Ik een relatie,hij getrouwd.. wat nu

18-03-2008 15:17 312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al een aantal verhalen gelezen over mensen die in dezelfde soort situatie zitten of hebben gezeten als ik.

Maar niks komt precies overeen en de adviezen daarmee dus ook niet. toch ook mijn verhaal maar even doen dan ;

Ik woon nu sinds een paar maanden samen en ik ben ongeveer drie maanden geleden begonnen met een sport samen met mijn vriendin.

Tussen mijn vriend en mij ging het vlak voor we gingen samenwonen niet zo lekker, hij was erg kleinerend en ruzies wist hij niet uit te praten of op te lossen. Dit frustreerde mij enorm en ik had daar best veel verdriet van, daarom een gesprek aangegaan over of het nu wel of niet verstandig is om te gaan samenwonen.

Uiteindelijk kwam het erop neer dat hij nergens problemen mee had, en ook niet begreep wat mijn probleem nou precies was.

Het onderwerp is toen vermeden en we zijn toch gaan samenwonen.

Ondertussen had ik iemand leren kennen in de sporthal waar ik samen met die vriendin heen ging, hij was was weliswaar 12 jaar ouder dan mij, maar het klikte gewoon.

Ik dacht hier verder niet bij na, het kwam nog niet in mijn hoofd op dat het wel eens meer kon zijn dan een klik. Ik had ontzettend veel lol met hem en op een avond, toen het regende, bood hij me een lift aan, hij bracht me thuis en tijdens het ritje vroeg hij of hij me eens een mailtje mocht sturen, gewoon gezellig..

Ik heb hem mijn emailadres gegeven.

Toen had ik de eerste signalen moeten zien, ik kreeg lichte kriebels in mijn buik toen hij zijn hand even over mijn been streek.

De weken daarna bracht hij me elke avond thuis en mijn vriend begon een beetje argwaan te krijgen, maar ik stelde hem dan gerust met de feiten dat hij getrouwd is en twee jonge kinderen heeft. Ik stelde mezelf hier ook mee gerust..

Ondertussen had ik steeds meer contact met hem, we mailden naar elkaar en hadden ook nummers uitgewisseld.. we smsten wat over en weer en al snel werden de gesprekken steeds dubbelzinniger en persoonlijker.

Tot een bepaald weekend, ik had ontzettende ruzie met mijn vriend gehad, vertelde hem dat ik bij hem weg wilde omdat deze relatie gewoon niet goed voor mij is, we hebben eindelijk eens goed gepraat en vooral hij zag de toekomst daarna weer zonnig in.

Maar die week erop, kwam ik mijn 'sportmaatje' weer tegen.. zoals altijd bracht hij me weg.. maar nu stopte hij op een parkeerplaats, hij moest met me praten, had gevoelens voor me gekregen en wist niet meer wat hij ermee aan moest.. ik wist ook niet wat ik ermee moest, zat alleen maar wat stom voor me uit te kijken.

Gezegd dat ik ook wel enige kriebels voelde maar hier verder niks mee wilde doen, en hij dat ook niet moest doen.

Daar was hij het mee eens. Een stilte viel, en toen hebben we gezoend. Het ging van kwaad tot erger, stiekem afspraakjes, telefoontjes en rotzooien.

Ik werd gek van schuldgevoel en heb mijn vriend snachts wakker gemaakt om vervolgens op de biegtstoel te gaan..

Hij was zo verdrietig! zei dat hij me niet kwijt wilde, en wilde werken aan onze relatie.

De volgende dag belde die andere man op, ik vertelde dat ik gebiegt had en hij zei dat hij me er niet alleen voor op wilde laten draaien en dus ook maar ging biegten.

En dit is nu ongeveer een maand geleden, ondertussen heb ik veel afspraken met mijn vriend gemaakt, geen contact meer met die ander, focussen op onze relatie.

Ook die andere man heeft dezelfde afspraken met zijn vrouw.

Ik zie hem nu ook alleen nog in de sporthal, en dat is ontzettend ongemakkelijk en vol dubbelzinnige opmerkingen.. we hebben ook nog wel degelijk contact, alleen niet meer in real life..

Hij belt me nog om de dag en we mailen elkaar.

Het stomme is nu gewoon, ik wil mijn relatie niet opgeven, mijn vriend is nu zo super lief voor me en doet zo hard zijn best.

Ik ben ook echt heel gek op hem, maar ik moet zo vechten tegen de gedachtes aan die ander.. de gesprekken met hem zijn heerlijk, en hij zegt ook dat we het niet verder moeten laten komen dan dat, en dat vind ik ook.. maar we weten beide dat zolang we contact hebben, op wat voor manier dan ook, we die gevoelens houden en ons dus niet op onze eigen partner kunnen concentreren.

Het zou zo simpel zijn om gewoon te zeggen, ophouden met die man, let it go.. maar dat is zo super lastig..

jeetje wat een lang verhaal.. wel lekker om het even weg te typen, ik kan nog wel meer uitleggen en in detail treden maar dat ga ik jullie niet aandoen.

Ik zou graag een beetje advies/steun willen van jullie..

Ik ben stom bezig, wat kan door de beugel en wat niet.. ik weet het niet meer.. ben compleet in de war..

Kijk uit naar jullie reactie.
Jouw gedrag is voor mij vanaf het begin af aan al onbegrijplijk....

En waarom jij het allemaal begrijpt weten we inmiddels wel Face...
Minny ik vind je vrij kortzichtig wat dit betreft..

Ik heb al zo vaak geschreven dat ik me ook doodschaamde, dat ik me er ook ontzettend rot onder voel en ik vind het dan gewoon ronduit gemeen van je dat je zegt dat ik alleen mijn eigen hachje wil redden en er makkelijk mee weg kom..

Wat is er moeilijk mee weg komen dan?

Ik heb denk ik alle nare dingen en gevolgen van het vreemdgaan nu wel gezien en gevoeld hoor.. En dan zeg je dat ik er makkelijk mee weg kom?!

Ik had ook mijn mond kunnen houden en vrolijk verder kunnen gaan, dát is ergens makkelijk mee weg komen!

Mijn God minny... ik vind het echt heel naar dat je deze dingen zegt..

Als je het dan echt niet begrijpt en je bent zo verbitterd en hatelijk tegenover mensen die vreemdgaan, waarom lees je dit dan uberhaupt.
Persoonlijk vind ik alle feiten negeren voor je eigen plezier nogal kortzichtig. Nog steeds denken dat deze "man" een fijn persoon is, vind ik nogal kortzichtig. Je druk maken om je eigen hachje nadat je iemands hart eruit gerukt hebt, vind ik nogal kortzichtig. Blijven doorzagen over die GM terwijl jouw vriend over zijn hart heeft gestreken om je een tweede kans te geven, vind ik nogal kortzichtig. Alleen je eigen kant, je eigen belang, je eigen pleziertjes en je eigen ikke ikke ikke ikke willetje zien....ontzettend kortzichtig.

Acties hebben gevolgen, en wie dat niet ziet...die is pas kortzichtig.
Alle nare dingen en gevolgen van het vreemdgaan nu wel gezien en gevoeld? Dream on! Je begint net.

Je lijkt er inderdaad verdomd gemakkelijk mee te komen.

Maar leg eens uit: hij was gelukkig eerlijk geweest, zodat jij haar niets meer hoefde te vertellen, maar je dacht ook 'oe, laat ik dat maar niet zeggen, want dan heeft hij echt problemen'?

Toch niet helemaal eerlijk en volledig geweest dus?
Ik hou net zoveel rekening met wat jij naar vind, als dat jij rekening hield met wat je vriend en zijn vrouw naar vinden. Dus.
Op zich vind ik dat Bullit geen rekening en verantwoording op zo'n wijze hoeft af te leggen aan de vrouw van GM. Dit had echt moeten plaatsvinden op basis van wederzijds goedvinden.

De vrouw in kwestie maakt misbruik in deze van haar machtspositie.

Bovendien, wat lossen dit soort gesprekken nu op? Ze zijn alleen maar kwetsender voor bijv. de vrouw in kwestie.

Bullit, wanneer ze weer naar je toekomt hiervoor, dan moet je eens goed nadenken of jij nog wel wil praten met haar hierover.

Wat levert het op? Wat voor toegevoegde waarde heeft het voor deze vrouw? Ben zelf ook bedrogen en je zit met honderden vragen, maar bent nooit tevreden met de antwoorden die je krijgt.

Zij moet voor vragen bij haar man zijn, daar heeft zij een afspraak mee, niet met jou.
Zoooooo....heeft zijn vrouw het ineens gedaan Pom?! Dat zou er nog eens bij moeten komen zeg...

En bovendien vind ik dat je altijd verantwoording schuldig bent als medeplichtige, want vreemdgaan doe je niet alleen.
Minny, ik zal het je nog eens uit proberen te leggen.

Ik heb alle feiten genegeerd voor mijn eigen plezier, check, heb ik inderdaad gedaan. Heb daar ook ontzettend spijt van en geloof me als ik de tijd terug kon draaien had ik het never nooit niet nog een keer gedaan.

Ik werd opgevreten door schuldgevoelens en heb daarom open kaart met mijn vriend gespeeld, als ik zo egoistisch zou zijn als jij mij wilt neerzetten had ik dit in de eerste instantie al niet gedaan.

Vervolgens geeft mijn vriend mij een tweede kans, check, klopt inderdaad en ik ben hier ook erg blij mee.

betekend niet dat mijn gevoelens ineens weg zijn en dat kun je dan kortzichtig noemen maar zijn in mijn ogen gewoon onvermijdelijke feiten.

Ik heb iemands hart eruit gerukt, ik neem aan dat je dan doelt op zijn vrouw, ja heb ik gedaan, check, is helemaal waar.

Dat ik dan mijn eigen hachje wil redden klopt dan weer niet, want ik ben in gesprek gegaan met haar, heb haar antwoord gegeven op haar vragen en het haar zo makkelijk mogelijk proberen te maken. Is dat mijn eigen hachje redden?

Acties hebben gevolgen, check, is ook zo. Dat ik dat niet zie is niet zo, ik denk dat ik er een ontzettende rotzooi van heb gemaakt, maar ik zie de gevolgen, ik leef de gevolgen en doe hard mijn best de rotzooi weer op te ruimen.

Deze trappen na zijn totaal niet nodig minny, het lijkt alsof je me dingen in mijn gezicht wil wrijven, en tegelijkertijd is er niks wat jou een andere mening doet geven.

Vertel me dan, wat zou in jou ogen nu een goede oplossing zijn? Je valt me wel continu aan over dingen die al gebeurt zijn , maar komt niet met goede alternatieven om het nú beter te maken..

Wat zou deze situatie draagelijk maken voor alle partijen minny? Ik ben benieuwd..
Die vrouw is trouwens ook niet gevraagd of ze wel bedrogen wilde worden, dus.....
Weggaan bij je stage, dan hoeft ze je tenminste niet meer te zien. Nooit meer contact zoeken met je ex-minnaar, dat ben je aan je vriend verplicht. En steek tijd en energie in je relatie, om het wederzijds respect en vertrouwen weer op te bouwen.

En, het allerbelangrijkste, hiervan leren en dit NOOIT meer doen. Verliefd worden kan, maar ga dan of bij je vriend weg, of blijf bij die persoon uit de buurt.

Wat je niet moet doen, is hier op het forum steeds maar weer met je minnaar bezig zijn. Misschien mis je hem...maar wat dan precies? Want elk moment dat jullie samen waren, was een moment van bedrog, leugens, ontrouw, egoisme en achterbaksheid. Niks moois aan. Tis maar wat je mist.
o ik zie de andere reacties nu pas..

Pom, ik vind wel dat ik dit eerste gesprek met haar aan moest gaan en misschien ook wel een tweede omdat dit gesprek nogal werd afgekapt.

Ik begrijp dat ze waarom en hoe vragen heeft, en wil deze ook best beantwoorden, ik denk wel dat dit het minste is wat ik nog kan doen voor haar.

Maar op sommige vragen heb ik geweigerd te antwoorden, dat ging gewoon over mijn eigen grenzen heen, de smerige details moet ze inderdaad maar bij haar man gaan halen als ze die wil.

Ik heb tenslotte al die vragen wel voor mijn vriend moeten beantwoorden en ik vind dus ook dat zij die antwoorden bij haar eigen partner moet gaan halen.

Pom, jij bent haar geweest... wat had je het liefst gehad van die minnares?
Bullit ik was haar ook, ik had graag feitelijke eerlijkheid gehad, details verzin je zelf toch wel.
quote:bullit schreef op 11 april 2008 @ 23:24:

Pom, jij bent haar geweest... wat had je het liefst gehad van die minnares?Persoonlijk zou ik het liefst haar keelamandelen hebben, keurig op een schoteltje, eigenhandig uitgerukt door mij Die kunnen dan zo hoppeta rechtstreeks het steengrill-pakket in
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik had geen gesprek met je gewild. Maar de stille dreiging zou boven je hoofd hebben gehangen totdat je weg was gegaan, al dan niet overspannen.

Oh ja, en je had je vriend mogen uitleggen waarom je minnaar ineens met een weekendtas vol vuile was voor je deur uit een auto werd gegooid. Die zou je fijn mogen houden, je maakt maar plek in de bijkeuken of zo.
quote:Very Cherry schreef op 11 april 2008 @ 23:36:

[...]

Persoonlijk zou ik het liefst haar keelamandelen hebben, keurig op een schoteltje, eigenhandig uitgerukt door mij Die kunnen dan zo hoppeta rechtstreeks het steengrill-pakket in Ehm....yummie....?
Nou VC, ik kom juist terug van een heerlijk etentje al weet ik niet precies wat ik gegeten heb, in ieder geval dacht mijn gezelschap precies hetzelfde als jij schrijft dus ahummmm misschien toch dan ....
Anders leen je dr ff je vriend?Dan staan jullie quitte
quote:ikkezelf schreef op 11 april 2008 @ 23:46:

Nou VC, ik kom juist terug van een heerlijk etentje al weet ik niet precies wat ik gegeten heb, in ieder geval dacht mijn gezelschap precies hetzelfde als jij schrijft dus ahummmm misschien toch dan ....Zit je in Center Parcs???
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
verder denk ik dat die gladjanus er gewoon op uit is om de ve(e)l(e) jongere stagiare(s) eens, of meer maal, te wippen, dat zij er nu een beetje van ondersteboven is maar het verder wel goed bedoeld en ook spijt betuigd zegt toch wel iets heel positiefs over haar. Als zij mijn dochter zou zijn zou ik zeggen "ik ga dat wel even met hem regelen meiske".
Zit je in Center Parcs???

haha nee, dat zou gezien de situatie ook niet erg netjes zijn want dan zou ik in dezelfde sitiuatie terecht kunnen komen waarin mijn tafelgenotes echtgenieter zijn minnares even plat gelegd heeft. He the manager, she the staigiare in het zwembad. Verdomd je zit er niet ver naast want het was wel in CP haha
VC ik ga je nu bijna ook stilletjes verdenken van in het complot zitten haha, zo veel inside information ....
quote:bullit schreef op 11 april 2008 @ 23:17:

Minny, ik zal het je nog eens uit proberen te leggen.

ik geloof dat je vwb minny deze moeite kan besparen
Beetje wel ja, Minny begrijpt namelijk best wat je bedoelt, echter (en hier zit 'm de kneep): Minny is het totaal niet met je eens.
Minny, de jongedame kan beter op deze leeftijd zo een loosertje tegen komen dan dat ze straks na afronding stage en studie wat hoger op de ladder staat en een echt hogere looser tegen komt die het haar dan ook nog eens echt moeilijk zou kunnen gaan maken.
Ach, daar heb je dr weer een....

Of....ze blijft dr hele leven van andermans echtgenoot af. Vond ik zelf wel een goede keuze van mezelf. Keuze ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven