Ik begrijp het niet..

19-04-2011 20:10 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik, nu sinds bijna anderhalf jaar weer vrijgezel, zou natuurlijk wel een nieuwe partner willen maar doe mijn best om het mezelf ook naar mijn zin te maken en de zoektocht achterwege te laten in de hoop dat het gewoon een keer op mijn pad komt.

Maar dan hoor ik vandaag dat een vriendin, die aardig in de knoop zit en bezig is om daaruit te komen weer een nieuwe "scharrel" heeft terwijl ze zogezegd niet op zoek is en het prima vindt alleen, zoekt ze heel erg de aandacht van mannen. Nu gun ik het haar gigantisch begrijp me niet verkeerd maar ze was enorm down en nu ineens weer happy en dan denk ik ja, er is weer een man in je leven en dan gaat het weer wel goed... Ondanks dat ik dan denk dit is niet goed, ze moet eerst zichzelf weer terugvinden dit hoeft niet goed te gaan merk Ik bij mezelf dat het steekt, omdat ik het voor mijn gevoel wel allemaal bewust alleen doe (onder het mom van je moet eerst zelf gelukkig zijn alleen m.b.v. stukje persoonlijke ontwikkeling). Maar ik kom gewoon niemand tegen! En dan kan ik echt denken wat doe ik verkeerd? Wat moet ik in godsnaam allemaal nog leren/verbeteren.

Soms lijkt het anderen zo makkelijk af te gaan. Ik ben denk ik gewoon jaloers, waarom kom ik niemand tegen en gaat het bij anderen zo makkelijk!? (gevalletje, relatie uit, de volgende dienen zich al aan) Sta ik er dan niet open voor? Waarom is het gras ergens anders altijd groener en waarom maak ik het mezelf soms zo moeilijk Ik hoop op een stukje advies, wijsheid, hebben jullie een idee?? ervaringen?? Ben ik een zeurpiet!? In ieder geval mijn verhaal even kwijt...
Je zegt zelf dat je de zoektoch achterwege laat en het op je pad laat komen.... ik zou zeggen; jaag het een beetje achterna

Misschien heb je nu wel zo'n onafhankelijke houding aangenomen die wat afschrikt?
quote:Sashimi schreef op 19 april 2011 @ 20:12:

Je zegt zelf dat je de zoektoch achterwege laat en het op je pad laat komen.... ik zou zeggen; jaag het een beetje achterna

Misschien heb je nu wel zo'n onafhankelijke houding aangenomen die wat afschrikt?Ja daar ben ik dus ook bang voor!! maar ze zeggen toch ook dat het juist goed is om niet te zoeken? Ik sta op datingsites maar merk gewoon dat het niet echt mijn ding is, je gaat toch heel erg naar uiterlijk kijken terwijl dat niets zegt.. en hoe leer je dat dan, meer toegankelijk worden..
Sommige mensen zijn niet kritisch en nemen genoegen met alles wat op hun pad komt ipv zeer selectief te zijn. Zijn volgens mij vaak mensen die niet alleen kunnen zijn. Ze hebben niet genoeg aan zichzelf en grijpen dan maar de eerste de beste man die zich aandient. Niets om jaloers op te zijn lijkt me.
Eens met El Ninjoo

Maar krijg daarnaast ook een beetje het gevoel dat je eigenlijk een beetje gefrustreerd bent..Klopt dat?
Daar ben ik het wel mee eens! Maar ik denk ook dat je minder kritisch kunt zijn om weer 'in de game' te komen. Flirten is ook leuk en enorm goed voor je ego (als het een beetje lukt natuurlijk).
Ik lees mee. Herken mij hier zó in!
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
quote:Ienimimi schreef op 19 april 2011 @ 20:21:

Eens met El Ninjoo

Maar krijg daarnaast ook een beetje het gevoel dat je eigenlijk een beetje gefrustreerd bent..Klopt dat?haha nou ik hoop het niet!! maar dat het me steekt zegt natuurlijk wel dat er een enorme wens zit en misschien op sommige momenten mezelf in de weg kan zitten.. Dus tja dan is het woord "gefrustreerd" misschien te zwaar beladen maar wel een kern van waarheid. Overigens zie ik het ook zo als El Ninjoo zegt en dat blijf ik mezelf herhalen, ik ben wel kritischer juist omdat ik niet voor een scharrel wil gaan. Maar in dit soort gevallen ga ik dus wel eens twijfelen of ik mezelf niet meer in de markt moet gooien..
quote:S7rin schreef op 19 april 2011 @ 20:22:

Ik lees mee. Herken mij hier zó in!Dat vind ik ook fijn om te lezen..
Ik herken mijzelf hier ook in. Ik ben nu ruim een jaar vrijgezel en heb wel wat gescharreld het afgelopen jaar, maar ben nu weer toe aan iets een stabiele relatie. Maar ja, waar kom je hem tegen? Ik ben nu bijna 32 en heb een kinderwens, maar kom die ene man maar niet tegen. Ga er wel veel op uit en zie er ook goed uit, maar het wil maar niet lukken de juiste tegen te komen. ( en ik ben zeker niet wanhopig op zoek, maar zou het wel leuk vinden)
@ Colalight, exact zoals bij mij. Ik ben net 35 en ik heb die kinderwens ook! En ook ik zie er goed uit maar toch.. maar goed ik wil er ook geen prioriteit van maken hoor die relatie, ik wil gewoon happy zijn alleen en dat ben ik ook wel maar als anderen dan zo gemakkelijk weer een nieuwe vent vinden dan wil ik dat toch stiekem ook wel..
Een vriend van me gaf ooit als antwoord daarop: als ik je zie, zou ik nooit denken dat je single bent. Je hebt plezier, je straalt, je ziet er goed uit... Mannen denken dan gauw: die kan niet single zijn en willen dus ook geen blauwtje lopen...
Dat verbaast mij ook altijd. Dat sommige mensen al vrij snel weer een nieuwe partner vinden. Ik moest toch echt eerst over mijn ex heen komen voor ik me weer zou kunnen geven. En ik merk dat ik er klaar voor ben om te kunnen geven. NU die ene man nog. De mannen die ik de afgelopen tijd leuk vond hadden allemaal bindingsproblemen. Ik vraag me dan ook steeds meer af of er op onze leeftijd nog wel normale bindbare mannen zijn.
quote:isapizza schreef op 19 april 2011 @ 20:39:

Een vriend van me gaf ooit als antwoord daarop: als ik je zie, zou ik nooit denken dat je single bent. Je hebt plezier, je straalt, je ziet er goed uit... Mannen denken dan gauw: die kan niet single zijn en willen dus ook geen blauwtje lopen...Moet ik dan maar een bordje met vrijgezel om mijn nek hangen
Ja dat denk ik dus ook, dat veel mannen denken dat ik al bezet ben. Als ik het vertel wordt er vaak met verbazing gereageerd. Tja dat maakt het dan ook niet gemakkelijk! pfff...
Je bent voor mannen juist aantrekkelijker als ze denken dat je gebonden bent. Als 'n ander je heeft, dan is dat reden om je ook te willen hebben.
quote:colalight schreef op 19 april 2011 @ 20:41:

[...]

Moet ik dan maar een bordje met vrijgezel om mijn nek hangen Ja haha... doe zelfs soms mijn ringen al af om misverstanden te voorkomen.. hoe zielig is dat?!
quote:Buzzie schreef op 19 april 2011 @ 20:27:

[...]

haha nou ik hoop het niet!! maar dat het me steekt zegt natuurlijk wel dat er een enorme wens zit en misschien op sommige momenten mezelf in de weg kan zitten.. Dus tja dan is het woord "gefrustreerd" misschien te zwaar beladen maar wel een kern van waarheid. Overigens zie ik het ook zo als El Ninjoo zegt en dat blijf ik mezelf herhalen, ik ben wel kritischer juist omdat ik niet voor een scharrel wil gaan. Maar in dit soort gevallen ga ik dus wel eens twijfelen of ik mezelf niet meer in de markt moet gooien..Dat je een beetje kritisch bent is alleen maar goed (vind ik). Je vind jezelf een waardevolle vrouw, die het niet voor minder wil doen. Maarja, in hoeverre ben je kritisch? Ligt die lat torenhoog, of heb je er balans in? En hoe is je houding naarbuiten gericht? Ben je heel gesloten? Flirt je makkelijk? Maak je snel contact?
quote:elninjoo schreef op 19 april 2011 @ 20:41:

Je bent voor mannen juist aantrekkelijker als ze denken dat je gebonden bent. Als 'n ander je heeft, dan is dat reden om je ook te willen hebben.Dat is ook weer waar!!!
De lat kan niet hoog genoeg liggen. Pas als 'n man een échte aanvulling voor je kan zijn in je al erg fijne leven, dan heeft 't kans. Als je al hebt geleerd gelukkig te zijn in je eentje, is 'n man niet meer zo nodig. Als je seksbehoefte groot is kun je 't met 'n scharrel af en voor lief en leed heb je je vriendinnen.
quote:elninjoo schreef op 19 april 2011 @ 20:41:

Je bent voor mannen juist aantrekkelijker als ze denken dat je gebonden bent. Als 'n ander je heeft, dan is dat reden om je ook te willen hebben.Om met je te neuken, niet voor een relatie.
quote:Ienimimi schreef op 19 april 2011 @ 20:42:

[...]

Dat je een beetje kritisch bent is alleen maar goed (vind ik). Je vind jezelf een waardevolle vrouw, die het niet voor minder wil doen. Maarja, in hoeverre ben je kritisch? Ligt die lat torenhoog, of heb je er balans in? En hoe is je houding naarbuiten gericht? Ben je heel gesloten? Flirt je makkelijk? Maak je snel contact?Dat klopt idd mooi dat je dat zegt.. tja en kritisch, ik weet denk ik veel beter wat wel en niet bij me past. Ik ben niet heel kritisch t.o.v. uiterlijk, het gaat meer om de totale uitstraling maar dan moet ik iemand wel beter leren kennen. Ik kan op een datingsite dus wel heel gemakkelijk iemand op uiterlijk beoordelen terwijl dat ook niets zegt. Ik denk dat ik niet heel erg durf te flirten, contact maken kan ik snel ik ben heel sociaal maar ik denk wel dat ik dichtsla als iemand me ineens de aandacht geeft op straat dat vind ik nog wel eens lastig bovendien zie ik het vaak niet. Daar kan ik dus wel op letten meer durven flirten maar das best moeilijk!!
quote:elninjoo schreef op 19 april 2011 @ 20:45:

De lat kan niet hoog genoeg liggen. Pas als 'n man een échte aanvulling voor je kan zijn in je al erg fijne leven, dan heeft 't kans. Als je al hebt geleerd gelukkig te zijn in je eentje, is 'n man niet meer zo nodig. Als je seksbehoefte groot is kun je 't met 'n scharrel af en voor lief en leed heb je je vriendinnen.Ik merk ook als ik genoeg leuke dingen te doen heb ik er niet mee bezig ben. Het is juist als ik even geen afspraken heb dat het soms om de hoek komt kijken. En idd het moet een aanvulling zijn want ik heb het best voor elkaar.
quote:elninjoo schreef op 19 april 2011 @ 20:45:

De lat kan niet hoog genoeg liggen. Pas als 'n man een échte aanvulling voor je kan zijn in je al erg fijne leven, dan heeft 't kans. Als je al hebt geleerd gelukkig te zijn in je eentje, is 'n man niet meer zo nodig. Als je seksbehoefte groot is kun je 't met 'n scharrel af en voor lief en leed heb je je vriendinnen.

Natuurlijk, in de eigenschappen vind ik ook dat een man je compleet moet aanvullen in de persoon wie je bent. Alleen als je sommige vrouwen hoort:

-geen baardgroei

-geen witte sokken

-Hij moet "metro" zijn

-Hij moet die of die baan hebben..

-Hij moet zus..hij moet zo..

Tsja, zo kun je ook een torenhoge lat "bouwen"
Join the club honey!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven