Ik begrijp hier helemaal niks van

21-10-2019 10:56 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Viva-ers,

Ik ben sinds 3 maanden aan het daten met een man die ik via Tinder heb leren kennen. We zagen elkaar ongeveer 2x per week, soms 1x als een van ons het druk heeft.

Hij is vrijdagavond bij mij langs geweest. Ik had voor hem gekookt en hij vond het heerlijk. Vervolgens is hij blijven slapen en heb ik nog een uitgebreid ontbijtje voor ons gemaakt. We slapen overigens bijna elk weekend bij elkaar dus dit was niet de eerste keer.

Het was net zo leuk en gezellig als altijd, lieve opmerkingen van zijn kant. Zaterdagmiddag nog een paar appjes heen en weer gestuurd en ineens complete radiostilte. Ik heb zaterdagmiddag voor het laatst iets gestuurd en sindsdien niks meer gehoord. Dit appje was gewoon een antwoord op een vraag die hij stelde, dus ook niks geks. Ik ben totaal geen claimerig of jaloers type dus ik begrijp hier niks van.

Ondanks dat ik er nog niet uit was of ik gevoelens voor hem had voel ik me toch behoorlijk klote. Ik ben wel eens vaker geghost, maar dat was dan na de 1e of 2e date en niet na 3 maanden daten.

Ik voel me echt rot en hoop dat jullie advies hebben wat ik hiermee moet doen. Hem nog een appje sturen of het helemaal stil laten? Ik vind het wel laag om iemand na 3 maanden daten zo te laten zitten.
luckylud wijzigde dit bericht op 27-10-2019 13:25
8.85% gewijzigd
iceteapeach schreef:
25-10-2019 22:50
Maar waarom zou ik boos doen, wie levert dat wat op. Vind ik het jammer hoe het is gegaan? Ja natuurlijk. Is toch lullig. Mss levert het juist een opening op, om te reageren van zijn kant uit, juist omdat ik niet boos overkom. Win-win toch dan, mits er een reactie komt. Zoniet, ook prima, echt.
Zodat hij weet dat hij fout zit misschien? Zich schaamt? Maar goed blijkbaar ben jij niet boos op hem dat hij je als een baksteen heeft laten vallen.
iceteapeach schreef:
25-10-2019 22:19
Na 7 maanden 1 appje sturen beschouw ik persoonlijk niet als over me heen laten lopen, reactie of niet. Als iemand met de Noorderzon verdwijnt, hoe kun je dan spreken over 'over je heen laten lopen'? Iemand die een ander ghost, komt sowieso al weg met zijn/haar gedrag, hoe valt dat te veranderen.
als hij reageert, hou hem aan het lijntje.
wij slapen nooit.
appelientjex schreef:
25-10-2019 23:20
Zodat hij weet dat hij fout zit misschien? Zich schaamt? Maar goed blijkbaar ben jij niet boos op hem dat hij je als een baksteen heeft laten vallen.

En dan? Dan scheld je iemand verrot bij wijze van, alleen omdat het je zelf een goed gevoel geeft? Die ander interesseert het zich wss geen hol hoor. Die lacht zich een kriek dat je je emotioneel zo hebt laten gaan.
wij slapen nooit.
LuckyLud schreef:
23-10-2019 20:43
Nou ik bedoelde eigenlijk nog langer dan die 3 maanden.. Maar misschien heb je wel helemaal gelijk.

Op de eerste date had ik gevraagd waarom hij op Tinder zit en als antwoord was het iets van dat hij altijd dezelfde mensen tegenkomt en dit een manier was om nieuwe mensen te leren kennen. Maar ik dacht er precies hetzelfde over destijds. En de eerste 1,5 maand riep hij meerdere malen dat hij het niet alleen voor de seks deed, terwijl dat toen wel nog mijn insteek was.

Wellicht is het zo dat het pijn doet om wéér afgewezen te worden terwijl ik dit nog best een tijdje vol had kunnen houden.
Je was nergens naar op zoek, wilde seks, doet zelf heel vaag, wilde wel/niet een relatie. Het is wel duidelijk wat zich hier heeft afgespeeld. Je hebt het verpest met je eigen gedrag. Jij bent diegene die stomme spelletjes heeft gespeeld en nu zit je te huilen dat je bent afgewezen? Als jij je zo vaag gedraagt, dan krijg je vage types achter je aan. Wat denk je nou? Dat mannen jouw gedrag pikken? Deze man had blijkbaar genoeg van jouw spelletjes. Zelf niet weten wat je voelt, maar wel verwachten dat een man je adoreert en achter je aan blijft hollen.
Misschien moet je eens gaan bedenken wat je wilt. En als je daar achter bent, dan kun je weer gaan daten.
En als je normaal behandeld wilt worden, dan zal je je ook normaal moeten gedragen. En dat heb je met al die dubbele signalen van je niet gedaan.
iceteapeach schreef:
26-10-2019 00:17
En dan? Dan scheld je iemand verrot bij wijze van, alleen omdat het je zelf een goed gevoel geeft? Die ander interesseert het zich wss geen hol hoor. Die lacht zich een kriek dat je je emotioneel zo hebt laten gaan.
Emotioneel laten gaan klinkt als een uiterste. Persoonlijk zie ik het als opkomen voor mijzelf, op een manier die mijn emotie recht doet. Je hoeft niet te schelden, alleen denk ik zelf dat je jezelf recht doet door je wel te uiten wat zijn nare gedrag met jou gedaan heeft. En dat hij daarmee over een grens van jou is gegaan. En boosheid hoort daarbij lijkt me.
Al lacht hij daarna de ballen uit z'n broek, lekker belangrijk. Jij bent het kwijt, jij heb je emotie/boosheid bij hem kunnen droppen. Dat mag je jezelf gunnen. Denk dat dit topic dan ook geen trigger meer was en de behoefte hem überhaupt nog wat te sturen, ver weg was.

Vind het rot voor je dat het je is overkomen. Lijkt me echt naar, na zoveel maanden.
Hatchi schreef:
26-10-2019 00:22
Je was nergens naar op zoek, wilde seks, doet zelf heel vaag, wilde wel/niet een relatie. Het is wel duidelijk wat zich hier heeft afgespeeld. Je hebt het verpest met je eigen gedrag. Jij bent diegene die stomme spelletjes heeft gespeeld en nu zit je te huilen dat je bent afgewezen? Als jij je zo vaag gedraagt, dan krijg je vage types achter je aan. Wat denk je nou? Dat mannen jouw gedrag pikken? Deze man had blijkbaar genoeg van jouw spelletjes. Zelf niet weten wat je voelt, maar wel verwachten dat een man je adoreert en achter je aan blijft hollen.
Misschien moet je eens gaan bedenken wat je wilt. En als je daar achter bent, dan kun je weer gaan daten.
En als je normaal behandeld wilt worden, dan zal je je ook normaal moeten gedragen. En dat heb je met al die dubbele signalen van je niet gedaan.
Doe even normaal.
LuckyLud schreef:
26-10-2019 05:56
Doe even normaal.

Inderdaad ja.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
appelientjex schreef:
25-10-2019 23:20
Volgens mij heb je qua liefdesverdriet alles achter je gelaten als je niet meer boos bent. Geen behoefte meer om wijn over hem te gooien of hem uit te schelden. Zelfs hem blokkeren is te veel gedoe. Gewoon milde interesse: hoe zou het met hem gaan? Ach, zo kwaad was hij niet en ik was vast ook niet perfect.
Als je die fase bereikt hebt, ben je de winnaar. Als een ander zich zo tegenover jou gedraagt, weet je zeker dat je er niet meer toe doet.
Hatchi schreef:
Haal die augurk er even uit en doe normaal.

@TO: wees maar extra lief voor jezelf dit weekend. :hug:
Wat een laffe sukkel zeg.
LuckyLud schreef:
25-10-2019 11:55
Dankjewel! Vind het ook ontzettend laf van hem en snap niet dat er zulke mensen rondlopen.

Mocht iemand zijn naam of nummer willen dan stuur maar een PB :biggrin:
Doe ff normaal zeg
Hatchi schreef:
Precies dit.
Waterman26 schreef:
26-10-2019 07:21
Volgens mij heb je qua liefdesverdriet alles achter je gelaten als je niet meer boos bent. Geen behoefte meer om wijn over hem te gooien of hem uit te schelden. Zelfs hem blokkeren is te veel gedoe. Gewoon milde interesse: hoe zou het met hem gaan? Ach, zo kwaad was hij niet en ik was vast ook niet perfect.
Als je die fase bereikt hebt, ben je de winnaar. Als een ander zich zo tegenover jou gedraagt, weet je zeker dat je er niet meer toe doet.
Oneens. Op die manier kan je alle foute gedrag wel goedpraten. Pas als je niks meer voelt tegenover de ander zou het goed zijn? Soms gaan mensen je grens over en hoef je ze dus niet meer te zien of spreken. Je trekt dus zelf de grens van wat je accepteert.
Daarbij heeft icetea nooit haar boosheid naar hem geuit. Dus wat krijgt hij hier nu van mee? Hij laat niks meer horen, dist de ander volledig, totaal lullig. En een half jaar later krijgt hij een vriendelijk bericht. Goh hoe gaat het nu met je? Wat denk je dat hij zal denken? Dat hij alles kan maken.
Er is niks mis met het voelen en tonen van emoties he? Het lijkt wel alsof je pas “een winnaar” bent als je zo min mogelijk emoties laat zien.
iceteapeach schreef:
26-10-2019 00:17
Verrot schelden? Nee joh waar heb ik dat gezegd? Er zijn toch wel volwassenere manieren te bedenken over wat je tegen iemand kan zeggen?
appelientjex wijzigde dit bericht op 26-10-2019 09:06
9.85% gewijzigd
Qiyara schreef:
26-10-2019 04:40
Emotioneel laten gaan klinkt als een uiterste. Persoonlijk zie ik het als opkomen voor mijzelf, op een manier die mijn emotie recht doet. Je hoeft niet te schelden, alleen denk ik zelf dat je jezelf recht doet door je wel te uiten wat zijn nare gedrag met jou gedaan heeft. En dat hij daarmee over een grens van jou is gegaan. En boosheid hoort daarbij lijkt me.
Al lacht hij daarna de ballen uit z'n broek, lekker belangrijk. Jij bent het kwijt, jij heb je emotie/boosheid bij hem kunnen droppen. Dat mag je jezelf gunnen. Denk dat dit topic dan ook geen trigger meer was en de behoefte hem überhaupt nog wat te sturen, ver weg was.

Vind het rot voor je dat het je is overkomen. Lijkt me echt naar, na zoveel maanden.
Precies dit!! Mooi verwoord. Op een goede manier voor jezelf opkomen, is alleen maar gezond voor je eigen psyche. Je doet het voor jezelf, niet voor de ander. Je erkent daarmee voor jezelf dat iemand anders zich fout heeft gedragen naar jou toe. Wat hij daarmee doet, is aan hem. Wat dat is, maakt mij niet meer uit; ik ga immers door met mijn leven zonder die persoon. Het gaat erom dat ik het kwijt ben. Jezelf zo weinig uiten naar anderen is echt ongezond. Dan krop je het op, het vreet aan je.

(Persoonlijk is niet mijn ervaring dat mensen mij gaan uitlachen, nog nooit meegemaakt. Ze weten echt wel dat ze fout zitten, zeker als je vanuit jezelf praat. Soms krijg je zelfs de erkenning en spijtbetuiging, alhoewel dat niet het doel is van voor jezelf opkomen. En als ze wel zouden lachen dan interesseert me dat geen ruk, alleen maar bevestiging van de ander zijn triestheid).
Man man, wat een gasten bestaan er toch. Erg triest en kinderachtig om uit het niets te blokkeren en te ghosten.

Maar, als jij echt van plan bent mensen in een pb zijn naam en nummer te geven vind ik je niet veel beter. Dat doe je toch niet? Kom op zeg.
appelientjex schreef:
26-10-2019 09:05
Precies dit!! Mooi verwoord. Op een goede manier voor jezelf opkomen, is alleen maar gezond voor je eigen psyche. Je doet het voor jezelf, niet voor de ander. Je erkent daarmee voor jezelf dat iemand anders zich fout heeft gedragen naar jou toe. Wat hij daarmee doet, is aan hem. Wat dat is, maakt mij niet meer uit; ik ga immers door met mijn leven zonder die persoon. Het gaat erom dat ik het kwijt ben. Jezelf zo weinig uiten naar anderen is echt ongezond. Dan krop je het op, het vreet aan je.

(Persoonlijk is niet mijn ervaring dat mensen mij gaan uitlachen, nog nooit meegemaakt. Ze weten echt wel dat ze fout zitten, zeker als je vanuit jezelf praat. Soms krijg je zelfs de erkenning en spijtbetuiging, alhoewel dat niet het doel is van voor jezelf opkomen. En als ze wel zouden lachen dan interesseert me dat geen ruk, alleen maar bevestiging van de ander zijn triestheid).
Eens! En ook met het stuk dat je schrijft op de quote van Waterman.

Daarnaast stoor ik me aan het woord 'winnaar' alsof het een wedstrijd is. Het wordt een wedstrijd als je je emoties niet accepteert en recht doet volgens mij. Dan ben je continue bezig met de ander ipv jezelf. Lijkt me vermoeiend.
Wilde je het echt zijn nummer geven aan totaal onbekenden hier op het viva forum??

Wie weet sturen ze de link van je topic naar hem.
Fout
Qiyara schreef:
26-10-2019 10:05
Eens! En ook met het stuk dat je schrijft op de quote van Waterman.

Daarnaast stoor ik me aan het woord 'winnaar' alsof het een wedstrijd is. Het wordt een wedstrijd als je je emoties niet accepteert en recht doet volgens mij. Dan ben je continue bezig met de ander ipv jezelf. Lijkt me vermoeiend.
Mij ook en dat bedoel ik dus niet. Maar je kunt ook je eigen winnaar zijn. ‘Jij interesseert me niet meer’ en dan echt gemeend en niet om je groot te houden, is de ultieme overwinning op jezelf. Een overwinning op alle boze verongelijkte pijnlijke gevoelens die horen bij een vervelende relatie breuk. Weer diep kunnen ademhalen en je energie in goede dingen kunnen
bettiepage_2 schreef:
26-10-2019 10:08
Wilde je het echt zijn nummer geven aan totaal onbekenden hier op het viva forum??

Wie weet sturen ze de link van je topic naar hem.
Niet normaal.
Laat die man los.
Lievejetje schreef:
26-10-2019 09:24
Man man, wat een gasten bestaan er toch. Erg triest en kinderachtig om uit het niets te blokkeren en te ghosten.

Maar, als jij echt van plan bent mensen in een pb zijn naam en nummer te geven vind ik je niet veel beter. Dat doe je toch niet? Kom op zeg.
Precies.
Lievejetje schreef:
26-10-2019 09:24

Natuurlijk was ik dat niet echt van plan. Was maar een grapje.
LuckyLud schreef:
26-10-2019 12:45
Ah oké. Zou ik er voortaan ff bij zetten want kwam aardig serieus over. Maar gelukkig maar.
apppie schreef:
26-10-2019 07:47
Haal die augurk er even uit en doe normaal.

@TO: wees maar extra lief voor jezelf dit weekend. :hug:
Wat een laffe sukkel zeg.
Doe zelf even gewoon. Aanstellerig gedrag met je ‘wees extra lief voor jezelf’. Wat een soft gebeuren. Een beetje steviger in je schoenen staan mag wel.
LuckyLud schreef:
26-10-2019 12:45
Dat was voor mij wel duidelijk hoor! Voor anderen blijkbaar niet :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven