Huwelijk kapot
zaterdag 23 november 2019 om 08:11
Beste mensen, Ik ben ten einde raad. Ik weet dat dit misschien net iets meer een vrouwen-forum is maar misschien vinden jullie het niet erg als ik hier kort mijn verhaal doe?
Ik ben inmiddels 11 jaar getrouwd met mijn vrouw en wij hebben 4 kinderen samen. De oudste is 9 jaar oud en de jongste 4.
Nu zijn we op een moment gekomen dat het niet meer goed gaat. Mijn vrouw zegt dat ze geen gevoelens meer voor me heeft en wilt het liefste van me scheiden. Als ik haar dan vraag hoe dat kan dan geeft ze aan dat het gewoon zomaar gebeurd is. Ik heb haar meerdere keren gevraagd om toch te proberen en te kijken of we elkaar weer kunnen vinden, maar zij had haar keuze al gemaakt.
We krijgen regelmatig ruzie hierdoor, het is laatst zelfs een keer uitgebarsten tot matig fysiek geweld.(Duwen enzo) Ik heb daarna gezegd dat ik dat niet meer wil doen zo op die manier want daar worden we beiden niet gelukkig van.
Ik vind het moeilijk, ik wil haar keuze wel respecteren, maar ik hou nog van haar, en wij hebben 4 kinderen die ik niet wil kwetsen met zo'n scheiding... Het voelt alsof ik geen enkele kant op kan in deze situatie en het doet me pijn dat ze niet meer bij mij wilt zijn.
Ik zou het liefst verder willen gaan in het huwelijk en normaal met elkaar kunnen omgaan, in ieder geval voor de kinderen... Zij zijn bezig met school en hebben ook een recht op een normaal leven...
Van alles wat ik heb meegemaakt is dit toch de moeilijke situatie ooit...
Ik ben inmiddels 11 jaar getrouwd met mijn vrouw en wij hebben 4 kinderen samen. De oudste is 9 jaar oud en de jongste 4.
Nu zijn we op een moment gekomen dat het niet meer goed gaat. Mijn vrouw zegt dat ze geen gevoelens meer voor me heeft en wilt het liefste van me scheiden. Als ik haar dan vraag hoe dat kan dan geeft ze aan dat het gewoon zomaar gebeurd is. Ik heb haar meerdere keren gevraagd om toch te proberen en te kijken of we elkaar weer kunnen vinden, maar zij had haar keuze al gemaakt.
We krijgen regelmatig ruzie hierdoor, het is laatst zelfs een keer uitgebarsten tot matig fysiek geweld.(Duwen enzo) Ik heb daarna gezegd dat ik dat niet meer wil doen zo op die manier want daar worden we beiden niet gelukkig van.
Ik vind het moeilijk, ik wil haar keuze wel respecteren, maar ik hou nog van haar, en wij hebben 4 kinderen die ik niet wil kwetsen met zo'n scheiding... Het voelt alsof ik geen enkele kant op kan in deze situatie en het doet me pijn dat ze niet meer bij mij wilt zijn.
Ik zou het liefst verder willen gaan in het huwelijk en normaal met elkaar kunnen omgaan, in ieder geval voor de kinderen... Zij zijn bezig met school en hebben ook een recht op een normaal leven...
Van alles wat ik heb meegemaakt is dit toch de moeilijke situatie ooit...
zaterdag 23 november 2019 om 18:21
Opening zegt dat de oudste 9 is en de jongste 4.
Dat is dus elk jaar à 1.5 jaar bingo.
Plus dat je elke keer in die periode 8 à 9 maanden zwanger bent.
zaterdag 23 november 2019 om 18:22
https://oprechtscheiden.nl/nieuwe-wet-p ... tatie/amp/
Vrouw van TO probeert nog voor het einde van het jaar gescheiden te zijn...
Sterkte
Vrouw van TO probeert nog voor het einde van het jaar gescheiden te zijn...
Sterkte
zaterdag 23 november 2019 om 18:23
Wast hij die 4 ook, pakt hun kleding, kleed ze aan, of jut ze op om zelf te doen, maakt hun ontbijt en hun 10 uurtjes en broodjes, pakt hun tassen in, poets hun tanden na en meld ze aan voor de overblijf, jassen en schoenen aan en brengt ze dan weg. Alle 4?
Of brengt hij ze alleen weg?
Niet dat nu nog wat uitmaakt.
Zij is niet zijn droomvrouw, ze is lui volgens hem en een slechte huisvrouw en ze wil van hem scheiden.
Prima dan toch?
Misschien kan Dirkjantje op zoek naar een betere 'vrouw'/ huissloof.
Niet dat nu nog wat uitmaakt.
Zij is niet zijn droomvrouw, ze is lui volgens hem en een slechte huisvrouw en ze wil van hem scheiden.
Prima dan toch?
Misschien kan Dirkjantje op zoek naar een betere 'vrouw'/ huissloof.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 23-11-2019 18:24
28.20% gewijzigd
zaterdag 23 november 2019 om 18:23
Bwah, vrouw opstartster was zeker bij de eerste 2 kinderen nauwelijks volwassen te noemen.staafmixer schreef: ↑23-11-2019 18:20Dat van die was vind ik nog t vreemdste van t hele verhaal. Volwassen mensen die de was door ouders laten doen.
Op papier misschien wel, maar mentaal is het gewoon véél te snel gegaan.
Als dan je ouders de was en de strijk willen doen ... be my guest.
zaterdag 23 november 2019 om 18:24
Of ze is depressief, dat kan ook nog. Een PPD kan zo maar op de loer liggen en ze is tenslotte al vier keer bevallen. Je weet het niet he.DS1971 schreef: ↑23-11-2019 18:18Als dit allemaal waar is (we kennen haar kant van het verhaal) is mijn eerste gedachte ‘waarom heb jij dit altijd geaccepteerd’?
De tweede gedacht is dat ze nu wil scheiden voor maximale alimentatie. Ga daar maar vol tegenin, want ze is op een leeftijd dat ze prima kan werken. Kinderen zouden gewoon in hun huidige omgeving moeten blijven (er verandert al voldoende voor ze).
Maar ik vermoed dat zij gaat voor de kinderen bij haar, het geld ook en lekker doorgaan met het luie leventje. Want zo omschrijf je haar, als een onvervalste parasiet.
In ieder geval, hoe je het ook wendt of keert, de vrouw van TO lijkt me niet iemand die het zo maar in haar eentje zal bolwerken met vier kinderen. En die alimentatie zal ook wel niet al te veel voorstellen, want TO zal toch ook zijn eigen huur moeten betalen en zo.
zaterdag 23 november 2019 om 18:24
nou kinderen van 7 kunnen best zelf de tanden poetsen en tas inpakken en een broodje smeren. Je moet ze vroeg zelfstandig makenLucifer2018 schreef: ↑23-11-2019 18:23Wast hij die 4 ook, pakt hun kleding, kleed ze aan, of jut ze op om zelf te doen, maakt hun ontbijt en hun 10 uurtjes en broodjes, pakt hun tassen in, poets hun tanden na en meld ze aan voor de overblijf, jassen en schoenen aan en brengt ze dan weg. Alle 4?
zaterdag 23 november 2019 om 18:26
Van de tandarts is napoetsen gewenst bij die leeftijd. En daarom had ik het ook over opjutten.
En dan heb je de rest nog. De rest van de dingen en de andere 3 kinderen.
zaterdag 23 november 2019 om 18:28
opjutten kan je vanaf de bank terwijl je tv kijkt.Lucifer2018 schreef: ↑23-11-2019 18:26Van de tandarts is napoetsen gewenst bij die leeftijd. En daarom had ik het ook over opjutten.![]()
En dan heb je de rest nog. De rest van de dingen en de andere 3 kinderen.
Chanel! Opschieten!
Giovanni! Poets je tanden
Kelly-Depheny wil je NU je tas in pakken en stop met het schoppen van Kees.
zaterdag 23 november 2019 om 18:35
Ik vind het trouwens wel verbazingwekkend hoevelen hier partij voor haar kiezen. Op basis van zijn verhaal is ze gewoon een parasiet, die het minimale doet. Uitslapen als de kinderen naar school moeten zodat je partner te laat op zijn werk moet komen, dat is niet normaal.
Er mankeert dan toch echt wat aan zijn vrouw, of dat nou een ziekte of een stoornis is.
Er mankeert zeker ook iets aan TO. Hoe je jezelf in deze situatie kan krijgen ontgaat mij.
Er mankeert dan toch echt wat aan zijn vrouw, of dat nou een ziekte of een stoornis is.
Er mankeert zeker ook iets aan TO. Hoe je jezelf in deze situatie kan krijgen ontgaat mij.
zaterdag 23 november 2019 om 18:38
staafmixer schreef: ↑23-11-2019 18:20Dat van die was vind ik nog t vreemdste van t hele verhaal. Volwassen mensen die de was door ouders laten doen.
Vind ik ook. De was doen gaat ook nooit mijn hobby worden, maar het hoeft toch niet meer met de hand in een wastobbe met wasbord en wringer?
Om dan van 6 personen de vuile was bij Opa en Oma te dumpen vind ik wel beschamend hoor!
Vooral omdat vrouw full time thuis is en op de bank zit als ik Dirk mag geloven.
zaterdag 23 november 2019 om 18:38
Er valt helemaal geen kant te kiezen. Heeft TO ook helemaal niks aan. Maar kies zijn kant, vind hij vast fijn om te horen. Soort troost.DS1971 schreef: ↑23-11-2019 18:35Ik vind het trouwens wel verbazingwekkend hoevelen hier partij voor haar kiezen. Op basis van zijn verhaal is ze gewoon een parasiet, die het minimale doet. Uitslapen als de kinderen naar school moeten zodat je partner te laat op zijn werk moet komen, dat is niet normaal.
Zij wil niet meer. TO kan dat alleen maar accepteren.
Dat wilde hij gisteren nog niet. En vandaag is ze ineens een slechte huisvrouw en niet zijn droomvrouw.
zaterdag 23 november 2019 om 18:41
Op basis van zijn verhaal idd. Iemand die 24/7 aan het gamen was en geen bal deed voor zijn vrouw en/of kinderen.DS1971 schreef: ↑23-11-2019 18:35Ik vind het trouwens wel verbazingwekkend hoevelen hier partij voor haar kiezen. Op basis van zijn verhaal is ze gewoon een parasiet, die het minimale doet. Uitslapen als de kinderen naar school moeten zodat je partner te laat op zijn werk moet komen, dat is niet normaal.
Ik had 'm allang het huis uitgeschopt.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 23 november 2019 om 18:41
Misschien nieuws voor jou, maar er is ook nog de optie neutraal.Lucifer2018 schreef: ↑23-11-2019 18:38Er valt helemaal geen kant te kiezen. Heeft TO ook helemaal niks aan. Maar kies zijn kant, vind hij vast fijn om te horen. Soort troost.
Zij wil niet meer. TO kan dat alleen maar accepteren.
Dat wilde hij gisteren nog niet. En vandaag is ze ineens een slechte huisvrouw en niet zijn droomvrouw.
TO was er zelf bij en heeft (als het verhaal klopt, waar ik dus totaal niet bij kan) het gedrag geaccepteerd. Waarmee hij net zo goed schuldig is.
Nog even afgezien van geen aandacht voor je vrouw, jezelf verwaarlozen, enz.
zaterdag 23 november 2019 om 18:44
Mijn vrouw onderschat mijn werk en energie en denkt dat ik dit een normale verantwoordelijk is voor mij om deze taken op mij te nemen.
Newsflash, dat is ook een normale verantwoordelijkheid.
Ik heb zelf ook wat gebreken natuurlijk, ik heb mijn hygiene verwaarloosd, en was vroeger een 24/7 gamer en had minder aandacht voor de kinderen dan nu... Dat is nu wel verbeterd alllemaal, alleen nu is dat te laat voor haar vind ze.
'Wat gebreken'... Hoelang heeft dit gamen geduurd (er waren blijkbaar al meerdere kinderen?) en wat betekent 'wel verbeterd'?
Newsflash, dat is ook een normale verantwoordelijkheid.
Ik heb zelf ook wat gebreken natuurlijk, ik heb mijn hygiene verwaarloosd, en was vroeger een 24/7 gamer en had minder aandacht voor de kinderen dan nu... Dat is nu wel verbeterd alllemaal, alleen nu is dat te laat voor haar vind ze.
'Wat gebreken'... Hoelang heeft dit gamen geduurd (er waren blijkbaar al meerdere kinderen?) en wat betekent 'wel verbeterd'?
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 23 november 2019 om 18:45
Hij schreef dat hij dat in het verleden deed.doornroosje9 schreef: ↑23-11-2019 18:41Op basis van zijn verhaal idd. Iemand die 24/7 aan het gamen was en geen bal deed voor zijn vrouw en/of kinderen.
Ik had 'm allang het huis uitgeschopt.
Maar teksten als ‘ze had al drie fulltime banen om te zorgen voor de kinderen’, terwijl ze gewoon geregeld uitslaapt als de kids naar school moeten, dan denk ik ‘bullshit’. Ik heb ook kinderen, weet dus echt wel hoeveel tijd daarin gaat zitten, maar dat is niet drie keer fulltime, zeker niet als ze alle vier op school zitten.
In die tijd kun je echt wassen.
En het is al sowieso niet normaal dat hij als hij van zijn werk terugkomt alleen de vaat moet doen, opruimen, etc.
Als dit allemaal waar is, dan vermoed ik dat beiden iets serieus mankeert.
Arme kinderen.
zaterdag 23 november 2019 om 18:46
Jij hebt het over kanten kiezen.DS1971 schreef: ↑23-11-2019 18:41Misschien nieuws voor jou, maar er is ook nog de optie neutraal.
TO was er zelf bij en heeft (als het verhaal klopt, waar ik dus totaal niet bij kan) het gedrag geaccepteerd. Waarmee hij net zo goed schuldig is.
Nog even afgezien van geen aandacht voor je vrouw, jezelf verwaarlozen, enz.