Ik heb mijn man betrapt.....

21-11-2019 13:57 579 berichten
Vorige maand heb ik mijn man betrapt op vreemdgaan...

We zijn getrouwd, hebben 2 kinderen (4 en 1,5) koopwoning, hij werkt fulltime, ik 32 uur. We hebben de afgelopen jaren behoorlijk wat voor onze kiezen gehad... beide kindjes zijn prematuur geboren, beide kinderen hebben lichte medische problemen.
De 1 is hypermobiel en daardoor veelvuldig in het ziekenhuis wegens vallen... de ander heeft luchtweg problemen, waardoor regelmatig in het ziekenhuis wegens zuurstof ondersteuning.

Het gezinsleven valt ons dus ook af en toe zwaar, wegens de drukke agenda's en de periodes in en uit het ziekenhuis. Mijn man en ik zijn elkaar ook redelijk uit het oog verloren.
Waar ik de drang voel om te zorgen, voelt hij de drang om dingen op te willen lossen. Ook als iets buiten zijn macht ligt.

Ik ben nuchter, hij wordt gefrustreerd over de kleinste dingen.
Dit botst regelmatig, we zeggen altijd: als wij samen voor iets gaan dan werkt het perfect, maar als we botsen dan is het ook echt vuur.

Een jaar geleden zijn we tijdelijk uit elkaar geweest, mijn man was zo gefrustreerd en boos dat hij zijn agressie niet meer onder controle kon houden, hij schreeuwde, was verbaal agressief en heeft uitgehaald naar een huisdier. Dit kon zo niet langer, hij is toen 2 maanden uit huis gegaan om tot rust te komen. Weg van de drukte in ons huis.

Onze zoon is een ''huil baby'' hij heeft reflux en vaak ziek, dit resulteert in veelvuldig huilen en ontroostbaarheid. Mijn man kan hier absoluut niet tegen en wordt dan ook heel vaak boos.

Nadat onze zoon medicatie had gekregen voor de reflux werd het huilen minder en besloten mijn man en ik dat we toch liever bij elkaar wilde zijn dan zonder elkaar.

Het ging een aantal maanden goed, tot de spanning weer op bouwde.. hij raakte geïrriteerd over de kleinste dingen zoals een radio die niet goed was uitgezet, ik raakte daarop weer geïrriteerd dat hij er überhaupt boos over kon worden... toch bleven we zo door banjeren....

Tot vorige maand, hij zou een avond gaan sporten en met een oud collega wat gaan drinken. Ik zou die avond onze financiën doen en doorzetten naar de boekhouder.
Om alle informatie en facturen op te halen zat ik in zijn mail, zoals ik altijd doe, bij zijn verzonden items was direct iets anders te zien. Een bericht naar een prive sauna, met de vraag of hij kon reserveren voor de bewuste avond. De sauna had terug gestuurd geen plaats te hebben. (wat lief, dacht ik nog, hij had geprobeerd iets voor ons samen te plannen)

Ik ga verder, zit in zijn mail en het valt me op dat de bewuste mail van de sauna niet zichtbaar was in zijn inbox, deze was verwijderd. En niet alleen verwijderd, hij had hem ook bij ''de prullenbak'' in zijn mail verwijderd. Apart!?

Ineens sloeg de twijfel mij toe, ik vond het gek, die oud collega had hij al jaren niet gesproken.... er klopt iets niet? Aangezien mijn man bijna wekelijks zijn telefoon kwijt raakt weet ik zijn inlog codes op icloud. We kunnen dan via de laptop opzoeken waar hij hem heeft laten slingeren, ik open de app.... wel 10 x voor mijn gevoel. Ga ik nou echt hem opzoeken?

Toch gedaan, en ja.... mijn nachtmerrie komt uit. Hij blijkt in een prive sauna te zijn 3 kwartier verderop. Mijn hart breekt, ik moet overgeven en ik begin te trillen. Meteen begin ik mijn man te bellen en appen. Na een paar minuten neemt hij op, eerst doet hij alsof hij niet weet waar ik het over heb maar daarna bekent hij dat hij inderdaad in de sauna is.

Ik hang op... maar meteen app ik hem dat hij naar huis moet komen. Hij appt terug dat hij alleen komt als ik nog verder met hem wil..... ik reageer niet. Hij komt naar huis.

Die avond heb ik gehuild, gevloekt, alle emoties kwamen langs. We hebben gepraat, hij heeft zich schuldig getoond en toegegeven af te hebben gesproken met een oud klasgenootje. Hij was niet meer happy in onze relatie, voelde zich niet begrepen en niet gewaardeerd. Maar er was niks gebeurd beloofde hij, ze waren pas net in de sauna. Hij vond het een geschenk dat ik net die avond in zijn mail was. Hij zag het als een teken, dat we bij elkaar hoorde... hij had zich al de hele week schuldig gevoeld toen hij het had gepland.

1 week ging voorbij, waarbij ik nog veel heb gehuild en gepraat, we hadden nog niet besloten of we uberhaupt verder wilde met elkaar. Maar die week was mijn man weer de man waar ik op verliefd was geworden 10 jaar geleden. Lief, begripvol, passievol maar bovenal, hij lusiterde naar mij, hij had niet de neiging om mij de hele dag aan te wijzen wat ik anders moest doen of fout deed....

We besloten bij elkaar te blijven, de liefde overwon,

Teminste, dat dacht ik..... nu een klein maandje verder beginnen de discussies weer. Gister was onze zoon aan het huilen bij mij in de douche omdat hij onder de douche uit moest, mijn man werd zo boos dat hij met spullen gooide.

Dit was niet wat ik wilde.... ergens had ik nog het romantische idee dat wij nu weer volledig verliefd en gelukkig zouden worden. Dat we nu aan een soort 2.0 fase zouden beginnen.
Hij lijkt er compleet overheen, hij zit weer in zijn normale ritme.

Terwijl bij mij nu vooral onbegrip, walging en misselijkheid overheerst.
Ik wil het een 2e kans geven maar mijn brein werkt nog niet mee....

En ik weet ook echt niet wat ik wil bereiken met mijn verhaal hier neerzetten. Ik heb dit scherm/forum al 4 x geopend de afgelopen week. Maar iedere keer druk ik het weg, Want mijn verstand zegt ook, ga weg bij die man! Zoals de meeste zullen zeggen.
Maar mijn hart breekt bij de gedachte dat ik ons gezin dan uit elkaar haal, dat mijn kindjes in de ellende komen terwijl ze al zoveel voor hun kiezen hebben gehad.
En dan heb ik het nog niet eens over praktische dingen zoals verhuizen, onderdak vinden, basisschool etc etc.

Ik praat met niemand over de situatie omdat ik me schaam en ergens ook mijn man wil beschermen voor de meningen van anderen.

Ik weet het gewoon niet meer.
Wikje2015 schreef:
21-11-2019 14:20
100% goede analyse, hij kan inderdaad niet omgaan met imperfectie en heeft de overweldigende drang om iedereen te willen beschermen (is zijn moeder in zijn tiener jaren verloren) als het nu slecht gaat met 1 van de kinderen wordt hij dus juist boos ipv begripvol.

Hij is zelden alleen met de kleintjes, hij gaat door de weeks in de avonden 3 x sporten en in het weekend regelmatig een halve dag of dag weg naar voetbal wedstrijden. Hij heeft zelf aangegeven het op dit moment niet te trekken om lang alleen te zijn met de kleintjes.
Hoe oud zijn jullie? Dat hij dat voetbal zo belangrijk vind?
Alle reacties Link kopieren
Heftig. Ik wil je een hart onder de riem steken, want dit is een hele moeilijke beslissing. Als hij helemaal nergens voor openstaat in de vorm van externe hulp, dan waag ik te betwijfelen of er nog iets gaat veranderen.
En dan moet je je afvragen of dat genoeg is voor je.

Voor mij is agressief gedrag en explosiviteit al een no-go. Het vreemd gaan zou ik nog kunnen vergeven op termijn, maar alleen mits er voldoende schuldbesef is. Ik vind dat hij er bij jou wel erg makkelijk vanaf is gekomen met zijn "dit is een teken" en wat fijn dat je er net op tijd achter kwam.

Trouwens... welke vrouw gaat nou meteen op een eerste date mee naar zo'n sauna ? Dan is dat toch wel al langer aan de gang of niet ?

Wens je veel wijsheid. Maar bij mij zou het echt ophouden als hij zelf niet openstaat voor hulp en verandering.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Wikje2015 schreef:
21-11-2019 14:16
Relatie therapie is hij compleet op tegen, dit heb ik vorige keer al aangekaart toen we tijdelijk uit elkaar gingen ivm zijn agressie en opgebouwde frustraties. Hij wil absoluut niet met iemand anders praten, dit heeft hij de avond dat ik hem betrapte ook nogmaals direct gezegd dat hij niet met iemand hierover wil gaan praten, dit moesten we samen oplossen.

Hij vind hulp vragen en krijgen sowieso niks. Mijn man is echt het type zwart-wit, En dat is ook waar ik op gevallen ben, no nonsense en heel direct. maar in dit soort situaties werkt dat dus compleet tegen ons.
Neem de leiding!
Het is buigen of barsten.

Maak twee afspraken op dezelfde dag 2 uur na elkaar.
- Afspraak 1, een coach/mediator of wie dan ook van jouw keuze voor jullie beide.
- Afspraak 2, jouw toekomstige advocaat indien scheiding.

Maak hem duidelijk dat wanneer hij niet bij afspraak 1 aanwezig is, Afspraak 2 doorgang vindt.
Alle reacties Link kopieren
Wikje2015 schreef:
21-11-2019 14:20
100% goede analyse, hij kan inderdaad niet omgaan met imperfectie en heeft de overweldigende drang om iedereen te willen beschermen (is zijn moeder in zijn tiener jaren verloren) als het nu slecht gaat met 1 van de kinderen wordt hij dus juist boos ipv begripvol.

Hij is zelden alleen met de kleintjes, hij gaat door de weeks in de avonden 3 x sporten en in het weekend regelmatig een halve dag of dag weg naar voetbal wedstrijden. Hij heeft zelf aangegeven het op dit moment niet te trekken om lang alleen te zijn met de kleintjes.
Dus moet jij maar steeds alleen zijn met die kinderen? Echt, mannen zijn zo makkelijk, ze lopen gewoon weg. Daarom haat ik ze.
Fijn om met zo’n agressieve vader op te groeien. Kijk, dat jij er voor kiest om bij zo’n loser te blijven moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar je kinderen hebben geen keuze.

En lekker naïef ben je ook... hij had al de heel week een schuldgevoel?? Maar toch gaan, hij had al de hele week een prettig gevoel in z’n leuter ja, omdat hij gewoon ordinair vreemdgaat. Wordt wakker!
leolux schreef:
21-11-2019 14:15
Zeg dat. Hij voelt zich kut omdat hij betrapt is en probeert er nog iets moois van te maken.

Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger.
Precies
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
21-11-2019 14:22
Je man is echt het type klootzak.
Van alle mannen die ik ken is er maar een heel klein gedeelte wat open staat voor psychologische hulp en zwart-wit denken is veel mannen (en behoorlijk wat vrouwen) ook niet onbekend, dus dat valt wellicht mee. Maar ik lees weinig leuks aan TO's man verder.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Wikje2015 schreef:
21-11-2019 14:16
Relatie therapie is hij compleet op tegen, dit heb ik vorige keer al aangekaart toen we tijdelijk uit elkaar gingen ivm zijn agressie en opgebouwde frustraties. Hij wil absoluut niet met iemand anders praten, dit heeft hij de avond dat ik hem betrapte ook nogmaals direct gezegd dat hij niet met iemand hierover wil gaan praten, dit moesten we samen oplossen.

Hij vind hulp vragen en krijgen sowieso niks. Mijn man is echt het type zwart-wit, En dat is ook waar ik op gevallen ben, no nonsense en heel direct. maar in dit soort situaties werkt dat dus compleet tegen ons.
Dan heb je niet veel opties. Hij heeft een agressie probleem en als hij daar niet aan wil werken is het aan jou of je dit wel of niet accepteert. Besef je wel dat agressie altijd schade toebrengt aan de kinderen, ook als ze niet direct getuige zijn.
Ik durf niet te eisen dat we relatie therapie moeten nemen, zijn reactie is dan namelijk: Dan scheiden we er toch mee uit, als jij geen vertrouwen hebt in ons.
En dan durf ik dus weer niet door te pakken en te zeggen, we stoppen er mee,

Ik wil nog steeds vechten voor onze relatie, ik weet dat hij dat ook moet willen, ik weet dat ik het recht heb om te eisen dat hij mee in therapie moet. Maar als hij dat dus weigert is het een 2e klap in mijn gezicht, en ik ben nog niet bereid om de stekker er uit te trekken...
Alle reacties Link kopieren
Waar blijf jij in het hele verhaal? JIj hebt het toch ook zwaar met de kinderen? Jij moest toch ook 's nachts je bed uit? Wat mal dat het dan gerechtvaardigd wordt door hem dat hij 'er niet tegen kan', boos en agressief doet en als klap op de vuurpijl willens en wetens zijn piemel in een ander wilde steken. Heeft hij die oude klasgenoot nog onder de snelknop, voor het geval hij er weer een keer echt niet tegen kan?
Sorry, maar wat een afknapper.
En jouw hart breekt bij het idee dat jij jullie gezin opbreekt want je kinderen hebben al zoveel meegemaakt. Denk je dat een woedende vader die met spullen smijt, de sfeer verziekt en steeds met een been buiten de deur staat ómdat ie het allemaal niet trekt' echt een fijne thuissituatie voor je kinderen is?
Maechtje schreef:
21-11-2019 14:24
Van alle mannen die ik ken is er maar een heel klein gedeelte wat open staat voor psychologische hulp en zwart-wit denken is veel mannen (en behoorlijk wat vrouwen) ook niet onbekend, dus dat valt wellicht mee. Maar ik lees weinig leuks aan TO's man verder.

Het ging mij dan ook niet alleen om die post, maar om het hele plaatje, dus wat jij ook al schrijft :)
Wikje2015 schreef:
21-11-2019 14:25
Ik durf niet te eisen dat we relatie therapie moeten nemen, zijn reactie is dan namelijk: Dan scheiden we er toch mee uit, als jij geen vertrouwen hebt in ons.
En dan durf ik dus weer niet door te pakken en te zeggen, we stoppen er mee,

Ik wil nog steeds vechten voor onze relatie, ik weet dat hij dat ook moet willen, ik weet dat ik het recht heb om te eisen dat hij mee in therapie moet. Maar als hij dat dus weigert is het een 2e klap in mijn gezicht, en ik ben nog niet bereid om de stekker er uit te trekken...

Zet je kinderen op 1.
Alle reacties Link kopieren
Uit elkaar gaan en daarna op dezelfde manier terug komen verandert natuurlijk niks. Dat hij geen prof hulp wil zoeken is gewoon kinderachtig. Als jullie verder willen, mag je best eisen dat hij hulp zoekt.
En daarnaast, je ontneemt de kinderen niks. Een schreeuwende vader die ook nog agressief is, die en je beter kwijt dan rijk hoor...
Kinderen kunnen het gevoel krijgen dat het aan hen ligt, ze kunnen bang worden. En dan kun je zeggen 'mijn kinderen krijgen er niks van mee', maar geloof mij, kinderen voelen en horen veel meer dan je denkt...
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Wikje2015 schreef:
21-11-2019 14:25
Ik durf niet te eisen dat we relatie therapie moeten nemen, zijn reactie is dan namelijk: Dan scheiden we er toch mee uit, als jij geen vertrouwen hebt in ons.
En dan durf ik dus weer niet door te pakken en te zeggen, we stoppen er mee,

Ik wil nog steeds vechten voor onze relatie, ik weet dat hij dat ook moet willen, ik weet dat ik het recht heb om te eisen dat hij mee in therapie moet. Maar als hij dat dus weigert is het een 2e klap in mijn gezicht, en ik ben nog niet bereid om de stekker er uit te trekken...
En daar heeft ie je, dat hij dan zegt we gaan uit elkaar, jij krabbelt terug, en zo heeft hij de macht.
Alle reacties Link kopieren
Wikje2015 schreef:
21-11-2019 14:25
Ik durf niet te eisen dat we relatie therapie moeten nemen, zijn reactie is dan namelijk: Dan scheiden we er toch mee uit, als jij geen vertrouwen hebt in ons.
En dan durf ik dus weer niet door te pakken en te zeggen, we stoppen er mee,

Ik wil nog steeds vechten voor onze relatie, ik weet dat hij dat ook moet willen, ik weet dat ik het recht heb om te eisen dat hij mee in therapie moet. Maar als hij dat dus weigert is het een 2e klap in mijn gezicht, en ik ben nog niet bereid om de stekker er uit te trekken...
Veranderen gaat er niet veel, dat is inmiddels toch wel bewezen? Dus of je gaat door zoals het nu gaat of je zet er een punt achter als hij geen therapie wil. Hij manipuleert je.

:hug: Je hebt veel om over na te denken met daarnaast de intensieve zorg voor jullie kinderen.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 21-11-2019 14:29
5.97% gewijzigd
Wikje2015 schreef:
21-11-2019 14:25
Ik durf niet te eisen dat we relatie therapie moeten nemen, zijn reactie is dan namelijk: Dan scheiden we er toch mee uit, als jij geen vertrouwen hebt in ons.
En dan durf ik dus weer niet door te pakken en te zeggen, we stoppen er mee,

Ik wil nog steeds vechten voor onze relatie, ik weet dat hij dat ook moet willen, ik weet dat ik het recht heb om te eisen dat hij mee in therapie moet. Maar als hij dat dus weigert is het een 2e klap in mijn gezicht, en ik ben nog niet bereid om de stekker er uit te trekken...
Maar je doet alles al alleen. Dan red je het straks ook alleen.
Alle reacties Link kopieren
Wikje2015 schreef:
21-11-2019 14:25
Ik durf niet te eisen dat we relatie therapie moeten nemen, zijn reactie is dan namelijk: Dan scheiden we er toch mee uit, als jij geen vertrouwen hebt in ons.
En dan durf ik dus weer niet door te pakken en te zeggen, we stoppen er mee,

Ik wil nog steeds vechten voor onze relatie, ik weet dat hij dat ook moet willen, ik weet dat ik het recht heb om te eisen dat hij mee in therapie moet. Maar als hij dat dus weigert is het een 2e klap in mijn gezicht, en ik ben nog niet bereid om de stekker er uit te trekken...
Oooh, nou succes dan hè.

Jij voelt je 200% verantwoordelijk voor het slagen van de relatie.
Hij vindt ook dat jij 200% verantwoordelijk bent. Zo kan hij achterover leunen in zijn luie stoel met zijn voeten op tafel en jou commanderen op wat jij allemaal verkeerd doet. Zijn investering in de relatie van 0% blijft dan buiten beschouwing.

Top vent. Ik zou hem niet laten gaan hoor.
Alle reacties Link kopieren
Echt, ik ben plaatsvervangend woest hier...
Alle reacties Link kopieren
Wikje2015 schreef:
21-11-2019 14:25
Ik durf niet te eisen dat we relatie therapie moeten nemen, zijn reactie is dan namelijk: Dan scheiden we er toch mee uit, als jij geen vertrouwen hebt in ons.
En dan durf ik dus weer niet door te pakken en te zeggen, we stoppen er mee,

Ik wil nog steeds vechten voor onze relatie, ik weet dat hij dat ook moet willen, ik weet dat ik het recht heb om te eisen dat hij mee in therapie moet. Maar als hij dat dus weigert is het een 2e klap in mijn gezicht, en ik ben nog niet bereid om de stekker er uit te trekken...
Hij moet ook vechten voor jullie relatie, en ja dan is het maar scheiden, maar dan ben jij in ieder geval trouw gebleven aan jezelf. Neem inderdaad de leiding, want kapot gaat de relatie anders toch wel. Beter nu je strepen gaan staan dan de controle kwijt raken. Jij bent meer waard dan dit, hij mag voor jou en de kinderen vechten.
Stel hem de voorwaarde: We gaan samen in therapie. Niet? Dan gaan we scheiden en ga ik nog maar eens goed kijken of ik jou wel met de kinderen alleen durf te laten. Daar zul je hulp voor je agressiviteit voor moeten zoeken.
Doet hij dat niet, dan ben je hem beter kwijt dan rijk en je kinderen ook. Wil hij er voor vechten? Dan kom je daar nu zeker achter.
'Happiness is only real when shared'.
Ik meen dit echt, ik zou willen dat ik een greintje van de ruggengraat had die jullie hebben, maar ik wil dit gewoon niet. Ik wil niet dat onze relatie stopt, ik wil niet dat hij zo met zichzelf worstelt.

En nee, zo was mijn man niet voor dat we kinderen hadden, nee zo was mijn man niet na de geboorte van onze eerste. Dit is pas echt sinds de geboorte van onze jongste...

Onze zoon is 1 maand na de geboorte ziek geworden, waarbij hij met spoed aan de beademing moest met bloedtransfusies... een hele heftige periode. Het lijkt wel alsof alles daartoe terug te herleiden is.
Vanaf dat moment is er iets geknapt. Bij hem, tussen ons.

Ik ben degene die makkelijk vrij kan krijgen, ik vind het ook helemaal niet erg om degene te zijn die met de kleintjes naar het ziekenhuis gaat, het huishouden doet, de zorgende rol heeft. Dat is niet mijn probleem. Het probleem is dat de sterke en standvastige partner die ik had nu veranderd is in een persoon waarbij niets goed genoeg is, de kinderen hem tot waanzin drijven en de liefde maar sporadisch aanwezig is.

Ik wil hem zo graag helpen maar hij laat het niet toe, er is bij hem geen probleem, zo ziet hij het tenminste.

Maar ik wil geen afscheid nemen, hoe harder ik me opstel... hoe harder hij wordt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rotsituatie voor jou. Ik wens je heel veel sterkte en wil je graag meegeven dat agressie in een relatie niet te toleren is. Trek in ieder geval je grens als hij zijn woede weer over jou heenstrooit, dit is in geen geval normaal gedrag!
Echt lees van de week dit nog eens door of laat het een vriendin eens lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens alleen met een professional praten. Gewoon om eens je hart te luchten en te leren grenzen te stellen. De huisarts kan je doorverwijzen.

Is je zoon nog onder behandeling in het ziekenhuis? Leg daar eens het trauma voor dat je man heeft opgelopen en wat dat met jullie relatie doet. Ik kan mij voorstellend at dat vaker voorkomt en dat zij jullie mogelijk kunnen doorverwijzen naar de juiste hulpverlener.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 21-11-2019 14:34
48.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
OK, picture jezelf over 5 jaar. Hoe vaak is hij dan al vreemd gegaan ? Woont hij ondertussen permanent op het voetbalveld of komt hij toch af en toe naar huis ? Heeft hij ondertussen zijn locatie op de gsm leren uitzetten ?
Wat met 2 lastige pubers in huis ... hoe escaleren dan de conflicten ?

Ik zeg niet dat je meteen nu weg moet, maar als hij categoriek niet wil meewerken, hoe zal het dan ooit beter worden ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Nou dan blijf je toch lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven