Ik vind alle mannen vreselijk

zondag 14 mei 2023 om 19:19
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
donderdag 18 mei 2023 om 00:36
Er zijn ook heel veel (jonge) mannen die op oudere vrouwen vallen.vaniteifear schreef: ↑17-05-2023 21:54Dat snap ik allemaal. Ik heb ook nergens gezegd dat mannen dan direct álle jongere vrouwen neukbaar vinden. Er is ook zoiets als persoonlijke voorkeur.
Overigens (los daarvan) zegt het artikel dit:
"Volgens de onderzoekers is de voorkeur van mannen voor jongere vrouwen evolutionair te verklaren. Door natuurlijke selectie sluiten mannen vruchtbare vrouwen niet uit, ook niet als ze zelf ouder worden. Maar doordat vrouwen kieskeuriger zijn, kunnen veel oudere mannen geen jonge, vruchtbare vrouw vinden. Zij kunnen oudere vrouwen daarom niet helemaal uitsluiten als bedpartner."
Ik lees dit als: Evolutionair vallen mannen op jongere vrouwen, maar die willen hen meestal niet (te kieskeurig). Dus moeten ze het noodgedwongen met oudere vrouwen doen.
En ja, dat is echt wat er staat als je goed leest.
donderdag 18 mei 2023 om 00:39
Of geen topics op Viva openen om erover te klagen. Als je meer vissen wil vangen denk ik dat minder kieskeurig in de initiële selectie daarvoor een oplossing kan zijn. Aangezien de initiële selectie maar een schijnselectie is (vanuit de dating apps dus).blijfgewoonbianca schreef: ↑17-05-2023 22:54Dus helemaal niemand meer uitsluiten ? Overal kan wel een verhaal achterzitten. “ ja, als foetus was ik echt bijzonder knap maar mijn moeders bekken was heel smal daarom ben ik nu zo lelijk “ .

donderdag 18 mei 2023 om 00:54
Ook voor een relatie?deadpoetssociety schreef: ↑18-05-2023 00:36Er zijn ook heel veel (jonge) mannen die op oudere vrouwen vallen.
donderdag 18 mei 2023 om 01:13
Ach, heerlijk om even de klachten te delen met gelijkgestemdendeadpoetssociety schreef: ↑18-05-2023 00:39Of geen topics op Viva openen om erover te klagen. Als je meer vissen wil vangen denk ik dat minder kieskeurig in de initiële selectie daarvoor een oplossing kan zijn. Aangezien de initiële selectie maar een schijnselectie is (vanuit de dating apps dus).

donderdag 18 mei 2023 om 02:27
En dan zijn we terug bij af. Iemand klaagt omdat het aanbod mager is, dan kun je je criteria wel aanpassen, maar het blijft natuurlijk voor jou een mager aanbod. Ook al accepteer je het dan maar.deadpoetssociety schreef: ↑18-05-2023 00:39Of geen topics op Viva openen om erover te klagen. Als je meer vissen wil vangen denk ik dat minder kieskeurig in de initiële selectie daarvoor een oplossing kan zijn. Aangezien de initiële selectie maar een schijnselectie is (vanuit de dating apps dus).
Jij denkt vergroot je net, dan vang je meer. Ik denk alleen maar, wat een werk al die rommel uit dat net vissen. Ik wil helemaal niet meer vissen vangen, sterker nog, ik wil liever minder vissen vangen, door schade en schande wijzer geworden hebben we de criteria aangescherpt.
donderdag 18 mei 2023 om 06:48
Tja. Dat zal het zijn: leeftijd. Ik ben in de 50 en ik vind mannen van in de 50 en ouder niet meer aantrekkelijk, althans veruit de meesten niet. Dat geldt trouwens ook al voor mannen van in de 40, uitzonderingen daargelaten natuurlijk. En van 60+ mannen word ik helemaal niet warm.
Ik val ook niet meer op jonger. Jongere mannen kan ik best leuk vinden om naar te kijken, maar ook van hen krijg ik het niet warm.
Vroeger wel hoor, ik was altijd wel wat verliefderig op deze of gene. Dat zat natuurlijk in mijn hoofd: met een leuke jongen valt er nog een heel leven op te bouwen en wie weet? Dat is allemaal niet gebeurd, maar het dromen erover was al heerlijk.
Sinds ik ouder ben (en de mannen van mijn generatie ook) ben ik meer en meer androgyn geworden. Ik was en ben al wat ze tegenwoordig non-binair noemen, Vrouw heb ik me eigenlijk nooit gevoeld, maar ik viel op jongens/ mannen.
Dat gevoel van geen echte vrouw te zijn is met de jaren sterker geworden. Ik heb er steeds meer aan toegegeven omdat ik me tot mijn generatiegenoten gewoon niet meer aangetrokken voel. Mannen kan ik geweldig vinden, maar dan puur vriendschappelijk.
Toch lijk ik een andere indruk te maken. Mannen, en ook vrouwen, vermoeden dat ik veel sjans heb en ze verbazen zich erover dat ik "daar" helemaal niet mee bezig ben.
Jammer vind ik het wel. Het was zo leuk die energie van verliefdheid en aantrekking te voelen.
Ik val ook niet meer op jonger. Jongere mannen kan ik best leuk vinden om naar te kijken, maar ook van hen krijg ik het niet warm.
Vroeger wel hoor, ik was altijd wel wat verliefderig op deze of gene. Dat zat natuurlijk in mijn hoofd: met een leuke jongen valt er nog een heel leven op te bouwen en wie weet? Dat is allemaal niet gebeurd, maar het dromen erover was al heerlijk.
Sinds ik ouder ben (en de mannen van mijn generatie ook) ben ik meer en meer androgyn geworden. Ik was en ben al wat ze tegenwoordig non-binair noemen, Vrouw heb ik me eigenlijk nooit gevoeld, maar ik viel op jongens/ mannen.
Dat gevoel van geen echte vrouw te zijn is met de jaren sterker geworden. Ik heb er steeds meer aan toegegeven omdat ik me tot mijn generatiegenoten gewoon niet meer aangetrokken voel. Mannen kan ik geweldig vinden, maar dan puur vriendschappelijk.
Toch lijk ik een andere indruk te maken. Mannen, en ook vrouwen, vermoeden dat ik veel sjans heb en ze verbazen zich erover dat ik "daar" helemaal niet mee bezig ben.
Jammer vind ik het wel. Het was zo leuk die energie van verliefdheid en aantrekking te voelen.

donderdag 18 mei 2023 om 08:20
Er is toch best veel druk vanuit de maatschappij om een “echte” vrouw te zijn.
Doet me denken aan dit filmpje:
https://vimeo.com/393253445

donderdag 18 mei 2023 om 08:30
Ja kwalijk.vaniteifear schreef: ↑18-05-2023 08:20Er is toch best veel druk vanuit de maatschappij om een “echte” vrouw te zijn.

donderdag 18 mei 2023 om 08:45
donderdag 18 mei 2023 om 09:06
Iedereen is anders. Mijn eigen partner knapt ook heel erg af op vrouwen van een leeftijd die zijn dochter had kunnen zijn. Dat vind hij gewoon absoluut niet aantrekkelijk. Hij vindt mannen met jongere vrouwen ook altijd een beetje viezig en als zijn vrienden iets zeggen over een jongere vrouw zegt ie er ook altijd wat van.vaniteifear schreef: ↑17-05-2023 21:13Nou ja, we hadden gewoon een hele goede klik, ook hele goede gesprekken. Veel samen gelachen. Ik ben nog een paar keer voor koffie bij hem thuis geweest. Ik zag hem gewoon als de ideale man, zoveel hadden we gemeen met elkaar. Hij zei dat ook een aantal keer, en ook liet hij een paar keer vallen dat hij mijn gezicht zo mooi en open vond.
Toen ik een move maakte schrok hij echter enorm en stamelde dat we beter gewoon een leuk vriendschappelijk contact konden hebben en dat ik zijn dochter had kunnen zijn (hij heeft overigens geen kinderen). Maar leeftijd is toch maar een getal als je zo'n klik hebt? Daarom zocht ik redenen waarom hij op mij zou kunnen afknappen en dat was de "olifant in de kamer" zeg maarDat, of het feit dat ik een paar centimeter langer ben. Ik kon gewoon niks anders bedenken.
Misschien is het inderdaad invulling van mij.
Zelf moet ik ook niet denken aan een man van 20 jaar of meer ouder. Wordt daar zelfs een beetje misselijk van.
Waarom denk je dat dat niet kan en dat het perse aan zijn jouw gewicht moet liggen en dat hij niet de waarheid kan spreken? Zeker omdat zijn ex ook niet slank was
Op mij komt dat dan over dat jij zelf erg met jouw gewicht zit en dat in jouw hoofd dan als de reden aanwijst omdat jij denkt dat hij er wel mee moet zitten. Juist omdat zijn ex hetzelfde figuur had als jij zegt dat toch dat dat het niet is?

donderdag 18 mei 2023 om 09:07
Ken het filmpje. Ja, die dubbele boodschappen steeds die je gedurende leven ontvangt. Ook dat je maar lief en wijs moet zijn. Sociaal wenselijk gedrag en voldoen aan uiterlijke standaard. En ook al wil ik er tabak aan hebben, helemaal aan ontkomen lukt me ook niet ondanks bewustwording.vaniteifear schreef: ↑18-05-2023 08:20Er is toch best veel druk vanuit de maatschappij om een “echte” vrouw te zijn.
Ik moet ineens denken aan een gesprek met een jongere collega toen ik net single was. Hij legde mij wel even het datingleven uit (termen inclusief, exclusief, wanneer echte relatie, hele zooi stappen tussendoor voor die status). Ik en een andere vrouw keken hem verbijsterd aan van en riepen ‘wat depressief, waarom zou je daar aan meedoen?’ Hij vond het daten ook vermoeiend, maar ja, zo is het nu eenmaal dus wij gingen erop door waarom iedereen daar op deze manier aan meedoet als ‘iedereen’ er moe van wordt en hij weer ‘ja, de maatschappij’. En wij weer ‘als je daar nou gewoon uitstapt’.
Misschien te optimistisch gedacht maar het is wel zoals ik het zie, echt fuck wat de gemiddelde man wil of hoe het hoort, wat de maatschappij verwacht. Als de gemiddelde man een veel jongere vrouw wil, dan wil ik niet de gemiddelde man dus dat soort onderzoeken wat ‘de’ man zou willen, interesseert me niet.
donderdag 18 mei 2023 om 09:11
Nee je vergroot niet je net, maar je had een bril op met de verkeerde sterkte die de vijver vervormt waardoor je de vissen helemaal niet goed kunt ziet. De bril is dan de datingapp, en wat daar wel/niet is ingevuld. Dus beter zelf even in de vijver kijken (door twijfelvissen wel te gaan spreken). Tenminste, als je het als een probleem ervaart dat je geen leuke vissen tegenkomt (zoals TO). Ben je helemaal tevreden met die enkele vissen die je spreekt dan zou ik niks veranderen natuurlijk.Lorem_Ipsum schreef: ↑18-05-2023 02:27En dan zijn we terug bij af. Iemand klaagt omdat het aanbod mager is, dan kun je je criteria wel aanpassen, maar het blijft natuurlijk voor jou een mager aanbod. Ook al accepteer je het dan maar.
Jij denkt vergroot je net, dan vang je meer. Ik denk alleen maar, wat een werk al die rommel uit dat net vissen. Ik wil helemaal niet meer vissen vangen, sterker nog, ik wil liever minder vissen vangen, door schade en schande wijzer geworden hebben we de criteria aangescherpt.

donderdag 18 mei 2023 om 09:29
donderdag 18 mei 2023 om 09:33
Ik vind het best vreemd om een groter leeftijdsverschil zo af te keuren. Ik ken twee vrouwen die met een veel oudere man samen zijn (>25 jaar). Ik moet er zelf niet aan denken want val niet op oudere mannen maar als zij daar gelukkig van worden moeten ze dat toch helemaal zelf weten? Waarom niet. En andersom hetzelfde (oudere vrouw met jongere man).
deadpoetssociety wijzigde dit bericht op 18-05-2023 10:02
4.58% gewijzigd

donderdag 18 mei 2023 om 09:37
Het lijkt mij totaal zinloos om je criteria aan te passen als je een levenspartner zoekt. Het is geen auto waar je consessies kan doen om iets betaalbaars te vinden. Het is je leven.
Ik vond mijn liefde toen ik het net juist kleiner maakte. Ik bracht focus aan. Geen energieverspilling aan de net-niet-mannen die misschien wel een kans verdienden maar daardoor met voorbehoud door mij werden benaderd. Maar met een open hart en geest tijd steken in de echte kanshebbers.
Ik vond mijn liefde toen ik het net juist kleiner maakte. Ik bracht focus aan. Geen energieverspilling aan de net-niet-mannen die misschien wel een kans verdienden maar daardoor met voorbehoud door mij werden benaderd. Maar met een open hart en geest tijd steken in de echte kanshebbers.
donderdag 18 mei 2023 om 09:44
Ik denk dat het best kan werken, een groot leeftijdsverschil, maar ik denk ook dat er vaker meer achter zit. Zoals iemand hier bijvoorbeeld al schreef dat het bij haar voortkomt uit issues met haar vader. Natuurlijk kan je eens verliefd worden op iemand die in een totaal andere levensfase zit. En als dat wederzijds is en het werkt: prima. Maar specifiek op zoek zijn naar iemand die veel ouder of veel jonger is, daar geloof ik niet zo in. Maar daar moet ik sowieso wel bij zeggen dat ik sowieso niet geloof in "zoekcriteria". Liefde is niet in criteria te vatten denk ik.

donderdag 18 mei 2023 om 09:46
Lijkt me ook jammer. Maar misschien is het een fase? Je hoeft maar één keer tegen een waanzinnig leuke man op te lopen en dan kunnen die gevoelens weer terugkomen. In bejaardenhuizen schijnen ze te flirten en te veroveren bij het leven, dus leeftijdsgebonden is verliefdheid niet.Lieneke schreef: ↑18-05-2023 06:48Tja. Dat zal het zijn: leeftijd. Ik ben in de 50 en ik vind mannen van in de 50 en ouder niet meer aantrekkelijk, althans veruit de meesten niet. Dat geldt trouwens ook al voor mannen van in de 40, uitzonderingen daargelaten natuurlijk. En van 60+ mannen word ik helemaal niet warm.
donderdag 18 mei 2023 om 09:58
Dergelijke relaties met een groot leeftijdsverschil komen voor en zijn uitzonderingen. Status en geld zijn voor sommige vrouwen ook een reden om op een oudere man te vallen. Evolutionair gezien heeft dit weer te maken dat een rijke man zijn kroost goed kan onderhouden en dat geeft een vrouw veiligheid.vaniteifear schreef: ↑18-05-2023 09:29Voor de mensen die aangeven dat ze zo’n leeftijdsverschil niet oké vinden: hoe denken jullie dan over mannen als Eberhard van der Laan, Peter Drehmanns, Herman Brusselmans? Zijn zij ook een beetje viezig, of alleen Jos de accountant of Peter de salarisadministrateur met jonge vriendin?
Die Herman Brusselmans viel altijd al op jongere vrouwen en die jonge vrouwen vielen op hem. Sterker nog, onlangs is ie zelfs vader geworden op zijn 65e. Zijn jongere vriendin Lena is 30. Zou zij ook daddy issues hebben?

donderdag 18 mei 2023 om 10:03
Of geld.
Gisteren zat ik bij een gesprek van mijn man en een vriend van hem. Ze hadden het over weer een andere vriend die gaat scheiden omdat hij verder wil met een veel jongere vrouw. Die vrouw gaat ook scheiden en heeft nog jonge kinderen. Het was tussen hen een soort coup de foudre; ze verbranden alle schepen achter zich om samen te kunnen zijn.
De vriend van mijn man zei: “Met zo’n vrouw moet toch iets mis zijn? Ze heeft kinderen van drie en vijf.” Dat vond ik wel een goed punt. Tenzij ze echt diepongelukkig was, natuurlijk. Maar ik denk dat geld in dit geval de doorslag heeft gegeven.
donderdag 18 mei 2023 om 10:04
Dit.deadpoetssociety schreef: ↑18-05-2023 09:11Nee je vergroot niet je net, maar je had een bril op met de verkeerde sterkte die de vijver vervormt waardoor je de vissen helemaal niet goed kunt ziet. De bril is dan de datingapp, en wat daar wel/niet is ingevuld. Dus beter zelf even in de vijver kijken (door twijfelvissen wel te gaan spreken). Tenminste, als je het als een probleem ervaart dat je geen leuke vissen tegenkomt (zoals TO). Ben je helemaal tevreden met die enkele vissen die je spreekt dan zou ik niks veranderen natuurlijk.
Wat ik apart vind is dat mensen hun eigen aantrekkingskracht niet meenemen in de overweging.
Met daten is het niet zo dat jij enkel loopt te zoeken in een kaartenbak. Je loopt ook buiten, ontmoet mensen en mensen ontmoeten jou. Als je omkomt in de teleurstellende dates of je zit continu naar plaatjes van onaantrekkelijke mannen met karpers te kijken op je app. Wat straal je dan uit als je die week buiten zit?
Is je leven gevuld met positiviteit en overvloed, of met schaarste?
Of denken jullie dat je dat kan managen, dat je steeds teleurstellingen ervaart in de liefde en desondanks positiviteit uitstraalt?
Dat gaat niet, want als je denkt in schaarste trek je schaarste aan.
Als dit in de economie al geldt, dan zal het in de liefde al helemaal een desastreus effect hebben.
Iets wat niet in jouw hoofd bestaat kan je namelijk niet herkennen in de buitenwereld. Want je wijst het onbewust al bij voorbaat af. Denk aan die Saab cabrio die je pas overal ziet rijden zodra je er zelf eentje hebt. Dat is inderdaad de bril die je op hebt, en die is ontzettend bepalend voor wie/wat je aantrekt in je leven.
donderdag 18 mei 2023 om 10:04
Misschien geeft dit hoop voor de dames van in de 50 en 60 die bang zijn nooit meer een man te vinden omdat ze in die leeftijdscategorie niet meer aantrekkelijk zijn:
Mijn moeder leeft inmiddels niet meer maar was net 60 toen zij het daten ook op wilde geven vanwege bovengenoemde reden. Zij was een hele aantrekkelijke vrouw en moest niets hebben van kaal, lui, bierbuik enz. Werd ze niet warm van.
Toen ze het op wilde geven kwam ze een man tegen op Relatieplanet van 64 die zo grijs was als een postduif (niet kaal) en onwijs veel humor. Ontzettend leuke man. De eerste date brachten ze in een restaurant door van 13 tot 19 uur. Vanaf toen is ie de jaren erna letterlijk tot haar overlijden (kanker) bij haar gebleven.
Dus mensen.. het kán écht nog op die leeftijd!
En het geldt voor alle leeftijden. Maar ook in de twintiger jaren is het niet makkelijk. Het is nooit makkelijk maar de mogelijkheden zijn er nog steeds!
Mijn moeder leeft inmiddels niet meer maar was net 60 toen zij het daten ook op wilde geven vanwege bovengenoemde reden. Zij was een hele aantrekkelijke vrouw en moest niets hebben van kaal, lui, bierbuik enz. Werd ze niet warm van.
Toen ze het op wilde geven kwam ze een man tegen op Relatieplanet van 64 die zo grijs was als een postduif (niet kaal) en onwijs veel humor. Ontzettend leuke man. De eerste date brachten ze in een restaurant door van 13 tot 19 uur. Vanaf toen is ie de jaren erna letterlijk tot haar overlijden (kanker) bij haar gebleven.
Dus mensen.. het kán écht nog op die leeftijd!
En het geldt voor alle leeftijden. Maar ook in de twintiger jaren is het niet makkelijk. Het is nooit makkelijk maar de mogelijkheden zijn er nog steeds!

donderdag 18 mei 2023 om 10:18
Mij teveel gedoe. Kom ik je in het echt tegen en val je buiten mijn gebruikelijke interessegebied, maar heb ik toch een klik, dan prima. Maar op de apps ga ik daar echt niet doorheen ploegen.deadpoetssociety schreef: ↑18-05-2023 09:11Nee je vergroot niet je net, maar je had een bril op met de verkeerde sterkte die de vijver vervormt waardoor je de vissen helemaal niet goed kunt ziet. De bril is dan de datingapp, en wat daar wel/niet is ingevuld. Dus beter zelf even in de vijver kijken (door twijfelvissen wel te gaan spreken). Tenminste, als je het als een probleem ervaart dat je geen leuke vissen tegenkomt (zoals TO). Ben je helemaal tevreden met die enkele vissen die je spreekt dan zou ik niks veranderen natuurlijk.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in