Ik begrijp hier helemaal niks van

21-10-2019 10:56 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Viva-ers,

Ik ben sinds 3 maanden aan het daten met een man die ik via Tinder heb leren kennen. We zagen elkaar ongeveer 2x per week, soms 1x als een van ons het druk heeft.

Hij is vrijdagavond bij mij langs geweest. Ik had voor hem gekookt en hij vond het heerlijk. Vervolgens is hij blijven slapen en heb ik nog een uitgebreid ontbijtje voor ons gemaakt. We slapen overigens bijna elk weekend bij elkaar dus dit was niet de eerste keer.

Het was net zo leuk en gezellig als altijd, lieve opmerkingen van zijn kant. Zaterdagmiddag nog een paar appjes heen en weer gestuurd en ineens complete radiostilte. Ik heb zaterdagmiddag voor het laatst iets gestuurd en sindsdien niks meer gehoord. Dit appje was gewoon een antwoord op een vraag die hij stelde, dus ook niks geks. Ik ben totaal geen claimerig of jaloers type dus ik begrijp hier niks van.

Ondanks dat ik er nog niet uit was of ik gevoelens voor hem had voel ik me toch behoorlijk klote. Ik ben wel eens vaker geghost, maar dat was dan na de 1e of 2e date en niet na 3 maanden daten.

Ik voel me echt rot en hoop dat jullie advies hebben wat ik hiermee moet doen. Hem nog een appje sturen of het helemaal stil laten? Ik vind het wel laag om iemand na 3 maanden daten zo te laten zitten.
luckylud wijzigde dit bericht op 27-10-2019 13:25
8.85% gewijzigd
LuckyLud schreef:
23-10-2019 20:28
Daar heb je een punt. Ik schatte hem anders in omdat hij in een vrouwelijk huishouden is opgegroeid.

Vorige maand klaagde hij nog over de scharrel van zijn zus die alleen langs komt voor een wip en er dan vandoor gaat. Maar wat heeft hij nu zelf gedaan? Hoe zou hij het vinden als een van zijn zussen zo behandeld wordt?
Hij komt niet leuk over (ik denk ook niet dat hij stil is vanwege angst om een blauwtje te lopen) en ik zou het argument over vrouwenhuis houden loslaten. Dat zegt niks.
iceteapeach schreef:
24-10-2019 11:17
Geen idee, dat is een vermoeden. En het was vooral uit nieuwsgierigheid, getriggered door dit topic, meer niet. Verwacht ook geen antwoord.
Maar je hebt t wel over de vriendin/vrouw des huizes... Dus het doet je wel wat anders zou het je niks interesseren dat hij een vriendin heeft.

En natuurlijk verwacht je een antwoord. Daarom app je hem ook.
CherokeeRose1977 schreef:
24-10-2019 12:36
Maar je hebt t wel over de vriendin/vrouw des huizes... Dus het doet je wel wat anders zou het je niks interesseren dat hij een vriendin heeft.

En natuurlijk verwacht je een antwoord. Daarom app je hem ook.

Inderdaad, waarom anders appen als je geen antwoord verwacht?! En waarom zou de vriendin/vrouw des huizes (klinkt ook beetje neerbuigend trouwens) zijn telefoon met argusogen in de gaten houden? Voor hetzelfde geld hebben ze het hartstikke leuk samen en is er helemaal geen achterdocht, waarom ook?
In dat topic destijds was hij single. Of wist je toen al dat hij bezet was en ging je daarom niet bij hem langs?
Als het alleen een vermoeden is, is er geen probleem. Hij kan prima daarna een relatie gekregen hebben en dan is er geen behoefte aan contact lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds niks gehoord..

En ben vandaag ziek geworden dus hem dit weekend tegen komen met uitgaan zal hem ook niet worden.
Beterschap en sterkte. Zo naar en onvolwassen om niets te laten weten!

Hoop dat je zo sterk blijft om geen contact meer met hem te willen..ook in de zwakke momenten.
En misschien maar beter ook dat je dit weekend daar niet heen gaat. Dan doe je jezelf wat aan.

Jammer dat je zijn naam niet openbaar mag zetten, ter waarschuwing voor anderen.
WeidseVelden schreef:
25-10-2019 10:56
Jammer dat je zijn naam niet openbaar mag zetten, ter waarschuwing voor anderen.
:HA: het is geen crimineel. Alleen heel erg onhandig.
Alle reacties Link kopieren
WeidseVelden schreef:
25-10-2019 10:56
Beterschap en sterkte. Zo naar en onvolwassen om niets te laten weten!

Hoop dat je zo sterk blijft om geen contact meer met hem te willen..ook in de zwakke momenten.
En misschien maar beter ook dat je dit weekend daar niet heen gaat. Dan doe je jezelf wat aan.

Jammer dat je zijn naam niet openbaar mag zetten, ter waarschuwing voor anderen.
Dankjewel! Vind het ook ontzettend laf van hem en snap niet dat er zulke mensen rondlopen.

[...]
ghosting: https://www.viva.nl/sex-en-liefde/waaro ... n-flikken/

zombieing: https://www.viva.nl/lijf-en-psyche/waar ... -ghosting/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit iets soortgelijks gehad en heb daar een beste knauw van gehad.

Leerde een man kennen en in het begin hadden we beide geen behoefte aan een relatie. Waren daar beide ook eerlijk over. We hadden het leuk en zo lang het leuk was vonden we het prima. (Kwamen beide uit een lange relatie)

Maar het werd toch best serieus. We waren de weekenden samen en steeds vaker ook doordeweeks. We gingen weekendjes weg , uit eten, naar concerten en leerde elkaars vrienden en familie kennen. Ben zelfs meegweest naar de bruiloft van zijn zus waarbij ik zelfs op familie foto's werd gezet .

Ik werd verliefd en hij gaf mij het gevoel dat dat wederzijds was. Heeft ook gezegd dat hij verliefd was (en op een gegeven moment zelfs ik hou van je)

Omdat veel mensen zeiden dat ik er geen label aan hoefde te hangen omdat dat niet veel zeggend zou zijn en het belangrijker was hoe het voelde enz, probeerde ik er geen label op te plakken....ook al wilde ik dat na 10 maanden wel.

Maar op een gegeven moment na die 10 maanden liet hij opeens 2 weken niets meer van zichzelf horen... reageerde nergens op... tot hij opeens weer contact zocht en samen naar het strand wilde . Dat hebben we gedaan.. hij zei dat hij even tijd nodig had gehad. was een heerlijke dag verder, uit eten geweest en hij kocht zelfs een jurkje voor me... savonds zette hij me thuis af en zoende we nog (Ik had die avond een afspraak dus hij ging naar huis)

Nog geen uur nadat hij thuis was veranderde hij zijn status op Facebook naar "in een relatie ".
Ik (en bijna iedereen die we kende) reageerde met hehe... eindelijk enz.... maar het bleek helemaal niet om mij te gaan !!!! Hij had een meid leren kennen en heeft mij daarom 2 weken genegeerd.... die dag strand kan ik nog steeds niet plaatsen maar damn wat deed dit pijn!!! Ik werd ook overal opeens zonder uitleg en zonder pardon geblokkeerd.

Binnen een jaar woonde hij samen en was zij zwanger .

Dit alles is jaren geleden en ik ben nu heel gelukkig met mijn vriend , samen een huis gekocht en daar wonen we met onze kindjes. En nu opeens na al die tijd heeft hij me weer van de blokkade gehaald op Facebook en stuurt hij mij berichten dat hij mij nooit uit zijn gedachten heeft kunnen zetten en zelfs dat hij wil afspreken. Hij is nog wel met haar samen...

Wauw echt......

Mannen..........
Sommige mannen zijn ratten. En doen alles voor seks. En dan nemen ze contact op zodra het thuis niet meer zo spannend is. En proberen ze iedereen met wie ze ooit iets hadden. In jouw geval is het nog erger, aangezien je al bijna een jaar samen was en hij op 2 paarden wedde. Heel triest. Gelukkig kwam daarna je echte liefde :)
WeidseVelden schreef:
25-10-2019 10:56
Beterschap en sterkte. Zo naar en onvolwassen om niets te laten weten!

.....

Jammer dat je zijn naam niet openbaar mag zetten, ter waarschuwing voor anderen.
Ho ho. Dit gaat wel erg ver. Ik hoop ook niet dat TO echt zijn telefoonnummer gaat verspreiden zeg.
Ten eerste kennen wij het hele verhaal slechts van een kant, waarom je er dan mee bemoeien?
En zelfs als alles klopt, is hij geen crimineel die op de schandpaal moet.
Wat een hysterie.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
25-10-2019 16:36
Sommige mannen zijn ratten. En doen alles voor seks. En dan nemen ze contact op zodra het thuis niet meer zo spannend is. En proberen ze iedereen met wie ze ooit iets hadden. In jouw geval is het nog erger, aangezien je al bijna een jaar samen was en hij op 2 paarden wedde. Heel triest. Gelukkig kwam daarna je echte liefde :)

Nou echt wel. Nu ik dit dan zo zie van hem, zijn gedrag toen maar ook zijn gedrag nu naar zijn huidige vriendin . Ben ik zo blij dat dat toch niks geworden is. Red flags zijn er niet voor niks
Heeft zo moeten zijn. Alleen verrekte jammer dat je daarvoor eerst verdriet moest hebben. Fijn dat je bent behoed voor nog meer ellende.
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
24-10-2019 12:36
Maar je hebt t wel over de vriendin/vrouw des huizes... Dus het doet je wel wat anders zou het je niks interesseren dat hij een vriendin heeft.

En natuurlijk verwacht je een antwoord. Daarom app je hem ook.

Waarom zou het me niks interesseren als blijkt dat hij dus wel een relatie heeft? Lullig toch, naar zijn vriendin/vrouw toch dan? Hoe komt het dat jij zo zeker weet dat ik een antwoord terug verwacht? Alleen omdat ik na 7 maanden zelf een appje stuur? Knap van je dat je dat weet in te vullen voor me. Nee dus, ik verwacht geen antwoord, het zou aardig zijn ja, dat wel. Dat ik dat gestuurd heb uit nieuwsgierigheid is kennelijk geen optie voor je. Nouja, dat kan.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
24-10-2019 13:12
In dat topic destijds was hij single. Of wist je toen al dat hij bezet was en ging je daarom niet bij hem langs?
Als het alleen een vermoeden is, is er geen probleem. Hij kan prima daarna een relatie gekregen hebben en dan is er geen behoefte aan contact lijkt me.

Nee Julus, dat is mijn vermoeden geworden, na het niet meer reageren ruim 7 maanden geleden, dat hij alsnog wel een relatie had, ondanks dat ik bij hem thuis ben geweest. Dat is het gekke ook aan dit soort praktijken, je weet op den duur niet (meer) wat je wel of niet moet/mag geloven. Voor hetzelfde geldt ben ik thuis geweest bij een single vriend van hem, wie zal het zeggen. Hoevaak gebeurt het niet ook dat de omgeving ondertussen allang weet dat een vriend/vriendin vreemdgaat en diegene de hand boven het hoofd wordt gehouden zodat de partner in kwestie het niet te weten komt. Hoe lullig is dat idd.

Daarnaast, als hij een ander is/was tegengekomen met wie hij het meer zag zitten, dat kan uiteraard. Fatsoenlijk gedrag vind ik het niet bepaald om dan die eerdere ander maar te laten hangen, tegen wie je mss óók hebt gezegd iets mee op te willen bouwen. Geef het dan eerlijk aan, als dat zo is. Het communiceert alleen zo verdomde lastig als iemand van de aardbodem verdwenen lijkt. Door dit topic werd ik idd getriggerd om een appje eraan te wagen, 7 maanden na radiostilte van zijn kant.

Volgens een aantal anderen verwacht ik wat, nee, niet. Een reactie terug zou aardig zijn ja, dat zeker.

Afijn, @TO, beterschap voor jou iig.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel Icetea. Juist doordat iemand ineens verdwijnt kan je het niet goed afsluiten. Dat je een aardig appje stuurt snap ik alleen niet helemaal. Laat je daarmee niet over je heen lopen? Hij komt gewoon weg met zijn gedrag en vrouwen worden er niet eens boos om.
iceteapeach schreef:
25-10-2019 20:18
Waarom zou het me niks interesseren als blijkt dat hij dus wel een relatie heeft? Lullig toch, naar zijn vriendin/vrouw toch dan? Hoe komt het dat jij zo zeker weet dat ik een antwoord terug verwacht? Alleen omdat ik na 7 maanden zelf een appje stuur? Knap van je dat je dat weet in te vullen voor me. Nee dus, ik verwacht geen antwoord, het zou aardig zijn ja, dat wel. Dat ik dat gestuurd heb uit nieuwsgierigheid is kennelijk geen optie voor je. Nouja, dat kan.
Ik sprak uit eigen ervaring hè. Het was niet bedoeld als aanval.
Ice, ik snap het. Heeft hij inmiddels gereageerd? Het is en blijft huftergedrag. Of hij nou wel of geen relatie heeft, hij is verdwenen voor jou en dat is al erg genoeg.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
25-10-2019 21:05
Ik snap het wel Icetea. Juist doordat iemand ineens verdwijnt kan je het niet goed afsluiten. Dat je een aardig appje stuurt snap ik alleen niet helemaal. Laat je daarmee niet over je heen lopen? Hij komt gewoon weg met zijn gedrag en vrouwen worden er niet eens boos om.

Na 7 maanden 1 appje sturen beschouw ik persoonlijk niet als over me heen laten lopen, reactie of niet. Als iemand met de Noorderzon verdwijnt, hoe kun je dan spreken over 'over je heen laten lopen'? Iemand die een ander ghost, komt sowieso al weg met zijn/haar gedrag, hoe valt dat te veranderen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
25-10-2019 21:10
Ik sprak uit eigen ervaring hè. Het was niet bedoeld als aanval.

Eerlijk? Zo kwam het idd even over, fijn dat je het nuanceert, dank je :-)
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
25-10-2019 22:19
Na 7 maanden 1 appje sturen beschouw ik persoonlijk niet als over me heen laten lopen, reactie of niet. Als iemand met de Noorderzon verdwijnt, hoe kun je dan spreken over 'over je heen laten lopen'? Iemand die een ander ghost, komt sowieso al weg met zijn/haar gedrag, hoe valt dat te veranderen.
Omdat je niet boos tegen hem doet dat hij je zomaar laat vallen, maar een aardig appje stuurt. Persoonlijk zou ik niets meer met zo iemand te maken willen hebben. Zou hooguit iets tegen hem zeggen over wat voor onvolwassen kneus het is. Snap echter wel dat het je niet los laat, en dat je nog steeds vragen hebt over het waarom.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
25-10-2019 21:14
Ice, ik snap het. Heeft hij inmiddels gereageerd? Het is en blijft huftergedrag. Of hij nou wel of geen relatie heeft, hij is verdwenen voor jou en dat is al erg genoeg.

Nee, uiteraard niet. Destijds, dus 7 maanden geleden, leek/was hij ineens niet meer zichtbaar qua laatst gezien op whatsapp. Door dit topic werd ik getriggerd om een berichtje te sturen en daardoor zag ik dat zijn nr. voor het laatst online 14-10-19 was. Het nr is dus nog wel in gebruik. Door wie, tsja, geen idee natuurlijk ondertussen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
25-10-2019 22:31
Omdat je niet boos tegen hem doet dat hij je zomaar laat vallen, maar een aardig appje stuurt. Persoonlijk zou ik niets meer met zo iemand te maken willen hebben. Zou hooguit iets tegen hem zeggen over wat voor onvolwassen kneus het is. Snap echter wel dat het je niet los laat, en dat je nog steeds vragen hebt over het waarom.

Maar waarom zou ik boos doen, wie levert dat wat op. Vind ik het jammer hoe het is gegaan? Ja natuurlijk. Is toch lullig. Mss levert het juist een opening op, om te reageren van zijn kant uit, juist omdat ik niet boos overkom. Win-win toch dan, mits er een reactie komt. Zoniet, ook prima, echt.
wij slapen nooit.
Vaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven