Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
maandag 4 januari 2021 om 19:49
Jezus krijst op een trekker. In wat voor Lalaland zit jij?Cecilie schreef: ↑04-01-2021 19:29Ja! Mee eens.
Wat de vriendin heeft gedaan verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs, maar zoals ze door sommigen wordt neergesabeld klopt ook niet vind ik. Ze moet een erg sterke kinderwens hebben gehad en een grote liefde voor TO. Anders had ze allang een man aan de haak proberen te slaan die wel graag kinderen wil.
Ik vind het naar dat TO, die zegt veel van zijn vriendin te houden, op grote schaal op haar tegen gemaakt wordt.
Ik denk namelijk niet dat haar primaire wens was "hem erin te willen luizen", maar dat ze vooral graag met hem een kind wilde.
Met hem.
Met jou TO.
Hoe ze het gedaan heeft is fout, maar er is natuurlijk nog best een kans dat dit alles positief uitpakt.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

maandag 4 januari 2021 om 19:51
Goede vraag. Als je twijfelt of iemand het leuk vindt, dan vertel je het niet op eerste kerstdag als verrassing. Ik denk toch dat er iets mis is gegaan in de communicatie tussen die twee.viva-amber schreef: ↑04-01-2021 19:13Dat zeg ik niet.
Ik vraag mij af wat deze dame heeft doen vermoeden dat TO er wel blij mee zou zijn. Nu ontdekt ze dat ze 10 jaar van haar leven heeft weggegooid, omdat hij steeds zei die tijd komt misschien nog wel.
Ze dacht dat hij er blij mee zou zijn, dat idee komt vast niet uit de lucht vallen.

maandag 4 januari 2021 om 19:55
Die naald blijft op de lp hangen.HawaZon schreef: ↑04-01-2021 19:45Niemand zegt dat het ok is om eenzijdig met de pil te stoppen. Tenminste ik heb dat nog nergens gelezen.
Wel dat het handiger is om jezelf te laten steriliseren als je echt geen kind wil als man. Niet alleen om dit soort situaties te voorkomen, maar ook om ongelukjes voor te zijn, want ook de pil is niet 100% veilig.

maandag 4 januari 2021 om 20:11
Dan moet je beter lezen? Ik praat haar actie helemaal niet goed.
En verkrachting gaan vergelijken met met eenzijdig besluiten zwanger te worden? Bizar. Dat zijn appels en peren.
maandag 4 januari 2021 om 20:14
Cecilie schreef: ↑04-01-2021 19:29Ja! Mee eens.
Wat de vriendin heeft gedaan verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs, maar zoals ze door sommigen wordt neergesabeld klopt ook niet vind ik. Ze moet een erg sterke kinderwens hebben gehad en een grote liefde voor TO. Anders had ze allang een man aan de haak proberen te slaan die wel graag kinderen wil.
Ik vind het naar dat TO, die zegt veel van zijn vriendin te houden, op grote schaal op haar tegen gemaakt wordt.
Ik denk namelijk niet dat haar primaire wens was "hem erin te willen luizen", maar dat ze vooral graag met hem een kind wilde.
Met hem.
Met jou TO.
Hoe ze het gedaan heeft is fout, maar er is natuurlijk nog best een kans dat dit alles positief uitpakt.
Wat, is dit een eer ofzo? Braak.
Such fun!1
maandag 4 januari 2021 om 20:15
Beste Poezenman. Dat is even een zure pil om te slikken zeg. Zeker als je totaal niet op de hoogte was van de plannen van je vriendin.
En ja, het is een dikke naaistreek. En wellicht ook een enorme inschattingsfout van je vriendin.
Als dit kindje er komt zal je toch een keuze moeten maken. Een liefdevolle relatie van 10 jaar is wel een goede basis voor kinderen. Je denkt immers te weten wat je aan elkaar hebt. (Behalve dat dat vertrouwen nu wel even zoek zal zijn)
Toch denk ik dat het goed is het eens te laten bezinken. Misschien kan je komende week eens aan collega’s vragen of ze kinderen hebben en hoe ze dat dan doen.
Praat er ook eens over met vrienden. Dit is een last die je echt niet alleen hoeft te dragen. Je hoeft overigens echt niet te vertellen dat ze de boek heeft bedonderd maar dat het voor jou onbewust/ per ongeluk is gegaan.
In elk geval heel veel sterkte. Het lijk me een lastige periode die nu aanbreekt. Maar wie weet kom je er samen wel uit wanneer de ergste schrik wat bekoeld is.
En ja, het is een dikke naaistreek. En wellicht ook een enorme inschattingsfout van je vriendin.
Als dit kindje er komt zal je toch een keuze moeten maken. Een liefdevolle relatie van 10 jaar is wel een goede basis voor kinderen. Je denkt immers te weten wat je aan elkaar hebt. (Behalve dat dat vertrouwen nu wel even zoek zal zijn)
Toch denk ik dat het goed is het eens te laten bezinken. Misschien kan je komende week eens aan collega’s vragen of ze kinderen hebben en hoe ze dat dan doen.
Praat er ook eens over met vrienden. Dit is een last die je echt niet alleen hoeft te dragen. Je hoeft overigens echt niet te vertellen dat ze de boek heeft bedonderd maar dat het voor jou onbewust/ per ongeluk is gegaan.
In elk geval heel veel sterkte. Het lijk me een lastige periode die nu aanbreekt. Maar wie weet kom je er samen wel uit wanneer de ergste schrik wat bekoeld is.

maandag 4 januari 2021 om 20:20
Ach ja, het staat er wat truttig, maar ik bedoelde het anders. Ik vond het lullig dat ik het steeds over TO in de derde persoon had en toen wilde ik nog even laten zien dat ik het voor hem bedoelde, Zo ging dat. Maar het staat er wat pathetisch terwijl ik dat niet zo bedoelde.
Braken vind ik wel wat overgevoelig, maar goed.

maandag 4 januari 2021 om 20:20
Wat ontzettend naar voor je Poezenman. Zo te lezen heb je al een moeilijke jeugd gehad en nu wordt je vertrouwen weer beschadigd door diegene die je al 10 jaar lief hebt.
Dat lijkt me erg verdrietig allemaal.
Aangezien alles nog zo vers is lijkt het me goed dat je dit eerst goed laat bezinken voordat je keuzes maakt. Niemand weet wat jij voor je partner voelt en alleen jij kan beslissen of jij verder wilt met je partner (en/of in het leven wil zijn van het kind) of niet.
Is er iemand in je omgeving waar je dit eventueel ook mee zou kunnen bespreken? En met een professional praten lijkt me ook een goed idee (FIOM, huisarts, (relatie)therapeut).
Op een forum waar gelijk begonnen wordt over anticonceptie/sterilisatie/alimentatie is dit misschien niet de juiste plek.
Heel veel sterkte!
Dat lijkt me erg verdrietig allemaal.
Aangezien alles nog zo vers is lijkt het me goed dat je dit eerst goed laat bezinken voordat je keuzes maakt. Niemand weet wat jij voor je partner voelt en alleen jij kan beslissen of jij verder wilt met je partner (en/of in het leven wil zijn van het kind) of niet.
Is er iemand in je omgeving waar je dit eventueel ook mee zou kunnen bespreken? En met een professional praten lijkt me ook een goed idee (FIOM, huisarts, (relatie)therapeut).
Op een forum waar gelijk begonnen wordt over anticonceptie/sterilisatie/alimentatie is dit misschien niet de juiste plek.
Heel veel sterkte!
anoniem_64fd7e8a070df wijzigde dit bericht op 04-01-2021 20:23
6.33% gewijzigd

maandag 4 januari 2021 om 20:22
Gewoon in Grunn. Maar zo kijk ik ertegenaan. Zoals jij weer op een andere manier. Niemand heeft de wijsheid in pacht he.

maandag 4 januari 2021 om 20:28
Heb je quote even aangepast.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑04-01-2021 20:11Dan moet je beter lezen? Ik praat haar actie helemaal niet goed.
En verkrachting gaan vergelijken met met eenzijdig besluiten zwanger te worden? Bizar. Dat zijn appels en peren.
Misschien duidelijker.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑04-01-2021 19:37Ik zeg nergens dat die keuze simpel is toch? Maar blijkbaar wilde vriendin heel erg graag een kindje seks en ik suggereerde dat TO haar hem misschien wel aan het lijntje heeft gehouden betreft dit onderwerp. En ze hij toen dacht: dan help ik je toch een handje met je eeuwige “misschien wel ooit”. Waarbij komt dat vrouwen een biologische klok hebben en mannen mannen willen neuken en vrouwen niet, dus misschien voelde ze hij wel heel erg tijdsdruk.
...
anoniem_64a73836ab974 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 20:29
0.05% gewijzigd

maandag 4 januari 2021 om 20:29

maandag 4 januari 2021 om 20:29
Zo, zeg dat. Zoveel mensen die hier over TO heenwalsen en het vooral druk hebben met onderlinge "vurige" discussies.SólTérSortna schreef: ↑04-01-2021 20:14En zo gaat het topic weer een eigen leven leiden. Of lijden, zal ik maar zeggen.

maandag 4 januari 2021 om 20:31
maandag 4 januari 2021 om 20:33
Ik heb dit in mijn omgeving zien gebeuren. Vrouw wilt kind. Man niet. Vrouw besluit zonder consent zwanger te raken. Man weigert er iets mee te maken te hebben. Conclusie: een kind dat voelt ongewenst te zijn. Vooral voor kind heel erg verdrietig. Maar ook beide ouders miserabel.
Daarmee wil ik overigens niet insinueren dat jij verantwoordelijk bent om de boel te fixen. Fout ligt bij vrouw en dat mag ze zich best beseffen.
Daarmee wil ik overigens niet insinueren dat jij verantwoordelijk bent om de boel te fixen. Fout ligt bij vrouw en dat mag ze zich best beseffen.

maandag 4 januari 2021 om 20:38
Niemand hier keurt de actie van vriendin goed, helemaal niemand. Maar ze wordt hier wel heel erg de grond in geboord alsof ze een misdadigster is. En misschien is het ook een vreselijk naar en gehaaid mens die alleen maar als doel heeft gehad Poezenman erin te luizen. Dat kan, en dan heeft hij het volste recht om zich van haar te distantieren.
Maar we kennen haar niet en we weten niets van de communicatie tussen Poezenman en haar. We weten dat hij nu geen kind wil, dat zijn vriendin zwanger is en dat ze expres de pil niet heeft genomen. Verder weten we niets.
Het kan toch zo zijn dat ze inderdaad gedacht heeft hem nog een klein zetje te moeten geven? Het kan toch zo zijn dat ze alleen van hem een kind wil omdat ze juist van hem zielsveel houdt?
En dan rechtvaardigt dat allemaal nog steeds niet haar domme daad, maar ik vind het dan te ver gaan haar zo af te slachten. Poezenman zegt zelf dat hij heel veel van haar houdt, dat moet voor hem toch heel pijnlijk zijn ook?
Maar we kennen haar niet en we weten niets van de communicatie tussen Poezenman en haar. We weten dat hij nu geen kind wil, dat zijn vriendin zwanger is en dat ze expres de pil niet heeft genomen. Verder weten we niets.
Het kan toch zo zijn dat ze inderdaad gedacht heeft hem nog een klein zetje te moeten geven? Het kan toch zo zijn dat ze alleen van hem een kind wil omdat ze juist van hem zielsveel houdt?
En dan rechtvaardigt dat allemaal nog steeds niet haar domme daad, maar ik vind het dan te ver gaan haar zo af te slachten. Poezenman zegt zelf dat hij heel veel van haar houdt, dat moet voor hem toch heel pijnlijk zijn ook?
maandag 4 januari 2021 om 20:41
Heee, dat wilde ik ook al doen.
Stel je voor dat dit de reacties zouden zijn als iemand post dat ze aangerand is:
- Heb je wel echt gezegd dat je niet wilde, of nu even niet?
- Heb je hem te lang aan het lijntje gehouden?
- Je had er meer aan kunnen doen om te zorgen dat het niet gebeurde. Had je wel een kuisheidsgordel om? En je schouders bedekt?
- Tja, mannen hebben nou eenmaal rammelende ballen he, dan wordt het wel heel lastig
- Heel vervelend dat het is gebeurd en niet netjes van je vriend. Misschien kun je proberen er in het gevolg van te genieten?
- Maar hij wilde het heel graag, met jou TO!
Dát is victimblaming. En dat vinden we stom als het om aanranding gaat, maar in dit topic wordt precies hetzelfde gedaan.
maandag 4 januari 2021 om 20:43
Nog een:Cecilie schreef: ↑04-01-2021 20:38Niemand hier keurt de actie van vriendin goed, helemaal niemand. Maar ze wordt hier wel heel erg de grond in geboord alsof ze een misdadigster is. En misschien is het ook een vreselijk naar en gehaaid mens die alleen maar als doel heeft gehad Poezenman erin te luizen. Dat kan, en dan heeft hij het volste recht om zich van haar te distantieren.
We weten dat hij over zijn grenzen is gegaan, maar verder weten we helemaal niks. Het kan toch zo zijn dat hij inderdaad dacht dat hij haar nog een klein zetje moest geven? Het kan toch zijn dat hij dat wil omdat hij zielsveel van haar houdt? Het rechtvaardigt niet zijn domme daad, maar ik vind het te ver gaan om hem dan zo af te slachten.

maandag 4 januari 2021 om 20:44

maandag 4 januari 2021 om 20:49
Ik heb, bij lange na, niet alles gelezen maar wel een visie:
Jaren geleden heb ik een zeer fijne relatie verbroken....hij wilde geen kinderen, ik wel.....bijna nergens zoveel verdriet van gehad als daarvan. Maar uit liefde voor elkaar, elkaar los gelaten.
Inmiddels ben ik moeder, toen ik dat pas was kwam een vriendin van mij, mijn ex tegen. Zij vroeg hoe hij het vond. Hij zei toen: “ik vind het zo fijn voor haar, dit wilde ze zo graag.”
Dat was een passendere oplossing geweest van je vriendin, TO. Dat zou ook getuigd hebben van liefde, wat ze nu gedaan heeft is pure naaierij. Ze naait jou en jullie ongeboren kind. Ik denk dat je haar nooit meer kunt vertrouwen en dat is toch de basis van een relatie. Sterkte!
Jaren geleden heb ik een zeer fijne relatie verbroken....hij wilde geen kinderen, ik wel.....bijna nergens zoveel verdriet van gehad als daarvan. Maar uit liefde voor elkaar, elkaar los gelaten.
Inmiddels ben ik moeder, toen ik dat pas was kwam een vriendin van mij, mijn ex tegen. Zij vroeg hoe hij het vond. Hij zei toen: “ik vind het zo fijn voor haar, dit wilde ze zo graag.”

Dat was een passendere oplossing geweest van je vriendin, TO. Dat zou ook getuigd hebben van liefde, wat ze nu gedaan heeft is pure naaierij. Ze naait jou en jullie ongeboren kind. Ik denk dat je haar nooit meer kunt vertrouwen en dat is toch de basis van een relatie. Sterkte!