Ik vind alle mannen vreselijk

14-05-2023 19:19 2179 berichten
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.

Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.

Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?

(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
samarinde schreef:
17-05-2023 20:13
Hier kan ik je helemaal in volgen. Mijn post was wat ongenuanceerder, maar natuurlijk snap ik dit. Het ging mij erom dat vrouwen elkaar wel heel snel wijsmaken dat zijzelf het probleem zijn, terwijl de meeste vrouwen (zeker degenen die slachtoffer zijn geworden van een foute man) helemaal niks verkeerd doen, behalve in het goede geloven.
Klopt, meestal volg ik jou ook en vind ik je genuanceerd schrijven dus vandaar dat ik mijn ervaring erin gooide.

Het is zeker shit als je ergens onbevangen induikt en het steeds meer een sinistere nachtmerrie wordt. Ik vond het een eenzaam proces om eruit te komen omdat je net als bijvoorbeeld een burn out al ontkoppeld bent van je gevoel. Zie alles maar te plaatsen en woorden te geven om te ontvangen waar je behoefte aan hebt, of boosheid te mogen voelen, te dealen met schaamte. Ik vind het heel belangrijk om dat te erkennen en vind ook dat er vaak iets te snel naar je eigen aandeel wordt gekeken en dat je maar moet vergeven. Compassie voor de beschadigen van een ander kan ik hebben maar iemand die willens en wetens anderen misbruikt, nee, lekker daar laten waar de verantwoordelijkheid ligt. Vergeven zit ‘em voor mij wel in het mezelf vergeven want onbewust nam ik het mezelf kwalijk. Schaamde ik me voor de rol die ik aannam. Lang leve therapie om dat weg te poetsen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eidde schreef:
18-05-2023 10:10
Nee!

Althans, zelden
Hoe weet je dat? Heb je daar ervaring mee?

Madonna lukt het toch vrij aardig.
Eidde schreef:
18-05-2023 10:10
Nee!

Althans, zelden
Idd zelden. Ken ze wel dus bevind me in een iets andere kring maar ook zij zijn de uitzonderingen.
deadpoetssociety schreef:
18-05-2023 10:25

Wat doet Madonna om jong te blijven? Heel veel. En ze heeft geld. Tuurlijk heeft ze een interessante persoonlijkheid maar zonder bekendheid was het waarschijnlijk een ander verhaal geweest.
Cappucinno schreef:
18-05-2023 10:28
Wat doet Madonna om jong te blijven? Heel veel. En ze heeft geld. Tuurlijk heeft ze een interessante persoonlijkheid maar zonder bekendheid was het waarschijnlijk een ander verhaal geweest.
Katja Schuurman heeft ook een jongere vriend. En (bijna) puur natuur.
Fitgirl schreef:
18-05-2023 10:04
Misschien geeft dit hoop voor de dames van in de 50 en 60 die bang zijn nooit meer een man te vinden omdat ze in die leeftijdscategorie niet meer aantrekkelijk zijn:

Mijn moeder leeft inmiddels niet meer maar was net 60 toen zij het daten ook op wilde geven vanwege bovengenoemde reden. Zij was een hele aantrekkelijke vrouw en moest niets hebben van kaal, lui, bierbuik enz. Werd ze niet warm van.

Toen ze het op wilde geven kwam ze een man tegen op Relatieplanet van 64 die zo grijs was als een postduif (niet kaal) en onwijs veel humor. Ontzettend leuke man. De eerste date brachten ze in een restaurant door van 13 tot 19 uur. Vanaf toen is ie de jaren erna letterlijk tot haar overlijden (kanker) bij haar gebleven.

Dus mensen.. het kán écht nog op die leeftijd!

En het geldt voor alle leeftijden. Maar ook in de twintiger jaren is het niet makkelijk. Het is nooit makkelijk maar de mogelijkheden zijn er nog steeds!
Ja natuurlijk, ik ken zat van zulke verhalen. Er is altijd liefde, mensen leven erop.

Als je die niet kan delen met een ander, dan is het soms tijd om even inwaarts te keren en die te geven aan jezelf. Om daarna de wereld op een nieuwe manier tegemoet te treden. Dan merk ik zelf altijd dat ik plotseling hele andere mensen ontmoet.

En als apps niets voor je zijn, gewoon niet doen, er zijn buiten ook overal mensen.
18-05-2023 10:34
Katja Schuurman heeft ook een jongere vriend. En (bijna) puur natuur.
Heeft ze weer een vriend? Katja is zeker niet puur natuur, bekend en ook interessante persoonlijkheid. Nog in haar veertiger jaren. Leuk als het goed gaat maar toch echt de uitzondering.

