Ik mis iets..

18-09-2018 20:06 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Bedankt, voor alle adviezen. Ik zou dit topic graag willen sluiten.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-09-2018 10:56
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
94.77% gewijzigd
Lillybit schreef:
18-09-2018 21:54
Ik vind het heel erg te lezen dat zo'n jonge vrouw zichzelf al zo ontzettend achterzet. Qua financiële zelfstandigheid, eigenwaarde en gelijkwaardigheid in een relatie.
Ja, hij heeft haar al goed afgericht.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
18-09-2018 21:54
Ik vind het heel erg te lezen dat zo'n jonge vrouw zichzelf al zo ontzettend achterzet. Qua financiële zelfstandigheid, eigenwaarde en gelijkwaardigheid in een relatie.
Geloof me ik zet mezelf niet achter als ik wil kan ik zo weer fulltime beginnen bij mijn werk en ik heb al eerder zelfstandig gewoond. Gelijkwaardig misschien ja. Wat had jij gedaan in mijn situatie?
Alle reacties Link kopieren
X123 schreef:
18-09-2018 21:55
Ik had het al eerder aangegeven maar het huishouden nu ik maar 20 uur per week werk is niet echt mijn probleem meer. Moet ik hem in het weekend vaak dingen vragen ja. Omdat hij het zelf niet ziet liggen heel af en toe doet hij wat uit zichzelf.

Het gaat mij meer over onze toekomst hij leeft dus erg in het moment en is niet echt een actief persoon. Ik vind het vervelend dat ik alle beslissingen moet maken of voorstellen.. Zoals op vakantie gaan, weekend plannen (anders is er geen en is het denk ik voornamelijk luieren) toekomst.
Het klinkt alsof het niet echt uitmaakt of je nu fulltime of 20 uur per week werkt, toen je fulltime werkte deed hij ook amper iets toch?
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
18-09-2018 21:58
Het klinkt alsof het niet echt uitmaakt of je nu fulltime of 20 uur per week werkt, toen je fulltime werkte deed hij ook amper iets toch?
Precies, maar nu heb ik meer tijd in mijn avonden en weekenden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ziet jullie relatie eruit als ik vragen mag, taakverdeling in huis hoeveel werken jullie beiden? En wie komt er met topics als uitjes, toekomst ideeën enz
X123 schreef:
18-09-2018 21:59
Precies, maar nu heb ik meer tijd in mijn avonden en weekenden.
Lees je jezelf wel?

Lieve meid, ik kan me voorstellen dat je alles accepteert omdat je van hem houdt, maar dat houden van is geen kwestie van vrije wil, het is de oxytocine die door je lijf stroomt als je sex met hem hebt, dat zorgt ervoor dat je je zo aan hem hecht en denkt van hem te houden.
Blijft de vraag over. Mag je hem graag? Maakt hij je blij? Maakt hij je gelukkig?
X123 schreef:
18-09-2018 21:57
Geloof me ik zet mezelf niet achter als ik wil kan ik zo weer fulltime beginnen bij mijn werk en ik heb al eerder zelfstandig gewoond. Gelijkwaardig misschien ja. Wat had jij gedaan in mijn situatie?
Je mist uit aan financiële zelfstandigheid, je levert in aan ervaring, je levert in aan pensioen etc etc.
Wat had ik gedaan?
Een andere wel leuke baan gezocht, eventueel voor 4 dagen als dat financieel haalbaar zou zijn. Die extra dag had ik gebruikt om te sporten/hobby's/cursus te doen. (iets voor mezelf waar ik energie van krijg)
Het huishouden zou ik verdelen, hij zijn taken en ik mijn taken, waar je elkaar uiteraard gewoon helpt als het zo uitkomt. Hij zou dan twee keuzes hebben, of meebuigen en verantwoording nemen voor ons leven samen of retourtje terug naar pappie en mammie.
Mijn man is ook een introverte kerel en neemt niet heel veel initiatieven, dat is zijn karakter en daar trek ik verder niet aan. Dat is wie hij is.
Dat is niet persé iets wat hij kan veranderen.
X123 schreef:
18-09-2018 21:57
Geloof me ik zet mezelf niet achter als ik wil kan ik zo weer fulltime beginnen bij mijn werk en ik heb al eerder zelfstandig gewoond. Gelijkwaardig misschien ja. Wat had jij gedaan in mijn situatie?
Ga dan weer fulltime werken en laat 1x in de week een werkster je huis doen zo veel rotzooi heb je toch niet met z'n tweeën als je ook nog eens beide werkt en richt je vent beter af, opstaan om koffie voor hem te maken?, jij bent gek. Zijn eten en drinken pakken?, heeft hij een handicap dat hij dat zelf niet kan?, nee? Dan lekker zelf die dingen laten doen.
Wat jij nu doet is moedertje spelen voor een volwassen vent.
1x
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
18-09-2018 22:05
Je mist uit aan financiële zelfstandigheid, je levert in aan ervaring, je levert in aan pensioen etc etc.
Wat had ik gedaan?
Een andere wel leuke baan gezocht, eventueel voor 4 dagen als dat financieel haalbaar zou zijn. Die extra dag had ik gebruikt om te sporten/hobby's/cursus te doen. (iets voor mezelf waar ik energie van krijg)
Het huishouden zou ik verdelen, hij zijn taken en ik mijn taken, waar je elkaar uiteraard gewoon helpt als het zo uitkomt. Hij zou dan twee keuzes hebben, of meebuigen en verantwoording nemen voor ons leven samen of retourtje terug naar pappie en mammie.
Mijn man is ook een introverte kerel en neemt niet heel veel initiatieven, dat is zijn karakter en daar trek ik verder niet aan. Dat is wie hij is.
Dat is niet persé iets wat hij kan veranderen.
Dit helemaal, van begin tot einde. Ik denk dus dat je je moet afvragen of je vooral met dat introverte zit of met het feit dat hij niets in huis doet en je meer zijn moeder dan zijn vriendin lijkt.
Alle reacties Link kopieren
X123 schreef:
18-09-2018 21:59
Precies, maar nu heb ik meer tijd in mijn avonden en weekenden.
Maar dat is toch niet hoe het hoort te gaan? Dat zie je toch zelf ook wel?
Alle reacties Link kopieren
X123 schreef:
18-09-2018 22:00
Hoe ziet jullie relatie eruit als ik vragen mag, taakverdeling in huis hoeveel werken jullie beiden? En wie komt er met topics als uitjes, toekomst ideeën enz
Op wie was deze gericht? :-)
Alle reacties Link kopieren
De grootste fout die vrouwen maken (en dit zie ik bij al mijn vriendinnen etc.) is:
denken dat een man daar zelf wel aan denkt. Denk Mars en Venus.

De meeste mannen willen de maan en de sterren van de hemel halen voor hun 'dame'... als ze erom vraagt (niet zeurt).

In de mannenwereld is iets doen voor een ander of advies geven zonder dat die ander erom gevraagd heeft onbeschoft.

Communiceren is simpel als je dezelfde taal spreekt maar dat doen de meeste mannen en vrouwen helaas niet.
Hoe kun je het iemand verwijten dat hij jouw gedachten niet kan lezen?

Als hij zo lief is zoals je vertelt dan leer alsjeblieft vragen (simpel en in korte zinnen en want bij de tweede zin horen ze jouw woorden meestal niet meer alleen het geluid nog) en je zult altijd alles krijgen wat je wilt. Echt.
Succes.

Aanvulling: gevorderde mannen hebben onderzoek gedaan en weten dat ze soms dingen uit zichzelf moeten doen (zoals een kop thee zetten, bosje bloemen, gras maaien etc.). Maar niemand wordt gevorderd zonder eerst beginner te zijn geweest....
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet meer in Nederland en waar ik nu woon is het vrij lastig vooral omdat ik de taal nog niet goed genoeg spreek om een fatsoenlijke baan te krijgen die ik misschien leuk vind. Daarnaast de baan die ik nu parttime heb is Nederlands en word daar ook naar betaald. Als ik ooit fulltime voor een baan in dit land zou gaan werken zou ik misschien maar 200 euro meer verdienen per maand voor 20 uur per week meer. Zou leuker werk me gelukkiger maken? Ja misschien wel. Maar de baangarantie die ik op dit moment heb met mijn Nederlands en engels zijn vooral in de grote steden wat minimaal 1,5 uur hiervandaan is. Ik zou dan liever meer die kant op willen verhuizen maar dat zou betekenen dat ik van hem moet vragen of zijn baan op te geven of mee te verhuizen. Of een auto erbij nemen. Ik gebruik zijn auto voor werk hij neemt de motor mee. Ja we zouden 2 auto's kunnen aanschaffen maar dan? In het midden gaan wonen, hier blijven wonen en 2 auto's en ik een reistijd van 1,5 uur en hij maar 15 min. Onze familie is hier, ik denk steeds meer aan hoe zou het zijn met zijn 2en ergens overnieuw beginnen iets verder weg van familie en vrienden. Maar ik krijg niet echt een gesprek met hem hij denk er over na en ben bang dat ik er dan toch niet weer wat van hoor tot ik er zelf over begin.

Bedankt voor jullie reacties ik weet ook dat het niet helemaal goed zit anders maakte ik hier geen topic over en ik weet dat ik hem veel verwen..
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
18-09-2018 22:11
Op wie was deze gericht? :-)
Iedereen met een relatie :)
Verwen = verpest.
Hoe dan ook, het streven is toch om een relatie te hebben waar je beiden jezelf kunt zijn en voor elkaar zorgt.
Dat werkt twee kanten op.
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
18-09-2018 22:13
De grootste fout die vrouwen maken (en dit zie ik bij al mijn vriendinnen etc.) is:
denken dat een man daar zelf wel aan denkt. Denk Mars en Venus.

De meeste mannen willen de maan en de sterren van de hemel halen voor hun 'dame'... als ze erom vraagt (niet zeurt).

In de mannenwereld is iets doen voor een ander of advies geven zonder dat die ander erom gevraagd heeft onbeschoft.

Communiceren is simpel als je dezelfde taal spreekt maar dat doen de meeste mannen en vrouwen helaas niet.
Hoe kun je het iemand verwijten dat hij jouw gedachten niet kan lezen?

Als hij zo lief is zoals je vertelt dan leer alsjeblieft vragen (simpel en in korte zinnen en want bij de tweede zin horen ze jouw woorden meestal niet meer alleen het geluid nog) en je zult altijd alles krijgen wat je wilt. Echt.
Succes.

Aanvulling: gevorderde mannen hebben onderzoek gedaan en weten dat ze soms dingen uit zichzelf moeten doen (zoals een kop thee zetten, bosje bloemen, gras maaien etc.). Maar niemand wordt gevorderd zonder eerst beginner te zijn geweest....
Bedankt, ik probeer ook meer duidelijkheid uit hem te krijgen door na mijn gevoelens met hem te delen hem korte vragen te stellen als. Wat vind je hiervan? Vind je dat dit klopt of juist niet? En nu?
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
18-09-2018 22:23
Verwen = verpest.
Hoe dan ook, het streven is toch om een relatie te hebben waar je beiden jezelf kunt zijn en voor elkaar zorgt.
Dat werkt twee kanten op.
Dat klopt maar wat als er niet veel uit hem zelf komt?
X123 schreef:
18-09-2018 22:25
Dat klopt maar wat als er niet veel uit hem zelf komt?
Moet je misschien op zoek naar iemand waar je wel blij van word.
Alle reacties Link kopieren
Je woont in een land waar je de taal niet spreekt maar je familie woont er ook? Ik ben bang dat ik 'm niet meer helemaal volg... En op zoek gaan naar baan Nederlands/Engels die ook gewoon Nederlands betaalt? Ik weet niet wat je doet natuurlijk.

Denk niet dat je er veel aan hebt als anderen vertellen hoe het bij hen gaat, alleen al om het feit dat ieders karakter anders is. En het gaat er om wat jij fijn vindt. De 1 is blij met een introverte man, de ander met een extraverte.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem ook letterlijk alles benoemt aan dingen wat ik voor ons doe als boodschappen doen, het huishouden, hem masseren als ik merk dat hij een zere rug heeft of zomaar, eerder opstaan om hem te wekken en zijn ontbijt klaar te maken, leuke dingen plannen enz.

Toen ik hem vroeg wat voor energie stop jij in mij? Zei hij ook gewoon niets omdat hij niets kon benoemen..

(nu doet hij niet niets, hij ziet wel is wat liggen maar zelden) ik bedoel ik hou super veeel van hem en wil hem niet kwijt. Hij knuffelt me altijd als ik in slaap val en is gewoon lief en rustig.

Hierna gevraagd en wil hieraan werken
X123 schreef:
18-09-2018 22:25
Dat klopt maar wat als er niet veel uit hem zelf komt?
Dan zijn jullie op dat punt geen match.
De vraag is, kan jij daarmee leven?
Eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
X123 schreef:
18-09-2018 22:31
Ik heb hem ook letterlijk alles benoemt aan dingen wat ik voor ons doe als boodschappen doen, het huishouden, hem masseren als ik merk dat hij een zere rug heeft of zomaar, eerder opstaan om hem te wekken en zijn ontbijt klaar te maken, leuke dingen plannen enz.

Toen ik hem vroeg wat voor energie stop jij in mij? Zei hij ook gewoon niets omdat hij niets kon benoemen..

(nu doet hij niet niets, hij ziet wel is wat liggen maar zelden) ik bedoel ik hou super veeel van hem en wil hem niet kwijt. Hij knuffelt me altijd als ik in slaap val en is gewoon lief en rustig.

Hierna gevraagd en wil hieraan werken
waarom in vredesnaam sta jij eerder op om hem te wekken en zijn ontbijt klaar te maken? Zelfs een kleuter kan zijn eigen boterhammen smeren.
Het lijikt of je het over je kind hebt in plaats van je vriend.

Dat hij je knuffelt en lief en rustig is... ik zou hem beschrijven als lui en saai.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
18-09-2018 22:32
Dan zijn jullie op dat punt geen match.
De vraag is, kan jij daarmee leven?
Eerlijk.
Dit weet ik niet, ik droom stiekem zelf van verhuizen dichter bij een grotere plaats waar meer werk gelegenheid voor mij is en wat meer het idee samen opnieuw beginnen! Hij daarnaast is erg gelukkig hier.

Denk ik dat het mij gelukkig maakt? Kan ik natuurlijk niet zeggen maar dat weerhoud me niet om te dromen. Ik wil hem zijn leuke baan en familie ook niet afpakken. Zou het ook erg vinden wat verder van mijn familie te wonen maar we hebben toch een auto? Ik ben bang dat ik zelf merk dat ik hier ik deze omgeving ook niet echt gelukkig ga worden. Ik kan totaal verkeerd zijn misschien veranderd er wat en vind ik het hier wat leuker maar het lijkt me leuk ergens opnieuw te starten. We kunnen altijd terug..
Alle reacties Link kopieren
X123 schreef:
18-09-2018 22:00
Hoe ziet jullie relatie eruit als ik vragen mag, taakverdeling in huis hoeveel werken jullie beiden? En wie komt er met topics als uitjes, toekomst ideeën enz
we doen even veel in huis. hij werkt net iets meer dan ik. we bedenken beiden uitjes ed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven