Ik erger me aan alles van mijn man, van ademen tot praten...

25-08-2018 17:13 113 berichten
Ik ben al 20 jaar getrouwd met dezelfde man. In principe een top kerel maar ik begin me hoe langer hoe meer aan hem te ergeren. Dat gaat van kwaad tot erger en hij kan niks meer goed doen. Ik vind dat best rot voor hem want hij loopt inmiddels ook op eieren. Ik ben ook niet bepaald de beste vangst die een mens kan hebben de laatste tijd.
We hebben samen kinderen en scheiden is helemaal niet aan de orde. Maar ik knap zo op hem af de laatste tijd. Op dingen als: zijn adem, zijn tanden, zijn smoezelige nagels, zijn haar (hij heeft enorme roos en ik vind het hoe langer hoe smeriger) zijn exceem, hoe hij stinkt op de wc (ik weet echt wel dat ik ook niet naar roosjes ruik maar bij hem is het echt een trigger dat ik pissig word, hij heeft dat naar mij totaal niet)
Ik vind zijn maniertjes irritant, ik vind zijn toenaderingen naar mij irritant, ik vind zijn aaitjes over mijn rug vervelend, zijn aanrakingen doen me bijna pijn aan mijn huid. Ik verdraag hem gewoon niet meer om mij heen. Hoe hij ruikt, beweegt, praat, alles stuit bij mij op weerstand. Ik kan geen leuk of verliefd gevoel meer vinden. En ik haat dat echt aan mezelf. Ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet. Natuurlijk heb ik geprobeerd erover te praten. En we hebben zelfs relatie therapie gehad. Maar ik blijf me storen aan dingetjes tussen zijn tanden, fliebertjes in zijn ogen, de manier hoe hij eet, hoe hij ruikt, hoe hij stofzuigt, hoe hij slaapt, hoe hij ademt. Echt alles irriteert me. Ik vind mezelf totaal geen leuk mens meer. Ik deel geen hobbys met hem, ik vind zijn boeken niet leuk, zijn muziek niet mooi. Als ik het zo opschrijf is het behoorlijk heftig. En zou je denken: ga bij die man weg en gun hem een fijne relatie. Dat denk ik zelf ook regelmatig. Ik heb hem dat ook vertelt. Maar hij wil niet weg. Hij wil bij mij zijn. Hij is gelukkig met mij. Het erge is dat ik zie dat mijn kinderen het gebrek aan liefde tussen ons steeds meer gaan zien en er ook dingen over zeggen.
Wat kan ik doen?
Graag serieus reageren want ik zit er echt mee
De overgang begint inderdaad veel eerder dan je denkt. (Bij mij begon het op mijn 40e te rommelen) De meeste huisartsen erkennen dat niet. Ze erkennen ook niet dat er na het stoppen van de menstruatie nog steeds een bepaalde (toe- en afnemende hormonen )cyclus is, die lijkt op de menstruatie cyclus maar veel zwakker maar wel met bijbehorende PMS achtige verschijnselen. Terwijl veel vrouwen dat wel zo ervaren. Daarom beter een overgangsconsulente dan de huisarts.

Verder over irritaties naar andere mensen : het lukt vrij aardig om de irritatie die soms tegen de plinten klotst, in te houden op het werk, in de auto of supermarkt. Thuis lukt het ook best goed, maar je man staat toch het dichtst bij je. Thuis ben je vrijer dan op je werk. Daarom is de irritatie thuis vaak hoger dan buiten. (vaak helpt het wel als je denkt : oh, mijn hormonen slaan weer op hol, geen aandacht aan schenken)

Ik mag toch aannemen dat TO hier eerlijk al haar gevoelens neerschrijft maar dat ze haar man daar heel weinig van laat merken. En daar is het forum oa toch ook voor, om eens even lekker ongenuanceerd te kunnen zijn over je gevoelens ?
coravanmora schreef:
26-08-2018 11:37
Vraagje voor degenen die denken dat het hormonaal is: waarom dan specifiek ergernis aan de man en niet bijv aan de rest van gezin/familie/omgeving?
Lees even het topic van haar over de vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Jouwknapstebuurvrouw schreef:
25-08-2018 17:58
Het zou best kunnen dat ik in de overgang zit. Ik ben halverwege de 40. Hoe kan je zoiets controleren?
Ik word niet meer ongesteld ivm een operatie.
Heb wel mijn cyclus nog maar die hou ik niet erg bij. Ik heb inderdaad ook totaal geen zin in seks en ben dikker geworden. Maar wat zou dat te maken kunnen hebben met het irriteren aan mijn man en mijn kut humeur (duurt al maanden inmiddels)
Ik heb niet het hele topic gelezen hoor, maar op hol geslagen hormonen kunnen je echt een ander mens maken. (althans dat is zeker mijn ervaring) Het zou misschien een tripje naar de huisarts waard kunnen zijn.
Er is maar een hele simpele oplossing voor en dat is scheiden.

Geef die man zijn leven terug.
Ja en?
snoopylynn schreef:
26-08-2018 16:45
Er is maar een hele simpele oplossing voor en dat is scheiden.

Geef die man zijn leven terug.
Vind je dat simpel?
Geen bijzonderheden
Zo een relatie hadden mijn ouders ook. Tot paps verliefd was op een ander. Heeft hij niets mee gedaan overigens. Toen werd ze ineens een soort schoothondje. Super bizarre wending. Ze heeft alles uit de kast gehaald tot ze weer samen waren. 2 jaar later ging ze ervandoor met een ander.

Ik weet niet wat je er aan kan doen. Lijkt me naar. Ik zag het als kind ook. Ze walgde echt van mijn vader.
yasmijn schreef:
26-08-2018 17:10
Vind je dat simpel?
Ja, als je de tekst leest dan is er maar een conclusie. Die is natuurljk niet leuk maar uiteindelijk de enige oplossing om het probleem op te lossen. Dus vrij simpel in mijn ogen.
Ja en?
Zitten jullie niet te veel op elkaars lip?

Collega's en andere mensen gaan zich ook vaak aan de kleinste dingen ergeren als ze constant bij elkaar zijn. Is het een optie dat jullie wat vaker bijvoorbeeld alleen op vakantie gaan, een dagje ertussen uit of een weekendje bij ouders logeren? Het komt op mij over dat je lucht nodig hebt en af en toe op jezelf moet zijn.

Neemt overigens niet weg dat ik het heel naar vind voor je man. Hij doet niks gemeens, dus hij verdient het niet om zo behandeld te worden.
Jouwknapstebuurvrouw schreef:
26-08-2018 10:31
Terwijl ik elke dag in de lampen hang en enorm veel eigen tijd nodig heb en ook regelmatig vloek en schreeuw en tier.
Vloek en tier je dan een beetje tegen de deur als je daar per ongeluk tegenaan loopt, of echt tegen je man?
Het laatste is absoluut niet okay. Als een man dat bij een vrouw zou doen zouden de adviezen zijn: "weg bij die zak!"

Je kan je best inhouden om dat niet tegen hem te doen. Zo niet, dan moet je weggaan.
yasmijn schreef:
26-08-2018 12:56
Cbd olie voor overgang? Helpt dat echt?
Dan moet ik er ook aan.
CBD olie;

Stimuleert en activeert het immuunsysteem
Bevordert het natuurlijke afweersysteem van lichaamscellen
Versnelt het herstel na ziekte of ongemak waardoor je lichaam weer fit en vitaal wordt
Zorgt voor evenwicht in stress-situaties
Ontspannend
Gunstig voor het zenuwstelsel
Voor het behoud van sterke botten en een goede botgroei
Voor het behoud van gezonde cellen en weefsels
Kan gebruikt worden bij stijve en vastzittende spieren of bij ochtendstijfheid
Stimuleert de darmwerking en is gunstig voor een evenwichtige darmflora
Kan gebruikt worden bij ongemakken voor, tijdens of na de menstruatie
Uitwendig beschermt het de huid tegen veroudering

Nouja, laat ik het erop houden dat ik, precies door de overgang, van veel van bovenstaande punten last heb. Of het ook tegen opvliegers werkt weet ik niet, die had ik nog niet en ik neem die olie pas sinds een maand of twee.

https://www.cibiday.nl/wat-is-cbd/
Je vindt heus meer sites met uitleg maar deze vond ik zelf wel lekker duidelijk, ook al is ie gericht op verkoop. Ik las voor het eerst over CBD in een tijdschrift dat ik van mijn moeder kreeg. Dus even voor de goede orde, voordat ik als spammert gestaft word; ik heb zelf nog nooit van deze site besteld.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik up dit topic even omdat ik heel benieuwd ben hoe het nu gaat TO!
Misschien is dit al gevraagd hoor, ik ben pas op pagina 1 ;-)
Ben je misschien verliefd op een ander? Of heb je bij de gedachte aan een andere man hetzelfde gevoel?

O ik lees nu dat het topic van een aantal weken geleden is. En dat de to niet meer reageert.
Ben benieuwd hoe het is afgelopen bij de dokter.
Ik ben ook benieuwd naar mijnknapstebuurvrouw.
Hatsjikideee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven