Ik moet hier weg

17-07-2018 01:38 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb dit nooit eerder gedaan, en als ik mensen zulke oproepen zag plaatsen snapte ik nooit waarom ze niet allang weg waren. Dus ik snap als ik die reacties krijg, maar ik zou heel graag praktische adviezen of ervaringen willen.

Ik zit al een aantal jaren in een relatie, en ik ben 2 maanden geleden bevallen van onze zoon. Ik ben altijd erg zelfstandig geweest, alleen sinds de zwangerschap heb ik niet meer gewerkt. Nu hebben we elke dag ruzie omdat hij vindt dat hij niet hoeft te helpen met onze zoon omdat hij het geld verdiend en ik niet. Ik doe al 2 maanden elke dag en nacht alles alleen ( 6 keer per nacht eruit, ik slaap niet meer.) Elke keer als ik hem hierop aansprak en boos werd kregen we ruzie, maar nog niks zoals vanavond. Terwijl ik boos werd dat ik wakker werd en eruit moest om een flesje te maken omdat hij nog te druk aan het gamen was midden in de nacht en er geen tijd voor had, is het uit de hand gelopen. Hij ging me uitschelden en noemde me "bollie" en "ga lekker donuts eten". Dit deed me zoveel pijn omdat ik druk bezig ben met de zwangerschapskilos te verliezen, maar ik 2 maanden geleden van zijn zoon ben bevallen en dat niet zo snel gaat. Toen ben ik gaan huilen en duwen totdat hij me in mijn gezicht sloeg. Ik was zo verbaast en ik verstijfde helemaal. Ik was een paar minuten aan het bedenken wie ik moet bellen of wat ik moet doen. Mijn vrienden en familie wonen allemaal 2 uur bij me vandaan en ik wil ze niet snachts in paniek opbellen. Ondertussen is mijn vriend met een logeertas weggegaan zonder iets te zeggen. Geen idee waar hij heen is maar ik ben allang blij dat hij even weg is. Ik ben nu iets gekalmeerd maar ik ben radeloos en ik weet niet wat ik nu moet doen. Aan de ene kant denk ik ga slapen je hebt je rust nodig voor je baby, kijk morgen maar wat je doet. Aan de andere kant denk ik dit gaat te ver ik ga hier meteen aangifte van doen en hij zoekt het maar uit. Ik weet alleen niet waar ik met een baby terecht kan en ik heb geen inkomen op dit moment. Misschien eerst bezig gaan met een eigen plek en werk zoeken en tot die tijd niks doen? Voor zover dat zou kunnen.. Ik weet het niet meer het is ondertussen half 2 snachts en ik ben dood op..
Jake99 schreef:
17-07-2018 08:24
Krijgt ze niks van hoor. Zoals ik al zei heeft ze overdag ook kans om te rusten en te slapen. Haar man niet. Daarbij weten wij niet wat nu precies de situatie is. TO zegt dat hij zat te gamen. Wellicht was die man net een uur thuis van zijn avonddienst en nog even aan het ontspannen. ;)
Beetje makkelijk gezegd dit. Zo veel gelegenheid heb je niet om overdag te slapen en rusten als jonge moeder. Je bent de hele dag bezig met voeden, verschonen en zorgen. En om voldoende uitgerust te kunnen zijn moet je meerdere uren achter elkaar kunnen slapen. Dat lukt overdag niet hoor...

Een vrouw heeft een zwangerschap en bevalling door staan en moet zelf ook herstellen. En heeft dan ook nog al die hormonen in haar lijf. Wanneer haar vent echt niet helpt ‘s nachts ondanks herhaaldelijk vragen vind ik het ook een lul de behanger. Het is ook zijn kind en de vrouw heeft al heel veel moeten doen met zwanger, bevalling ed. Dit is nu juist een kans voor hem om ook actief iets te kunnen doen...
Jullie zijn allebei niet wijs.
Actie-reactie.
Je doet je hier voor als alleen een slachtoffer, maar vergeet niet dat je net zo erg een dader bent als je partner.
Hij is gek, maar wat bezielt jou in godsnaam?!
Wat is dat trouwens toch met dat gamen? Ik vind dat zo ongezond en kansloos voor volwassenen. Dat zegt toch ook al wat over de geestelijke toestand van iemand?
Jake99 schreef:
17-07-2018 08:24
Krijgt ze niks van hoor. Zoals ik al zei heeft ze overdag ook kans om te rusten en te slapen. Haar man niet. Daarbij weten wij niet wat nu precies de situatie is. TO zegt dat hij zat te gamen. Wellicht was die man net een uur thuis van zijn avonddienst en nog even aan het ontspannen. ;)
Dan nog. Als jij wakker bent en je hoort je kind ga je toch niet je partner uit bed laten komen, dan loop je zelf toch even? Natuurlijk is het niet gek dat het leeuwendeel bij haar terecht komt als hij voltijd werkt, maar dat zou ten eerste niet zelfsprekend moeten zijn en daarnaast betekent dat niet dat ze het helemaal alleen hoeft te doen. Vind jouw visie nogal bekrompen en vraag me af of je überhaupt zelf kinderen hebt, want het klinkt alsof je geen idee hebt hoe zwaar het kan zijn.
En to hoe liep het eerst met de relatie?
Alle reacties Link kopieren
Ga eens echt praten met elkaar. Jullie begrijpen elkaar niet. Jij bent oververmoeid, je vriend heeft ook te maken met allerlei nieuwe emoties en voelt wellicht de druk voor het onderhouden van zijn gezin.

Doordat jullie elkaar niet begrijpen raken jullie elkaar kwijt. En dan echt praten, zonder verwijten. Wellicht met een derde persoon erbij, omdat ik mij afvraag of jullie op dit moment wel echt in staat zijn om naar elkaar te luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk soms naar de serie Birth Days (CBS Reality) op tv als die voorbijkomt. Het is een serie docu's over stellen gedurende de eerste zes weken na de geboorte van een baby. De combi perfectionistische vrouw + bange man die aan haar standaarden probeert te voldoen komt vaak voor, maar ook andersom: de man die klaagt dat zijn vrouw niet ordelijk genoeg is en vindt dat ze niet veel uitvoert.

Bijna allemaal zien ze de nieuwe baby als het allerbelangrijkste en zijn ze doodsbang iets verkeerd te doen. Daar komen de meeste spanningen vandaan.

Gaandeweg krijgen alle stellen door wat ze moeten verbeteren in hun relatie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
17-07-2018 08:24
Krijgt ze niks van hoor. Zoals ik al zei heeft ze overdag ook kans om te rusten en te slapen. Haar man niet. Daarbij weten wij niet wat nu precies de situatie is. TO zegt dat hij zat te gamen. Wellicht was die man net een uur thuis van zijn avonddienst en nog even aan het ontspannen. ;)

Moet je baby wel willen slapen overdag.
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
17-07-2018 08:32
Nou ja zoals ik al eerder zei hebben ze een ouderwetse rolverdeling die in mijn ogen logisch is. Ongewenst misschien maar wel logisch. Ze is hele dagen thuis. En ja de baby moet verzorgt en het huishouden moet gedaan maar er is genoeg tijd om te rusten en te ontspannen.

We kennen het verhaal maar half. Alleen de versie van TO. Haar man zijn beleving is vast heel anders en de waarheid ligt ergens in het midden. Om nu gelijk iemand een bepaalde titel te geven...
Dat is echt super grappig dat je als man echt niet kan bedenken hoe het is om met een kind van 2 mnd thuis te zitten... (dan ga ik even uit van het meest gunstige kind, die van mij sliep 2x 1 uur overdag). Je wordt wakker om 7 uur, flesje maken, kind verschonen, kind even wegleggen zodat je hopelijk kan douchen. Slaapcycles van een kind is ong 45 min. Daarna samen naar beneden waar je wellicht even koffie kan drinken. Baby weer een flesje en even boeren, verschonen etc (dit duurt ong 30-45 min). Hopelijk gaat je kind daarna slapen rond 11 uur zodat je kan ontbijten of de ontbijtboel kan opruimen en een was in de wasmachine kan stoppen, wellicht even stofzuigen, maar misschien wordt de baby wel wakker van het lawaai.
Dan ga je nog even snel lunchen want straks komt de baby weer. om 13-14 uur komt de baby weer, dan weer verschonen, flesje en boeren.
Dan ga je even boodschappen doen, lopend met de kinderenwagen, goed voor jezelf (je bent nog herstellende) en kind.
Boodschappen thuisbrengen, kind slaapt of in de kinderwagen of je brengt het naar bed als je thuis bent om, 15 uur.
Dan ga je alvast voorbereiden voor het avondeten of nog even de was ophangen want zoals altijd verwacht je vanaf 19 uur wel een huiluurtje, wat meestal geen huiluurtje is... maar rustig 3 uur duurt.
Om 17 uur baby fles, verschonen en dan zelf eten maken en hopelijk samen eten met man.
Baby in het badje en ja hoor daar begint het huiluurtje. Ook dit moet jezelf doen want man vindt dat hji de hele dag gewerkt heeft en zijn rust nodig heeft?
Om 21 uur is de baby uitgeput en de laatste fles erin en zelf slapen, verdorie wakker speen eruit, hmmm toch flesje en verschonen, weer speen eruit..
En dan is het alweer 7 uur en begint de dag opnieuw... waarin moet TO dan even rust pakken, zodat ze echt uitrust??

Een kind heb je met zijn tweeen en in het begin is het moeilijk of je nu thuis bent of niet. Het vergt veel communicatie en openheid en ook respect naar elkaar toe.
Je moet allemaal je draai vinden in een nieuwe rol in het gezin, maar dat betekent niet dat je geen fles kan maken voor je kind terwijl je zit te gamen, zodat je vrouw langer kan rusten (je bent immers toch al wakker en vrouw niet) hierdoor redt zij het overdag beter waardoor hij minder op zijn gedrag wordt aangekeken.
8102 schreef:
17-07-2018 08:33
En niemand die er wat van zegt dat vriend vertrokken is en ergens anders is gaan slapen? Misschien om escalatie te voorkomen.

Jawel ik ;)
Viva2018 schreef:
17-07-2018 08:34
Beetje makkelijk gezegd dit. Zo veel gelegenheid heb je niet om overdag te slapen en rusten als jonge moeder. Je bent de hele dag bezig met voeden, verschonen en zorgen. En om voldoende uitgerust te kunnen zijn moet je meerdere uren achter elkaar kunnen slapen. Dat lukt overdag niet hoor...

Een vrouw heeft een zwangerschap en bevalling door staan en moet zelf ook herstellen. En heeft dan ook nog al die hormonen in haar lijf. Wanneer haar vent echt niet helpt ‘s nachts ondanks herhaaldelijk vragen vind ik het ook een lul de behanger. Het is ook zijn kind en de vrouw heeft al heel veel moeten doen met zwanger, bevalling ed. Dit is nu juist een kans voor hem om ook actief iets te kunnen doen...

Ik ben een vrouw, ik heb kinderen waaronder een reflex baby. Ik weet waar ik over praat hoor ;)
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
17-07-2018 08:32
Nou ja zoals ik al eerder zei hebben ze een ouderwetse rolverdeling die in mijn ogen logisch is. Ongewenst misschien maar wel logisch. Ze is hele dagen thuis. En ja de baby moet verzorgt en het huishouden moet gedaan maar er is genoeg tijd om te rusten en te ontspannen.

We kennen het verhaal maar half. Alleen de versie van TO. Haar man zijn beleving is vast heel anders en de waarheid ligt ergens in het midden. Om nu gelijk iemand een bepaalde titel te geven...
Nogal een aanname dat ze genoeg tijd heeft om te rusten en te ontspannen. Dat is zeker niet altijd zo bij een verse baby.
Ik heb er een gruwelijke hekel aan als mensen met de Noorderzon vertrekken na een ruzie, want dan maak ik me zorgen.

In dit geval denk ik dus dat het beter is als hij naar de logeerkamer was vertrokken of een rondje om was gegaan, maar wel weer redelijk snel was thuisgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
17-07-2018 08:55
Ik ben een vrouw, ik heb kinderen waaronder een reflex baby. Ik weet waar ik over praat hoor ;)
Het feit dat bij jou als super relaxed ging betekent niet dat dat overal zo gaat...
HaPu schreef:
17-07-2018 08:38
Dan nog. Als jij wakker bent en je hoort je kind ga je toch niet je partner uit bed laten komen, dan loop je zelf toch even? Natuurlijk is het niet gek dat het leeuwendeel bij haar terecht komt als hij voltijd werkt, maar dat zou ten eerste niet zelfsprekend moeten zijn en daarnaast betekent dat niet dat ze het helemaal alleen hoeft te doen. Vind jouw visie nogal bekrompen en vraag me af of je überhaupt zelf kinderen hebt, want het klinkt alsof je geen idee hebt hoe zwaar het kan zijn.

Liever bekrompen dan een slachtoffer. Ik heb kinderen, waaronder een reflex baby die non stop huilde. Een partner die niks deed. Ik werkte erbij. En nee ik ben niet beter. En nee ik verdien geen medaille of veer in mijn kont. Maar ik weet wél hoe het is en ik vind nog steeds dat het anders kan.
aikidoka schreef:
17-07-2018 08:56
Nogal een aanname dat ze genoeg tijd heeft om te rusten en te ontspannen. Dat is zeker niet altijd zo bij een verse baby.
Ja raar. Ik heb geen kinderen, maar ik heb wel zeer regelmatig op mijn nichtje gepast toen ze een baby was en ik was echt gesloopt na 1 dag en nacht. Kun je nagaan als dat maanden duurt.....
Zeepdoos25 schreef:
17-07-2018 08:49
Dat is echt super grappig dat je als man echt niet kan bedenken hoe het is om met een kind van 2 mnd thuis te zitten... (dan ga ik even uit van het meest gunstige kind, die van mij sliep 2x 1 uur overdag). Je wordt wakker om 7 uur, flesje maken, kind verschonen, kind even wegleggen zodat je hopelijk kan douchen. Slaapcycles van een kind is ong 45 min. Daarna samen naar beneden waar je wellicht even koffie kan drinken. Baby weer een flesje en even boeren, verschonen etc (dit duurt ong 30-45 min). Hopelijk gaat je kind daarna slapen rond 11 uur zodat je kan ontbijten of de ontbijtboel kan opruimen en een was in de wasmachine kan stoppen, wellicht even stofzuigen, maar misschien wordt de baby wel wakker van het lawaai.
Dan ga je nog even snel lunchen want straks komt de baby weer. om 13-14 uur komt de baby weer, dan weer verschonen, flesje en boeren.
Dan ga je even boodschappen doen, lopend met de kinderenwagen, goed voor jezelf (je bent nog herstellende) en kind.
Boodschappen thuisbrengen, kind slaapt of in de kinderwagen of je brengt het naar bed als je thuis bent om, 15 uur.
Dan ga je alvast voorbereiden voor het avondeten of nog even de was ophangen want zoals altijd verwacht je vanaf 19 uur wel een huiluurtje, wat meestal geen huiluurtje is... maar rustig 3 uur duurt.
Om 17 uur baby fles, verschonen en dan zelf eten maken en hopelijk samen eten met man.
Baby in het badje en ja hoor daar begint het huiluurtje. Ook dit moet jezelf doen want man vindt dat hji de hele dag gewerkt heeft en zijn rust nodig heeft?
Om 21 uur is de baby uitgeput en de laatste fles erin en zelf slapen, verdorie wakker speen eruit, hmmm toch flesje en verschonen, weer speen eruit..
En dan is het alweer 7 uur en begint de dag opnieuw... waarin moet TO dan even rust pakken, zodat ze echt uitrust??

Een kind heb je met zijn tweeen en in het begin is het moeilijk of je nu thuis bent of niet. Het vergt veel communicatie en openheid en ook respect naar elkaar toe.
Je moet allemaal je draai vinden in een nieuwe rol in het gezin, maar dat betekent niet dat je geen fles kan maken voor je kind terwijl je zit te gamen, zodat je vrouw langer kan rusten (je bent immers toch al wakker en vrouw niet) hierdoor redt zij het overdag beter waardoor hij minder op zijn gedrag wordt aangekeken.

Ik ben geen man, schat. Ik ben een vrouw met kinderen. Ik weet echt wel hoe het is. ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat is een reflex baby? Bedoel je niet reflux?
Mispoes!
Jake99 schreef:
17-07-2018 08:59
Liever bekrompen dan een slachtoffer. Ik heb kinderen, waaronder een reflex baby die non stop huilde. Een partner die niks deed. Ik werkte erbij. En nee ik ben niet beter. En nee ik verdien geen medaille of veer in mijn kont. Maar ik weet wél hoe het is en ik vind nog steeds dat het anders kan.
Huilbaby, een partner die niets deed en jij die ook nog werkte. En dat is dan een goed voorbeeld voor TO? :nope:
iris1969 schreef:
17-07-2018 08:57
Ik heb er een gruwelijke hekel aan als mensen met de Noorderzon vertrekken na een ruzie, want dan maak ik me zorgen.

In dit geval denk ik dus dat het beter is als hij naar de logeerkamer was vertrokken of een rondje om was gegaan, maar wel weer redelijk snel was thuisgekomen.
Ik vind het juist erg verstandig. Als je op de logeerkamer ligt en allebei nog opgefokt is de loopafstand naar elkaar nog erg kort.. Kun je zo verder gaan met elkaar in de haren zitten. Als het escaleert moet er 1 weggaan tot beiden weer bij zinnen zijn. En dat is midden in de nacht vaak niet zo.
Beiden hebben zich agressief gedragen, iig heeft hij in het weggaan zijn verantwoordelijkheid genomen.
TO maak een afspraak bij de huisarts en bespreek daar alles. Als man mee wil en kan, en jij wil hem mee, dan samen. Betrek hier ajb iemand bij die je IRL kan aanhoren en adviseren. :redrose:

En aan de meeste hier... Hoe helpt het TO om een discussie te voeren over wat erger is wb geweld???? En dan wil ik het niet eens hebben over de inhoud van sommige posts. Te triest voor woorden weer.
Alle reacties Link kopieren
Toch strikt technisch bezien gaat er niemand dood als je wat makkelijker doet met je kind. Je geeft het een badje minder of tolereert wat meer kruimels op je salontafel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Christel78 schreef:
17-07-2018 09:02
Ik vind het juist erg verstandig. Als je op de logeerkamer ligt en allebei nog opgefokt is de loopafstand naar elkaar nog erg kort.. Kun je zo verder gaan met elkaar in de haren zitten. Als het escaleert moet er 1 weggaan tot beiden weer bij zinnen zijn. En dat is midden in de nacht vaak niet zo.
Beiden hebben zich agressief gedragen, iig heeft hij in het weggaan zijn verantwoordelijkheid genomen.
+1.
Beter weggaan en afkoelen dan zo door lopen sudderen.
GenieInABottle schreef:
17-07-2018 09:03
TO maak een afspraak bij de huisarts en bespreek daar alles. Als man mee wil en kan, en jij wil hem mee, dan samen. Betrek hier ajb iemand bij die je IRL kan aanhoren en adviseren. :redrose:

En aan de meeste hier... Hoe helpt het TO om een discussie te voeren over wat erger is wb geweld???? En dan wil ik het niet eens hebben over de inhoud van sommige posts. Te triest voor woorden weer.
En dit.
Alle reacties Link kopieren
Ah zelf handtastelijk worden en op het moment dat hij terugslaat huilie huilie komen doen? Waar was jij geëindigd als hij jou niet had geslagen? Had hij dan inmiddels met een blauw oog rondgelopen of erger? Je hebt jezelf duidelijk niet in de hand, ga dan niet blaten over aangifte doen, je bent zelf begonnen met handtastelijk worden. En ik keur die klap overigens niet goed, maar jouw actie ook niet. En dan vind ik het niet fair om aangifte te willen doen. Dat kan hem heel lang achtervolgen.

En, correct me if i'm wrong, als hij overdag werkt, is het toch logisch dat jij de nachten doet? Althans, dat was zo bij ons. En ik vond het niet erg ook, eigenlijk vond ik het gewoon logisch.
toffifee wijzigde dit bericht op 17-07-2018 09:08
13.11% gewijzigd
Zeepdoos25 schreef:
17-07-2018 08:59
Het feit dat bij jou als super relaxed ging betekent niet dat dat overal zo gaat...

Ja een reflux baby is heel relaxed. Huilt nooit, heeft geen pijn, niks. Wat een aannames. Alleen omdat ik TO geen zielig slachtoffer vind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven