Ik begrijp het niet..

19-04-2011 20:10 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik, nu sinds bijna anderhalf jaar weer vrijgezel, zou natuurlijk wel een nieuwe partner willen maar doe mijn best om het mezelf ook naar mijn zin te maken en de zoektocht achterwege te laten in de hoop dat het gewoon een keer op mijn pad komt.

Maar dan hoor ik vandaag dat een vriendin, die aardig in de knoop zit en bezig is om daaruit te komen weer een nieuwe "scharrel" heeft terwijl ze zogezegd niet op zoek is en het prima vindt alleen, zoekt ze heel erg de aandacht van mannen. Nu gun ik het haar gigantisch begrijp me niet verkeerd maar ze was enorm down en nu ineens weer happy en dan denk ik ja, er is weer een man in je leven en dan gaat het weer wel goed... Ondanks dat ik dan denk dit is niet goed, ze moet eerst zichzelf weer terugvinden dit hoeft niet goed te gaan merk Ik bij mezelf dat het steekt, omdat ik het voor mijn gevoel wel allemaal bewust alleen doe (onder het mom van je moet eerst zelf gelukkig zijn alleen m.b.v. stukje persoonlijke ontwikkeling). Maar ik kom gewoon niemand tegen! En dan kan ik echt denken wat doe ik verkeerd? Wat moet ik in godsnaam allemaal nog leren/verbeteren.

Soms lijkt het anderen zo makkelijk af te gaan. Ik ben denk ik gewoon jaloers, waarom kom ik niemand tegen en gaat het bij anderen zo makkelijk!? (gevalletje, relatie uit, de volgende dienen zich al aan) Sta ik er dan niet open voor? Waarom is het gras ergens anders altijd groener en waarom maak ik het mezelf soms zo moeilijk Ik hoop op een stukje advies, wijsheid, hebben jullie een idee?? ervaringen?? Ben ik een zeurpiet!? In ieder geval mijn verhaal even kwijt...
Natuurlijk heeft iedereen bepaalde wensen t.a.v. een partner, maar die vallen bij mij vaak voor een groot deel weg als ik de persoon in kwestie leuk vind. Zo heb ik het afgelopen jaar twee keer gedate met iemand die al een kind heeft, terwijl ik eigenlijk liever een relatie met iemand heb die zo nog niet heeft. Ik vond deze mannen leuk genoeg om me daar eventueel overheen te zetten, allen waren het mannen die zelf nog niet klaar waren voor een relatie, helaas. Ik wil wel iemand die vol voor me gaat, dus blijf dan ook niet bij zo'n man hangen (heb er zelfs geen seks mee tot ik weet welke kant het ongeveer uit gaat)
quote:SweetSummer schreef op 19 april 2011 @ 20:55:

Join the club honey!Je herkent het?
quote:Buzzie schreef op 19 april 2011 @ 20:46:

[...]

Dat klopt idd mooi dat je dat zegt.. tja en kritisch, ik weet denk ik veel beter wat wel en niet bij me past. Ik ben niet heel kritisch t.o.v. uiterlijk, het gaat meer om de totale uitstraling maar dan moet ik iemand wel beter leren kennen. Ik kan op een datingsite dus wel heel gemakkelijk iemand op uiterlijk beoordelen terwijl dat ook niets zegt. Ik denk dat ik niet heel erg durf te flirten, contact maken kan ik snel ik ben heel sociaal maar ik denk wel dat ik dichtsla als iemand me ineens de aandacht geeft op straat dat vind ik nog wel eens lastig bovendien zie ik het vaak niet. Daar kan ik dus wel op letten meer durven flirten maar das best moeilijk!!

Je zegt het al zelf..iemand beter leren kennen..en dat kost gewoon heel veel tijd..en die mag je ook gewoon nemen..niets mis mee, en als je erachter komt dat het toch niets is..jammer dan..misschien de volgende wel. En flirten hoef je niet met smakkende lippen en knipogen te doen he

Een simpele blik kan al genoeg zijn

Het weer word steeds beter (hopenlijk) komende tijd, dus gewoon lekker genieten van al het moois wat je tegen het lijf kan lopen!
@ colalight, we lijken wel heel erg op elkaar zeg! mijn laatste relatie was ook met iemand die al een kind had terwijl dat dus ook not done was voor mij. Maar goed erover heen gezet en geleerd dat mijn hart ook open kan staan voor een andermans kind. Alleen de partner in kwestie had hierdoor wel een mega rugzak en durfde niet meer naar de toekomst te kijken, daar heb ik wel een klap van gekregen en ben dus op dat punt wel een stuk kritischer geworden.
@ ienimimi; zo klinkt het weer lekker luchtig, ik moet er misschien ook niet zo'n gewicht aan hangen dat is mijn valkuil denk ik. Gewoon lekker flirten.. ik ga het proberen..
Ik kan mij niet over 'n kind of 'n roker heen zetten. Ook moet 't iemand zijn die z'n zaakjes goed voor elkaar heeft, die geld heeft om mee te kunnen doen met levensgenieten en die niet onderhouden hoeft te worden.
quote:elninjoo schreef op 19 april 2011 @ 21:03:

Ik kan mij niet over 'n kind of 'n roker heen zetten. Ook moet 't iemand zijn die z'n zaakjes goed voor elkaar heeft, die geld heeft om mee te kunnen doen met levensgenieten en die niet onderhouden hoeft te worden.Dat zijn al wel wat eisen.. maar stel je voor dat je nu echt verliefd wordt en hij rookt of heeft een kind.. zou je dan niet toch overstag gaan?
quote:Buzzie schreef op 19 april 2011 @ 21:02:

@ ienimimi; zo klinkt het weer lekker luchtig, ik moet er misschien ook niet zo'n gewicht aan hangen dat is mijn valkuil denk ik. Gewoon lekker flirten.. ik ga het proberen..

Ik denk het ook..ik denk dat je op dit moment een beetje in een "kokervisie" zit, ik zou zeggen, lekker loslaten, genieten, kijk niet naar anderen, want ook zeker voor jou is er een hele toffe man op deze wereld.

Werkelijkwaar..

Op het moment dat ik het zo BEU was met kerels

Toen stond hij daar..lief en medelevend, begripvol en liefdevol..Hij zei me dat ik de hoop op "echte liefde" niet moest opgeven, dat was zo zonde van de mooie vrouw die hij me vond.

Nu zijn we alweer meer dan anderhalf jaar samen
quote:Buzzie schreef op 19 april 2011 @ 21:13:

[...]

Dat zijn al wel wat eisen.. maar stel je voor dat je nu echt verliefd wordt en hij rookt of heeft een kind.. zou je dan niet toch overstag gaan?

Ik word niet snel verliefd en 'n roker zoenen vind ik 'n mega-afknapper, dus dan sta ik gelijk terug met beide benen op de grond. En ik als bewust kindvrije wil niet met 'n kind in huis moeten leven. Eventueel later als mijn doelgroep hooguit volwassen kinders heeft, maar kinderen die nog regelmatig bij de vader zijn in de weekenden, daar heb ik geen trek in. Ik wil sowieso niet samenwonen, dus 'n lat-relatie zal dan vooral om de weekenden draaien en als het dan maar 2 weekenden p/m zijn omdat hij de andere weekenden z'n kids heeft, dan zie ik er geen toekomst in.

Denk dat mensen die needy zijn sneller verliefd worden. Voor mij is verliefd zijn overrated, ik heb geen man nodig, ik heb mijn vieb voor m'n lichamelijke behoefte en m'n hartsvriendin voor veel gezelligheid en lief en leed. Eigenlijk heb ik niet eens tijd voor 'n relatie...
Mijn vriendin heeft dat ook: de ene relatie is nog niet uit, of de volgende is alweer in zicht. En ze is 40+, dus geen 18 meer.

Maar ze geeft zelf al aan er niet gelukkiger op te worden, dus het lijkt leuk dat ze eigenlijk nooit zonder relatie zit, en tuurlijk haalt ze het zelf aan. Maar wij weten ook dat het ook komt doordat ze niet echt alleen kan/wil zijn. Niet dat ze down is, ze is juist een heel positief mens. Aan mannenaandacht geen gebrek, en geen losers hoor, stuk voor stuk best leuke mannen die echt voor haar willen gaan. Maar ze moet eerst tot zichzelf komen, en ze is daar nu hard mee bezig. Even geen relatie voor haar.

Ik daarentegen, heb tussen mijn serieuze relaties wel wat scharrels gehad, maar daar werd ik ook niet gelukkiger van.

Dus juist toen ik besloot voor mij even geen man meer, toen kwam ik hem tegen. Maar ik was alweer kleine anderhalf jaar single, m.u.v. een scharrel maar die tel ik niet als zodanig mee.

Ik vond hem echt heel erg leuk, maar ik had geen zin in weer een scharrel, dus rustig aan gedaan, maar nu alweer 3 jaar happy.

Dus ja als het zo makkelijk gaat zoals bij mijn vriendin, is ook niet altijd goed hoor.

Ik stond er voor mijn gevoel niet open voor, maar vond hem zo leuk, dat ik het een kans wilde geven. Mss m´n intuitie, wie weet.

Vaak ontmoet je iemand tijdens het uitgaan, met sporten of een andere vereniging.

Maar staar je in ieder geval niet blind op je vriendin.
quote:Ienimimi schreef op 19 april 2011 @ 21:20:

[...]

Ik denk het ook..ik denk dat je op dit moment een beetje in een "kokervisie" zit, ik zou zeggen, lekker loslaten, genieten, kijk niet naar anderen, want ook zeker voor jou is er een hele toffe man op deze wereld.

Werkelijkwaar..

Op het moment dat ik het zo BEU was met kerels

Toen stond hij daar..lief en medelevend, begripvol en liefdevol..Hij zei me dat ik de hoop op "echte liefde" niet moest opgeven, dat was zo zonde van de mooie vrouw die hij me vond.

Nu zijn we alweer meer dan anderhalf jaar samen Wauw.. op zo'n happy end hoop ik ook! tis je gegund!! dank je wel voor je lieve woordjes..
quote:namita schreef op 19 april 2011 @ 21:25:

.Wat goed zeg, dank je wel voor je verhaal, weer even een bevestiging...
Ik heb zelf wel een relatie, maar heb 2 vriendinnen die veel weg hebben van jouw vriendin. Zij doen alsof ze zo heerlijk vrijgezel zijn, maar vliegen van de 1 naar de ander, zijn nooit echt alleen: bijv: smsen de hele dag met scharrel nummer 45, praten continu over scharrel 34, enz.

En weet je, daar wordt je niet gelukkiger van.

Kieskeurig zijn, daar is op zich niets mis mee, met zelfbewust zijn (en dat ben je volgens mij) ook niet.

Vroeg of laat komt de liefde op je pad, maar tot die tijd lekker genieten van je leven en van wie je bent!
@ elninjoo, jij bent dus eigenlijk ook echt niet op zoek, dat is misschien het verschil, je hebt het zo te lezen gewoon enorm voor elkaar en dan hoeft het ook niet zo perse, ik wil nog wel graag mijn leven delen met een man en sta nog wel open voor mannen die niet aan helemaal mijn plaatje voldoen (zal daarop niet snel een man afwijzen, eerst een kans geven). Heb wel respect dat je zo sterk in je schoenen staat, een vleugje hiervan zou voor mij al voldoende zijn..
quote:xsxaxmx schreef op 19 april 2011 @ 21:41:

Ik heb zelf wel een relatie, maar heb 2 vriendinnen die veel weg hebben van jouw vriendin. Zij doen alsof ze zo heerlijk vrijgezel zijn, maar vliegen van de 1 naar de ander, zijn nooit echt alleen: bijv: smsen de hele dag met scharrel nummer 45, praten continu over scharrel 34, enz.

En weet je, daar wordt je niet gelukkiger van.

Kieskeurig zijn, daar is op zich niets mis mee, met zelfbewust zijn (en dat ben je volgens mij) ook niet.

Vroeg of laat komt de liefde op je pad, maar tot die tijd lekker genieten van je leven en van wie je bent!

Oh ja en dan verkondigen dat je het prima alleen kunt en echt niet op zoek bent naar een relatie maar ondertussen.. pff... daar kan ik me soms zo aan irriteren.

Het relativeert enorm deze reacties, thanks..
Herkenbaar!

Sommige vriendinnen van me duikelen ook van de ene relatie in de andere. Ze kunnen volgens mij niet tegen alleen zijn.

Nou kan ik daar dus ook niet tegen, maar ik kan ook niet blijven bij een 'verkeerde' man, wachtend op een beter/ander exemplaar dat voorbijkomt. Dus dan kap ik de boel maar weer af. En ben ik weer alleen.

Verschil met (sommige) vriendinnen is dat ik dan soms een sippe en soms een blije single ben, en zij (als ze een keer zonder man zitten) alleen maar sip zijn. En dat lijkt me voor mannen niet bepaald aantrekkelijk, maar voor je het weet hebben ze toch weer een vent te pakken die hun helemaal happy maakt!

Dus nee, ik vind je geen zeurpiet, en ja, ik ben gefrustreerd!
Hahaha.. Hekje, ik snap je helemaal.. hoe kan het nou!? dat ze sip zijn en dan toch weer een kerel aan de haak slaan.. Onze methode lijkt me beter alleen laat het resultaat nog even op zich wachten.. maar laten we er dan maar vanuit gaan dat het de moeite waard zal zijn!
Jaaa, ik hoop het wel!

Nou ja, misschien dat het sippe, labiele humeur een soort beschermingsmechanisme aanwakkert bij de mannen? Misschien moeten we ook wat labieler door het leven gaan en komen ze als vliegen op ons af ;)
@ elninjoo: hoe oud ben jij?
quote:colalight schreef op 19 april 2011 @ 20:40:

Dat verbaast mij ook altijd. Dat sommige mensen al vrij snel weer een nieuwe partner vinden. Ik moest toch echt eerst over mijn ex heen komen voor ik me weer zou kunnen geven. En ik merk dat ik er klaar voor ben om te kunnen geven. NU die ene man nog. De mannen die ik de afgelopen tijd leuk vond hadden allemaal bindingsproblemen. Ik vraag me dan ook steeds meer af of er op onze leeftijd nog wel normale bindbare mannen zijn.

Hahahaha wat grappig en "wij mannen" vragen ons af of

er nog wel normale vrouwen zijn.

Die bindingsproblemen herken ik wel, ff geen zin in gedoe

met een vaste relatie enzo.

Overigens als "we" verliefd worden zijn die bindingsproblemen

als sneeuw voor de zon verdwenen

Ik heb het voor mezelf omgedraaid, ga er vanuit dat ik mijn

leven als vrijgezel ga slijten en stel me daarop in, net weer

een korte vakantie geboekt, komt er toch iemand is dat mooi

meegenomen, lukt het niet leef ik rustig zo verder.

Een zekerheid heb je: In een bejaardenhuis zit je altijd met

veel meer mensen, het lost zich dus vanzelf op.

quote:hekje schreef op 19 april 2011 @ 21:46:

Herkenbaar!

Sommige vriendinnen van me duikelen ook van de ene relatie in de andere. Ze kunnen volgens mij niet tegen alleen zijn.

Ook zo herkenbaar, heb je onder mannen ook, week een

stellen ze je voor aan @@@@@@ de week erop zit

%%%% op de bank.

Dan denk ik wel eens, hoe flikken ze dat?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hey wat fijn een bericht uit oogpunt van de de MAN! ze bestaan ook nog wel, de bindbare mannen, geloof er nog wel in..

maar mezelf instellen op mijn leven alleen pfoe, dat vind ik lastig.. blijf toch hopen. Good for you dat jij dat wel kunt..
HBG: Ik date met een man die na de 5e date afhaakte met als reden dat hij al lang niet meer zo'n klik met iemand had gevoeld, maar nu het aankwam op een relatie, hij merkte dat hij het niet kon. We hadden nog geen seks gehad, dus daar kan het niet aan hebben gelegen. Echt, ik snap niks meer van jullie soort
quote:Buzzie schreef op 19 april 2011 @ 22:20:

Hey wat fijn een bericht uit oogpunt van de de MAN! ze bestaan ook nog wel, de bindbare mannen, geloof er nog wel in..

maar mezelf instellen op mijn leven alleen pfoe, dat vind ik lastig.. blijf toch hopen. Good for you dat jij dat wel kunt..

Gewoon doen, vanaf nu nadenken, ik ga gelukkig worden

en mocht iemand zich aansluiten prima.

Ik merk het vaak wel als een vrouw te veel zoekt, en zal ik

eerlijk zijn dat irriteert mateloos, een niet zoekende vrouw

straalt meer rust uit, daar voel je je prettiger bij.

quote:colalight schreef op 19 april 2011 @ 22:20:

HBG: Ik date met een man die na de 5e date afhaakte met als reden dat hij al lang niet meer zo'n klik met iemand had gevoeld, maar nu het aankwam op een relatie, hij merkte dat hij het niet kon. We hadden nog geen seks gehad, dus daar kan het niet aan hebben gelegen. Echt, ik snap niks meer van jullie soort

Ook wel herkenbaar, vrouwen in de 30 willen vaak iets,

kinderen, samenwonen, huis, boom, beest en als je dan

je leven lekker op orde hebt met andere leuke dingen waarom

zou je dat inruilen voor 's nachts je nest uit, luiers, in de

zomervakantie met een caravan naar Zandvoort.

Daarom liggen "bar snollen" ook goed in de markt, die

willen niets, ja een avondje zuipen en seks.

Het grote verschil is, wij hebben geen biologische klok,

hoogstens een moeder die het leuk vind oma te worden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 19 april 2011 @ 22:23:

[...]

Gewoon doen, vanaf nu nadenken, ik ga gelukkig worden

en mocht iemand zich aansluiten prima.

Ik merk het vaak wel als een vrouw te veel zoekt, en zal ik

eerlijk zijn dat irriteert mateloos, een niet zoekende vrouw

straalt meer rust uit, daar voel je je prettiger bij.Daar heb je gelijk in.. gelukkig zijn met jezefl dat is waar ik eigenlijk al aardig in slaagde totdat ik dus om me heen zag dat anderen wel van de een op de andere overstappen dan merk je toch dat het steekt omdat je het toch zelf diep van binnen ook leuk zou vinden en dan is het cirkeltje weer rond en zijn we bij mijn openingsbericht.. :-) Maar inmiddels wel weer een stuk gerelativeerd, dus we gaan gewoon weer verder!
quote:hollebollegijs schreef op 19 april 2011 @ 22:23:

[...]

Ook wel herkenbaar, vrouwen in de 30 willen vaak iets,

kinderen, samenwonen, huis, boom, beest en als je dan

je leven lekker op orde hebt met andere leuke dingen waarom

zou je dat inruilen voor 's nachts je nest uit, luiers, in de

zomervakantie met een caravan naar Zandvoort.

Daarom liggen "bar snollen" ook goed in de markt, die

willen niets, ja een avondje zuipen en seks.

Het grote verschil is, wij hebben geen biologische klok,

hoogstens een moeder die het leuk vind oma te worden.Dat is nu weer een beetje jammer.. daar heb ik namelijk persoonlijk weer een hekel aan, wel de lusten niet de lasten.. Jullie hebben misschien geen biologische klok maar denk je dan tot in de eeuwigheid een vruchtbare vrouw aan de haak te slaan? Veel veertigers die dan toch nog een kind willen denken dan nog een dame van 30 aan de haak te slaan nou no way.. dus indirect hebben jullie die biologische klok ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven