Ik vertrouw mijn partner niet

09-01-2022 19:28 657 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond allemaal,

Ik ben een bekende forummer maar hiervoor een ander account aangemaakt. Waar ik normaal jullie van advies probeer te voorzien heb ik het nu zelf nodig, ben namelijk ten einde raad.

Ik ben al 8 jaar samen met mijn partner, samen hebben we 2 jonge kinderen.
2 jaar geleden ben ik er voor het eerst achter gekomen dat mijn vriend niet zo loyaal is als hij beweert. Hij heeft dus meerdere keren contact gehad met vrouwen, waarbij gesprekken werden gewist maar ik dan bewijs in bijv belgeschiedenis vond. Of toch een onbewaakt moment van hem en hij dan zijn sporen was vergeten te wissen. Ik weet niet of er ooit iets lijfelijks is gebeurd of het bij chats en bellen is gebleven. Anyway, seksueel getinte gesprekken is niet oke, na die tijd vertrouw ik hem niet meer. Ik merk dat ik kortaf ben richting hem, hem altijd wantrouw, altijd mezelf afvraag of hij nu wel of niet de waarheid spreekt. Ik baal van mezelf, want zo wil ik niet zijn. Ben ook geen controlerend type, heb ik zelfs een hekel aan. Maar helaas ziet onze relatie er vandaag de dag wel uit. Nu tot overmaat van ramp er ook nog achter gekomen dat hij op een datingsite zit, daar met vrouwen chat. Vooralsnog onschuldig maar dat is gewoon een kwestie van tijd denk ik dan.
Ik wil eigenlijk rust. Rust in mijn hoofd en huis, ben boos op hem, zoveel emoties tegelijk.
We hebben 2 jonge kinderen, ze zijn dol op hun vader, het idee dat ik ons gezin uit elkaar haal doet me pijn. Kan ik het wel alleen? Red ik het financieel wel? Zoveel zorgen en daarom terughoudend in wat te doen. Al weet ik dat het met mijn vertrouwen in hem nooit meer goed zal komen helaas, daarvoor is teveel gebeurd.
Ik ben zo verdrietig, waarom zo je relatie om zeep helpen?
Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor jullie tijd

Ik heb jullie advies of misschien wel schop onder mijn kont nodig.

Liefs,
Alle reacties Link kopieren
ludwina schreef:
10-01-2022 12:05
Ik heb er een beetje moeite mee om de behoefte aan vreemdgaan en aandacht van andere vrouwen te medicaliseren tot een ziekte/verslaving.

Soms zijn mensen ook gewoon onbetrouwbare assholes die hun eigen genot plaatsen boven de beloftes die ze aan hun partner hebben gedaan.

TO noemt zelf verslavingsproblematiek in een van haar reacties......
feniks02 schreef:
10-01-2022 13:12
TO noemt zelf verslavingsproblematiek in een van haar reacties......
Ik zie het. Dan had ik beter die post kunnen quoten inderdaad.
Maar het verandert mijn mening niet.
Moniaatje90 schreef:
10-01-2022 10:05
Dank je wel voor je reactie, knap van je dat jij toen de beslissing gemaakt hebt voor jezelf te kiezen.
Wat jij zegt, zo voel ik het ook, ik weet dat het beter is en ik weet dat ik me zeer waarschijnlijk ook beter zal voelen. Gek dat je dan toch nog zoveel moeite met een besluit kan hebben.

En inderdaad, hij draait rollen om. Want ik heb dan weer zijn telefoon gecheckt, en dat is ziekelijk gedrag hem zo te controleren, of hij zegt moet ik dan maar weer mijn pincode veranderen van telefoon ( heeft die destijds 1x gedaan na dat het contact met ander gebeurde) ik had echter stomtoevallig dat geraden, omdat het leek op mijn eigen bankpas pincode. Sindsdien weet hij dat ik de code ken en volgens hem heeft die dan niks te verbergen. Ja zo werkt het dus niet.
Hij heeft ook zijn zoek geschiedenis uit gezet bijv, maar niet in de gaten dat als ik zijn chrome open ik dan alsnog kan zien waar hij op gezeten heeft. Wat dat betreft, is hij gewoon best dom in het verbergen van bewijsmateriaal.
Dat is precies waarom je geen bewijs hoeft te overleggen. Het is geen rechtszaak en hij kan zich niet beroepen op 'illegaal verkregen bewijsmateriaal' of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
feniks02 schreef:
10-01-2022 13:12
TO noemt zelf verslavingsproblematiek in een van haar reacties......

Klopt. Wellicht dat dat ermee te maken heeft, hoeft natuurlijk niet. En ik ben ook geen dokter of psycholoog.


Best gespannen voor vanavond. Weet niet wat en of het me wat op gaat leveren.
Alle reacties Link kopieren
Moniaatje90 schreef:
10-01-2022 14:51
Klopt. Wellicht dat dat ermee te maken heeft, hoeft natuurlijk niet. En ik ben ook geen dokter of psycholoog.


Best gespannen voor vanavond. Weet niet wat en of het me wat op gaat leveren.

Het gaat opleveren dat je voor jezelf (en je kinderen) gaat opkomen en je grenzen gaat stellen.
Alle reacties Link kopieren
ludwina schreef:
10-01-2022 13:20
Dat is precies waarom je geen bewijs hoeft te overleggen. Het is geen rechtszaak en hij kan zich niet beroepen op 'illegaal verkregen bewijsmateriaal' of iets dergelijks.
Dat is waar.
Maar hij zal het toch weten, anders kan ik het van die datingsite niet weten, die info kan ik alleen uit zoeken in zijn telefoon hebben gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
10-01-2022 14:51
Het gaat opleveren dat je voor jezelf (en je kinderen) gaat opkomen en je grenzen gaat stellen.
Ja zeker. Daar ga ik ook voor. Dat word nu weleens tijd!
Zonder vertrouwen geen relatie. Ook echt voor jezelf to. Hoe kun je je ooit veilig voelen bij iemand als je hem niet kan vertrouwen?

En dat geeft enorm veel stress, zo'n relatie.
Alle reacties Link kopieren
Moniaatje90 schreef:
10-01-2022 14:51
Klopt. Wellicht dat dat ermee te maken heeft, hoeft natuurlijk niet. En ik ben ook geen dokter of psycholoog.


Best gespannen voor vanavond. Weet niet wat en of het me wat op gaat leveren.
Wat wil je dat het je gaat opleveren?
Is er ook maar iets wat je man kan zeggen wat het minder maakt? Of dat jij wel weer respect voor hem hebt?
Wat hij zegt maakt niks meer uit.
Wat jij zegt en wat jij wil is belangrijk.

Wil je in deze relatie blijven zitten? Of kies je voor het onbekende en en kans op wel geluk.
Want dit maakt je niet gelukkig en hij kan daar ook niks meer in veranderen. Hij is onbetrouwbaar gebleken.

Kies voor jezelf… kies voor nieuw, je weet wat je hebt en dus ook wat je krijgt en dat is inmiddels getsiederrie
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Moniaatje90 schreef:
10-01-2022 14:53
Ja zeker. Daar ga ik ook voor. Dat word nu weleens tijd!

"Daar ga ik nu ook voor". Je hebt geen toestemming van je man nodig he? Jij wil dit niet zo. En dát ga je vertellen. Wat hij daarmee doet is aan hem. Het feit dat je nu een gesprek aangaat en je grenzen stelt: daarmee hééft het je al wat opgeleverd.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
10-01-2022 14:54
Zonder vertrouwen geen relatie. Ook echt voor jezelf to. Hoe kun je je ooit veilig voelen bij iemand als je hem niet kan vertrouwen?

En dat geeft enorm veel stress, zo'n relatie.
Ja helemaal waar.
De stress merk ik ook heel erg goed. Ben veel veranderd afgelopen tijd, heel jammer om te merken.
Alle reacties Link kopieren
Lorrelies schreef:
10-01-2022 15:01
Wat wil je dat het je gaat opleveren?
Is er ook maar iets wat je man kan zeggen wat het minder maakt? Of dat jij wel weer respect voor hem hebt?
Wat hij zegt maakt niks meer uit.
Wat jij zegt en wat jij wil is belangrijk.

Wil je in deze relatie blijven zitten? Of kies je voor het onbekende en en kans op wel geluk.
Want dit maakt je niet gelukkig en hij kan daar ook niks meer in veranderen. Hij is onbetrouwbaar gebleken.

Kies voor jezelf… kies voor nieuw, je weet wat je hebt en dus ook wat je krijgt en dat is inmiddels getsiederrie

Ik denk dat ik het niet meer wil.
Zo ga ik het ook zeggen denk ik, we zo op deze voet niet verder kunnen. Hij kan of boos worden of hij gaat zielig doen, in het eerste geval kan ik niet zoveel. In het tweede geval neig ik om dan te zeggen, sorry maar we hebben dit al 2 keer eerder meegemaakt, ik geloof er gewoonweg niet meer in.
Het vertrouwen dat krijgt na een eerste aanvaring al zo'n knauw, maar na talloze keren is het zo bewust en voelt het zo niet gemeend.
Ik voel me zo klote. Maar ja
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
10-01-2022 15:19
"Daar ga ik nu ook voor". Je hebt geen toestemming van je man nodig he? Jij wil dit niet zo. En dát ga je vertellen. Wat hij daarmee doet is aan hem. Het feit dat je nu een gesprek aangaat en je grenzen stelt: daarmee hééft het je al wat opgeleverd.
Ja dat zeker.
Grenzen stellen word gewoon tijd, op deze manier stel ik geen grenzen en wellicht denkt hij ' ze word toch niet echt boos en als ik een lul verhaal op hang gelooft ze het wel weer '

Ik merk dat ik mijn grenzen al zo ver heb opgeschoven, wat niet gezond is, weinig zelfrespect.
Bijv; die site waar hij op zit is gewoon fake. Je betaalt voor berichten maar je kan die meiden nooit ontmoeten, staat zelfs in voorwaarden. Waar maak ik me dan druk om? Is het geen tijdverdrijf.
En meteen denk ik, kom op moniaatje.. waar is jou zelfrespect. Het gaat gewoon om het idee, het disrespect.
Ik ben ver van de werkelijke kijk op een relatie beland heb ik het idee.
Alle reacties Link kopieren
Moniaatje90 schreef:
10-01-2022 15:54
Ik denk dat ik het niet meer wil.
Zo ga ik het ook zeggen denk ik, we zo op deze voet niet verder kunnen. Hij kan of boos worden of hij gaat zielig doen, in het eerste geval kan ik niet zoveel. In het tweede geval neig ik om dan te zeggen, sorry maar we hebben dit al 2 keer eerder meegemaakt, ik geloof er gewoonweg niet meer in.
Het vertrouwen dat krijgt na een eerste aanvaring al zo'n knauw, maar na talloze keren is het zo bewust en voelt het zo niet gemeend.
Ik voel me zo klote. Maar ja

Of "ik wil dit niet meer". Als je zegt "we hebben dit al 2x meegemaakt' dan wordt het een soort welles-nietes.

Jij wil een andere relatie, met ander contact naar elkaar toe. Dat is voor 'lastiger' om op te reageren voor hem omdat er geen verwijt in zit.
Alle reacties Link kopieren
Moniaatje90 schreef:
10-01-2022 15:56
Ja dat zeker.
Grenzen stellen word gewoon tijd, op deze manier stel ik geen grenzen en wellicht denkt hij ' ze word toch niet echt boos en als ik een lul verhaal op hang gelooft ze het wel weer '

Ik merk dat ik mijn grenzen al zo ver heb opgeschoven, wat niet gezond is, weinig zelfrespect.
Bijv; die site waar hij op zit is gewoon fake. Je betaalt voor berichten maar je kan die meiden nooit ontmoeten, staat zelfs in voorwaarden. Waar maak ik me dan druk om? Is het geen tijdverdrijf.
En meteen denk ik, kom op moniaatje.. waar is jou zelfrespect. Het gaat gewoon om het idee, het disrespect.
Ik ben ver van de werkelijke kijk op een relatie beland heb ik het idee.

Als was het voor het gros van de mensen wel oké, JIJ wil niet in een relatie met een man die op deze manier met geld om gaat, die op zo'n manier met zijn gezin om gaat. En dat is oké, om dat zo te voelen. Het is ook oké dat hij wél wil betalen voor nep berichten. Als hij dat wil, dan kan hij echter niet met jou samen zijn, want jij wil dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Op het moment dat hij wil weten waar je het vandaan hebt, ga je daar niet op in. Ga NIET in de verdediging. Dat deed je voorheen. Je werd boos of voelde je misschien schuldig.

Mijn advies (en been there): vertel kort en bondig wat je is opgevallen, jullie duidelijk afspraken hebben gemaakt en dat hij deze niet nakomt. En dat je dat niet meer accepteert.

Als hij vraagt wat waar waarom : doet er niet toe! Je kan het terugleggen. Je weet het. Punt. Jij hoeft geen bewijs te leveren.

Hij zal ontkennen. Zijn probleem. Jij bent er klaar mee

Jij wil:

En dan jouw eisen.

Oh ja niet hem overvallen met dit gesprek. Zeg ik wil serieus praten, kan dat nu. Tip psych. Of hoe laat straks.

Toi toi
Alle reacties Link kopieren
Wat klote TO,


Ga een open gesprek aan. Kijk wat je nog wil en of er nog iets te redden valt. Kies anders voor jezelf.
Sterkte.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Pergamon,
Goede tip van je om het anders te brengen. Zo min mogelijk kan hij verdedigen als ik het vooral bij mezelf hou. Wat ik voel en wil.
Alle reacties Link kopieren
AnnaCara schreef:
10-01-2022 16:31
Op het moment dat hij wil weten waar je het vandaan hebt, ga je daar niet op in. Ga NIET in de verdediging. Dat deed je voorheen. Je werd boos of voelde je misschien schuldig.

Mijn advies (en been there): vertel kort en bondig wat je is opgevallen, jullie duidelijk afspraken hebben gemaakt en dat hij deze niet nakomt. En dat je dat niet meer accepteert.

Als hij vraagt wat waar waarom : doet er niet toe! Je kan het terugleggen. Je weet het. Punt. Jij hoeft geen bewijs te leveren.

Hij zal ontkennen. Zijn probleem. Jij bent er klaar mee

Jij wil:

En dan jouw eisen.

Oh ja niet hem overvallen met dit gesprek. Zeg ik wil serieus praten, kan dat nu. Tip psych. Of hoe laat straks.

Toi toi
Hele goede tip. Dank je wel
Inderdaad hij weet het, laat hem maar gissen hoe ik het weet of wat dan ook, ik ga ook niet met het bewijs aan de haal of überhaupt zeggen.
Ga hem zo zeggen dat ik straks wil praten.


Ik geef vanavond een update.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Wished :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat erg zeg voor je
Wat opvalt is dat je het bij jezelf zoekt zelfs je onderwerp zegt dat. Jr vertrouwt je partner niet omdat hij niet te vertrouwen is , daar heb jij geen aandeel in
Hij liegt, hij kiest ervoor vreemd te gaan, hij doet die dingen, niet jij, hij heeft dus de relatie verziekt en wat Jij nu doet is daar een einde aan maken

Het is ook erg voor je kids, maar zo over je grenzen heen laten lopen, dat kan ook niet
Alle reacties Link kopieren
sterkte straks! :hug:
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Zet hem op Moniaatje.
:bigkiss:
Moniaatje90 schreef:
10-01-2022 15:52
Ja helemaal waar.
De stress merk ik ook heel erg goed. Ben veel veranderd afgelopen tijd, heel jammer om te merken.
Daarom kan ik je ook alleen maar aanraden om niet alleen met de relatie te stoppen, maar ook aan jezelf te werken. Dat je de volgende keer beter je grenzen kan aangeven. Helaas sluipen die dingen er nog wel eens in.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal :heart:

Voel me echt gesterkt door jullie, al ben ik vrij nerveus op dit moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven