendinnen gehad, maar niet zo extreem. Ja, wel toen ik zelf zo oud was, maar geen haar op mijn hoofd die toen aan trouwen dacht.S-Groot schreef: ↑23-11-2019 22:27Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht maar wat ik vond was dat 'het meisje' dan een kind moest hebben of zwanger moest zijn (was deze niet want oudste is 9), of nationaliteit hebben van een land waar huwelijken met minderjarigen wel wettelijk gesloten kunnen worden.
zaterdag 23 november 2019 om 22:39
ja raar verhaal, dat je gaat trouwen op je 17e zonder dat er sprake is van een moetje. Ik had het verboden als ouderS-Groot schreef: ↑23-11-2019 22:27Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht maar wat ik vond was dat 'het meisje' dan een kind moest hebben of zwanger moest zijn (was deze niet want oudste is 9), of nationaliteit hebben van een land waar huwelijken met minderjarigen wel wettelijk gesloten kunnen worden.
zaterdag 23 november 2019 om 22:41
Juist. En dat in combinatie met de opmerking dat het begin van de relatie niet zo je van het was omdat ze eerder een kind kregen dan gepland... Euh? Daarvoor waren ze al getrouwd (en daarvoor ook al een tijdje samen mag ik toch aannemen), was dat niet het begin van de relatie dan? Het is een beetje... apart zeg maar.