Ik mis iets..

18-09-2018 20:06 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Bedankt, voor alle adviezen. Ik zou dit topic graag willen sluiten.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-09-2018 10:56
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
94.77% gewijzigd
En wat zegt hij als je dit bij hem aankaart? Als je concreet de zaken benoemt die je van hem wil?
Alle reacties Link kopieren
Na 2 jaar is de verliefdheid wel voorbij en leer je elkaar pas écht kennen. Wel goed van je dat je het hebt besproken. Nu maar afwachten of er iets gaat veranderen. Zo niet, dan denk ik niet dat jullie voor elkaar gemaakt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zo is hij gewoon. Wees tevreden met wat je hebt. Wil je dat hij wat in huis doet, zal je dat duidelijk moeten zeggen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het juist goed is dat hij rustig is en zich geen zorgen maakt als jij dat wel doet. Verder, tja ik lees geen grote dingen? Hij merkt dingen misschien niet op maar als jij ze ter tafel brengt dan wil hij er graag aan werken... Je kunt niet verwachten dat zijn persoonlijkheid verandert, wel dat hij aan dingen werkt en dat doet hij. Als je echt een andere persoonlijkheid wilt dan moet je een andere persoonlijkheid zoeken en niet van hem een andere persoon willen maken.
Alle reacties Link kopieren
Njah, en jullie matchen super? Ik krijg een andere indruk.

Ik geloof er niet zo in dat je een ander kunt veranderen en als je dat al lukt dan is het een moetje en wordt hij er niet gelukkiger van.

Als je niet tevreden bent met wat je terugkrijgt dan zou ik het bij iemand gaan zoeken die daar wel toe bereid is. Dit leidt alleen maar tot meer en meer ergernis.
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_376281 wijzigde dit bericht op 18-09-2018 23:58
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_376281 wijzigde dit bericht op 18-09-2018 23:59
0.00% gewijzigd
Het is een mens, geen heropvoed project. Ga uit van wat hij je laat zien en kijk wat je bij jezelf kunt veranderen.
Een man van 28 is wel redelijk af.
En als je aangeeft wat je wenst komt hij je erin tegemoet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook jaren (20) met zo’n passieveling gehad. Blij dat het voorbij is.
Mocht er ooit nog een relatie komen voor mij dan alleen met iemand die even enthousiast en betrokken is bij huis, vakanties, familie, uitjes, vrienden, feestjes.

Die ongelijkwaardigheid dat was eens, en nooit weer. (De frustratie druipt van mn bericht af, I know..) :evil:

Sterkte met je overpeinzing
Waarom werk je part time? Ga fulltime werken en verdeel de taken. Dan heb je minder tijd om op hem te zitten wachten. Pakt hij niks op van het huishouden ondanks afspraken dan weet je waar je aan toe bent. Dat kun je pikken of niet. Ik zou het niet doen en er zeker geen kinderen mee krijgen.
X123 schreef:
18-09-2018 20:30
Bedankt voor jullie reacties ik heb gewoon het gevoel dat alles vanuit mijn kant komt.. En als ik met hem praat krijg ik niet echt reactie ik probeer het dan met vragen.
Dat betekent dat jullie niet goed kunnen praten.
Je moet bedenken dat hij 'het niet in zich heeft'. Dingen zien, pro-actief zijn.
Als je jezelf met hem een huis ziet kopen, op vakantie gaan, misschien kinderen krijgen, kortom je leven opbouwen, weet dan dat het voor het grootste stuk op jou zal neerkomen. Zul je daar over 10 jaar nog toe bereid zijn? En over 20 jaar?

Kan het zijn dat hij een moederskindje is, jouw vriend. Waarom gaat hij onder de middag nog bij zijn ouders eten (of misschien alleen bij zijn moeder als de vader nog zou werken) terwijl zijn vriendin dan alleen thuis zit?

Strange!
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_376281 wijzigde dit bericht op 19-09-2018 00:00
0.00% gewijzigd
Jij lijkt meer belang te hechten aan de relatie, hij ondergaat het erg passief allemaal. Hoe zou hij reageren moest je er een punt achter zetten, denk je?
X123 schreef:
18-09-2018 21:01
Ik heb fulltime gewerkt, en ik deed bijna alles. Als ik hem dingen vraag gebeurd het wel (of uiteindelijk) maar hij zal niet snel iets uit zichzelf doen. Ik vraag hem niet te veranderen ik vraag hem om meer input in onze relatie te geven en ja we kunnen wel goed praten. Hij is gewoon eenmaal zo hij praat niet veel... Geloof me.
Jij praat en hij geeft geen antwoord.
Dat blijf je wel goed praten noemen?
Jij gaat minder werken om het huishouden te kunnen doen? Echt ?
Nou ja, hij gaat niet veranderen en dat hoeft ook niet want jij past je toch wel aan en dat weet hij.
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_376281 wijzigde dit bericht op 19-09-2018 00:01
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
X123 schreef:
18-09-2018 21:05
Hij eet altijd al bij zijn moeder en vriend tussen werk door, toen ik hem vroeg waarom hij niet uit zichzelf thuis komt sinds dat ik partime werk krijg ik een reactie als daar heb ik niet over nagedacht en ik geloof hem hierin. Wel al eerder aangegeven dat ik daar naar verlang. Hij weet gewoon simpelweg niet wat te zeggen als ik met zulke dingen aankom en moet hem dan echt vragen stellen om erachter te komen hoe hoe hij zich voelt. Hij is wel altijd verwend geweest en ja ik verwen hem ook maar merk dat ik gewoon wat meer nu van zijn kant wel een keer had willen zien komen zoals voorstellen op vakantie te gaan wat te doen in de weekenden, toekomst beeld enz. Hij leeft erg in het moment
Als het een zaterdag of zondag zelf is, komt hij dan wel met een plan als er nog niets staat?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe hij zou reageren, maar hoe kom je hier achter behalve door het te doen en ik wil eraan werken. Hij zegt gelukkig te zijn eindelijk voor het eerst een leuke baan te hebben en vriendin en huis. Ik daarintegen heb niet echt een leuke baan en daardoor ook ervoor gekozen hier parttime te gaan werken 4 dagen werken was niet mogelijk maar inderdaad wel met de bedoeling om die dag voor het huishouden te hebben en nog een leven naast werk te hebben. Het vragen aan hem continue is ook vermoeiend als hij nooit dingen ziet liggen. Maar dit is nu niet echt het probleem, ik ben bereid dat te doen maar maak me meer zorgen over onze toekomst. Zullen we ooit op vakantie gaan of verhuizen als ik daar niet mee aan kom? Ik wou dichter bij mijn werk gaan wonen nouja stelde ik voor zodat ik meer tijd heb ook heb een reistijd van 30 min. Hij wil niet echt verder reizen.. Ga zo maar door.
Alle reacties Link kopieren
X123 schreef:
18-09-2018 21:09
Geen idee hoe hij zou reageren, maar hoe kom je hier achter behalve door het te doen en ik wil eraan werken. Hij zegt gelukkig te zijn eindelijk voor het eerst een leuke baan te hebben en vriendin en huis. Ik daarintegen heb niet echt een leuke baan en daardoor ook ervoor gekozen hier parttime te gaan werken 4 dagen werken was niet mogelijk maar inderdaad wel met de bedoeling om die dag voor het huishouden te hebben en nog een leven naast werk te hebben. Het vragen aan hem continue is ook vermoeiend als hij nooit dingen ziet liggen. Maar dit is nu niet echt het probleem, ik ben bereid dat te doen maar maak me meer zorgen over onze toekomst. Zullen we ooit op vakantie gaan of verhuizen als ik daar niet mee aan kom? Ik wou dichter bij mijn werk gaan wonen nouja stelde ik voor zodat ik meer tijd heb ook heb een reistijd van 30 min. Hij wil niet echt verder reizen.. Ga zo maar door.
Een reistijd van 30 minuten? Dat is imo hartstikke dichtbij. Daarnaast, waarom zou je verhuizen voor een baan die je niet leuk vindt? Ik heb het gevoel dat je vooral met jezelf nu in de knoop zit en dat projecteert op de relatie. Als jij een leuke baan hebt en lekker veel dingen met vriendinnen etc doet, EN met hem. Dan denk ik dat je je ook hier niet zo druk om zult maken. (aanname obv deze posts natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Nee hij wil plannen liever dezelfde dag bekijken (leeft per dag, daarom ook moeilijk om over de toekomst te praten want je weet nooit waar je bent over 1p jaar zijn woorden. Wil hij samen met mij zijn ja, kan hij beantwoorden waar hij ons ziet wonen welke plaats bijv nee) ik kom dan meestal ook in de weekenden met een plan.. Omdat er anders niet veel gebeurd denk ik.. Vraag hem altijd wat hij wil doen en hij weet het nooit dus kom ik met ideeën. Daarnaast sta ik elke ochtend voor hem op om zijn koffie te maken en brood en maak ik hem wakker wat erg lastig en vooral in de weekenden erg frustrerend kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Misschien weet hij nog helemaal niet wat hij wil. Of wil hij gewoon zijn oude leventje, maar dan met jou.

Jij wil dingen.
Moeilijke dingen.
Ergens anders gaan wonen. Op vakantie.

Je kunt ook praten over een vooraf bepaald onderwerp. Misschien moet hij er eerst even over nadenken. Of het opschrijven.
Bijvoorbeeld: wat wil je in de vakantie doen?

Dat kan wel iets veranderen in de loop van de tijd ( weet ik uit ervaring), maar dat gaat niet snel en zeker niet omdat jij dat wil. En er zijn geen garanties.

Ik heb expres niet de vraag waar je heen wil in de vakantie omdat ik niet weet of hij eigenlijk wel weg wil?
Als hij zegt dat hij niet weg wil, wat vind jij dan daarvan?
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je ook weleens geprobeerd om het een weekend van zijn kant te laten komen? Ik zeg niet dat hij dan iets gaat doen, maar het lijkt er nu een beetje op of hij de kans ook niet krijgt omdat je al alles plant. Wellicht kunnen jullie iets bedenken dat om het weekend 1 van jullie iets leuks bedenkt om te doen? Dus jij het ene weekend hij het volgende oid.

Overigens wij hebben ook allebei geen idee waar we over een paar jaar wonen. Het leven laat zich niet altijd plannen hoe graag jij dat ook wilt ;-)
X123 schreef:
18-09-2018 21:15
Nee hij wil plannen liever dezelfde dag bekijken (leeft per dag, daarom ook moeilijk om over de toekomst te praten want je weet nooit waar je bent over 1p jaar zijn woorden. Wil hij samen met mij zijn ja, kan hij beantwoorden waar hij ons ziet wonen welke plaats bijv nee) ik kom dan meestal ook in de weekenden met een plan.. Omdat er anders niet veel gebeurd denk ik.. Vraag hem altijd wat hij wil doen en hij weet het nooit dus kom ik met ideeën. Daarnaast sta ik elke ochtend voor hem op om zijn koffie te maken en brood en maak ik hem wakker wat erg lastig en vooral in de weekenden erg frustrerend kan zijn
O_o je bent zijn mammie.
Meid toch, je bent pas 25, wil je serieus zo leven?
Ik wacht deel 2 af over een jaar of 10.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven