Iedereen begroeten met een zoen?
zondag 7 juni 2009 om 10:00
Gisteren waren vriend en ik op een verjaardag. Ik ken zijn familie niet zo heel goed. Tante's/ooms e.d dan.
Bij binnenkomst stelde ik mij uiteraard voor en even later zat ik ook best gezellig te kletsen met een aantal mensen.
Ik ben op dit moment 39 weken zwanger dus mensen informeerde naar de baby etc.
Mijn vriend daarintegen zag ik de hele verjaardag niet. Hij was ergens mee bezig en mengde zich dus niet in de koetjes/kalfjes/verjaardag-gesprekjes.
Uiteindelijk wilden we weg gaan.
En vlak voordat we wegggaan word mijn vriend nog wat gevraagd en hij begint een heel verhaal.
Schoonmoeder stond naast ons en ik bedankte haar voor de gezellige verjaardag en zoende haar.
Ik werd wat ongeduldig. En uiteindelijk gingen we dan weg en ik zwaaide dus tegen de rest van de visite: 'Dág allemaal!'
In de auto zegt mijn vriend: Volgende keer moet je als we weggaan wel iedereen een hand geven ( +zoenen.... :puke: ) hoorrrrrrr.
Ik was flink geirriteerd dat hij dat zei. Ik vond hém namelijk onbeschoft door totaal niet bij de visite te gaan zitten. En mij daar tussen een stel vreemden te laten. En die moet ik dan zeker ook nog allemaal uitgebreid de hand schudden/zoenen?!
Wat een flauwekul.
Vind ik dan.
Maar klopt dit ook wel? Was ik niet ronduit onbeschoft? Ik heb natuurlijk wel netjes dag gezegd. En, ik vraag mij af of mensen daadwerkelijk erop zitten te wachten. Handen schudden/zoenen etc.
Brrrr. Maar misschien is het totaal ongepast?
Ik ken het in ieder geval niet uit mijn familie.
Wel groeten met hand&zoen bij binnenkomst tijdens speciale gelegenheden. Nog niet eens bij zomaar een kopje-koffie-bezoek.
Bij het weggaan zwaai je....
Dan ga je niet weer 30 man langs.
Eerlijk gezegd wil ik helemaal van dat gezoen af!
En dat is direct vraag 2: hoe pak ik dat aan?
En zoenen jullie ook familie? Bij zowel binnenkomst als weggaan?
En dan bedoel ik de mensen die je amper kent, maar wel bloedverwant zijn.
Mijn God, ik zoen mijn eigen familie amper!
Alleen in bijzondere situaties. Of gewoon een warme knuffel omdat ik van mijn moeder hou, zoiets. Niet persé bij binnenkomst of wegggaan.
Het begint me nu echt te irriteren.
En straks dan? Als ik borstvoeding geef, mag iedereen mij dan ook gewoon maar zoenen? Dus niet. Gatver.
Bij binnenkomst stelde ik mij uiteraard voor en even later zat ik ook best gezellig te kletsen met een aantal mensen.
Ik ben op dit moment 39 weken zwanger dus mensen informeerde naar de baby etc.
Mijn vriend daarintegen zag ik de hele verjaardag niet. Hij was ergens mee bezig en mengde zich dus niet in de koetjes/kalfjes/verjaardag-gesprekjes.
Uiteindelijk wilden we weg gaan.
En vlak voordat we wegggaan word mijn vriend nog wat gevraagd en hij begint een heel verhaal.
Schoonmoeder stond naast ons en ik bedankte haar voor de gezellige verjaardag en zoende haar.
Ik werd wat ongeduldig. En uiteindelijk gingen we dan weg en ik zwaaide dus tegen de rest van de visite: 'Dág allemaal!'
In de auto zegt mijn vriend: Volgende keer moet je als we weggaan wel iedereen een hand geven ( +zoenen.... :puke: ) hoorrrrrrr.
Ik was flink geirriteerd dat hij dat zei. Ik vond hém namelijk onbeschoft door totaal niet bij de visite te gaan zitten. En mij daar tussen een stel vreemden te laten. En die moet ik dan zeker ook nog allemaal uitgebreid de hand schudden/zoenen?!
Wat een flauwekul.
Vind ik dan.
Maar klopt dit ook wel? Was ik niet ronduit onbeschoft? Ik heb natuurlijk wel netjes dag gezegd. En, ik vraag mij af of mensen daadwerkelijk erop zitten te wachten. Handen schudden/zoenen etc.
Brrrr. Maar misschien is het totaal ongepast?
Ik ken het in ieder geval niet uit mijn familie.
Wel groeten met hand&zoen bij binnenkomst tijdens speciale gelegenheden. Nog niet eens bij zomaar een kopje-koffie-bezoek.
Bij het weggaan zwaai je....
Dan ga je niet weer 30 man langs.
Eerlijk gezegd wil ik helemaal van dat gezoen af!
En dat is direct vraag 2: hoe pak ik dat aan?
En zoenen jullie ook familie? Bij zowel binnenkomst als weggaan?
En dan bedoel ik de mensen die je amper kent, maar wel bloedverwant zijn.
Mijn God, ik zoen mijn eigen familie amper!
Alleen in bijzondere situaties. Of gewoon een warme knuffel omdat ik van mijn moeder hou, zoiets. Niet persé bij binnenkomst of wegggaan.
Het begint me nu echt te irriteren.
En straks dan? Als ik borstvoeding geef, mag iedereen mij dan ook gewoon maar zoenen? Dus niet. Gatver.

maandag 8 juni 2009 om 20:04
Hm, had ik dan net de enige familie onder de rivieren getroffen die dus wél te pas en te onpas iedereen moesten zoenen? Terwijl ik wel van boven de rivieren ben en het niet van huis uit meegekregen heb...
Zoenen (op de wang) vind ik niet erg, mits ik de zoener ken en mits het gemeend is. En dat heb ik nou eenmaal niet bij veel mensen.
Zoenen (op de wang) vind ik niet erg, mits ik de zoener ken en mits het gemeend is. En dat heb ik nou eenmaal niet bij veel mensen.
maandag 8 juni 2009 om 20:09
Nee ik vind niet dat je iedereen bij het afscheid langs moet gaan, alleen de gastvrouw en -heer.
Wat ik wel heel irritant vind is als mensen bij binnenkomst roepen 'En de rest ook allemaal gefeliciteerd....' Dat vind ik onbeschoft.
Ik zou vreemden niet zoenen, maar een hand geven zeker wel, zoiezo om mezelf voor te stellen.
Wat ik wel heel irritant vind is als mensen bij binnenkomst roepen 'En de rest ook allemaal gefeliciteerd....' Dat vind ik onbeschoft.
Ik zou vreemden niet zoenen, maar een hand geven zeker wel, zoiezo om mezelf voor te stellen.
maandag 8 juni 2009 om 20:12
Ik zoen wie ik zelf wil en niet wie ik niet wil.
Ik vind zoenen iets vertrouwds.
Dus op een verjaardag zoen ik wel mijn schoonouders zwager,schoonzus....en bv de bekende oom en tante die we geregeld zien.
Maar niet de kennis van mijn schoonmoeder,hun buurman etc...
In het kringetje zoen ik dus de een wel en de ander geef ik netjes een hand.
Ik vind zoenen iets vertrouwds.
Dus op een verjaardag zoen ik wel mijn schoonouders zwager,schoonzus....en bv de bekende oom en tante die we geregeld zien.
Maar niet de kennis van mijn schoonmoeder,hun buurman etc...
In het kringetje zoen ik dus de een wel en de ander geef ik netjes een hand.
maandag 8 juni 2009 om 20:19

maandag 8 juni 2009 om 20:55
Oef hier nog een die de rillingen krijgt van verplichte zoenen. Vooral bij volkomen onbekenden, kom niet zo in mijn prive ruimte!
Mijn schoonzus heb ik (eindelijk) geleerd dat ik maar één zoen doe bij binnenkomst. Drie vind ik voor die relatie dan weer wat onpersoonlijk één komt voor mij iets gezelliger over. Maar als mijn schoonouders er dan ook zijn verwachten ze ook zoenen, terwijl we dat normaal ook niet doen... En als ik bij het weggaan niet zoen bij ik duidelijk: die kille. Terwijl ik al dat zoenen vaak zo nep vind.
Brrrr verplichte zoenen brrrr :puke:
Mijn schoonzus heb ik (eindelijk) geleerd dat ik maar één zoen doe bij binnenkomst. Drie vind ik voor die relatie dan weer wat onpersoonlijk één komt voor mij iets gezelliger over. Maar als mijn schoonouders er dan ook zijn verwachten ze ook zoenen, terwijl we dat normaal ook niet doen... En als ik bij het weggaan niet zoen bij ik duidelijk: die kille. Terwijl ik al dat zoenen vaak zo nep vind.
Brrrr verplichte zoenen brrrr :puke:
touchofpink wijzigde dit bericht op 08-06-2009 20:56
Reden: +n
Reden: +n
% gewijzigd

zaterdag 13 juni 2009 om 01:23
Verschilt ook per persoon wie ik wel en niet zoen.
Als ik mensen een tijdje niet gezien hebt, zoen ik ze.
Bij vertrek zoen ik ze dan ook.
Soms vind ik het ook een 'verplichting' om te zoenen en die ik het niet.
Maar wat als mensen je gaan zoenen en je wil eigenlijk niet??
Voor je weet heb je er al 3 te pakken. Hoe houden jullie deze mensen dan op afstand als die wel de intentie hebben om je te zoenen? Met stijf gestrekte arm op afstand houden. Maar wat als dat genegeerd wordt? Soms brengt het me wel in verlegenheid als ik gezoent word, zo plotsling en overwachts.
Vind 3 ook té overdreven. Maar ja zo gaat dat hier. één is gemeend zeg ik altijd als ik er écht geen zin in heb om er 3 te doen.
Als ik mensen een tijdje niet gezien hebt, zoen ik ze.
Bij vertrek zoen ik ze dan ook.
Soms vind ik het ook een 'verplichting' om te zoenen en die ik het niet.
Maar wat als mensen je gaan zoenen en je wil eigenlijk niet??
Voor je weet heb je er al 3 te pakken. Hoe houden jullie deze mensen dan op afstand als die wel de intentie hebben om je te zoenen? Met stijf gestrekte arm op afstand houden. Maar wat als dat genegeerd wordt? Soms brengt het me wel in verlegenheid als ik gezoent word, zo plotsling en overwachts.
Vind 3 ook té overdreven. Maar ja zo gaat dat hier. één is gemeend zeg ik altijd als ik er écht geen zin in heb om er 3 te doen.