Ik mis iets..

18-09-2018 20:06 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Bedankt, voor alle adviezen. Ik zou dit topic graag willen sluiten.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-09-2018 10:56
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
94.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
X123 schreef:
18-09-2018 22:42
Dit weet ik niet, ik droom stiekem zelf van verhuizen dichter bij een grotere plaats waar meer werk gelegenheid voor mij is en wat meer het idee samen opnieuw beginnen! Hij daarnaast is erg gelukkig hier.

Denk ik dat het mij gelukkig maakt? Kan ik natuurlijk niet zeggen maar dat weerhoud me niet om te dromen. Ik wil hem zijn leuke baan en familie ook niet afpakken. Zou het ook erg vinden wat verder van mijn familie te wonen maar we hebben toch een auto? Ik ben bang dat ik zelf merk dat ik hier ik deze omgeving ook niet echt gelukkig ga worden. Ik kan totaal verkeerd zijn misschien veranderd er wat en vind ik het hier wat leuker maar het lijkt me leuk ergens opnieuw te starten. We kunnen altijd terug..
Als je een fijne baan hebt dan is dat natuurlijk hartstikke leuk. Denk ook gezond voor jou. Daarmee is het probleem natuurlijk nog niet uit de wereld, je begint in principe niet opnieuw maar die problemen gaan gewoon mee. Alleen werk je dan misschien fulltime en loop je je het vuur uit de sloffen voor hem.
X123 schreef:
18-09-2018 21:15
Daarnaast sta ik elke ochtend voor hem op om zijn koffie te maken en brood en maak ik hem wakker wat erg lastig en vooral in de weekenden erg frustrerend kan zijn.
WTF? Ik val van mijn stoel. Waarom behandel je je vriend als een baby? Verdeel de huishoudelijke taken, laat ‘m voor zichzelf zorgen en wees duidelijk over hoe jij jullie leven samen graag ziet. Dit klinkt niet romantisch maar over dit soort zaken moet je onderhandelen, liefst vóór je gaat hokken. Helemaal met iemand die nog nooit voor zichzelf gezorgd heeft. Je moet hem gaan leren hoe je samen een huishouden runt.
Alle reacties Link kopieren
Je verwent hem niet.
Je zorgt voor hem.
Daardoor blijft hij zoals hij nu is en dat maakt hem onaantrekkelijk.

Ik lees echt allen dat hij je knuffelt.

In eerdere relaties waren we niet gelijkwaardig. Nu zijn we dat wel, ondanks inkomensverschillen.
We hebben allebei een stuk van het huishouden, allebei een werkdag zorg voor de kinderen. Ik hou wat meer bij wat er in het weekend te doen is, staat in gezamenlijke agenda en afhankelijk van deadline bekijken we de plannen. Als ik ziek ben regelt hij alles, en andersom ook.
Als we praten maakt hij een samenvatting of opmerking, waardoor ik merk dat hij me begrijpt of nog niet.
Ik weet dat hij me leuk en belangrijk vind. Dat is wederzijds en hij weet dat ook.

Het is heel rot om tot de ontdekking te komen dat je iets mist in een relatie. Want je hebt er niet voor niets voor gekozen. Je kunt toch al die geïnvesteerde tijd niet zomaar weggooien.
Maar als het niet goed zit, en je krijgt het niet goed, dan maak je elkaar niet gelukkig. Dan is het zonde om te doen alsof dat wel zo is. En dan kun je beter stoppen. Uithuilen. Jezelf herpakken. En als je er klaar voor bent een nieuwe liefde vinden.
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
18-09-2018 23:19
Je verwent hem niet.
Je zorgt voor hem.
Daardoor blijft hij zoals hij nu is en dat maakt hem onaantrekkelijk.

Ik lees echt allen dat hij je knuffelt.

In eerdere relaties waren we niet gelijkwaardig. Nu zijn we dat wel, ondanks inkomensverschillen.
We hebben allebei een stuk van het huishouden, allebei een werkdag zorg voor de kinderen. Ik hou wat meer bij wat er in het weekend te doen is, staat in gezamenlijke agenda en afhankelijk van deadline bekijken we de plannen. Als ik ziek ben regelt hij alles, en andersom ook.
Als we praten maakt hij een samenvatting of opmerking, waardoor ik merk dat hij me begrijpt of nog niet.
Ik weet dat hij me leuk en belangrijk vind. Dat is wederzijds en hij weet dat ook.

Het is heel rot om tot de ontdekking te komen dat je iets mist in een relatie. Want je hebt er niet voor niets voor gekozen. Je kunt toch al die geïnvesteerde tijd niet zomaar weggooien.
Maar als het niet goed zit, en je krijgt het niet goed, dan maak je elkaar niet gelukkig. Dan is het zonde om te doen alsof dat wel zo is. En dan kun je beter stoppen. Uithuilen. Jezelf herpakken. En als je er klaar voor bent een nieuwe liefde vinden.
Bedankt voor je reactie. Hij heeft nog nooit eerder op zichzelf gewoond en samenwonen is voor mij ook nieuw. Hij is bij mij in komen wonen dus alles deed ik zelf al en heb hier vrienden en familie om advies in gevraagd en inderdaad gaan zitten voor de taakverdeling. Ik vroeg echter vrij weinig van hem en helaas gebeurde dit even totdat ik hem weer continue moest herinneren aan die dingen.

Ik geloof wel dat wij hier aan kunnen werken ik hou superveel van hem, en andersom ook dit weet ik. Ik vraag me af of het veranderen zin heeft hem meer taken geven en ik bijv een leuke fulltime baan zoeken. Zou dit ons sterker maken of juist minder leuk samen..
Alle reacties Link kopieren
Je weet nu wat je hebt. Je bent daar niet tevreden over.
Probeer het eens met fulltime baan voor jou. Je hoeft dat niet de rest van je leven te doen.
Maar nu ben je niet helemaal op je plek.
Ga ervoor!
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
18-09-2018 23:44
Je weet nu wat je hebt. Je bent daar niet tevreden over.
Probeer het eens met fulltime baan voor jou. Je hoeft dat niet de rest van je leven te doen.
Maar nu ben je niet helemaal op je plek.
Ga ervoor!
Bedankt! En iedereen uiteraard bedankt voor alle super reacties. Ik heb wat denk werk te doen! Ik heb niet meer advies nodig dus zal mijn posts ook even verwijderen.

Ik kan inderdaad bij mijn huidige baan weer fulltime gaan werken helaas werk ik in een callcenter dus niet echt leuk maar ondertussen kijken naar een andere baan en eens met mijn vriend misschien letterlijk een takenlijst gaan maken en alles eerlijk verdelen.
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe ik deze topic kan verwijderen haha?
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
18-09-2018 22:13
De grootste fout die vrouwen maken (en dit zie ik bij al mijn vriendinnen etc.) is:
denken dat een man daar zelf wel aan denkt. Denk Mars en Venus.

De meeste mannen willen de maan en de sterren van de hemel halen voor hun 'dame'... als ze erom vraagt (niet zeurt).

In de mannenwereld is iets doen voor een ander of advies geven zonder dat die ander erom gevraagd heeft onbeschoft.

Communiceren is simpel als je dezelfde taal spreekt maar dat doen de meeste mannen en vrouwen helaas niet.
Hoe kun je het iemand verwijten dat hij jouw gedachten niet kan lezen?

Als hij zo lief is zoals je vertelt dan leer alsjeblieft vragen (simpel en in korte zinnen en want bij de tweede zin horen ze jouw woorden meestal niet meer alleen het geluid nog) en je zult altijd alles krijgen wat je wilt. Echt.
Succes.


Aanvulling: gevorderde mannen hebben onderzoek gedaan en weten dat ze soms dingen uit zichzelf moeten doen (zoals een kop thee zetten, bosje bloemen, gras maaien etc.). Maar niemand wordt gevorderd zonder eerst beginner te zijn geweest....
Niet helemaal spot-on maar close enough
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
X123 schreef:
19-09-2018 00:03
Weet iemand hoe ik deze topic kan verwijderen haha?
Het is dit topic, niet deze.

En aan het verwijderen van topics doen we hier niet. De moeite die andere forummers nemen om op jouw OP te reageren is namelijk geen wegwerpartikel.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
X123 schreef:
18-09-2018 23:54
Bedankt! En iedereen uiteraard bedankt voor alle super reacties. Ik heb wat denk werk te doen! Ik heb niet meer advies nodig dus zal mijn posts ook even verwijderen.
Er is iets mis met je logisch denkvermogen hoor. Het een volgt niet uit het ander namelijk.

Je bedoelt waarschijnlijk dat je op geen enkele manier herinnerd wil worden aan het feit dat je een topic geopend hebt en iets van jezelf hebt laten zien, wat je probeert te verpakken in een drogredenering waar niemand in trapt.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
OK nou sorry ik dacht dat dat kon.
Alle reacties Link kopieren
X123 schreef:
18-09-2018 21:55
Ik had het al eerder aangegeven maar het huishouden nu ik maar 20 uur per week werk is niet echt mijn probleem meer. Moet ik hem in het weekend vaak dingen vragen ja. Omdat hij het zelf niet ziet liggen heel af en toe doet hij wat uit zichzelf.

Het gaat mij meer over onze toekomst hij leeft dus erg in het moment en is niet echt een actief persoon. Ik vind het vervelend dat ik alle beslissingen moet maken of voorstellen.. Zoals op vakantie gaan, weekend plannen (anders is er geen en is het denk ik voornamelijk luieren) toekomst.

Koekoek :bonk: . Je ziet zelf totaal het verband niet? Je ziet niet wat je voorland is? Ongelofelijk.



Als je onderstaande leest, dan gaat er echt helemaal nergens een lampje branden?

Jullie zijn nu 2 jaar samen, sinds begin 2018 samenwonend. Vriend heeft nooit op zichzelf gewoond en jij hebt hem vanuit hotel mama overgenomen naar hotel X123. Hij is natuurlijk super lief en je houdt zoveel van hem dat je je geen leven zonder hem kunt voorstellen. Tot zover 'niks' aan de hand dus.


Maar het blijkt dat je al vanaf het begin wilde dat je vriend zou veranderen en helaas, dat gebeurt niet en dat ergert je nu. Om een deel van die ergernis op te lossen ben je PT gaan werken zodat het niet meer zo opvalt dat je vriend geen reet doet in huis. Hij werkt wel fulltime en luncht nog elke dag gezellig bij zijn ouders, daar voel jij je enorm in tekort gedaan want hij had natuurlijk (uit zichzelf) moeten bedenken dat nu jij thuis zit hij bij jóu moet komen lunchen ipv bij zijn mammie. En al was het niet voor jou, dan toch zeker voor de honden (ondanks dat jij de honden gewoon op en top verzorgt en hij er geen poot voor uit hoeft te steken). Nu heb je er toch over gemopperd tegen hem en gaat hij zijn aandacht tussen jou en zijn mammie wat verdelen (maar je hebt er nog niets van gemerkt en het blijft vreselijk dat hij er niet zelf mee kwam).

Ondanks dat hij al nooit spontaan was baal jij dat hij dat ook niet wordt en is het toch wel heel ergerlijk dat jij hem niet veranderd krijgt. De vraag is natuurlijk: hoe krijg jij het voor elkaar om je vriend te kneden in de man die jij wil dat hij is...

Hij is ook helemaal niet zo bezig met de dingen die jij belangrijk vindt, zoals verhuizen/huis kopen of zelfs op vakantie gaan. Ondanks dat je ook dit al twee jaar weer blíjf je je ergeren dat hij hier toch maar niet in verandert. Maar goed, jij wil het er wel per sé over hebben dus overhoor je hem net zo lang totdat hij wel iets moet zeggen. Je zegt dat hij vrij rustig is, zich geen zorgen maakt en dat jij het tegenovergestelde bent... en hier gaat dus geen énkel lampje branden :lightbulb: ? Nee integendeel, je vindt dat jullie ''super matchen'' en dat hij alleen even had moeten veranderen.


Jij doet het gehele huishouden en hij vindt het allemaal wel best, hij heeft ook helemaal geen idee wat er precies gebeuren moet én waarschijnlijk een heel andere standaard dan jij. En ondanks dat jij het altijd maar ongevraagd doet mis je waardering van hem.
Jij vindt dat jullie goed praten en daar versta jij onder dat jij het woord doet (en doorzaagt tot hij een kort antwoord geeft) en hij luistert...


En nog vraag je je af of hij ooit zal veranderen in hoe jij hem wil hebben...

Ik zou zeggen: lees eens wat topics door hier op de relatiepijler. Voornamelijk vrouwen die hoopten dat hun vriend/man wel zou veranderen, inmiddels kinderen hebben en goh, manlief doet nog steeds geen reet/heeft zich nog steeds niet aangepast aan het gewenste beeld...
Hoe zei dokter Phil dat ook alweer? You teach people how to treat you.
Als jij je als een huishoudster laat behandelen, word je ook behandeld als een huishoudster. Dat zal nooit vanzelf veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven