Ik loop te hard van stapel
maandag 22 juli 2019 om 20:23
Het is net een paar weken uit na een relatie van een aantal jaar. Ik had pas voor de grap een dating app geïnstalleerd. Gewoon om een beetje af te reageren ofzo. Uiteindelijk was er een match waarmee ik na een tijdje chatten toch mee had afgesproken. Ik had toch niks te verliezen. Dacht ik...
Het probleem is dat ik vanaf de seconde dat ik hem irl zag echt gelijk stapel was. We hebben nog maar 3 dates gehad en ik heb mezelf totaal niet meer onder controle. Ik wil hem niet weg jagen dus ik probeer met alle macht mijn hoofd koel te houden. Maar dat is dus knap lastig.
Ik weet niet of hij al iets voor mij voelt. Ik zou denken van wel, maar dat komt misschien omdat ik het te graag wil zien en ik gewoon blind ben voor de optie dat het misschien helemaal niet wederzijds is.
Ik heb het zo zwaar te pakken dat ik niet meer normaal functioneer (eten, slapen en sporten lukt niet meer). Ik heb het gevoel dat ik overloop. Ik vind het eigenlijk ook niet leuk meer omdat ik zo bang ben dat hij mijn hart gaat breken.
Dus ja... wat nu?
Kansloze missie of toch er voor gaan?
Het probleem is dat ik vanaf de seconde dat ik hem irl zag echt gelijk stapel was. We hebben nog maar 3 dates gehad en ik heb mezelf totaal niet meer onder controle. Ik wil hem niet weg jagen dus ik probeer met alle macht mijn hoofd koel te houden. Maar dat is dus knap lastig.
Ik weet niet of hij al iets voor mij voelt. Ik zou denken van wel, maar dat komt misschien omdat ik het te graag wil zien en ik gewoon blind ben voor de optie dat het misschien helemaal niet wederzijds is.
Ik heb het zo zwaar te pakken dat ik niet meer normaal functioneer (eten, slapen en sporten lukt niet meer). Ik heb het gevoel dat ik overloop. Ik vind het eigenlijk ook niet leuk meer omdat ik zo bang ben dat hij mijn hart gaat breken.
Dus ja... wat nu?
Kansloze missie of toch er voor gaan?
dinsdag 23 juli 2019 om 06:00
Je creëert wel hele hoge verwachtingen voor jezelf. Als je nou s probeert je verwachtingen bij te stellen, dan donder je ook niet zo hard van die wolk af mocht het toch geen match zijn. Gewoon lekker blijven daten en focus je niet zo op die persoon. Vooral je eigen ding blijven doen en je bent pas vrijgezel na jaren relatie. Misschien wil je dat ook nog ontdekken.
♡
dinsdag 23 juli 2019 om 08:00
dinsdag 23 juli 2019 om 08:22
Eens.Hatchi schreef: ↑23-07-2019 08:00Je bent al verliefd, dus ik zou ervan genieten. Zolang als het duurt. Mocht het niets worden dan heb je toch een heerlijke tijd gehad? Een gebroken hart kun je altijd oplopen. Dat is geen reden om achter de geraniums te gaan zitten.
Niet bang zijn voor een probleem dat er nog niet is.
dinsdag 23 juli 2019 om 11:21
Wees gerust, heel Europa deelt je gevoelens nu....met die hittegolf.
Oke...stiekem vind ik mezelf erg grappig nu.
dinsdag 23 juli 2019 om 11:30
Je hoeft je niet stiekem grappig te vinden, je bent ook echt grappig!
dinsdag 23 juli 2019 om 11:34
Dat is wel 'uniek' en ik kan me voorstellen dat je je enigzins wankel voelt omdat jij dit zelf ook beseft maar je gevoel toch zijn eigen ding doet...
Probeer er maar gewoon lekker van te genieten en per dag of date te bekijken... kijk niet te ver vooruit maar leef in het nu
Geniet ervan, is toch fijn zo'n gevoel??
Probeer er maar gewoon lekker van te genieten en per dag of date te bekijken... kijk niet te ver vooruit maar leef in het nu
Geniet ervan, is toch fijn zo'n gevoel??
dinsdag 23 juli 2019 om 13:09
Pas op dat dit niet voor jou gewoon je rebound is. Ik had vlak na mijn lange relatie ook zo’n periode dat ik iemand helemaal geweldig vond. Dat was hij helemaal niet, paste totaal niet. Maar dat ene ding wat het issue tussen mij en mijn ex was, dat had hij wel. Verblindde mij totaal voor de rest, twee maanden lang, daarna vroeg ik mij af waar ik in hemelsnaam mee bezig was. Neem jezelf niet te serieus zo vlak na het verbreken van een relatie.
woensdag 24 juli 2019 om 17:26
Dat weet je niet. Stop met moeilijk doen en kijk waar je uitkomt.
woensdag 24 juli 2019 om 17:26
Komt hij ook net uit een relatie dan?
woensdag 24 juli 2019 om 17:32
Oh zo herkenbaar.. En hoe heftig die gevoelens kunnen zijn héLevadeII schreef: ↑23-07-2019 13:09Pas op dat dit niet voor jou gewoon je rebound is. Ik had vlak na mijn lange relatie ook zo’n periode dat ik iemand helemaal geweldig vond. Dat was hij helemaal niet, paste totaal niet. Maar dat ene ding wat het issue tussen mij en mijn ex was, dat had hij wel. Verblindde mij totaal voor de rest, twee maanden lang, daarna vroeg ik mij af waar ik in hemelsnaam mee bezig was. Neem jezelf niet te serieus zo vlak na het verbreken van een relatie.
woensdag 24 juli 2019 om 17:37
Voor hem is het wat langer geleden dat zijn relatie is verbroken maar ik weet niet hoe lang precies.
Ik had de dating app echt alleen uit nieuwsgierigheid geïnstalleerd. Ik moest er op dat moment echt niet aan denken om te gaan daten. Ik wou alleen even kijken en het daarna snel weer verwijderen. Het is dus alleen heel anders gelopen dan mijn intentie was.
De les die ik hieruit heb geleerd is dat dit niet zo onschuldig is dan ik dacht.
Ik had de dating app echt alleen uit nieuwsgierigheid geïnstalleerd. Ik moest er op dat moment echt niet aan denken om te gaan daten. Ik wou alleen even kijken en het daarna snel weer verwijderen. Het is dus alleen heel anders gelopen dan mijn intentie was.
De les die ik hieruit heb geleerd is dat dit niet zo onschuldig is dan ik dacht.
dinsdag 30 juli 2019 om 19:35
O das best wel gek eigenlijk. Je date toch nog met hem dus lijkt het me logisch dat ie je leuk vind. Dat ie na 3 of 4 dates nog niet hoteldebotel is dat begrijp ik ook nog wel.
Na mijn scheiding was ik ook weer snel heel erg verliefd. En hij had inderdaad precies dat ding wat ik net zo hard had gemist bij mijn ex.
Na een aantal maanden bleek dat we echt niet bij elkaar pastte maar dat ik gewoon dat gemis op hem had geprojecteerd.
Daarna ben ik een jaar single gebleven en beetje rond gekeken, beetje gedate maar ik vond in dat jaar geen man die ik echt leuk vond. Na een jaar ging ik op date met iemand die ik al langer kende en was ook opeens weer pats boem verliefd. En niet zo zuinig ook. Ik dacht alleen nog maar aan hem.
Bij hem heeft het denk ik wat langer geduurd. Het initiatief kwam in t begin veel van mij. Want ik was verliefd en wilde het liefst elke seconde bij hem zijn. Nu na bijna een jaar heb ik dat wel losgelaten. En merk ik gewoon aan hem dat hij mij ook echt super leuk vind en gek op me is. Maar bij hem heeft dat meer moeten groeien denk ik.
Verliefdheid is gewoon een emotie. Het kan je ineens pakken. Het is heel moeilijk je hoofd koel te houden als je verliefd bent maar eigenlijk is t ook wel heel fijn.
Is er nog een kans dat jullie verder daten?
Na mijn scheiding was ik ook weer snel heel erg verliefd. En hij had inderdaad precies dat ding wat ik net zo hard had gemist bij mijn ex.
Na een aantal maanden bleek dat we echt niet bij elkaar pastte maar dat ik gewoon dat gemis op hem had geprojecteerd.
Daarna ben ik een jaar single gebleven en beetje rond gekeken, beetje gedate maar ik vond in dat jaar geen man die ik echt leuk vond. Na een jaar ging ik op date met iemand die ik al langer kende en was ook opeens weer pats boem verliefd. En niet zo zuinig ook. Ik dacht alleen nog maar aan hem.
Bij hem heeft het denk ik wat langer geduurd. Het initiatief kwam in t begin veel van mij. Want ik was verliefd en wilde het liefst elke seconde bij hem zijn. Nu na bijna een jaar heb ik dat wel losgelaten. En merk ik gewoon aan hem dat hij mij ook echt super leuk vind en gek op me is. Maar bij hem heeft dat meer moeten groeien denk ik.
Verliefdheid is gewoon een emotie. Het kan je ineens pakken. Het is heel moeilijk je hoofd koel te houden als je verliefd bent maar eigenlijk is t ook wel heel fijn.
Is er nog een kans dat jullie verder daten?
dinsdag 30 juli 2019 om 19:48
Bij mij heeft het ook moeten groeien met mijn huidige vriend. Maar het past zo ontzettend goed en hij is zo lief. Ik heb hem zelfs nog een keer gezegd dat ik geen relatie wilde. Hij bleef rustig en ging gewoon verder met daten. Respecteerde mij wel. Dat gaf mij zo veel rust dat ik vrij snel ontdekte hoe goed wij bij elkaar passen.