Helen van Rooijen en haar veel jongere vriend vind ik wel relaxed overkomen.
Cappucinno schreef:
18-05-2023 10:38
Heeft ze weer een vriend? Katja is zeker niet puur natuur, bekend en ook interessante persoonlijkheid. Nog in haar veertiger jaren. Leuk als het goed gaat maar toch echt de uitzondering.

Helen van Rooijen en haar veel jongere vriend vind ik wel relaxed overkomen.
Ze heeft alleen haar borsten laten doen toch?
18-05-2023 10:45
Ze heeft alleen haar borsten laten doen toch?
Fillers, botox. Prima hoor maar blijft de uitzondering. Een uitzondering die ik hun gun trouwens (al ken ik ze niet).

Het grote leeftijdsverschil tussen mensen zal soms best goed werken. Als het mooi uitkomt, komt het mooi uit. Het gericht zoeken naar iemand die veel ouder is of jonger heb ik zelf minder mee. Wil het liefst iemand rond dezelfde leeftijd (bij ons 5 jaar verschil) en als het anders was gelopen omdat er toevallig wel een klik en aantrekkingskracht is dan was het ook goed.
samarinde schreef:
18-05-2023 00:54
Ook voor een relatie?
Nee, om af te strepen vd bucketlist
Cappucinno schreef:
18-05-2023 10:52
Fillers, botox. Prima hoor maar blijft de uitzondering. Een uitzondering die ik hun gun trouwens (al ken ik ze niet).

Het grote leeftijdsverschil tussen mensen zal soms best goed werken. Als het mooi uitkomt, komt het mooi uit. Het gericht zoeken naar iemand die veel ouder is of jonger heb ik zelf minder mee. Wil het liefst iemand rond dezelfde leeftijd (bij ons 5 jaar verschil) en als het anders was gelopen omdat er toevallig wel een klik en aantrekkingskracht is dan was het ook goed.
Waarom de grens van 5 jaar? Je kunt ook andersom redeneren: de leeftijd maakt je niet zo uit als er maar een goede klik is. Is leeftijd echt een belangrijk criterium om een relatie te laten slagen?
Lorem_Ipsum schreef:
18-05-2023 10:18
Mij teveel gedoe. Kom ik je in het echt tegen en val je buiten mijn gebruikelijke interessegebied, maar heb ik toch een klik, dan prima. Maar op de apps ga ik daar echt niet doorheen ploegen.
Mijn punt was meer dat je gebruikelijke interessegebied niet zichtbaar is. Stel je wil een man die handbal speelt (geen idee waarom) maar mannen vullen dat daar helemaal niet in. Dus jij maar handballende mannen wegswipen zonder dat je het door hebt. Als je in plaats daarvan even met een verder op het oog redelijke kandidaat zou chatten dan zou je daar wél achterkomen.
18-05-2023 11:32
Mijn punt was meer dat je gebruikelijke interessegebied niet zichtbaar is. Stel je wil een man die handbal speelt (geen idee waarom) maar mannen vullen dat daar helemaal niet in. Dus jij maar handballende mannen wegswipen zonder dat je het door hebt. Als je in plaats daarvan even met een verder op het oog redelijke kandidaat zou chatten dan zou je daar wél achterkomen.
Mensen zetten doorgaans ook niet op hun profiel of in een eerste gesprek bij een ontmoeting dat ze in een vinexwoning/sociale huurwoning wonen of 30 roze polo’s in hun kast hebben liggen of lid zijn van de exclusive happy socks club.

Dus wat is je punt?
Wanna grow up to be
Be a debaser

Ik ben daar aardig wat ervaring mee.

En.. ik ben Madonna nou niet bepaald 😂. Slecht voorbeeld

Maar voor vermaak vind ik het prima hoor. Denk dat ik een relatie niet eens zou willen met een zoveel jongere man.

Maar ik val er wel op.
eidde wijzigde dit bericht op 18-05-2023 11:52
21.01% gewijzigd
I wanna live my life with the volume full!
Chienandalou schreef:
18-05-2023 11:43
Mensen zetten doorgaans ook niet op hun profiel of in een eerste gesprek bij een ontmoeting dat ze in een vinexwoning/sociale huurwoning wonen of 30 roze polo’s in hun kast hebben liggen of lid zijn van de exclusive happy socks club.

Dus wat is je punt?
Dat je getrapt kunt selecteren zoals je ook in het echte leven doet. Dus niet meteen alles weg swipen, niet meteen een man in een chat afserveren omdat hij in een Vinex woning blijkt te wonen, maar iemand IRL ontmoeten en kijken hoe het dan voelt.

Dit alles is nog steeds advies aan TO hè, als je het helemaal prima vindt wat er na het swipen overblijft dan niks veranderen. Maar besef dan wel dat er misschien erg leuke mannen aan je neus voorbij gaan omdat je geselecteerd had op die polo. Als je daar vrede mee hebt dan ook prima. TO had er geen vrede mee anders opende ze dit topic niet.
Hoerabanaan schreef:
18-05-2023 11:12

Dat ook ja. Veel jonge mannen willen het een keer ervaren met een oudere vrouw. Ze denken dat die meer durven in bed enzo. Wat denk ik ook zo is. Qua zelfverzekerd zijn en weten wat ze willen. Dat prikkelt zo’n jonge vent denk ik.

En misschien ook wel voor de kroegpraat.

Ik heb eentje gehad die echt een soort fetisj had met oudere vrouwen. Schooljuf fantasieën enzo. Wel schattig. Leuke dates mee gehad.
I wanna live my life with the volume full!
Ik vind het fanatieke ‘je selecteert te streng, het moet anders, je loopt kansen mis’ té veel klinken als incelgelul.

Je mag selecteren zoals je wil, op de gronden die jij voor jouw leven wenst.
En je mag er best van balen dat er verrekte weinig mensen aan jouw criteria voldoen. Dat laatste is, als je zelf een goed&fijn leven hebt waar een potentiële partner een toevoeging i.p.v. een invulling is, best logisch. En ook jammer en frustrerend soms, maar geen enkele reden om je criteria dan maar te verlagen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
18-05-2023 11:59
Ik vind het fanatieke ‘je selecteert te streng, het moet anders, je loopt kansen mis’ té veel klinken als incelgelul.

En je mag er best van balen dat er verrekte weinig mensen aan jouw criteria voldoen. Dat laatste is, als je zelf een goed&fijn leven hebt waar een potentiële partner een toevoeging i.p.v. een invulling is, best logisch. En ook jammer en frustrerend soms, maar geen enkele reden om je criteria dan maar te verlagen.
Het gaat niet om verlagen, het gaat erom hoe je kijkt. Het is een beetje alsof je op Funda allemaal huizen wegswipet zonder tuin, maar die huizen hadden dus wél een tuin… of het meest mooie dakterras… bij een belletje naar de makelaar was je daar achter gekomen.
Hoerabanaan schreef:
18-05-2023 11:12

Ik heb meerdere scharrels en echte relaties gehad met vrouwen die een stuk ouder waren. Aan een veel jongere vrouw zou ik dan weer niet moeten denken.
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.

Kom je nog terug in je eigen topic??
feow schreef:
18-05-2023 11:59

Ik vraag me dan wel af: in hoeverre wil je dan eigenlijk een relatie?
18-05-2023 12:04
Het gaat niet om verlagen, het gaat erom hoe je kijkt. Het is een beetje alsof je op Funda allemaal huizen wegswipet zonder tuin, maar die huizen hadden dus wél een tuin… of het meest mooie dakterras… bij een belletje naar de makelaar was je daar achter gekomen.

Misschien kun je je zendingsgedrag en fanatisme beter focussen op je eigen relatie.
Of ben je alvast aan het voorsorteren op die man in dat gare appartementje met 20k waarbij je zo kunt intrekken en meubelshoppen?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Maar is het niet zo dat voor iedereen geldt dat als ze vast zouden houden aan criteria, ze hoogstwaarschijnlijk niet met hun huidige partner zouden zijn? Je kan een plaatje bedenken van hoe je denkt of vindt dat het zou moeten zijn, maar uiteindelijk voel je je fijn en thuis bij iemand of niet. En dan zou het dus kunnen dat hij 30 roze polo's blijkt te hebben. Dat is volgens mij ook het lastige aan die apps. Dat iets dat vooral om gevoel gaat en deels onverklaarbaar is, wordt teruggebracht tot foto's en kenmerken.
Lila-Linda schreef:
18-05-2023 12:15
Kom je nog terug in je eigen topic??
👍🏻
Chienandalou schreef:
18-05-2023 12:20
Misschien kun je je zendingsgedrag en fanatisme beter focussen op je eigen relatie.
Of ben je alvast aan het voorsorteren op die man in dat gare appartementje met 20k waarbij je zo kunt intrekken en meubelshoppen?
Wat een onaardige reactie 😲

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven