Ik begrijp het niet..
dinsdag 19 april 2011 om 20:10
Ik, nu sinds bijna anderhalf jaar weer vrijgezel, zou natuurlijk wel een nieuwe partner willen maar doe mijn best om het mezelf ook naar mijn zin te maken en de zoektocht achterwege te laten in de hoop dat het gewoon een keer op mijn pad komt.
Maar dan hoor ik vandaag dat een vriendin, die aardig in de knoop zit en bezig is om daaruit te komen weer een nieuwe "scharrel" heeft terwijl ze zogezegd niet op zoek is en het prima vindt alleen, zoekt ze heel erg de aandacht van mannen. Nu gun ik het haar gigantisch begrijp me niet verkeerd maar ze was enorm down en nu ineens weer happy en dan denk ik ja, er is weer een man in je leven en dan gaat het weer wel goed... Ondanks dat ik dan denk dit is niet goed, ze moet eerst zichzelf weer terugvinden dit hoeft niet goed te gaan merk Ik bij mezelf dat het steekt, omdat ik het voor mijn gevoel wel allemaal bewust alleen doe (onder het mom van je moet eerst zelf gelukkig zijn alleen m.b.v. stukje persoonlijke ontwikkeling). Maar ik kom gewoon niemand tegen! En dan kan ik echt denken wat doe ik verkeerd? Wat moet ik in godsnaam allemaal nog leren/verbeteren.
Soms lijkt het anderen zo makkelijk af te gaan. Ik ben denk ik gewoon jaloers, waarom kom ik niemand tegen en gaat het bij anderen zo makkelijk!? (gevalletje, relatie uit, de volgende dienen zich al aan) Sta ik er dan niet open voor? Waarom is het gras ergens anders altijd groener en waarom maak ik het mezelf soms zo moeilijk Ik hoop op een stukje advies, wijsheid, hebben jullie een idee?? ervaringen?? Ben ik een zeurpiet!? In ieder geval mijn verhaal even kwijt...
Maar dan hoor ik vandaag dat een vriendin, die aardig in de knoop zit en bezig is om daaruit te komen weer een nieuwe "scharrel" heeft terwijl ze zogezegd niet op zoek is en het prima vindt alleen, zoekt ze heel erg de aandacht van mannen. Nu gun ik het haar gigantisch begrijp me niet verkeerd maar ze was enorm down en nu ineens weer happy en dan denk ik ja, er is weer een man in je leven en dan gaat het weer wel goed... Ondanks dat ik dan denk dit is niet goed, ze moet eerst zichzelf weer terugvinden dit hoeft niet goed te gaan merk Ik bij mezelf dat het steekt, omdat ik het voor mijn gevoel wel allemaal bewust alleen doe (onder het mom van je moet eerst zelf gelukkig zijn alleen m.b.v. stukje persoonlijke ontwikkeling). Maar ik kom gewoon niemand tegen! En dan kan ik echt denken wat doe ik verkeerd? Wat moet ik in godsnaam allemaal nog leren/verbeteren.
Soms lijkt het anderen zo makkelijk af te gaan. Ik ben denk ik gewoon jaloers, waarom kom ik niemand tegen en gaat het bij anderen zo makkelijk!? (gevalletje, relatie uit, de volgende dienen zich al aan) Sta ik er dan niet open voor? Waarom is het gras ergens anders altijd groener en waarom maak ik het mezelf soms zo moeilijk Ik hoop op een stukje advies, wijsheid, hebben jullie een idee?? ervaringen?? Ben ik een zeurpiet!? In ieder geval mijn verhaal even kwijt...
donderdag 21 april 2011 om 15:25
Vrouwelijkheid en schoonheid zijn subjectieve begrippen. Mijn ervaring is dat het de gespreksonderwerpen zijn die mannen enthousiast kunnen maken. Het delen van een bepaalde interesse, het hebben van een brede interesse, algemene ontwikkeling, etc.
Dus niet als je iemand ontmoet zo'n persoon aan een interview onderwerpen omdat je iemands toekomstvisie wil weten over relaties en wel of geen kinderwens. Dat is niet relaxed.
Probeer eerst eens iemand leuk te vinden om wie hij is, i.p.v. direct (bewust of onbewust) verwachtingen te projecteren.
En natuurlijk zijn er altijd mannen die puur op uiterlijkheden vallen. Maar je moet je afvragen of je zo'n oppervlakkige man zou willen. Ik in ieder geval niet.
Dus niet als je iemand ontmoet zo'n persoon aan een interview onderwerpen omdat je iemands toekomstvisie wil weten over relaties en wel of geen kinderwens. Dat is niet relaxed.
Probeer eerst eens iemand leuk te vinden om wie hij is, i.p.v. direct (bewust of onbewust) verwachtingen te projecteren.
En natuurlijk zijn er altijd mannen die puur op uiterlijkheden vallen. Maar je moet je afvragen of je zo'n oppervlakkige man zou willen. Ik in ieder geval niet.
donderdag 21 april 2011 om 16:14
Vrouwelijkheid is ook erg persoonlijk he. Toch vond ik dat ze haar (objectievere) vrouwelijkheid heel hard benadrukte. Het aanraken van haar tasje koffie, het draaien met haar ogen, die constante glimlach.
Ik ben daar veel bruter in en vond het fascinerend om haar bezig te zien. Heb veel geleerd deze middag.
Ik ben daar veel bruter in en vond het fascinerend om haar bezig te zien. Heb veel geleerd deze middag.
donderdag 21 april 2011 om 23:28
@pinkgun ja schijnbaar wordt ze makkelijk verliefd weinig eisen. Het zijn ook vaak niet de beste exemplaren ze heeft er ook veel ellende van daarom begrijp ik t niet. Enne bij mij zijn t ook alleen mannen die ik niet leuk vind! Maar misschien moet ik die ook de kans geven om ze beter te leren kennen..
vrijdag 22 april 2011 om 08:55
Weet je wat ook lastig is door dit soort dingen zit ex veel in mijn hoofd teveel eigenlijk. Zou ik liefst weer contact opnemen maar dat komt vast omdat ik iemand mis bovendien heeft hij mij laten gaan dus waarom ik uberhaupt nog aan hem denk.. Is dat ook herkenbaar? Vanacht weer over hem gedroomd word er niet goed van
vrijdag 22 april 2011 om 09:28
@mefunny thanks je hebt gelijk je gaat gek genoeg alleen de mooie dingen terughalen alleen daarom zou t al fijn zijn een ander tegen te komen, nieuwe herinneringen. Nee ik ga niet bellen ik zou wel gek zijn. Zijn verlies.. Hoe lang is t bij jou over?
@aubrey ik denk dat ik geen ideaalbeeld meer heb hoor heb juist enorm veel geleerd van mijn vorige relaties vandaar dat ik ook weet dat je jezelf meeneemt in een relatie en dat je jezelf happy moet maken pas dan kun je het elkaar ook geven. Ik zal er een volgende x heel anders instaan denk ik..
@aubrey ik denk dat ik geen ideaalbeeld meer heb hoor heb juist enorm veel geleerd van mijn vorige relaties vandaar dat ik ook weet dat je jezelf meeneemt in een relatie en dat je jezelf happy moet maken pas dan kun je het elkaar ook geven. Ik zal er een volgende x heel anders instaan denk ik..
vrijdag 22 april 2011 om 09:50
Oh bedoel je dat ja dat klopt maar rationeel weet ik natuurlijk dat dit niet waar is maar mn gedachten nemen dan loopje met me heel irritant. Maar ik bedoelde meer t ideaalbeeld van een relatie in zn algemeenheid dat is juist veel minder dan ik vroeger had omdat ik inmiddels wel weet hoe t er werkelijk aan toe gaat. Bovendien is de relatie met jezelf nog altijd belangrijker voorheen zocht ik bij mijn partner wat ik eigenlijk mezelf moest geven.. Vanuit die gedachte denk ik dan ook aan ex ik zou er zo anders in hebben gestaan misschien had t dan wel gewerkt. Maar ja hij had dan ook wel wat moeten veranderen het lag natuurlijk niet allemaal aan mij en of hij dat zou doen? Nou ja toch niet aan de orde
zondag 24 april 2011 om 09:28
quote:Buzzie schreef op 24 april 2011 @ 09:25:
Weer over ex gedroomd dat gebeurt me nog best vaak na dik een jaar is dat nog normaal?
Dromen is niets anders dan een stukje verwerken van
dingen die je me hebt gemaakt of mee bezig bent geweest.
Hecht er in ieder geval geen voorspellende waarde aan.
Weer over ex gedroomd dat gebeurt me nog best vaak na dik een jaar is dat nog normaal?
Dromen is niets anders dan een stukje verwerken van
dingen die je me hebt gemaakt of mee bezig bent geweest.
Hecht er in ieder geval geen voorspellende waarde aan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 24 april 2011 om 09:42
zondag 24 april 2011 om 10:04
quote:elninjoo schreef op 19 april 2011 @ 20:17:
Sommige mensen zijn niet kritisch en nemen genoegen met alles wat op hun pad komt ipv zeer selectief te zijn. Zijn volgens mij vaak mensen die niet alleen kunnen zijn. Ze hebben niet genoeg aan zichzelf en grijpen dan maar de eerste de beste man die zich aandient. Niets om jaloers op te zijn lijkt me.
Die zijn er inderdaad ook en dat is niet iets om jaloers op te zijn.
Maar er zijn er ook die, wanneer ze een leuke man tegenkomen, gewoon de kansen grijpen en op hun doel afgaan. En hun tijd niet verspillen met kansloze scharrels als ze op zoek zijn naar een stabiele relatie.
Edit; en ik bedoel dan mensen die niet perse altijd iemand moeten hebben en zich alleen ook prima redden.
Sommige mensen zijn niet kritisch en nemen genoegen met alles wat op hun pad komt ipv zeer selectief te zijn. Zijn volgens mij vaak mensen die niet alleen kunnen zijn. Ze hebben niet genoeg aan zichzelf en grijpen dan maar de eerste de beste man die zich aandient. Niets om jaloers op te zijn lijkt me.
Die zijn er inderdaad ook en dat is niet iets om jaloers op te zijn.
Maar er zijn er ook die, wanneer ze een leuke man tegenkomen, gewoon de kansen grijpen en op hun doel afgaan. En hun tijd niet verspillen met kansloze scharrels als ze op zoek zijn naar een stabiele relatie.
Edit; en ik bedoel dan mensen die niet perse altijd iemand moeten hebben en zich alleen ook prima redden.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
zondag 24 april 2011 om 10:18
quote:kopjekoffie70 schreef op 24 april 2011 @ 10:04:
[...]
Inderdaad, die minder op zoek zijn en ook niet aan allerlei
kansloze projecten beginnen.
Je moet in je hoofd gewoon de knop omzetten, ik ga iets
leuks maken van mijn leven en sluit iemand zich aan prima.
Ik weet nog goed dat ik mijn eerste reis alleen had geboekt,
had me voorgenomen Istanbul te bezoeken.
Vond het allemaal heel vreemd maar na een dag of twee
wende ik aan het idee en nu stap ik zonder er bij na te denken
in mijn uppie het vliegtuig in.
Sterker nog, laatst ging ik met een vriend een weekend weg
en moest weer wennen aan het overleggen.
[...]
Inderdaad, die minder op zoek zijn en ook niet aan allerlei
kansloze projecten beginnen.
Je moet in je hoofd gewoon de knop omzetten, ik ga iets
leuks maken van mijn leven en sluit iemand zich aan prima.
Ik weet nog goed dat ik mijn eerste reis alleen had geboekt,
had me voorgenomen Istanbul te bezoeken.
Vond het allemaal heel vreemd maar na een dag of twee
wende ik aan het idee en nu stap ik zonder er bij na te denken
in mijn uppie het vliegtuig in.
Sterker nog, laatst ging ik met een vriend een weekend weg
en moest weer wennen aan het overleggen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 24 april 2011 om 10:37
quote:Buzzie schreef op 24 april 2011 @ 09:25:
Ik droom een enkele keer over ex, en dat is niet leuk.
Dat hij terug wil komne, geen huis heeft, tis echt een nachtmerrie.
Voelt als een inbreuk, terwijl het maar een nachtmerrie is
Ik droom een enkele keer over ex, en dat is niet leuk.
Dat hij terug wil komne, geen huis heeft, tis echt een nachtmerrie.
Voelt als een inbreuk, terwijl het maar een nachtmerrie is