Ik haat zijn ex.

04-09-2009 01:20 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft 1,5 jaar iets gehad met iemand die 5 jaar ouder dan hij was. Zij was zijn eerste, en maakte goed gebruik van zijn onervarenheid en naiviteit op relatie gebied. Hoewel zij al richting de dertig was, gedroeg zij zich nog steeds als een naieve puber van 14, die niets anders leuk vond dan muziek, uitgaan en de bijbehorende drank. Ook had ze allerlei problemen, die zich later bleken te uiten in kleptomanie. Het laatste wat zij stal was zijn vertrouwen, toen zij bovendien ook eens vaker was vreemdgegaan.

Mijn vriend is een hele goudeerlijke, lieve jongen. Ik kan me niet voorstellen dat hij ooit zoiets zou doen wat zij hem aangedaan heeft. Ik weet dat elk verhaal twee kanten heeft, maar ik heb haar toevallig ooit ontmoet en ik weet dat het waar is wat me verteld wordt. Ze heeft nooit haar excuses aangeboden, en hij was zo kapot van het 'verraad' dat hij haar eigenlijk nooit op haar plek gewezen heeft.

Dit is iets wat me enorm stoort. Ik hou heel veel van mijn vriend en dit verhaal doet echt mijn bloed koken. Stiekem haat ik haar enorm, dat ze hem zoiets kon aandoen. Daarbij voel ik me ook jaloers dat zij zijn eerste was, terwijl ze hem gewoon niet verdient.

Ik weet niet goed wat ik hiermee moet. Soms zoek ik haar op op het net, hopend dat het slecht met haar gaat. Als ik haar toevallig zie moet ik mezelf tegenhouden om haar niet een harde mep te verkopen. Het gaat gewoon heel erg ver...

Wat kan ik hiermee? Ik heb weleens vaker mensen niet gemogen, maar zover ging het nooit. het voelt voor mij bijna hetzelfde als dat iemand mijn kind iets zou aandoen, of mijn moeder...
Deelt je vriend jouw obsessie? Heb jij jouw obsessie , want dat is het toch eigenlijk wel - al een met je vriend besproken?

Welke angst zit er achter? Dat hij nog niet over haar heen is, dat hij toch ook mooie dingen heeft gedeeld en dat hij die nooit meer vergeet?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Sorry, vind het te ver gaan. Wat geweest is, is geweest en als hij zich eroverheen heeft gezet moet jij dat zeker ook doen. Hij heeft alles laten gebeuren, wat dus maakt dat hem ook blaam treft. Als zij 30 was, was hij dus 25. Dat is een volwassen man. Als ie het vervelend had gevonden had hij er destijds is mee moeten doen, dan hoeft niet zijn nieuwe vriendinnetje erachter aan.

Daarnaast gebeuren er in een relatie dingen. Dingen waar 2 mensen schuld aan hebben. En het klinkt heel lullig, maar daar heb jij dus helemaal niks mee te maken.

Weet je zeker dat het geen jaloezie jegens haar is? Omdat jij niet de eerste was?

Wat je ermee moet doen? Volwassen doen en je erbuiten houden..
Ah sorry. Lees net dat je idd jaloers op haar bent.
Ik snap dat je het een rot idee vindt dat iemand degene waar jij van houdt pijn heeft gedaan.

Maar.... had ze dat niet gedaan was hij nu waarschijnlijk niet met jou.
Nee die deelt hij niet. Ik loop weleens over haar te klagen, maar minder vaak dan ik zou willen.

Ik vind het naar dat hij mooie dingen met haar gedeeld heeft, omdat hij die ook met mij deelt. Ik ben heel lief en goed voor hem, hondstrouw, etc. Dat hij dan hetzelfde gedeeld heeft met zo'n.. mja, geen woorden voor... dat doet mij dan ook naar voelen. Alsof we dan van hetzelfde niveau zijn ofzo. Hij zegt tegen mij dat wat wij hebben veel specialer is dan wat hij met haar had, maar toch. Zij heeft hem ontmaagd, etc...
Hij was toen 19 en zij 26, dus tegen de dertig aan. Ik heb het mss niet zo heel goed verwoord.
Inderdaad siepeltrien, dat was ook het eerste wat ik dacht (hij was toch al 25?)

Wat er tussen hen gebeurt is, is iets tussen hen en ja, zij heeft over hem heen gelopen, maar hij heeft het ook laten gebeuren.

Concentreer je op je eigen relatie, dat lijkt me gezonder.
Blijkbaar heb jij het gevoel dat je hem moet beschermen. En blijkbaar heeft hij van zijn relatie met haar dus nog niet geleerd dat hij zichzelf moet beschermen, voor zichzelf moet zorgen.

Het klinkt mij in de oren als een erg ongelijkwaardige relatie. Niet alleen die van hun, maar juist ook die van jullie. Je kent haar niet, ze heeft jou niks misdaan, waarom zou je dan in vredesnaam zulke emoties voelen over haar??

oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ja ik ben wel blij dat de relatie niet werkte, maar het had ook gewoon uit kunnen gaan omdat het gevoel weg was. Hij hield namelijk nog wel van haar toen het uitging, hoewel hij al aangaf dat het de weken ervoor al niet meer helemaal goed ging. Dat doet me naar voelen. Waarom houdt hij ook van zo'n gestoord mens, als hij ook van mij houdt.

Ik weet dat dit kromme gedachtes zijn, maar als ik haar zie sjezen ze door mijn hoofd.
Wat vindt hij er van dat jij over haar loopt te klagen?

Dan breng je haar er zélf bij, he, dat snap je hoop ik wel.

Zou je willen dat je vriend op zijn knieën zou gaan liggen en jou om vergeving vroeg omdat zij hem al ontmaagd heeft?
Dat ontmaagden...wat focussen mensen daar toch altijd op zeg. Snap ik niet, alsof het daarom minder speciaal zou zijn tussen jullie?
quote:cupoftea schreef op 04 september 2009 @ 01:26:

Nee die deelt hij niet. Ik loop weleens over haar te klagen, maar minder vaak dan ik zou willen.

Ik vind het naar dat hij mooie dingen met haar gedeeld heeft, omdat hij die ook met mij deelt. Ik ben heel lief en goed voor hem, hondstrouw, etc. Dat hij dan hetzelfde gedeeld heeft met zo'n.. mja, geen woorden voor... dat doet mij dan ook naar voelen. Alsof we dan van hetzelfde niveau zijn ofzo. Hij zegt tegen mij dat wat wij hebben veel specialer is dan wat hij met haar had, maar toch. Zij heeft hem ontmaagd, etc...

Sorry, dit is ronduit puberaal. Mensen hebben exen, verledens en onverwerkte gevoelens. Deal with it.

En waarom loop jij over haar te klagen tegen hem? Waarom zou je dat doen en wat heb je eraan? Is hij eindelijk van dat akelige wijf af, krijgt hij dit gezeik van jou. Jij gaat tegen hem lopen zeiken over zijn ex.. Dat is toch oneerlijk.
quote:heejhallo schreef op 04 september 2009 @ 01:30:

Dat ontmaagden...wat focussen mensen daar toch altijd op zeg. Snap ik niet, alsof het daarom minder speciaal zou zijn tussen jullie?Hoorde ooit: wil je de eerste of de laatste zijn? Vond ik wel een mooie.
Ik snap het eigenlijk niet zo. Hij koos toen ook voor haar, het ging flink mis en met de bijbehorende ellende uit. Laat gaan die haat. Jij bent er niet bij gebaat, hij ook niet. En ex ook niet.
Hoe oud ben jij eigenlijk? ( vast niet oud genoeg om te weten hoe het is als iemand je kind wat aandoet, denk ik zomaar. )

En was jij nog maagd?

heb jij nog nooit eerder een vriend gehad?
het is heel stom maar soms ben ik bang voor haar, alsof hij misschien ooit bij haar terugkomt omdat hij nooit kwaad over haar spreekt.

Dan denk ik, als ik er nou over begin... heel stom en puberaal, ik weet het.

Ontmaagden zelf vind ik gewoon speciaal...je deelt iets heel moois met iemand, hopelijk je ware liefde. Ik ben ook niet door hem ontmaagd en ik vind dat zelf jammer, maarja. Ik hield wel van mijn eerste vriendje.
ik ben zelf pas 20.

Ik heb geen kinderen maar wel een klein neefje van 2. Als iemand hem wat aan zou doen zou ik door het lint gaan, hij voelt bijna als een eigen kindje als ik op hem oppas, zoveel hou ik van hem.
quote:siepeltrien schreef op 04 september 2009 @ 01:30:

[...]

Is hij eindelijk van dat akelige wijf af, krijgt hij dit gezeik van jou. Jij gaat tegen hem lopen zeiken over zijn ex.. Dat is toch oneerlijk.Oneerlijk,...ja. En irritant. En onaantrekkelijk. En ongezellig. En anti-geil. En puberaal. En onnodig.
Wees trots en blij dat je een vent hebt die zonder rancune over zijn ex praat.

Ik vind de hele mythe die ontmaagden hangt altijd erg overdreven, vooral iets wat opgelegd is, en niet uit het moment zelf komt (wat vaak stuntelig en giegelig is). Maar goed, da's mijn mening.
Ik vind het ergens niet gezond als iemand je iets aandoet en je er niet rancuneus over kan zijn. maargoed.
quote:cupoftea schreef op 04 september 2009 @ 01:32:

Ontmaagden zelf vind ik gewoon speciaal...je deelt iets heel moois met iemand, hopelijk je ware liefde. Ik ben ook niet door hem ontmaagd en ik vind dat zelf jammer, maarja. Ik hield wel van mijn eerste vriendje.

Jij projecteert jouw normen en waarden op je vriendje.

Vriendjes gaan niet automatisch precies hetzelfde denken over dingen.

Je hield zoooooveel van je vriendje dat je er nu overheen bent. Wat nou als je vriend van nu je dat kwalijk zou nemen? Of steeds zou beginnen over jouw ex, dat het een klootzak is dat hij jou al ontmaagd heeft voor hij dat kon doen? Zou je dat fair vinden?
quote:cupoftea schreef op 04 september 2009 @ 01:36:

Ik vind het ergens niet gezond als iemand je iets aandoet en je er niet rancuneus over kan zijn. maargoed.Misschien is dat omdat hij het nu wél leuk heeft.
quote:cupoftea schreef op 04 september 2009 @ 01:32:

het is heel stom maar soms ben ik bang voor haar, alsof hij misschien ooit bij haar terugkomt omdat hij nooit kwaad over haar spreekt.

Dat betekend dus dat hij het waarschijnlijk helemaal nog niet zo slecht heeft gehad met haar. Of er gewoon klaar mee is. Waarom zou hij negatief over haar moeten gaan praten. Zodat jij je dan beter voelt over jezelf?

Dan denk ik, als ik er nou over begin... heel stom en puberaal, ik weet het.

Ontmaagden zelf vind ik gewoon speciaal...je deelt iets heel moois met iemand, hopelijk je ware liefde. Ik ben ook niet door hem ontmaagd en ik vind dat zelf jammer, maarja. Ik hield wel van mijn eerste vriendje. Over 5 jaar denk je er nooit meer over na. En het leven is geen sprookje helaas.
quote:cupoftea schreef op 04 september 2009 @ 01:36:

Ik vind het ergens niet gezond als iemand je iets aandoet en je er niet rancuneus over kan zijn. maargoed.Ik bedoel dat hij er misschien gewoon klaar mee is. Lijkt me juist fijn, iemand die niet de hele tijd terug kijkt in het leven, en een portie bagage met zich meezeult.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven