Ik mis iets..

18-09-2018 20:06 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Bedankt, voor alle adviezen. Ik zou dit topic graag willen sluiten.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-09-2018 10:56
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
94.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met vier kinderen die ze graag wilde.
Cateautje schreef:
18-09-2018 21:20
Ik wacht deel 2 af over een jaar of 10.
Jup, een jank topic. Mijn man "helpt" nooit met de kinderen en in het huishouden.
Alle reacties Link kopieren
Nou idd dat mammie idee heb ik soms helaas wel, graag serieuze reacties. Het punt is dat er vrij weinig tot niets uit hemzelf komt en dat is waar ik mee zit en ik denk ook dat dat de reden is waarom ik over onze toekomst wil praten zijn verwachtingen enz. Ik denk ook serieus dat als het uit gaat hij weer bij zijn moeder gaat wonen en dat is nu mijn issue ik wil dat hij meer verantwoordelijkheid op zich neemt voor zijn leeftijd maar kan ik dat van hem verwachten? Vergeet niet dat ik zielsveel van hem houd en ik alles wat ik doe doe omdat ik dat wil. Dingen als huishouden (nooit veel van hem gevraagd maar als ik een taakverdeling deed en hem kleine dingen vroeg gebeurt het even en dan moet ik het weer altijd vragen. Opgegeven ja..)
Het valt me op op dit forum hoeveel jonge vrouwen blijven hangen aan een jongeman die ziende blind en horende doof door het leven gaat en dat zo goed vol kan houden dat er automatisch voor ze gezorgd wordt, alsof ze zelf nergens toe in staat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
18-09-2018 21:24
Jup, een jank topic. Mijn man "helpt" nooit met de kinderen en in het huishouden.
Mag ik vragen wat je hiermee wilt zeggen..
X123 schreef:
18-09-2018 21:27
Mag ik vragen wat je hiermee wilt zeggen..
Dat je alles moet ervaren eer je de tegenwoordigheid van geest hebt gevonden om hem aan de straatkant te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
18-09-2018 21:27
Het valt me op op dit forum hoeveel jonge vrouwen blijven hangen aan een jongeman die ziende blind en horende doof door het leven gaat en dat zo goed vol kan houden dat er automatisch voor ze gezorgd wordt, alsof ze zelf nergens toe in staat zijn.
En wat is jou mening of advies hierover? Dit doet me wel denken aan dat als ik bijv bij de koelkast sta en ik hem vraag of hij drinken wil en hij op zijn mobiel zit hij mij niet hoort of ik moet echt zijn naam roepen.. Antwoorden doet hij erg traag hij is een denker en denkt eerst na..
X123 schreef:
18-09-2018 21:26
Nou idd dat mammie idee heb ik soms helaas wel, graag serieuze reacties. Het punt is dat er vrij weinig tot niets uit hemzelf komt en dat is waar ik mee zit en ik denk ook dat dat de reden is waarom ik over onze toekomst wil praten zijn verwachtingen enz. Ik denk ook serieus dat als het uit gaat hij weer bij zijn moeder gaat wonen en dat is nu mijn issue ik wil dat hij meer verantwoordelijkheid op zich neemt voor zijn leeftijd maar kan ik dat van hem verwachten? Vergeet niet dat ik zielsveel van hem houd en ik alles wat ik doe doe omdat ik dat wil. Dingen als huishouden (nooit veel van hem gevraagd maar als ik een taakverdeling deed en hem kleine dingen vroeg gebeurt het even en dan moet ik het weer altijd vragen. Opgegeven ja..)
Niet pamperen, stop daarmee. Geef hem verantwoording over zijn eigen leven. Als jij hem blijft voorzien in alles gaat hij het echt nooit zelf doen.
Niet opstaan, geen brood maken, niet wassen, niet koken.
Stop ermee om het huishouden te zien als jouw taak waar hij bij moet helpen, als jij het al zo ziet dan ziet hij het zeker zo. Denk je dat dat aanspoort tot zelfstandigheid?
Nog los van zijn timide karakter is dit echt iets wat je nu moet tackelen want dat gaat nog veel en veel erger worden.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
18-09-2018 21:29
Dat je alles moet ervaren eer je de tegenwoordigheid van geest hebt gevonden om hem aan de straatkant te zetten.
Ik wil niet zeggen dat ik zelf perfect ben en ja ik ben erg zoekend in het leven. Maar wil je hiermee zeggen dat dit nooit zal veranderen en doorgaan met hem niet goed is?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
18-09-2018 21:27
Het valt me op op dit forum hoeveel jonge vrouwen blijven hangen aan een jongeman die ziende blind en horende doof door het leven gaat en dat zo goed vol kan houden dat er automatisch voor ze gezorgd wordt, alsof ze zelf nergens toe in staat zijn.
Idd. Verbaas me daar ook over dat zo veel (jonge) vrouwen nog de boterhammetjes voor vriend of manlief smeren. Waarom??

Zelfs mijn voormalige lamme tak deed dit toch echt zelf. Het idee alleen al.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
18-09-2018 21:31
Niet pamperen, stop daarmee. Geef hem verantwoording over zijn eigen leven. Als jij hem blijft voorzien in alles gaat hij het echt nooit zelf doen.
Niet opstaan, geen brood maken, niet wassen, niet koken.
Stop ermee om het huishouden te zien als jouw taak waar hij bij moet helpen, als jij het al zo ziet dan ziet hij het zeker zo. Denk je dat dat aanspoort tot zelfstandigheid?
Nog los van zijn timide karakter is dit echt iets wat je nu moet tackelen want dat gaat nog veel en veel erger worden.
Wat bedoel je met zijn timide karakter? En hij werkt fulltime en ik nu parttime kan hem moeilijk alles zelf laten doen..
X123 schreef:
18-09-2018 21:30
En wat is jou mening of advies hierover? Dit doet me wel denken aan dat als ik bijv bij de koelkast sta en ik hem vraag of hij drinken wil en hij op zijn mobiel zit hij mij niet hoort of ik moet echt zijn naam roepen.. Antwoorden doet hij erg traag hij is een denker en denkt eerst na..
Hij is geen denker, hij is een lapzwans, die beter af is bij zijn moeder, omdat het jou in de gelegenheid stelt een echte vent tegen het lijf te lopen, die je niet hoeft te pamperen en wel voor jou kiest zonder dat je aan zijn kop hoeft te zeuren.
X123 schreef:
18-09-2018 21:33
Wat bedoel je met zijn timide karakter? En hij werkt fulltime en ik nu parttime kan hem moeilijk alles zelf laten doen..
Hoezo niet?
Wat is er mis met hem dat hij dingen niet zelf kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Je bent echt wel zijn nieuwe mammie.
Dat kun je veranderen, want dat is jouw eigen gedrag.


Wat hij dan doet merk je vanzelf.
Ik vind het reuze onaantrekkelijk als een man niet voor zichzelf kan zorgen. Maar hij heeft blijkbaar genoeg pluspunten. Ik lees alleen dat hij goed kan luisteren. Dat kan een kat ook.

Ben jij bij hem om wie hij is of in wie hij zou kunnen zijn?
Ik heb zelf een relatie gehad met een man om wie hij zou kunnen zijn. Gelukkig is het uitgegaan. Hij is twintig jaar later nog steeds niet wie ik denk dat hij zou kunnen zijn.
X123 schreef:
18-09-2018 21:32
Ik wil niet zeggen dat ik zelf perfect ben en ja ik ben erg zoekend in het leven. Maar wil je hiermee zeggen dat dit nooit zal veranderen en doorgaan met hem niet goed is?
Hij veranderd nooit!!! Als je lang genoeg zeurt zal hij 2 keer iets voor je inschenken en dan ben jen weer bij af.
Hij is een pro, van z'n mammie geleerd, die altijd alles voor hem gedaan heeft en nog doet, hij is dus al opgevoed tot lapzwans en daar valt geen eer meer aan te behalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tijden fulltime gewerkt en mijn huishouden erbij gedaan.

Maar wat is er eigenlijk mis met het zoeken van je ideale baan. Misschien verhuizen. Hij leert dan op zichzelf te wonen. Jullie zien elkaar in het weekend. Als jij kan en hij op de dag zelf zijn kan maken om helemaal zelf alleen op te staan. En koffie te zetten. En zijn brood te smeren.

Nee, dat is wel heel erg veel gevraagd voor een volwassen man misschien.
Hij kan ook weer bij zijn moeder gaan wonen natuurlijk.

Ik zie geen briljante toekomst met zijn karakter.
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
18-09-2018 21:35
Je bent echt wel zijn nieuwe mammie.
Dat kun je veranderen, want dat is jouw eigen gedrag.


Wat hij dan doet merk je vanzelf.
Ik vind het reuze onaantrekkelijk als een man niet voor zichzelf kan zorgen. Maar hij heeft blijkbaar genoeg pluspunten. Ik lees alleen dat hij goed kan luisteren. Dat kan een kat ook.

Ben jij bij hem om wie hij is of in wie hij zou kunnen zijn?
Ik heb zelf een relatie gehad met een man om wie hij zou kunnen zijn. Gelukkig is het uitgegaan. Hij is twintig jaar later nog steeds niet wie ik denk dat hij zou kunnen zijn.
Dat van die kat maakte me aan het lachen haha ;) ja.. Ik heb 1 eerdere langere relatie gehad ex was erg afstandelijk vaak ruzie veel jaloezie enz. Met mijn huidige vriend hij is het tegenovergestelde wil dat ik gelukkig ben is lief knuffelig, we hebben veel plezier samen en nooit ruzie. Hij houd van me zoals ik ben. Ik moet wel zeggen dat ik had gehoopt hoe langer we bij elkaar zijn hoe meer dingen uit hem zullen komen.

Helaas gebeurd dit niet.. Hij is nu niet thuis na ons gesprek gisteren en aangegeven te hebben het te willen veranderen is hij helaas door werk tm het weekend niet thuis. Ik was erg benieuwd of ik wat zou merken al. Simpele dingen zoals ik hem elke ochtend vraag lekker geslapen? En hij zegt ja en vraagt het bijna nooit terug. Vanmorgen wel..

Boodschappen doen haat hij, en metoo. Probeer dit dan ook zoveel mogelijk alleen te doen. Afgelopen weekend vroeg ik of hij even mee wou de supermarkt in en hij was vet chagrijnig vroeg hem waarom nou dat heeft hij gewoon zodra die een supermarkt inloopt ik zei ga aub naar de auto zie je straks. Deed hij niet hij was eenmaal al binnen.

Ik vraag hem amper (1x per week of 2 weken nu om mee te gaan) zijn reactie was daarom ook erg teleurstellend voor mij hij weet dit ook. Maar zulke dingen vragen me af waarom doe ik dit allemaal voor hem? Waarom geeft hij zo weinig terug? Ik denk niet dat het aan onze liefde ligt maar het door zijn levenstijl meer komt en die emmer is nu even vol voor mij.. Ook aangegeven dat ik wel wat verandering wil zien en anders ik hier niet heel lang meer zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je part time gaan werken? Om meer in het huishouden te gaan doen? En hoeveel uur werk je? Zo veel vragen... Als je van 40 naar 32 bent gegaan snap ik dat je niet alles kunt ondervangen (zelfs zonder kinderen). Werk je veel minder, tja dat is dan toch de werkverdeling tussen jullie?

En dat hij zo introvert is; is dat iets wat je nu pas opvalt of konden jullie eerder wel fijn praten?
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
18-09-2018 21:39
Ik heb tijden fulltime gewerkt en mijn huishouden erbij gedaan.

Maar wat is er eigenlijk mis met het zoeken van je ideale baan. Misschien verhuizen. Hij leert dan op zichzelf te wonen. Jullie zien elkaar in het weekend. Als jij kan en hij op de dag zelf zijn kan maken om helemaal zelf alleen op te staan. En koffie te zetten. En zijn brood te smeren.

Nee, dat is wel heel erg veel gevraagd voor een volwassen man misschien.
Hij kan ook weer bij zijn moeder gaan wonen natuurlijk.

Ik zie geen briljante toekomst met zijn karakter.
Ik heb ook altijd fulltime gewerkt en huishouden gedaan. We hebben ook sinds kort een nieuwe hond en nouja zorgen voor 2 honden lol en je vriend en het huishouden naast je werk maandag tm vrijdag van kwart over 8 tot kwart over 6 weg en nog koken enz werd mij even teveel doordat de baan ook niet leuk is en ik veel afspraken (dokter en tandarts enzo) naast werk ook nog had.

Verhuizen voorgesteld, hij wil dan eerst nadenken bijv afgelopen weekend en ik vroeg hem hoelang die daarvoor nodig zou hebben (vroeg donderdag of vrijdag) hij zei geef me even het weekend ik wou niet perse al een antwoord het liefst wel maar verwachte iedergeval zijn idee of gedachtes erover wat ik niet krijg.. Dus ja ik denk dat hij erg op deze omgeving en zijn werk is gesteld en familie en mij hier alles is goed voor hem
Lieve meid, als je er echt nog energie in wilt steken kan je een schema maken met een taakverdeling en eisen dat hij zijn deel doet maar ik denk niet dat het veel nut zal hebben omdat jij hem ontzettend faciliteert in zijn gedrag.
Alle reacties Link kopieren
troelieboelie schreef:
18-09-2018 21:47
Waarom ben je part time gaan werken? Om meer in het huishouden te gaan doen? En hoeveel uur werk je? Zo veel vragen... Als je van 40 naar 32 bent gegaan snap ik dat je niet alles kunt ondervangen (zelfs zonder kinderen). Werk je veel minder, tja dat is dan toch de werkverdeling tussen jullie?

En dat hij zo introvert is; is dat iets wat je nu pas opvalt of konden jullie eerder wel fijn praten?
20 uur per week nu, 38 was niet mogelijk en ik doe niets meer als toen ik fulltime werkte. Idd vaak taken gegeven als vuilnis buiten zetten als standaard taak bijv. Gebeurt even en Ik moet hem er weer elke dag aan herinneren..
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
18-09-2018 21:50
Lieve meid, als je er echt nog energie in wilt steken kan je een schema maken met een taakverdeling en eisen dat hij zijn deel doet maar ik denk niet dat het veel nut zal hebben omdat jij hem ontzettend faciliteert in zijn gedrag.
Dit lees ik ook overal doorheen inderdaad.
Hij is zoals hij is. Jij wilt hem veranderen, maar dat gaat niet. Mensen veranderen niet. Hij past hooguit zijn gedrag een paar maanden aan, maar valt dan weer in dezelfde patronen. Je kunt dit accepteren of besluiten dat dit hem niet gaat worden.
X123 schreef:
18-09-2018 21:51
20 uur per week nu, 38 was niet mogelijk en ik doe niets meer als toen ik fulltime werkte. Idd vaak taken gegeven als vuilnis buiten zetten als standaard taak bijv. Gebeurt even en Ik moet hem er weer elke dag aan herinneren..
Ik vind het heel erg te lezen dat zo'n jonge vrouw zichzelf al zo ontzettend achterzet. Qua financiële zelfstandigheid, eigenwaarde en gelijkwaardigheid in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
18-09-2018 21:50
Lieve meid, als je er echt nog energie in wilt steken kan je een schema maken met een taakverdeling en eisen dat hij zijn deel doet maar ik denk niet dat het veel nut zal hebben omdat jij hem ontzettend faciliteert in zijn gedrag.
Ik had het al eerder aangegeven maar het huishouden nu ik maar 20 uur per week werk is niet echt mijn probleem meer. Moet ik hem in het weekend vaak dingen vragen ja. Omdat hij het zelf niet ziet liggen heel af en toe doet hij wat uit zichzelf.

Het gaat mij meer over onze toekomst hij leeft dus erg in het moment en is niet echt een actief persoon. Ik vind het vervelend dat ik alle beslissingen moet maken of voorstellen.. Zoals op vakantie gaan, weekend plannen (anders is er geen en is het denk ik voornamelijk luieren) toekomst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven