Ik begrijp hier helemaal niks van

21-10-2019 10:56 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Viva-ers,

Ik ben sinds 3 maanden aan het daten met een man die ik via Tinder heb leren kennen. We zagen elkaar ongeveer 2x per week, soms 1x als een van ons het druk heeft.

Hij is vrijdagavond bij mij langs geweest. Ik had voor hem gekookt en hij vond het heerlijk. Vervolgens is hij blijven slapen en heb ik nog een uitgebreid ontbijtje voor ons gemaakt. We slapen overigens bijna elk weekend bij elkaar dus dit was niet de eerste keer.

Het was net zo leuk en gezellig als altijd, lieve opmerkingen van zijn kant. Zaterdagmiddag nog een paar appjes heen en weer gestuurd en ineens complete radiostilte. Ik heb zaterdagmiddag voor het laatst iets gestuurd en sindsdien niks meer gehoord. Dit appje was gewoon een antwoord op een vraag die hij stelde, dus ook niks geks. Ik ben totaal geen claimerig of jaloers type dus ik begrijp hier niks van.

Ondanks dat ik er nog niet uit was of ik gevoelens voor hem had voel ik me toch behoorlijk klote. Ik ben wel eens vaker geghost, maar dat was dan na de 1e of 2e date en niet na 3 maanden daten.

Ik voel me echt rot en hoop dat jullie advies hebben wat ik hiermee moet doen. Hem nog een appje sturen of het helemaal stil laten? Ik vind het wel laag om iemand na 3 maanden daten zo te laten zitten.
luckylud wijzigde dit bericht op 27-10-2019 13:25
8.85% gewijzigd
Waterman26 schreef:
26-10-2019 10:50
Mij ook en dat bedoel ik dus niet. Maar je kunt ook je eigen winnaar zijn. ‘Jij interesseert me niet meer’ en dan echt gemeend en niet om je groot te houden, is de ultieme overwinning op jezelf. Een overwinning op alle boze verongelijkte pijnlijke gevoelens die horen bij een vervelende relatie breuk. Weer diep kunnen ademhalen en je energie in goede dingen kunnen
Waarom moet het ultieme doel zijn dat de ander je niet meer interesseert? Dat kan je ten eerste niet afdwingen, en is meestal meer een stoere houding. Dat zie je ook bij icetea, want natuurlijk intereseert haar die ex nog wel. Tegenover sommige mensen blijf je altijd bepaalde emoties houden, zeker als ze je gekwetst hebben. Ik heb nog wel een aantal exen die me nog steeds niet helemaal koud laten hoor. Heb daar geen oordeel over naar mezelf toe. Het is wat het is.
appelientjex schreef:
26-10-2019 16:23
Dat was voor mij wel duidelijk hoor! Voor anderen blijkbaar niet :-D
Zo zie je maar dat via internet/whatsapp teksten altijd anders geïnterpreteerd kunnen worden.
Waterman26 schreef:
26-10-2019 10:50
Mij ook en dat bedoel ik dus niet. Maar je kunt ook je eigen winnaar zijn. ‘Jij interesseert me niet meer’ en dan echt gemeend en niet om je groot te houden, is de ultieme overwinning op jezelf. Een overwinning op alle boze verongelijkte pijnlijke gevoelens die horen bij een vervelende relatie breuk. Weer diep kunnen ademhalen en je energie in goede dingen kunnen
Iets overwinnen in jezelf is een mooi iets! Mee eens.
De houding: 'jij interesseert me niet meer' creëeren lijkt me daar van weg gaan. Dan draait het toch alsnog om de ander? Ik begrijp niet hoe je dat combineert met iets in jezelf overwinnen.

Daarnaast klinkt het ook erg defensief, waarom zou een ex je niet meer moeten interesseren? Je hebt toch iets gedeelt dat is een blijvende herinnering en ook waardevol in mijn ogen. Ondanks dat de breuk vervelend en pijnlijk is.
Het komt op mij over alsof je jezelf dan boven iets wilt plaatsen wat je niet wilt voelen en het makkelijker is om het weg te drukken.
Nee, hoor. Wat Waterman zegt klopt!
Dat die persoon je niet meer interesseert wil niet zeggen dat je dat deel van je leven niet koestert of accepteert. Maar je hebt een punt bereikt dat hij je niet interesseert. Als dat punt er niet is ben je er niet overheen en speelt die persoon een rol. Je hoeft hem niets slechtst te wensen, maar het interesseert je gewoon niet. Klaar, over. Laat staan dat je er contact me zoekt.
Ksenija schreef:
26-10-2019 18:21
Dat die persoon je niet meer interesseert wil niet zeggen dat je dat deel van je leven niet koestert of accepteert. Maar je hebt een punt bereikt dat hij je niet interesseert. Als dat punt er niet is ben je er niet overheen en speelt die persoon een rol. Je hoeft hem niets slechtst te wensen, maar het interesseert je gewoon niet. Klaar, over. Laat staan dat je er contact me zoekt.
Het klopt voor jou. Niet voor mij in elk geval. Mooi dat iedereen dingen anders benaderd, interessant!
Maar waarom zou het voor ons dan kloppen wat jij denkt?
Ksenija schreef:
26-10-2019 19:14
Maar waarom zou het voor ons dan kloppen wat jij denkt?
Waar zeg ik dat dat voor jullie moet kloppen?
Ik deel hoe ik het interpreteer en heb daar vragen bij.
Hatchi schreef:
26-10-2019 15:49
Doe zelf even gewoon. Aanstellerig gedrag met je ‘wees extra lief voor jezelf’. Wat een soft gebeuren. Een beetje steviger in je schoenen staan mag wel.
Als je je rot voelt en ziek bent, is het goed om voor jezelf te zorgen. Ongeacht of jij het eens bent met de reden van rot voelen. Wat zul jij een kutleven hebben, als je zo tegenover andere mensen en hun gevoel staat :bye:
Ksenija schreef:
26-10-2019 18:21
Waarom zou je dat punt moeten bereiken? Stel mijn ex zou overlijden dan zou me dat echt nog wel raken. Ik streef niet naar een punt van desinteresse. Als dat gebeurd, prima hoor. Heb ook exen die me niet meer interesseren. Maar het is voor mijn geen ultiem doel, en al helemaal geen “overwinning”. Mijn emoties mogen er zijn. En als ik gekwetst ben door iemand vanwege onbehoorlijk gedrag, dan mag diegene dat ook best weten.
[quote=appelientjex post_id=30543200 time=1572118098 user_id=5306]
Waarom zou je dat punt moeten bereiken? Stel mijn ex zou overlijden dan zou me dat echt nog wel raken. Ik streef niet naar een punt van desinteresse. Als dat gebeurd, prima hoor. Heb ook exen die me niet meer interesseren. Maar het is voor mijn geen ultiem doel, en al helemaal geen “overwinning”. Mijn emoties mogen er zijn. En als ik gekwetst ben door iemand vanwege onbehoorlijk gedrag, dan mag diegene dat ook best weten.
[/quo

Als je iemand verwijderd uit je leven weet deze echt wel dat je gekwetst bent. Maar het moet je niet eens boeien of hij dat weet of niet.
Ksenija schreef:
26-10-2019 21:32
Waarom moet je dat niet boeien? Waarom zulke regels voor jezelf? Als het goed voelt om voor mezelf op te komen, dan doe ik dat.
Qiyara schreef:
26-10-2019 17:54
Iets overwinnen in jezelf is een mooi iets! Mee eens.
De houding: 'jij interesseert me niet meer' creëeren lijkt me daar van weg gaan. Dan draait het toch alsnog om de ander? Ik begrijp niet hoe je dat combineert met iets in jezelf overwinnen.

Daarnaast klinkt het ook erg defensief, waarom zou een ex je niet meer moeten interesseren? Je hebt toch ietsgedeelt dat is een blijvende herinnering en ook waardevol in mijn ogen. Ondanks dat de breuk vervelend en pijnlijk is.
Het komt op mij over alsof je jezelf dan boven iets wilt plaatsen wat je niet wilt voelen en het makkelijker is om het weg te drukken.
Deze discussie ging over verdriet omdat iemand je pijn heeft gedaan. De eerste reactie ( lees dit topic maar) is dan woede en wraaklust. Of je bent er kapot van, gaat m zitten stalken op sociale media of weetikveel wat je doet. Alle variaties zien we hier dagelijks voorbij komen en daar word je als lezer niet blij van .
je bent het hopelijk met me eens dat dat verkeerde energie kost en dat je jezelf pas overwonnen hebt wanneer het je gewoon niet meer interesseert? Juist dan heb je zo veel afstand genomen dat je nog wel in staat bent om de betere eigenschappen van en de betere tijden met die klootzak te zien.
anoniem_301963 wijzigde dit bericht op 26-10-2019 22:55
4.06% gewijzigd
appelientjex schreef:
26-10-2019 21:28
Drama Queen ben je. Okay, als hij overlijdt mag je treuren. En als hij je bedriegt mag je naakt voor zijn deur gaan liggen schreeuwen.
Jouw feestje.
Waterman26 schreef:
26-10-2019 22:45
Deze discussie ging over verdriet omdat iemand je pijn heeft gedaan. De eerste reactie ( lees dit topic maar) is dan woede en wraaklust. Of je bent er kapot van, gaat m zitten stalken op sociale media of weetikveel wat je doet. Alle variaties zien we hier dagelijks voorbij komen en daar word je als lezer niet blij van .
je bent het hopelijk met me eens dat dat verkeerde energie kost en dat je jezelf pas overwonnen hebt wanneer het je gewoon niet meer interesseert? Juist dan heb je zo veel afstand genomen dat je nog wel in staat bent om de betere eigenschappen van en de betere tijden met die klootzak te zien.
Nu stel je het anders. Het gaat er na mijn idee niet zo om of hij me wel of niet nog interesseert. Maar om mijn eigen behoeften. Als ik destructief gedrag vertoon door z'n social media te blijven kijken, dan zal ik daar inderdaad mee moeten stoppen. Omdat het ongezond is voor mijzelf en mij energie kost.
Maar als ik genegeerd word zoals in dit topic, dan trek ik toch echt wel mijn grens en gooi ik die emotie bij hem neer en sluit ik de deur uit respect voor mijzelf.
Het draait na mijn idee om mijzelf en niet om de ander. Wat heb ik nodig.

Ik zie het nog steeds niet als overwinning als een ander mij niet meer interesseert.
Ik zie het als overwinning als ikzelf heb kunnen rouwen, naar mijn behoeften heb kunnen luisteren en bedenk: ik voel me weer mijzelf.

Het is mogelijk woordkeuze, maar ik leg het liever bij mijzelf neer.

Nog ter aanvulling, Icetea heeft na mijn idee de houding: 'hij interesseert mij niet meer' terwijl dat volgens mij wel zo is. Anders voel je niet de behoefte hem nog te appen omdat dit topic je triggert. Ergens ga je dan voorbij aan je behoefte en ben je niet volledig eerlijk naar jezelf in wat je nodig hebt, namelijk die grens trekken waar hij zo overheen is gegaan.
appelientjex schreef:
26-10-2019 21:58
Waarom moet je dat niet boeien? Waarom zulke regels voor jezelf? Als het goed voelt om voor mezelf op te komen, dan doe ik dat.
Opkomen voor jezelf doe je in andere situaties. Dit is jezelf verlagen.
Qiyara schreef:
27-10-2019 04:04
Nu stel je het anders. Het gaat er na mijn idee niet zo om of hij me wel of niet nog interesseert. Maar om mijn eigen behoeften. Als ik destructief gedrag vertoon door z'n social media te blijven kijken, dan zal ik daar inderdaad mee moeten stoppen. Omdat het ongezond is voor mijzelf en mij energie kost.
Maar als ik genegeerd word zoals in dit topic, dan trek ik toch echt wel mijn grens en gooi ik die emotie bij hem neer en sluit ik de deur uit respect voor mijzelf.

Ik zie het nog steeds niet als overwinning als een ander mij niet meer interesseert.
Ik zie het als overwinning als ikzelf heb kunnen rouwen, naar mijn behoeften heb kunnen luisteren en bedenk: ik voel me weer mijzelf.

Nog ter aanvulling, Icetea heeft na mijn idee de houding: 'hij interesseert mij niet meer' terwijl dat volgens mij wel zo is. Anders voel je niet de behoefte hem nog te appen omdat dit topic je triggert. Ergens ga je dan voorbij aan je behoefte en ben je niet volledig eerlijk naar jezelf in wat je nodig hebt, namelijk die grens trekken waar hij zo overheen is gegaan.
Soms moet je niet toegeven aan je behoefte. Zoals in dit geval.
Ksenija schreef:
27-10-2019 09:16
Soms moet je niet toegeven aan je behoefte. Zoals in dit geval.
Natuurlijk wel, een behoefte die jezelf recht doet. Achter elke emotie schuilt een behoefte, daar kan je toch niet omheen? In dit geval zou de behoefte kunnen zijn om gehoord te worden.
En die kan je vervullen door een grens te stellen.
Of een behoefte aan innerlijke kracht of acceptatie. Zoveel behoeftes die passend kunnen zijn bij de situatie.
Ksenija schreef:
27-10-2019 09:14
Opkomen voor jezelf doe je in andere situaties. Dit is jezelf verlagen.
Ik zie niet in hoe je jezelf verlaagt hiermee. Onder jezelf verlagen versta ik heel wat anders, zoals een ander verrot schelden of ander asociaal gedrag laten zien.
Lastig lijkt het me als je jezelf zoveel regels oplegt en jezelf zo beperkt.
Waterman26 schreef:
26-10-2019 22:48
Drama Queen ben je. Okay, als hij overlijdt mag je treuren. En als hij je bedriegt mag je naakt voor zijn deur gaan liggen schreeuwen.
Jouw feestje.
Jij maakt het helemaal bont. Naakt voor zijn deur liggen, ben je wel helemaal goed?
Qiyara schreef:
27-10-2019 04:04

Ik vind jou echt heel volwassen klinken! :)
Qiyara schreef:
27-10-2019 09:27
Natuurlijk wel, een behoefte die jezelf recht doet. Achter elke emotie schuilt een behoefte, daar kan je toch niet omheen? In dit geval zou de behoefte kunnen zijn om gehoord te worden.
En die kan je vervullen door een grens te stellen.
Of een behoefte aan innerlijke kracht of acceptatie. Zoveel behoeftes die passend kunnen zijn bij de situatie.
Je wordt helemaal niet gehoord, snap dat nou eens.
appelientjex schreef:
27-10-2019 09:37
Ik zie niet in hoe je jezelf verlaagt hiermee. Onder jezelf verlagen versta ik heel wat anders, zoals een ander verrot schelden of ander asociaal gedrag laten zien.
Lastig lijkt het me als je jezelf zoveel regels oplegt en jezelf zo beperkt.
Jij hebt andere normen en waarden dan ik. En nee, helemaal niet lastig. Het lijkt mij lastig om nergens een grens te trekken en overal door te draven en zo erkenning te zoeken.
Wat kunnen mannen toch gemeen zijn.. ongeacht de intenties, relatie of alleen sex, een “afscheid” desnoods via de app zou je wel verdiend hebben.
Ik herken het wel, precies hetzelfde gehad en hem tegen gekomen met uitgaan. Gevraagd wat hier de bedoeling van was en hij vond het moeilijk om afscheid te nemen dus deed ie het maar zo. Ligt niet aan jou, echt niet! :heart:
:)
luckylud wijzigde dit bericht op 27-10-2019 12:56
97.91% gewijzigd
Je mag me een PB sturen Lucky!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven