Ik vertrouw het gewoon niet...

10-10-2009 12:38 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik weet niet of hier al een forum over is want ik ben namelijk nieuw hier.. Misschien dat jullie mijn advies of iets dergelijk kunnen geven:

Een tijdje geleden kwam ik (mijn huidige vriend ) tegen. Het was toen net 2 dagen uit met zijn ex (hij heeft 2 jaar met haar samengewoond) (ZIJ is vreemdgegaan)

De eerste 2 maanden hebben we eigenlijk vooral alleen seks gehad (maar ik ging ook wel mee naar zijn vrienden) het was niet niet "officieel aan" zeg maar.. daarna kwamen we erachter dat we elkaar toch wel leuker vinden dan dat...

Hij heeft vaak getwijfeld of het hem niet te snel gaat allemaal (ik bedoel het was net 2 dagen uit, bam, sta ik ineens voor zijn neus) ik heb tegen hem gezegd dat als het goed voelt, het niet uitmaakt hoe lang het uit is met zijn ex... als het goed voelt, voelt het goed, toch? Nu is hij 1,5 maand “officieel” mijn vriend

Inmiddels is het dus al 4 maanden uit met zijn ex.. Maar nog steeds heeft hij veel contact met zijn ex..... ze smsen elkaar met koosnaampjes (deze gebruiken ze toen ze nog wat met elkaar hadden. Het is voor hem meer een gewoonte, zegt ie.) Bellen elkaar en spreken regelmatig wat af om met elkaar wat te gaan drinken....

Laatst nog, gingen ze samen naar een concert omdat ze dat hadden afgesproken, een jaar geleden. Ik ging ook naar dat concert (onverwachts want het was uitverkocht) maar dat wist ik pas op de dag zelf.. dus ontzettend blij dat ik was dat ik kon gaan belde ik hem op, ik ga ook vanavond daar heen! Zullen we elkaar dan even zien daar? (aangezien het mijn vriend is, dacht dat dat wel moest kunnen) hij vond dat we elkaar wel even konden begroeten maar niet zoenen ofzo want dat was zielig voor zijn ex… (hallo, zielig voor zijn ex? En ik dan? Ik ben zijn nieuwe vriendin….)

Ik begrijp het gewoon niet.. zij is vreemdgegaan, hoe kan hij zo aardig naar haar blijven? Ik voel me ontzettend onzeker als hij elke keer met haar afpreekt. Voor mij voelt het alsof hij nog niet over haar heen is…

En om het nog leuker te maken… zijn moeder heeft zijn ex uitgenodigd om met zijn vieren (mijn vriend, moeder van hem, vader van hem en haar) uit eten te gaan. Als een soort van afscheid en om te vieren dat ze haar diploma heeft gehaald.. Hij heeft gelukkig besloten om NIET mee te gaan…. Het duurde wel even voor ik aan hem duidelijk kon maken dat dat gewoon enorm raar is tegenover mij.. dat begrijpt hij gelukkig. MAAR omdat hij dan niet mee gaat uit eten gaat ie wel iets met haar drinken want ja, hij wilt haar niet het idee geven dat hij niet mee gaat om haar.

Afgelopen zondag heb ik hem gezegd dat ik hem niet kwijt wil… dat ik me onzeker voel… hij zei tegen me dat ik hem niks mag opleggen. Dat als ik niet wil dat hij met haar omgaat hij wordt beperkt in zijn vrijheid… maar ik leg hem niks op… ik voel me er gewoon niet goed bij…. En als ik zo blijf “zeuren” (want er is echt niks tussen hun!!!!) heeft hij er al helemaal geen zin meer in.. dus had ik besloten om me er bij neer te leggen. Als er wat gebeurd, gebeurd het toch wel…..

Maandag na mijn werk had ik hem aan de telefoon.. hij zou de post gaan ophalen bij hun oude huis en deze ook naar haar toe brengen (ze woont 40km bij hem vandaan maar goed) ik zo, oke dat is goed! Ik bel je vanavond nog wel even…. Om kwart voor 9 heb ik hem 2 keer gebeld, geen gehoor en een smsje gestuurd van dat ik nog zou bellen…. Om kwart voor 10 belt ie terug, met de reden dat zijn telefoon in de auto lag, owneej zei die, hij hing aan de kapstok… (ook raar dat je niet eens weet waar je jas ligt, maar goed het zal wel want ik vertrouw m). hij belde me op met de mededeling dat hij had nagedacht over wat ik gister (zondag dus) zei en was het er over eens dat ze elkaar te vaak zagen. Hij zei tegen me dat hij tegen haar had gezegd ook al zien we elkaar 2 maanden niet dat moet kunnen…

Fjoewww dacht ik wat lief dat hij er over na heeft gedacht en mij begrijpt!

MAAR ja, ik vertrouwde het wel maar ook weer niet, ineens denkt hij er anders over……, ik weet het, het mocht niet het is slecht en stom maar ik kon het niet laten…. Woensdag toen ik bij m was en hij was douchen heb ik in zijn telefoon gekeken….

Hij had haar maandag avond nog gebeld (nadat hij met mij gebeld had) (terwijl hij tegen me zij dat ze minder contact zouden hebben, wat ik dan denk is dat hij haar belt om te zeggen hoe ik er op reageerde dat ik het geloof dat ze minder contact hebben;….. dat klinkt raar maar dat DENK ik….) verder stonden er ook nog smsjes in: (van vorige week, van haar wel te verstaan) 1: vandaag was normaal gesproken onze dag 2: ik vind het jammer dat we niet samen waren op dat feest zoals altijd……. En ga zo maar door…. In de outbox daar in tegen had hij naar haar gestuurd: 1: ben je in de buurt? Dan breng ik je de post en gaan we wat drinken (terwijl hij tegen mij zei dat hij naar haar toe ging om de post te brengen) 2: dat ze altijd speciaal voor hem blijft, dat hij niet wilt dat ze verdrietig is en dat ze altijd een plekje houdt in zijn hart…….

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet denken…. Ik voel me erg rot dat ik in zijn telefoon heb gekeken… ik voelde me al onzeker en nu nog meer…. Wat moet ik nu doen? Met hem praten heeft geen zin want dan zeur ik weer…. En zijn moeder?? Het is duidelijk dat zij er moeite mee heeft dat hij iemand nieuwe heeft… Kan iemand mij advies geven?? Ik kom er echt niet meer uit :(
quote:SummerBreeze667 schreef op 10 oktober 2009 @ 15:25:

Nja, ik zit in een vergelijkbare situatie, en lees even mee, want ik weet ook niet precies hoe ik er nou mee om moet gaan..

jongen leren kennen die op dat moment nog een vriendin had, ongeveer een half jaar vriendschappelijk contact gehad, totdat bleek dat we beide toch meer voor elkaar voelde.

hij heeft het uitgemaakt met zijn vriendin, en in dat gesprek biechte zij gelijk op dat ze al een tijdje vreemd ging..

Gelijk daarna zijn wij verder samen gegaan, maar na ongeveer twee weken bleek dat hij het toch best wel moeilijk had met het feit dat hun relatie over was (ze zijn ruim 6 jaar samen geweest)

Op dit moment hebben we bijna geen contact, en als we contact hebben komt het iniitiatief steeds van mijn kant.

Ik word echt helemaal gek van mezelf.. aan de ene kant wil ik constant bij hem zijn, aan de andere kant weet ik dat hij tijd nodig heeft..

Maar ik ben zo bang dat ik hem kwijt raak als ik helemaal niets van me laat horen!

Dat lijkt inderdaad een beetje op mijn verhaal... maar heb je nu dan geen contact meer met hem omdat hij nog wat voor haar voelt? Kijk, dat is precies waar ik ook bang voor ben,,, als ik nu tegen hem zeg, je moet maar even uitzoeken wat je wilt dat ik hem dan helemaal kwijt raak... en dat wil ik ook niet...

Maar, ik zou niet de hele tijd uit mezelf wat laten horen, hoe moeilijk dat ook is.... dan kun je wel kijken of hij jou net zo mist als jij hem he.... of niet?
Wat is een reboud-girl???

heb wel n vermoeden/idee........
leven en laten leven
Woorden zeggen iets, daden zeggen alles..............
quote:smithy85 schreef op 10 oktober 2009 @ 15:30:

[...]

Dat lijkt inderdaad een beetje op mijn verhaal... maar heb je nu dan geen contact meer met hem omdat hij nog wat voor haar voelt? Kijk, dat is precies waar ik ook bang voor ben,,, als ik nu tegen hem zeg, je moet maar even uitzoeken wat je wilt dat ik hem dan helemaal kwijt raak... en dat wil ik ook niet...

Maar, ik zou niet de hele tijd uit mezelf wat laten horen, hoe moeilijk dat ook is.... dan kun je wel kijken of hij jou net zo mist als jij hem he.... of niet?

Zoals ik al zei: wat niet van jou is kun je ook niet kwijtraken, want het is nooit van jou geweest. Je kunt je dus aan hem vastklampen, maar dat zegt dus niets.

Als hij er achter komt dat hij je mist en meer om je geeft dan hij misschien zelf dacht dan zet hij wel een stap in jouw richting. Je kunt een goede relatie nu eenmaal niet eenzijdig regelen, het moet van twee kanten komen....
quote:smoker schreef op 10 oktober 2009 @ 15:34:

heb wel n vermoeden/idee........Sommige mensen verwerken hun verdriet over een verbroken relatie door direct iets met een ander te beginnen, als troost zo gezegd.
quote:smoker schreef op 10 oktober 2009 @ 15:34:

heb wel n vermoeden/idee........Heb ik ook even opgezocht... dat is iemand die wordt "gebruikt" als tijdopvulling voor hem om over zijn ex heen te komen.. als leuk tussendoortje... dan weet je dat :p
En dat was niet zo bij ons want hij twijfelde juist of het niet te snel ging...
quote:smithy85 schreef op 10 oktober 2009 @ 15:42:

En dat was niet zo bij ons want hij twijfelde juist of het niet te snel ging...Ach meid, hou jezelf niet zo voor de gek. Als hij oprecht gek op je was deed hij er alles aan om jou niet te kwetsen. Dus in ieder geval hyvesfoto weghalen en de foto's uit zijn portemonnee.
...
quote:smithy85 schreef op 10 oktober 2009 @ 15:30:

[...]

Nadat hij het uit gemaakt had met haar was zij boos/gekwetst en wilde hem voorlopig niet spreken.. 3 dagen later heeft ze hem toch weer gebeld en hebben ze bijna 5 uur aan de telefoon gezeten... Hij vond het vrij logisch, ze zijn zo lang bij elkaar geweest, en hij wilde het netjes afsluiten..

Ongeveer een week daarna hebben wij een nogal emotioneel gesprek gehad, waarin hij aangaf dat hij nog steeds veel aan haar denkt, maar verliefd is op mij. Maar hij vond het niet eerlijk ten opzichte van mij om zo aan een relatie te beginnen. Hij gaf aan dat hij alles op een rijtje moest zetten.. In dit gesprek heb ik ook aangegeven dat ik het moeilijk vind om het contact helemaal te verbreken, en hij gaf aan dat dat niet nodig was, en dat we best vriendschappelijk contact kunnen onderhouden.

Maar sinds het gesprek heb ik hem niet meer online op msn gezien (andere mensen ook niet dus het is niet dat ik geblockd ben) en op smsjes reageert hij wel, maar hij neemt geen initiatief qua contact....

Ik heb ook gevraagd of hij boos is oid, dat ie daarom geen contact opneemt, maar hij gaf aan dat hij het gewoon druk heeft..

Ik heb dus ook geen idee of hij nog contact heeft met zn ex...

En dat was niet zo bij ons want hij twijfelde juist of het niet te snel ging...typisch, dat is ook wat er bij mij werd gezegd.. " vind je ook niet dat het allemaal eigenlijk wel heel erg snel is gegaan?"
Ja, natuurlijk vind ik dat... maar het is toch eenmaal zo... waarom zou je elkaar dan niet zien, omdat het te snel is?? Kan toch zo zijn dat het zo moet zijn geweest? Ofzo, ik weet het ook allemaal niet hoor... Vanavond haalt ie me op dus ik hoop dat ik normaal kan doen... misschien dat ik het er morgen even dr over heb want als ik eenmaal ergens mee zit dan kan ik dat toch niet voor me houden...
@ SummerBreeze: natuurlijk zegt hij dat allemaal, want hij is te laf om te zeggen dat het niets gaat worden en hij houdt je aan een lijntje voor als hij jeuk heeft.

Meiden houden jullie jezelf maar lekker voor de gek, maar neem maar van deze oude wijze dame (ik ben 40 ) dat dit niets gaat worden.

Als ik ongelijk heb eet ik mijn schoen op en zal ik de foto's plaatsen .

En dat was niet zo bij ons want hij twijfelde juist of het niet te snel ging...

Precies!

Wanneer het goed zit in een relatie dan heb je niet het gevoel dat het te snel gaat.

Alles wat jij eigenlijk over jullie relatie zegt, geeft aan dat het weinig kans van slagen heeft.

Jij bent zijn troostpoppetje en moet vooral niet teveel zeuren over die ex waar hij nog lang niet overheen is.

Wil je zo´n relatie?
quote:SummerBreeze667 schreef op 10 oktober 2009 @ 15:53:

[...]

Nadat hij het uit gemaakt had met haar was zij boos/gekwetst en wilde hem voorlopig niet spreken.. 3 dagen later heeft ze hem toch weer gebeld en hebben ze bijna 5 uur aan de telefoon gezeten... Hij vond het vrij logisch, ze zijn zo lang bij elkaar geweest, en hij wilde het netjes afsluiten..

Ongeveer een week daarna hebben wij een nogal emotioneel gesprek gehad, waarin hij aangaf dat hij nog steeds veel aan haar denkt, maar verliefd is op mij. Maar hij vond het niet eerlijk ten opzichte van mij om zo aan een relatie te beginnen. Hij gaf aan dat hij alles op een rijtje moest zetten.. In dit gesprek heb ik ook aangegeven dat ik het moeilijk vind om het contact helemaal te verbreken, en hij gaf aan dat dat niet nodig was, en dat we best vriendschappelijk contact kunnen onderhouden.

Maar sinds het gesprek heb ik hem niet meer online op msn gezien (andere mensen ook niet dus het is niet dat ik geblockd ben) en op smsjes reageert hij wel, maar hij neemt geen initiatief qua contact....

Ik heb ook gevraagd of hij boos is oid, dat ie daarom geen contact opneemt, maar hij gaf aan dat hij het gewoon druk heeft..

Ik heb dus ook geen idee of hij nog contact heeft met zn ex...Vervelend zeg! Maar bij jouw verhaal denk ik: hij geeft eerlijk aan dat hij onder deze omstandigheden geen relatie met je op kan bouwen. Hij geeft wel aan dat hij vriendschappelijk contact met je kan hebben, maar maakt het dat niet erg moeilijk voor je? Overigens ben ik bang dat het feit dat het initiatief daartoe duidelijk van jou af moet komen betekent dat dit contact voor hem eigenlijk niet zo hoeft. Je bent bang dat je hem kwijtraakt als je geen contact houdt, maar hebben jullie op deze manier dan wel echt contact? Als hij je echt wil dan zal hij uit zichzelf wel contact met je opnemen, maar als ik jou was zou ik daar niet op zitten wachten. Voor hetzelfde geld kom je er over een half jaar achter dat hij je toch niet ziet zitten en heb je al die tijd valse hoop gehad. Hoe vervelend ook, ik denk dat het beste is wat je kunt doen hem loslaten en verder gaan met je leven. Veel sterkte in ieder geval!
Ik ga m zo smsen dat ik wil praten... eens even bedenken wat ik ga zeggen.......
Solange, thnx

Ik moet zeggen dat dat het ook erg moeilijk maakt. Als hij had aangegeven dat hij me gewoon niet leuk vind, ok.. zwaar kut, maar dat is iig duidelijk.

Nu heb ik toch nog steeds de hoop dat het goed komt, omdat hij aangaf dat hij wel verliefd is, maar eerst alles op een rijtje wil zetten. En omdat hij tot nu toe altijd eerlijk is geweest ga ik er vanuit dat hij dat ook meent

Maar hoe langer deze situatie duurt, hoe moeilijker het word.. voor mij iig.

Denk dat loslaten idd op dit moment het best is.. hoe moeilijk dat ook is
quote:smithy85 schreef op 10 oktober 2009 @ 17:28:

Ik ga m zo smsen dat ik wil praten... eens even bedenken wat ik ga zeggen.......Veel sterkte en succes! Ik ben heel benieuwd wat hij gaat zeggen.
quote:smithy85 schreef op 10 oktober 2009 @ 17:28:

Ik ga m zo smsen dat ik wil praten... eens even bedenken wat ik ga zeggen.......succes
Die smsjes zoals beschreven in de OP zijn toch niet zo erg? Zij schrijft dat ze het jammer vindt dat hij er niet was, wat dus uitwijst dat ie er idd niet was, en hij schrijft dat ze een speciaal plekje in zijn hart heeft en dat ie niet wil dat ze verdrietig is. Nou, ik heb ook een speciaal plekje in mijn hart voor veel mensen, en die zie ik ook niet graag verdrietig.
Moet ik dan wel wat zeggen vanavond?

Ik twijfel echt jongens... het is wel nog vers dat hij tegen dr zei dat ze afstand moeten houden... maar als ik het niet zeg zit ik dr mee... maar waar zit ik dan zo mee??? want hij heeft toch gezegd dat ie minder contact met haar heeft? Ik weet niet eens wat ik zo moet zeggen dan....!
quote:SummerBreeze667 schreef op 10 oktober 2009 @ 17:30:

Solange, thnx

Ik moet zeggen dat dat het ook erg moeilijk maakt. Als hij had aangegeven dat hij me gewoon niet leuk vind, ok.. zwaar kut, maar dat is iig duidelijk.

Nu heb ik toch nog steeds de hoop dat het goed komt, omdat hij aangaf dat hij wel verliefd is, maar eerst alles op een rijtje wil zetten. En omdat hij tot nu toe altijd eerlijk is geweest ga ik er vanuit dat hij dat ook meentMaar hoe langer deze situatie duurt, hoe moeilijker het word.. voor mij iig.

Denk dat loslaten idd op dit moment het best is.. hoe moeilijk dat ook is Tja das wel een beetje moeilijk beoordelen wat je daarmee aan moet. Ik kan niet beoordelen hoe het voor je ex ligt, maar ik ken genoeg mannen die mij hebben durven beweren dat ze verliefd op mij waren en dat duidelijk niet waren. Soms menen mannen dit, soms is het een manier om je je bed in te krijgen, soms willen ze een scharrel, wat gezelschap. Je weet het nooit. En als mannen tegenstrijdige signalen geven dan is dit heel verwarrend, daar heb ik ook praktijkervaring mee, maar als een man echt heel graag voor je wil gaan dan geeft hij één duidelijk signaal af, en dat is dat hij je heel graag wilt.
quote:minny schreef op 10 oktober 2009 @ 17:35:

Die smsjes zoals beschreven in de OP zijn toch niet zo erg? Zij schrijft dat ze het jammer vindt dat hij er niet was, wat dus uitwijst dat ie er idd niet was, en hij schrijft dat ze een speciaal plekje in zijn hart heeft en dat ie niet wil dat ze verdrietig is. Nou, ik heb ook een speciaal plekje in mijn hart voor veel mensen, en die zie ik ook niet graag verdrietig.Ja, hij was er niet omdat ie geen vervoer kon regelen.. misschien heeft ie wel een groot hart... maar ja.....
quote:SummerBreeze667 schreef op 10 oktober 2009 @ 17:30:

Solange, thnx

Nu heb ik toch nog steeds de hoop dat het goed komt, omdat hij aangaf dat hij wel verliefd is, maar eerst alles op een rijtje wil zetten. En omdat hij tot nu toe altijd eerlijk is geweest ga ik er vanuit dat hij dat ook meent

Maar hoe langer deze situatie duurt, hoe moeilijker het word.. voor mij iig.

Denk dat loslaten idd op dit moment het best is.. hoe moeilijk dat ook is He, ik zou wachten tot hij was laat horen, max 1 week en anders zijn nummer uit je telefoon halen en smsjes. Zo ga ik het ook doen als ik straks geen andere keus heb....
quote:smithy85 schreef op 10 oktober 2009 @ 17:38:

Moet ik dan wel wat zeggen vanavond?

Ik twijfel echt jongens... het is wel nog vers dat hij tegen dr zei dat ze afstand moeten houden... maar als ik het niet zeg zit ik dr mee... maar waar zit ik dan zo mee??? want hij heeft toch gezegd dat ie minder contact met haar heeft? Ik weet niet eens wat ik zo moet zeggen dan....!Van een afstandje zeg ik: ja, zeg het vanavond! Hoe langer je wacht des te meer gekwetst je kunt worden. Als hetgeen jij van hem nodig hebt de belofte is dat hij minder contact met haar zal hebben dan was je probleem opgelost. Het zit je allemaal duidelijk nog steeds dwars, dus dat is het niet. Geef aan dat je van hem begrip verlangt voor de moeite die jij hebt voor deze situatie, en als hij dat niet op kan brengen het misschien wel niet zo'n goed idee is om ermee door te gaan. Dat is pijnlijk voor je, maar je houdt zo wel de eer aan jezelf en je bespaart jezelf meer leed. Veel sterkte in ieder geval!
Ik ga m nu bellen... anders heb ik ook geen leuke avond vanavond... Pff nou, tot straks!
Wat moet je zeggen? Hou het in ieder geval bij jezelf, dat jij je niet lekker bij deze situatie voelt en dat je je afvraagt wat zijn gevoelens voor jou nu precies inhouden. Als je hem bombadeert met vragen en verwijten zal hij waarschijnlijk alleen maar dichtklappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven