Ik moet hier weg

17-07-2018 01:38 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb dit nooit eerder gedaan, en als ik mensen zulke oproepen zag plaatsen snapte ik nooit waarom ze niet allang weg waren. Dus ik snap als ik die reacties krijg, maar ik zou heel graag praktische adviezen of ervaringen willen.

Ik zit al een aantal jaren in een relatie, en ik ben 2 maanden geleden bevallen van onze zoon. Ik ben altijd erg zelfstandig geweest, alleen sinds de zwangerschap heb ik niet meer gewerkt. Nu hebben we elke dag ruzie omdat hij vindt dat hij niet hoeft te helpen met onze zoon omdat hij het geld verdiend en ik niet. Ik doe al 2 maanden elke dag en nacht alles alleen ( 6 keer per nacht eruit, ik slaap niet meer.) Elke keer als ik hem hierop aansprak en boos werd kregen we ruzie, maar nog niks zoals vanavond. Terwijl ik boos werd dat ik wakker werd en eruit moest om een flesje te maken omdat hij nog te druk aan het gamen was midden in de nacht en er geen tijd voor had, is het uit de hand gelopen. Hij ging me uitschelden en noemde me "bollie" en "ga lekker donuts eten". Dit deed me zoveel pijn omdat ik druk bezig ben met de zwangerschapskilos te verliezen, maar ik 2 maanden geleden van zijn zoon ben bevallen en dat niet zo snel gaat. Toen ben ik gaan huilen en duwen totdat hij me in mijn gezicht sloeg. Ik was zo verbaast en ik verstijfde helemaal. Ik was een paar minuten aan het bedenken wie ik moet bellen of wat ik moet doen. Mijn vrienden en familie wonen allemaal 2 uur bij me vandaan en ik wil ze niet snachts in paniek opbellen. Ondertussen is mijn vriend met een logeertas weggegaan zonder iets te zeggen. Geen idee waar hij heen is maar ik ben allang blij dat hij even weg is. Ik ben nu iets gekalmeerd maar ik ben radeloos en ik weet niet wat ik nu moet doen. Aan de ene kant denk ik ga slapen je hebt je rust nodig voor je baby, kijk morgen maar wat je doet. Aan de andere kant denk ik dit gaat te ver ik ga hier meteen aangifte van doen en hij zoekt het maar uit. Ik weet alleen niet waar ik met een baby terecht kan en ik heb geen inkomen op dit moment. Misschien eerst bezig gaan met een eigen plek en werk zoeken en tot die tijd niks doen? Voor zover dat zou kunnen.. Ik weet het niet meer het is ondertussen half 2 snachts en ik ben dood op..
☆°•-Loes-•°☆ schreef:
17-07-2018 09:01
Wat is een reflex baby? Bedoel je niet reflux?
Autocorrect ;)
Het huishouden opruimen en vlekvrij maken duurt bij mij maar een uur per week hoor. En als je weet dat zo'n kind eraan komt investeer dan in een aantal kasten waar je alles in kan proppen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
iris1969 schreef:
17-07-2018 09:01
Huilbaby, een partner die niets deed en jij die ook nog werkte. En dat is dan een goed voorbeeld voor TO? :nope:

Ik stelde geen voorbeeld. Ik gaf aan dat ik weet waar ik over praat. Gezien de aannames van mensen ;)
Jake99 schreef:
17-07-2018 09:07
Autocorrect ;)
Ah oké, kon me er al zo weinig bij voorstellen :)
Mispoes!
Jake99 schreef:
17-07-2018 09:06
Ja een reflux baby is heel relaxed. Huilt nooit, heeft geen pijn, niks. Wat een aannames. Alleen omdat ik TO geen zielig slachtoffer vind
Ik vind haar ook geen zielig slachtoffer. Ik zie 2 mensen die worstelen met een nieuwe situatie en daar nu beiden een potje van maken.

Ik denk dus dat het tijd wordt voor wat ondersteuning van een professional, want duwen en slaan is een heel duidelijk signaal dat het ze beiden "tot hier" zit.
Jake99 schreef:
17-07-2018 09:10
Ik stelde geen voorbeeld. Ik gaf aan dat ik weet waar ik over praat. Gezien de aannames van mensen ;)
Maar je vindt dat TO zich aanstelt toch?
☆°•-Loes-•°☆ schreef:
17-07-2018 09:11
Ah oké, kon me er al zo weinig bij voorstellen :)

Ik had het niet gezien, haha. Anders had ik het wel even gewijzigd. Thanks! :)
iris1969 schreef:
17-07-2018 08:28
Ik lees opgebouwde frustratie bij TO, dus ik ga mee met de "lul de behanger"-optie.
Haalde ik uit deze zin uit de OP
Nu hebben we elke dag ruzie omdat hij vindt dat hij niet hoeft te helpen met onze zoon omdat hij het geld verdiend en ik niet.
Daarom dus lul de behanger.
Hij: geld verdienen
Zij: huishouden doen
Samen: baby verzorgen

Kan ik inkomen, maar niet zoals TO het stelt in de OP (of eigenlijk zoals haar partner het stelt)
Hulp inschakelen voor jonge ouders lijkt me geen overbodige luxe. Niet voor niets dat de overheid hier ook iets mee wil gaan doen, toch?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
iris1969 schreef:
17-07-2018 09:12
Ik vind haar ook geen zielig slachtoffer. Ik zie 2 mensen die worstelen met een nieuwe situatie en daar nu beiden een potje van maken.

Ik denk dus dat het tijd wordt voor wat ondersteuning van een professional, want duwen en slaan is een heel duidelijk signaal dat het ze beiden "tot hier" zit.

I know! Niet aangesproken voelen hoor. Ze hebben inderdaad hulp nodig. Ben ik met je eens.
Jake99 schreef:
17-07-2018 09:15
I know! Niet aangesproken voelen hoor. Ze hebben inderdaad hulp nodig. Ben ik met je eens.
En dat zeggen we allemaal. Dat ze hulp nodig hebben.
iris1969 schreef:
17-07-2018 09:13
Maar je vindt dat TO zich aanstelt toch?

Nee dat zei ik niet. Ik zie de ouderwetse rolverdeling. Er werd alleen aangenomen dat ik een man zou zijn of kinderloos. En dat toen dat niet zo bleek bij ons vast alles relaxed was. Nou ja nee dus
Iemand slaan vind ik veel te ver gaan. Ik zou een dergelijk persoon niet meer vertrouwen. Hij heeft kennelijk geen rem. Vroeger was een klap toegestaan om een hysterisch persoon (wat een arrogantie) tot kalmte te brengen maar ik vind dat je beter kan praten, evt onder begeleiding.
Ook niet goed voor dat kind, die schreeuwende ouders.
8102 schreef:
17-07-2018 09:17
En dat zeggen we allemaal. Dat ze hulp nodig hebben.

Ja klopt.

Maar er zijn er genoeg die roepen aangifte doen. Zo zwart wit is het niet.

Het is hulp zoeken en er samen uit proberen te komen. Dit is een situatie zonder daders en slachtoffers. Het is gewoon voor iedereen een enorme rotsituatie.
Jake99 schreef:
17-07-2018 09:18
Nee dat zei ik niet. Ik zie de ouderwetse rolverdeling. Er werd alleen aangenomen dat ik een man zou zijn of kinderloos. En dat toen dat niet zo bleek bij ons vast alles relaxed was. Nou ja nee dus
Ok duidelijk.

Ik denk eerlijk gezegd dat TO gewoon wat liefde en aandacht van haar gamende partner mist.
GenieInABottle schreef:
17-07-2018 09:03
TO maak een afspraak bij de huisarts en bespreek daar alles. Als man mee wil en kan, en jij wil hem mee, dan samen. Betrek hier ajb iemand bij die je IRL kan aanhoren en adviseren. :redrose:

En aan de meeste hier... Hoe helpt het TO om een discussie te voeren over wat erger is wb geweld???? En dan wil ik het niet eens hebben over de inhoud van sommige posts. Te triest voor woorden weer.
TO, ik quoot mezelf nog eens.
Wat andere mensen van jou of je situatie vinden is niet belangrijk. Ik hoop oprecht dat je die onzin niet leest. Het gaat er ook vooral niet om hoe geweldig anderen in vergelijkbare situaties zeggen te hebben gehandeld. Het gaat nu om jullie kleine, je man en jou!
Zoek professionele hulp en laat je hier niet gek maken!! :redrose:
retrostar schreef:
17-07-2018 09:19
Iemand slaan vind ik veel te ver gaan. Ik zou een dergelijk persoon niet meer vertrouwen. Hij heeft kennelijk geen rem. Vroeger was een klap toegestaan om een hysterisch persoon (wat een arrogantie) tot kalmte te brengen maar ik vind dat je beter kan praten, evt onder begeleiding.

Duwen ook ;)
To, ik hoop dat je inmiddels iemand in je netwerk hebt gebeld voor hulp. Ga samen naar je ha en zoek een manier om goed uit elkaar te gaan.

En ja, het kan altijd erger, maar hoe denk je dat erger ooit begonnen is...?
Dus maak de verstandige keuze en zoek nu hulp.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Jake99 schreef:
17-07-2018 08:55
Ik ben een vrouw, ik heb kinderen waaronder een reflex baby. Ik weet waar ik over praat hoor ;)
Wel jammer dan dat je zo weinig inlevingsvermogen hebt dat je je niet voor kunt stellen dat iemand er wel doorheen kan zitten. Dat jij het prima trok bij jouw kinderen en zelfs bij jouw reflux baby zegt niets over de ervaring van een ander.
GenieInABottle schreef:
17-07-2018 09:21
TO, ik quoot mezelf nog eens.
Wat andere mensen van jou of je situatie vinden is niet belangrijk. Ik hoop oprecht dat je die onzin niet leest. Het gaat er ook vooral niet om hoe geweldig anderen in vergelijkbare situaties zeggen te hebben gehandeld. Het gaat nu om jullie kleine, je man en jou!
Zoek professionele hulp en laat je hier niet gek maken!! :redrose:
Helemaal eens.
iris1969 schreef:
17-07-2018 09:21
Ok duidelijk.

Ik denk eerlijk gezegd dat TO gewoon wat liefde en aandacht van haar gamende partner mist.

Ja en hij van haar want ze is alleen maar met de baby bezig. Ze zijn gewoon elkaar kwijt en ze vinden elkaar echt wel weer. Niks wat niet goedkomt. ;)
Jake99 schreef:
17-07-2018 09:22
Duwen ook ;)
Ja maar ik vind toch dat een vrouw mag duwen en hem een pets mag geven maar dat hij niet mag terugslaan. Wat dat betreft heb ik de Amerikaanse moraal: mannen slaan vrouwen niet terug.
aikidoka schreef:
17-07-2018 09:27
Wel jammer dan dat je zo weinig inlevingsvermogen hebt dat je je niet voor kunt stellen dat iemand er wel doorheen kan zitten. Dat jij het prima trok bij jouw kinderen en zelfs bij jouw reflux baby zegt niets over de ervaring van een ander.

Er is niks mis met mijn empathisch vermogen hoor. Ik zwem alleen niet altijd met de stroom mee en speel met regelmaat advocaat van de duivel. Ik ben niet zwart wit en denk echt wel goed na over wat ik zeg. Alleen ja, vaak valt het buiten het straatje van wat men als normaal beschouwd. So be it. Het geeft wel stof tot denken ;)
retrostar schreef:
17-07-2018 09:31
Ja maar ik vind toch dat een vrouw mag duwen en hem een pets mag geven maar dat hij niet mag terugslaan. Wat dat betreft heb ik de Amerikaanse moraal: mannen slaan vrouwen niet terug.
Meen je dat? Dus ik mag mijn man mishandelen en hij mij niet?
iris1969 schreef: ↑17-07-2018 09:21
Ok duidelijk.

Jake99
Ja en hij van haar want ze is alleen maar met de baby bezig. Ze zijn gewoon elkaar kwijt en ze vinden elkaar echt wel weer. Niks wat niet goedkomt. ;)

En waarom is zij met de baby bezig? Omdat hij het verrekt en liever gamed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven