Ik begrijp het niet..

19-04-2011 20:10 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik, nu sinds bijna anderhalf jaar weer vrijgezel, zou natuurlijk wel een nieuwe partner willen maar doe mijn best om het mezelf ook naar mijn zin te maken en de zoektocht achterwege te laten in de hoop dat het gewoon een keer op mijn pad komt.

Maar dan hoor ik vandaag dat een vriendin, die aardig in de knoop zit en bezig is om daaruit te komen weer een nieuwe "scharrel" heeft terwijl ze zogezegd niet op zoek is en het prima vindt alleen, zoekt ze heel erg de aandacht van mannen. Nu gun ik het haar gigantisch begrijp me niet verkeerd maar ze was enorm down en nu ineens weer happy en dan denk ik ja, er is weer een man in je leven en dan gaat het weer wel goed... Ondanks dat ik dan denk dit is niet goed, ze moet eerst zichzelf weer terugvinden dit hoeft niet goed te gaan merk Ik bij mezelf dat het steekt, omdat ik het voor mijn gevoel wel allemaal bewust alleen doe (onder het mom van je moet eerst zelf gelukkig zijn alleen m.b.v. stukje persoonlijke ontwikkeling). Maar ik kom gewoon niemand tegen! En dan kan ik echt denken wat doe ik verkeerd? Wat moet ik in godsnaam allemaal nog leren/verbeteren.

Soms lijkt het anderen zo makkelijk af te gaan. Ik ben denk ik gewoon jaloers, waarom kom ik niemand tegen en gaat het bij anderen zo makkelijk!? (gevalletje, relatie uit, de volgende dienen zich al aan) Sta ik er dan niet open voor? Waarom is het gras ergens anders altijd groener en waarom maak ik het mezelf soms zo moeilijk Ik hoop op een stukje advies, wijsheid, hebben jullie een idee?? ervaringen?? Ben ik een zeurpiet!? In ieder geval mijn verhaal even kwijt...
Geloof me, mijn partner hoeft nooit bang te zijn ook maar een stap in een caravan te hoeven zetten, haha.

Maar ik snap jou verhaal wel HBG, alleen dat zijn dus de mannen waar ik niks mee kan. EN ik ben zeker niet wanhopig en straal dat ook niet uit (heb ook ervaringen met mannen die het liefst na twee dates samenwonen en dat vind ik erg onaantrekkelijk). Maar iemand vinden die hetzelfde wil op dat moment is lastig blijkbaar.
quote:Buzzie schreef op 19 april 2011 @ 22:27:

[...]

Daar heb je gelijk in.. gelukkig zijn met jezefl dat is waar ik eigenlijk al aardig in slaagde totdat ik dus om me heen zag dat anderen wel van de een op de andere overstappen dan merk je toch dat het steekt omdat je het toch zelf diep van binnen ook leuk zou vinden en dan is het cirkeltje weer rond en zijn we bij mijn openingsbericht.. :-) Maar inmiddels wel weer een stuk gerelativeerd, dus we gaan gewoon weer verder!

Als mannen merken dat je wanhopig bent zullen ze eerder

uit de buurt blijven, daar kletsen we ook over onder elkaar.

Zo van die is wanhopig pfffffffffff blijf maar uit de buurt.

Zelf ga ik niet met een vrouw uit als ik het gevoel heb dat

het op voorhand al niet vrijblijvend is, ik wil die druk niet

en geen verkeerde verwachtingen scheppen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:colalight schreef op 19 april 2011 @ 22:32:

Geloof me, mijn partner hoeft nooit bang te zijn ook maar een stap in een caravan te hoeven zetten, haha.

Maar ik snap jou verhaal wel HBG, alleen dat zijn dus de mannen waar ik niks mee kan. EN ik ben zeker niet wanhopig en straal dat ook niet uit (heb ook ervaringen met mannen die het liefst na twee dates samenwonen en dat vind ik erg onaantrekkelijk). Maar iemand vinden die hetzelfde wil op dat moment is lastig blijkbaar.

Onzin, iemand kan wel hetzelfde gaan willen, zoals je

zelf schrijft ben je leuk, dat vind die man ook en als hij steeds

gekker op je wordt gaat vanzelf die knop om.

En van samen lol maken, ga je naar samenwonen, van

samenwonen gan je naar samen over kinderen praten enz.

Dacht je dat ik stond te springen om vader te worden,

welnee, mijn moeder plofte van verbazing van de bank

toen ik vertelde "je wordt oma"

Ze schoot in de lach en zei "Ik ga even koffie zetten, dit was

het laatste dat ik had verwacht"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Je zegt dat je er 'niet mee bezig bent'.

Maar:

quote:Maar ik kom gewoon niemand tegen! En dan kan ik echt denken wat doe ik verkeerd? Wat moet ik in godsnaam allemaal nog leren/verbeteren.

Liefje, je bent er alleszins mee bezig. Je hebt jezelf tot doel gesteld je te 'verbeteren' om op die manier een match te vinden.

Ga gewoon lekker hockeyen, worstelen, voetballen, iets doen ZONDER agenda.
quote:hekje schreef op 19 april 2011 @ 22:07:

@ elninjoo: hoe oud ben jij?

42

Het 'n relatie willen is toch 'n beetje maatschappelijk geindoctrineerd, ik heb inmiddels ervaren dat ik mij zonder relatie veel meer in balans voel.
quote:hollebollegijs schreef op 19 april 2011 @ 22:39:

[...]

En van samen lol maken, ga je naar samenwonen, van

samenwonen gan je naar samen over kinderen praten enz.

Niet iedereen heeft dat als toekomstdroom van 'n relatie. Ik heb de voorkeur voor 'n latrelatie en aan kinderen moet ik al helemaal niet denken.
quote:Vlammetje1203 schreef op 19 april 2011 @ 22:48:

Je zegt dat je er 'niet mee bezig bent'.

Maar:

[...]

Liefje, je bent er alleszins mee bezig. Je hebt jezelf tot doel gesteld je te 'verbeteren' om op die manier een match te vinden.

Ga gewoon lekker hockeyen, worstelen, voetballen, iets doen ZONDER agenda.Daar heb je een punt...eerst maar 's loslaten dus.. maar ik ben op de goede weg want ik sport al 2 x pw in teamverband zonder agenda en daar haal ik super veel energie uit en is enorm gezellig..
quote:elninjoo schreef op 19 april 2011 @ 22:55:

[...]

Niet iedereen heeft dat als toekomstdroom van 'n relatie. Ik heb de voorkeur voor 'n latrelatie en aan kinderen moet ik al helemaal niet denken.

Heb je helemaal gelijk in.

Ik heb ook gelat maar soms rol je ergens in, uiteraard

wil je het dan ook wel anders gebeurd het niet.

Het schrikt veel mannen gewoon af, het idee van huisje ,

boompje, beestje maar als ze er in zitten vinden ze het

reuze leuk.
elninjoo ik vind jouw reacties altijd heerlijk ontnuchterend en bewonderingswaardig. Ben me af gaan vragen wat voor vrouw er achter jouw nick schuilt, wat voor type je bent. Maar naar een foto kunnen we zeker fluiten ;)

@TO ik herken me wel in jouw verhaal. Vind het juist stoer dat je eerst met jezelf in het reine wil komen. Ik heb zo ook ' gehandeld' . Maar ben inmiddels wel 4 jaar single en -soms- eenzaam, terwijl vriendinnen die totaal niet in balans met zichzelf zijn, allang een vriend hebben. Tsss dacht ik dan... ik ben toch zeker zo leuk of leuker?
Ik herken mij er ook wel in. Een aantal relaties gehad maar altijd met mannen die nooit 100% voor me gingen, heb er nu sinds een paar maanden zelf een punt achter gezet, en ook wat soulsearching gedaan aangezien er een patroon in zit en het gaat best goed maar ik heb ook soms momenten dat ik me afvraag of ik ooit nog weleens diegene ga tegenkomen.

Ik ben momenteel bijv bezig mijn appartement te verkopen, bod gehad vanmiddag harstikke leuk en ook al vind ik het stoer van mijzelf dat ik voor de 2e keer alleen een woning ga kopen en er veel zin in heb om mijn hopelijk snelle nieuwe woning opnieuw in te gaan richten baal ik tegelijkertijd ook weleens van dat ik het weer alleen moet doen, erg dubbel ik weet het.

En ja ik vraag me dat ook weleens af, heb ook vriendinnen die niet in balans zijn etc, terwijl ik de afgelopen jaren toch wel op bepaalde vlakken aan mijzelf gewerkt heb, dat heb ik in eerste instantie natuurlijk voor mijzelf gedaan, maar toch bekruipt me zo nu en dan het gevoel van wanneer is het mijn tijd. Maar goed ik doe leuke dingen en heb het naar mijn zin en ik blijf vertrouwen hebben voor de toekomst
Dat je aan jezelf moet werken en in balans moet zijn om een relatie te kunnen hebben vind ik echt gelul. Al eeuwen lang hebben hele volksstammen relaties zonder dat ze eerst aan zichzelf werken. Natuurlijk is het makkelijker om samen te zijn met iemand die in balans is, maar het is geen vereiste. Daarbij, hoe moet het dan als je in een relatie zit maar om wat voor reden dan ook uit balans raakt? Moet je dan uit elkaar tot je weer sterk in je schoenen staat? Wie bepaalt of iemand genoeg "in balans" is? Ik vind het een hoog zelfhulp boeken gehalte hebben allemaal.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Je werkt wel aan jezelf maar nog een lange weg te gaan omdat je zelf zegt "jaloers" te zijn op anderen... Herkenbaar hoor dus niks mis mee. Maar zelfs al heb je een partner als dat je opeens helemaal gelukkig maakt is het dus geluk wat je buiten jezelf zoekt en van tijdelijke aard. Niet dat het dan nooit kan werken...maar blijf vooral aan jezelf werken en het geluk bij jezelf zoeken. Al ben je alleen of kom je iemand tegen...dat maakt niet uit, je bent zelf gelukkig :-) En in die toestand zul je ook eerder een gelukkige relatie krijgen of ontwikkelen....

Niet teveel denken, niet in het verleden of toekomst zitten met je hoofd, probeer te beseffen wat je nu hebt en geniet ervan...
Ik heb altijd geleerd dat hoe harder je zoekt, hoe minder je het tegen komt. Omdat het forceren is. Omdat het verkeerde hoop geeft, etc.

Het gebeurt, of het gebeurt niet. En dan zijn sommige mensen heel gemakkelijk verliefd en anderen worden weer heel moeilijk verliefd. En die hebben dus bijna nooit een relatie, totdat ze iemand treffen waar ze bij blijven. Ik hoor zelf bij de laatste groep. Dus ik herken wel wat de ts schrijft.

Maar je kunt jezelf niet veranderen of forceren tot verliefd worden. Het is ook een kwestie van geluk hebben dat je iemand tegen komt, of pech als je niemand tegen komt.

Als mensen met verbazing reageren dat je alleen bent, is dat denk ik gunstig. Een beetje met de gedachte er achter "Maar hoe kan dat nou, die moet toch gemakkelijk aan de man kunnen komen?" Werd bij mij vroeger ook altijd gezegd. Maar dat manvolk wat er rondliep, dom, slecht verzorgd, half wijf.... Nee, daar viel ik gewoon niet op. Er lopen nu eenmaal bitter weinig leuke mannen rond. En daar wijt ik het aan.

MAar goed, dat is mijn mening, zoals ik het ervaar.
Ik heb altijd geleerd dat hoe harder je zoekt, hoe minder je het tegen komt. Omdat het forceren is. Omdat het verkeerde hoop geeft, etc.

Het gebeurt, of het gebeurt niet. En dan zijn sommige mensen heel gemakkelijk verliefd en anderen worden weer heel moeilijk verliefd. En die hebben dus bijna nooit een relatie, totdat ze iemand treffen waar ze bij blijven. Ik hoor zelf bij de laatste groep. Dus ik herken wel wat de ts schrijft.

Maar je kunt jezelf niet veranderen of forceren tot verliefd worden. Het is ook een kwestie van geluk hebben dat je iemand tegen komt, of pech als je niemand tegen komt.

Als mensen met verbazing reageren dat je alleen bent, is dat denk ik gunstig. Een beetje met de gedachte er achter "Maar hoe kan dat nou, die moet toch gemakkelijk aan de man kunnen komen?" Werd bij mij vroeger ook altijd gezegd. Maar dat manvolk wat er rondliep, dom, slecht verzorgd, half wijf.... Nee, daar viel ik gewoon niet op. Er lopen nu eenmaal bitter weinig leuke mannen rond. En daar wijt ik het aan.

MAar goed, dat is mijn mening, zoals ik het ervaar.
Alweer 2x. Wat een maf forum is dit.
Bedankt weer voor jullie reacties! Fijn dat er herkenning is dat geeft een goed gevoel en idd wat bwitched zegt, kan ik me ook wel vinden maar vooral wat Juudje ook zegt het gaat erom hoe je je zelf voelt en of je jezelf gelukkig kan maken. De vriendinnen waar we het over hebben worden gelukkig van het hebben van een partner en zij kunnen zichzelf het geluk niet geven. Ik leer nu (ok misschien iets te hoog zelfhulpgehalte) zelf gelukkig te zijn alleen dan is de man een aanvulling. Uiteindelijk kom je tenslotte altijd weer uit bij jezelf ook al zit je in een relatie. Dus ik denk wel dat dit de juiste weg is. Maar misschien moet ik gewoon niet teveel vergelijken het is nu eenmaal zoals het is. Met de dag leven, we zien wel..
Het gaat er denk ik vooral om wat je uitstraalt. Op zoek zijn naar een man is helemaal niet erg. Het helpt alleen niet als een man zich bekeken voelt als potentiële kandidaat, of als hij het gevoel heeft dat je je aan hem vast klampt. Aan de andere kant: als hij je leuk genoeg vindt, dan zal hij het niet voelen als claimen of vastklampen, dan wil hij je graag zien namelijk.

Het grote nadeel van datingsites is dat je echte chemie alleen kan beoordelen als je iemand persoonlijk ziet. Pas dan weet je of het klopt of niet. Dat komt nu eenmaal niet over op een plaatje op een beeldscherm. Als je date via het internet zal je dus, als je pech hebt, veel moeten daten tot er iemand tussen zit. Die mensen zou je in de kroeg gewoon overslaan wegens gebrek aan chemie.

Op een datingsite zou ik mijn man NOOIT hebben uitgezocht. Toch was het liefde op het (bijna) eerste gezicht en was ik er na een uur al van overtuigd dat het leuk zou zijn om met hem getrouwd te zijn.
Bwitched helemaal mee eens, ik geloof zelf niet zo in de kreten van als je gelukkig bent met jezelf dan kom je 'm wel tegen.

Ik ben zelf niet op zoek, vind het nu even goed zoals het is maar ik wordt soms wel verdrietig omdat ik mij afvraag of mijn kinderwens nog wel uit zal komen, ik heb ook de optie om het alleen te doen, ben ik serieus aan het overwegen maar is niet mijn favoriete scenario, en soms kijk ik terug op mijn leven en naar het patroon van mannen aantrekken die niet voor mij gegaan zijn en dan denk ik tja misschien heb ik het allemaal te lang laten doorgaan maar ik wil niet in het verleden blijven hangen, doe ik ook niet, maar het maakt me soms wel een beetje treurig, maar goed het leven loopt zoals het loopt en er zijn ook genoeg andere dingen waar ik voldoening uit kan halen maar dit is iets waarvan ik wel hoop dat het ooit nog uitkomt, liefst met een man maar anders zonder.
Dat snap ik heel goed, dat dat je verdrietig maakt. Het kan een kwestie zijn van te lang aan de verkeerde blijven hangen, maar misschien ben je gewoon de juiste nooit tegen gekomen. Helaas gaat dat gevoel echt niet weg als je voor jezelf bedenkt dat je gelukkig zou moeten zijn zonder man, etc. Je had het zo graag anders gezien, en dat is gewoon een feit. Dat los je niet op met algemeenheden en boekjes praat.
Heel herkenbaar cappi wat grappig dat jij ook overweegt om alleen kindje te krijgen ik namelijk ook! Zou t ook niet ideaal vinden maar de wens is groot. Hoe oud ben jij als ik vragen mag?

@bwitched lekker relativerend niet teveel willen veranderen gevoel niet ontkennen omdat t moet
Buzzie ben 38. Vind het geen ideale situatie maar mijn kinderwens is dermate groot dat ik er toch serieus over aan het nadenken ben.
Ik lees een reactie van over je ex heenkomen.. Ik was daar snel klaar mee en kon toen op jacht :p

denk dat het ook heel erg aan de vorige relatie ligt, bij mij was de liefde allang weg.
Ik herken een hoop in TO haar verhaal, ik heb vriendinnen die de 1 na de ander hebben, op jacht gaan en als de jacht enigzins is geslaagd nooit meer iets van zich laten horen..

Ik ben happy in mijn uppie, uppie is dan zonder relatie, want echt altijd alleen ben ik niet, heb een redelijk sociaal leven.

Het vervelende vind ik eigenlijk dat het bijna bij mij word verwacht dat ik vrijgezel ben. Sommigen die mij kennen zijn erg sceptisch wanneer ik iemand ontmoet, en bedankt, denk ik dan.

Maar goed... als het komt dan komt het...
Vanmiddag ben ik gaan eten op een terrasje en met mijn grote zwarte zonnebril aan kan ik rustig naar mensen kijken zonder dat ze het in de gaten hebben.

2 tafeltjes verderop zaten een vrouw en een man. De man zag er knap uit (niet mijn genre, maar objectief een knappe kerel), de vrouw zag er helemaal niet knap uit. Ik dacht dat het collega's waren (of broer/zus), tot wanneer ze hun handen lieten verstrengelen.

Ik was volledig gefascineerd door de vrouw en probeerde te letten op haar gedragingen. Ze was uiterst vrouwelijk en lachte heel veel en bewoog met haar handen en idd, ze maakte zichzelf zo knap door zo spontaan te zijn!

Hij bekeek haar met ongelofelijk verliefde ogen.

Dit moet wel het geheim zijn. Vrouwelijkheid. Want dat was ze op en top (in dat half uur dat ik naar haar zat te staren )
Of het geheim van haar vrouwelijkheid is verliefdheid....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven