Ik erger me aan alles van mijn man, van ademen tot praten...

25-08-2018 17:13 113 berichten
Ik ben al 20 jaar getrouwd met dezelfde man. In principe een top kerel maar ik begin me hoe langer hoe meer aan hem te ergeren. Dat gaat van kwaad tot erger en hij kan niks meer goed doen. Ik vind dat best rot voor hem want hij loopt inmiddels ook op eieren. Ik ben ook niet bepaald de beste vangst die een mens kan hebben de laatste tijd.
We hebben samen kinderen en scheiden is helemaal niet aan de orde. Maar ik knap zo op hem af de laatste tijd. Op dingen als: zijn adem, zijn tanden, zijn smoezelige nagels, zijn haar (hij heeft enorme roos en ik vind het hoe langer hoe smeriger) zijn exceem, hoe hij stinkt op de wc (ik weet echt wel dat ik ook niet naar roosjes ruik maar bij hem is het echt een trigger dat ik pissig word, hij heeft dat naar mij totaal niet)
Ik vind zijn maniertjes irritant, ik vind zijn toenaderingen naar mij irritant, ik vind zijn aaitjes over mijn rug vervelend, zijn aanrakingen doen me bijna pijn aan mijn huid. Ik verdraag hem gewoon niet meer om mij heen. Hoe hij ruikt, beweegt, praat, alles stuit bij mij op weerstand. Ik kan geen leuk of verliefd gevoel meer vinden. En ik haat dat echt aan mezelf. Ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet. Natuurlijk heb ik geprobeerd erover te praten. En we hebben zelfs relatie therapie gehad. Maar ik blijf me storen aan dingetjes tussen zijn tanden, fliebertjes in zijn ogen, de manier hoe hij eet, hoe hij ruikt, hoe hij stofzuigt, hoe hij slaapt, hoe hij ademt. Echt alles irriteert me. Ik vind mezelf totaal geen leuk mens meer. Ik deel geen hobbys met hem, ik vind zijn boeken niet leuk, zijn muziek niet mooi. Als ik het zo opschrijf is het behoorlijk heftig. En zou je denken: ga bij die man weg en gun hem een fijne relatie. Dat denk ik zelf ook regelmatig. Ik heb hem dat ook vertelt. Maar hij wil niet weg. Hij wil bij mij zijn. Hij is gelukkig met mij. Het erge is dat ik zie dat mijn kinderen het gebrek aan liefde tussen ons steeds meer gaan zien en er ook dingen over zeggen.
Wat kan ik doen?
Graag serieus reageren want ik zit er echt mee
fashionvictim schreef:
25-08-2018 20:02
Wijvennijd toch altijd, bah. Van die "ik ben echt one of the boys" types zeker weer.
Waar heb jij het over?
Wat als de partner van to een vrouw was?
Als je zo denkt over je partner MAN of VROUW vind ik dat idioot zielig voor diegene
Jij maakt er weer iets raars van
Heftig TO.
Inderdaad je hormoonhuishouding laten controleren.

Dit is natuurlijk niet altijd zo geweest, wat zijn de pluspunten van je man waar je altijd van hebt gehouden?
lucky82 schreef:
25-08-2018 20:05
Bedoel je mij? We gooien het nu met z’n allen op hormonen, want dan is het blijkbaar wel aanvaardbaar dat je zo over je vent denk. Maar niemand weet zeker of het door hormonen komt hè?
Nee aanvaardbaar zeker niet, maar als je dan weet wat je aan de hand is, kun je er misschien nog iets aan doen.
Als er geen oplossing voor is, dan is het misschien inderdaad een verloren zaak, maar TO vraagt wat er aan de hand kan zijn, en verstoring van hormonen is best wel een plausibele verklaring voor hoe zij zich voelt.
wat kan het voor kwaad om dat eerst nog uit te zoeken voor ze de stekker eruit trekt?
Als ik bijv. last heb van PMS buien dan verander ik van lief persoon in heks, en dan stuiter ik daarna naar een jankerd, die overal om moet huilen...en dan herken ik mezelf soms niet eens meer, en dat is geen slap excuus ofzo, maar ik merk echt dat hormonen veel krachtiger zijn dan je zelf kunt bedenken.
ik krijg het wel steeds meer onder controle, omdat ik het herken, maar die verandering bij mij is soms bijna net als jekyll and hyde.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zit het zo. Jij voelt je eigenlijk helemaal niet fijn (kan door de overgang komen, maar ook depri oid). Als je daar niets aan doet dan voel je je heel naar over jezelf. Om dat tegen te gaan hebben mensen allerlei technieken, ook wel atribitiestijlen genoemd. Dat is ongelofelijk handig op kleine schaal maar jij slaat door. In plaats van onder ogen te zien dat jij je ruk voelt en niet gelukkig bent projecteer je dat op je man. Je zou gelukkig zijn als hij maar niet... ademt/poept/slaapt/aait enz.

Dit ligt bij jou, laat bloedprikken en ga aan jezelf werken. Probeer te beseffen dat alle verwijten zijn kant op er alleen maar zijn om jou minder slecht over jezelf te laten voelen.
Het leven is niet eerlijk
lineola schreef:
25-08-2018 20:16
Nee aanvaardbaar zeker niet, maar als je dan weet wat je aan de hand is, kun je er misschien nog iets aan doen.
Als er geen oplossing voor is, dan is het misschien inderdaad een verloren zaak, maar TO vraagt wat er aan de hand kan zijn, en verstoring van hormonen is best wel een plausibele verklaring voor hoe zij zich voelt.
wat kan het voor kwaad om dat eerst nog uit te zoeken voor ze de stekker eruit trekt?
Als ik bijv. last heb van PMS buien dan verander ik van lief persoon in heks, en dan stuiter ik daarna naar een jankerd, die overal om moet huilen...en dan herken ik mezelf soms niet eens meer, en dat is geen slap excuus ofzo, maar ik merk echt dat hormonen veel krachtiger zijn dan je zelf kunt bedenken.
ik krijg het wel steeds meer onder controle, omdat ik het herken, maar die verandering bij mij is soms bijna net als jekyll and hyde.
Daarom vraag ik ook aan TO hoe lang dit al speelt. Ik ben van mening, hormonen of niet, dat je niet zo over je man praat zoals TO in haar bericht doet. Hoe zou jij je voelen als je partner zo over je denkt, die man kan niks meer goed doen.
Ik hoop dat het allemaal goed uitkomt voor jullie <3
Waarom wordt het op hormonen gegooid? Je kan iemand toch gewoon zat zijn? Dat er geen relatie meer in zit? Net als dat er geen relatie in zit met tig procent van het manvolk? (Mijn collega bij wijze van irriteert me ook mateloos en daarom heb ik dus geen relatie met hem).

Ga gewoon scheiden. Dat hij dat niet wil betekent toch niet dat je verplicht bent bij hem te blijven?? Wat doen mensen zichzelf aan zeg. Stel je voor dat je gelukkig kunt zijn. Poeh poeh.... wat een jaren 50 marteling.
Attributiestijlen bedoel je? Ten onrechte denken dat ze zich ergert aan haar man? Dat weten wij toch van een afstand niet? Of ze depri is of in de overgang of misschien gewoon al heel lang baalt van de relatie of de gezinssituatie en zich inmiddels aan van alles stoort..?
Ik ben wel benieuwd hoe TO er inmiddels tegenaan kijkt...
anoniem_35141 wijzigde dit bericht op 25-08-2018 21:27
54.50% gewijzigd
fashionvictim schreef:
25-08-2018 18:00
Oh, hahahaha, ik ben duidelijk niet de enige die aan hormonen denkt.
Nee dat zei ze zelf ook al.
Waarom wil je perse bij hem blijven als je zoveel afkeer voelt? Klinkt echt heel onaangenaam voor je. Denk je niet dat je gelukkiger bent zonder hem? En in het verlengde daarvan voor hem ook niet fijn dat hij een partner heeft die zo over hem denkt.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
tbl1966 schreef:
25-08-2018 19:42
Mag ik vragen welk merk je hiervoor gebruikt. Ik ben ook met de overgang bezig en heb last van mijn gewrichten, word 's nachts wel eens wakker met pijnlijke knieën die ik niet kan strekken of buigen. Wil dit wel eens proberen.

Oh, je moet even zoeken/opletten. Ik had eerst een flesje van de Tuinen. Dan moet je druppelen onder je tong. Niet handig en heel vies. Maar vorige week was ik bij de Etos en die hebben die capsules. In verschillende sterktes en je kunt ook kiezen voor druppels.
Ik heb uiteindelijk de minder sterke capsules genomen omdat ik dacht; die kan ik wel verdubbelen, maar de sterkere kan ik niet halveren. Inmiddels ben ik er achter dat het voor mij het beste werkt als ik er in de ochtend 2 neem en ´s avonds 3. Dus de volgende keer neem ik gewoon die andere pot.

Maar je moet echt zelf uittesten wat werkt. Je kunt laag beginnen en dan steeds meer nemen, of juist hoog beginnen en dan minderen. Je hebt ook druppels van 10% (duur spul) en de apotheek heeft het ook, al moest de mijne het bestellen. Vandaar ook dat ik bij de Etos terecht kwam.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ga naar je huisarts. Is tijdelijk ergens anders intrekken een optie?
alkemade schreef:
25-08-2018 21:24
Nee dat zei ze zelf ook al.
Toen ik dit schreef stond haar eigen post er niet, volgens mij. Toen stond alleen de OP er nog maar, en reacties van anderen, maar geen posts van TO zelf.
Am Yisrael Chai!
Gamayun schreef:
25-08-2018 21:28
Waarom wil je perse bij hem blijven als je zoveel afkeer voelt?
Ben ik ook benieuwd naar. Waarom is scheiden geen optie?
Ceylon schreef:
25-08-2018 21:32
Oh, je moet even zoeken/opletten. Ik had eerst een flesje van de Tuinen. Dan moet je druppelen onder je tong. Niet handig en heel vies. Maar vorige week was ik bij de Etos en die hebben die capsules. In verschillende sterktes en je kunt ook kiezen voor druppels.
Ik heb uiteindelijk de minder sterke capsules genomen omdat ik dacht; die kan ik wel verdubbelen, maar de sterkere kan ik niet halveren. Inmiddels ben ik er achter dat het voor mij het beste werkt als ik er in de ochtend 2 neem en ´s avonds 3. Dus de volgende keer neem ik gewoon die andere pot.

Maar je moet echt zelf uittesten wat werkt. Je kunt laag beginnen en dan steeds meer nemen, of juist hoog beginnen en dan minderen. Je hebt ook druppels van 10% (duur spul) en de apotheek heeft het ook, al moest de mijne het bestellen. Vandaar ook dat ik bij de Etos terecht kwam.
Dank je, ga even rondkijken.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Ik zou zeggen ga naar de ha en laat je hormonen eens checken. Grote kans dat je daar zo .. ehm......jeweetwel van bent.
Hier ook zo in mijn PMS periode. Na mijn eisprong begint het...
Het is over. En het is feitelijk tijd om te scheiden. Hoe vreselijk dat ook is. Ga met hem over praten en benoem het waarom.
Sja als je met tegenzin samenleeft met iemand waar je gruwel & weerzin bij voelt denk ik dat het tijd is om er mee te kappen.
Mijn mening is gestippeld.
iones schreef:
25-08-2018 23:21
Het is over. En het is feitelijk tijd om te scheiden. Hoe vreselijk dat ook is. Ga met hem over praten en benoem het waarom.
Dit.
Sorry hoor, ze zijn 20 jaar samen. Om nu snel te roepen, dan is het over vind ik wat kort door de bocht.

To, waarom ben je ooit verliefd op deze man geworden?

Eigenlijk begrijp ik To best. Ik zie het hier ook vaak, bij mannen van vriendinnen en ook mijn man, die de het allemaal wel best vinden. Zeker qua hygiëne. Ik zal je een groot geheim vertellen, mannen vinden het soms wel best en zijn daarin vaak lui.
Ik begrijp de weerstand voor al die onverzorgdheid. To geeft mede aan dat ze niet bepaald de beste vangst is die een mens kan hebben de laatste tijd, dus misschien werkt het 2 kanten op. Man vindt vrouw niet meer leuk dus leukt zich niet meer op en andersom.

Een directe oplossing is er niet maar je kunt natuurlijk wel samen naar een oplossing toewerken. Samen een dagje naar een beautyspa (deze is een aanrader https://www.kuuroord-nieuwegein.nl/beau ... -twee.html)
Allereerst wil ik zeggen dat het hartstikke klote voor je is dat je je zo voelt.
Het moet echt ontzettend vervelend voor je zijn dat je zo reaktief bent.
Aan de andere kant is de heftigheid van je ongenoegen een indikatie.
Een aangever dat iets heel erg zit te wroeten bij jou onderhuids.
Je man vertegenwoordigt namelijk alleen maar hetgene wat jij diep van binnen over jezelf vindt en voelt.
In die zin kun je hem (je man) niet meer verdragen. Maar wat het eigenlijk betekent is dat jij jouzelf niet meer kunt verdragen.
Je bent jezelf zo ontzettend zat.......
Je hebt zoveel ongenoegen over jezelf.

Het geheel zegt dus maar weinig over je man.
Zodra je dat in gaat zien, dat alles betrekking heeft op jezelf, kun je er ook wat mee gaan doen.
Er valt absoluut wat mee te doen.
Je zult wel moeten gaan graven in jezelf.

De komende vragen helpen erg bij het ontdekken van je diepere verlangens, waarden, je diepste dromen en hetgeen je graag had gerealiseert in het leven.

-Hoe gaat het de laatste tijd met je? (even onafhankelijk van je enorme irritaties)
- Ben je blij met het leven dat je leidt?
-Voldoet het aan je verwachtingen?
- Wat zijn je verwachtingen?
- Wat wilde je in het leven?
- Hoe zag jij jezelf nu toen je 20 jaar jonger was?
- Hoe wilde je zijn?
- Heb je dromen gehad?
- Heb je dromen nu?
- Heb je wensen van jezelf vervuld?
- Wat wilde je bijdragen aan de samenleving?
- Ben je blij met hoe je je moederrol vervult?

En deze lijst kan door en doorgaan.
Je zult deze dingen allemaal moeten gaan bekijken en onder de loep nemen.
Ik denk dat het een heel goed idee is om het samen met een therapeut te doen.
Jij kunt namelijk zelf geen afstand van de situatie nemen en de therapeut wel.

Ik hoop enorm dat dit verhaal ergens bij je resoneert en dat je er iets mee kunt.
Zodat jij je ook weer goed kan gaan leren voelen over jezelf, de anderen, het leven en dat je iets van een droom kan gaan realiseren.
Want dat is ook een feit: achter moeilijkheden schuilen enorme mogelijkheden en potenties.
Maar we zijn onze eigen saboteur. De zelf sabotage is enorm.
Je voelt je niet meer aangetrokken tot hem. Ik denk dat je dat in dit stadium niet moet gaan forceren. geen verplichte seksnummertjes meer, allebei lekker je eigen ding doen, hoewel natuurlijk wel afgestemd op de kinderen. Geef hem de ruimte om weer de man te worden die hij ooit was. En gun jezelf de vrijheid om met jezelf aan de slag te gaan ipv je steeds zo op hem te blijven focussen.

In jouw hoofd zitten nog steeds allemaal verwachtingen waar hij aan moet voldoen, maar dat gaat niet lukken. Hij doet het verkeerd en/of jij interpreteert het negatief. Dus laat die verwachtingen los. Jullie zijn samen een team dat een huis met kinderen runnende houdt. De rest is er (nu even) niet.

Misschien komt de vonk weer terug. Dat zie je bv wel eens als de man verliefd wordt op een andere dame en zich daardoor weer als zn charmante oude zelf gaat gedragen. Weer het alfamannetje is ipv die vieze kluns. Als reactie hierop gaat de vrouw (jij dus) zich weer sexy kleden. mooie lingerie kopen, paar kg afvallen, zich sexy en zelfverzekerd voelen en gedragen. Hem uitdagen op een leuke manier.

Hij ziet vervolgens in dat zijn eigen vrouw eigenlijk veel aantrekkelijker is dan zijn minnares die hij maar gelijk dumpt. Hij doet weer moeite voor haar omdat hij haar (jou dus) zo fascinerend vindt. Zij (jij dus) doet weer moeite voor hem omdat ze hem weer waardeert als de doelgerichte, lieve en aantrekkelijke man waar ze ooit als een blok voor gevallen is.

:daisy:
Tot zover het sprookje. Hoe het jullie zal vergaan weet nu natuurlijk nog niemand. Maar geloof me: elkaar wat meer de ruimte geven is echt het beste wat je kunt doen.

Ook voor de kinderen lijkt het me veel vervelender als er steeds awkward interacties tussen de ouders plaatsvinden, dan dat hun ouders gewoon beide met hun eigen ding bezig zijn.

Sterkte ermee! :redrose:
Yep, dit zijn heel duidelijk overgangs verschijnselen. Hormonen checken heeft misschien zin, misschien ook niet. Het is namelijk maar een momentopname. Je hebt waarschijnlijk veel meer aan een bezoek aan een overgangsconsulente in jou woonplaats. Zij kan het een en ander voor je duiden en met je op een rijtje zetten, TO. Baad het niet, het schaad ook niet. Succes, het is een vervelende periode.
Naar de dokter idd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven