Ik wil geen kinderen wie ook niet?

28-07-2008 10:25 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
iemand die geen kinderen wil...

veel mensen begrijpen het niet...

wil jij ook geen kinderen laat eens iets van je horen...

waarom je geen kinderen wil.
Waarom wil jij geen kids dan?

Ik heb ze altijd gewild, dus kan niet met je meepraten.

Heb wel gewacht tot ik dé man tegen kwam waarbij het goed voelde, dus niet koste wat het kost mama geworden...is ook een onderwerp waar je uitgebreid over kunt kletsen.
Altijd de vraag he....het waarom niet???

Ons wordt het ook gevraagd en ik zeg dan altijd: ik vraag toch ook niet waarom jullie ze wel hebben.

Ben er nog niet helemaal uit wat betreft het wel of het niet...

Moet wel opschieten anders zijn mijn eieren op op een een gegeven moment.

Maar ook al zou ik ze willen, kinderen zijn wat mij betreft niet heilig en zeker niet zaligmakend.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik kan het me wel voorstellen hoor, mensen die geen kinderen willen. En ik denk dat ze heel vaak op feestjes aan mensen moeten uitleggen dat ze er echt geen zin in hebben. Als je geen kinderen hebt krijg je de vraag wanneer er eentje komt, als je er 1 hebt krijg je na 2 jaar alweer 'de blik' van en? en? en? Wanneer komt de tweede? En als je dan 2 meisjes hebt ga ja natuuuurlijk nog een keer voor een jongen blablabla. Zoveel hokjes waar je lekker ingeduwd kunt worden

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die ook geen kinderen willen hoor! Lekker uitslapen in het weekend, lekker weekendjes weg plannen, de stad in kunnen wanneer jij dat wilt, ook ontzettend lekker! Geniet er van!!
Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen geen kinderen willen. En wat mij betreft hoeft niemand uit te leggen waarom hij of zij geen kinderen wil. Die vraag vind ik veel meer op zijn plaats bij mensen die wel kinderen willen, die gaan tenslotte een grote verantwoordelijkheid aan.
Ik denk dat ik geen kinderen wil. Maar ben er nog steeds niet over uit. Eerst maar een goede partner vinden en dan is denk ik voor mij de tijd al om om eventueel nog kinderen te kunnen krijgen.

Dat krijg je van die besluiteloosheid en geen impulsieve akties willen doen waar je spijt van kan krijgen. Altijd maar wikken en wegen.

Ik heb nu maar een kitten genomen. Ben ik iig nog een poezenmoeder.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Sprokkelientje, kinderen zijn echt niet zaligmakend. Ik heb gisteravond met mn vriend 2 flessen wijn opgedronken en nu hooooofdpijnnnnnnn en das lache, om 7 uur wordt je weer gewekt: MAAAAAMAAAAAAAAAA!!!!!!

Ik zou ook niet een heel gevat antwoord weten op die vraag: waarom wil je geen kinderen... Ik kan het me alleen wel heel goed voorstellen. En dat het dan rete-irritant is dat overal de vriendinnen maar baby's krijgen...

Het is gewoon een hele andere wereld. Mijjn beste vriendin zei ooit: ooo ik wou dat jij ook een kindje had!! Ik zei: waarom dan? 'Nou, dan hebben we meer om te delen'

Ik snap nu wel wat ze bedoeld hoor, het is een soort raar verbond, moeders onderling. Ik merkte dat toen ik voor het eerst buiten ging wandelen met de kinderwagen. Ik kwam een andere moeder tegen en ze knikte naar me, met zo'n brede glimlach, zo van: ja leuk he? moeder zijn... alsof we elkaar moesten begrijpen... ik vond dat heel raar.

Ik heb genoeg vriendinnen om me heen die kinderloos zijn, en vind het heerlijk om lekker met ze bij te kletsen over alles behalve kinderen :-)
Hoi washandje,

Heb ook geen kinderwens. Denk ook niet dat ze ooit komen (ook niet met de juiste man).

De vragen van mensen om je heen....uberhaupt over alles, zijn zeker heel vervelend.

Maar iedereen moet doen en laten wat hij zelf wil en de hokjes mentaliteit moet weg....toch jammer dat je als vrouw zijnde toch nog steeds in zo'n rolbevestigende manier bejegend wordt...

Succes ermee!
Ik wil ook geen kinderen. Ik heb die wens ook nooit gehad, zag mij nooit als moeder van een schare kinderen.

Het is niet dat ik niet van kinderen hou, denk dat ik best een leuke tante ben. En ik kan me voorstellen dat het ontzettend mooi is om je eigen kind te zien opgroeien.

Daarnaast ben ik te ongeduldig en zijn er een hoop praktische zaken waarom het geen goed idee zou zijn nu moeder te worden.
Geen kinderen willen...

Tja,dat is me eigenlijk een dilemma hé?!

Hier nog zo'n type die daar eigenlijk nog niet uit is.

Het is niet zo dat ik me elke dag weer afvraag wel of niet...in tegendeel en dat is 't 'm juist..

Door mijn omgeving word ik er op "gewezen"en dan denk ik,ohja...die optie,het krijgen van kinderen is er ook nog....maar nog "effe" niet voor ons!

Vind kindjes enorm leuk en geniet ook echt van die lieve kleine schatjes van vriendinnen van me.

Maar om ze nou perse zelf te willen...

Vind mijn leventje samen met mijn mannetje heerlijk,zo met zijn tweetjes.

Heb ook niet echt het idee dat het krijgen van een kindje daar op dit moment echt het geluk completer mee zou maken.

Maar het idee dat we helemaal niet aan kindjes "beginnen"is ook weer zoiets definitiefs.

Voor mij dus geen overduidelijke nee,maar ook geen overtuigend ja.

Word einde van dit jaar 30,dus opzich heb ik nog even ,maar op een bepaald moment moet je wel,samen met je partner,een keuze maken.

Niet dat je straks in ene 40 bent en denkt...tja had het wel leuk gevonden eigenlijk...

Want dat is eigenlijk hoe het bij ons gaat,wij hebben nog steeds zoiets van,joh...misschien later...maarja dat later,komt toch steeds een beetje dichterbij.

Maar wanneer die dag komt dat we een overtuigend besluit nemen....???!!!!

Groetjes Linos
Ik wil ook GEEN kinderen!

Puur om de reden dat ik kinderen niet leuk vind.

Ook te egoistisch voor, ben de eerste die het toegeeft hoor.

Ik wil lekker uitslapen ,stappen en ik ben niet zorgzaam, ik wil dus ook geen huisdier o.i.d.

Niet dat ik dat wil vergelijken met kinderen hoor, het is puur om aan te geven dat het zorgen niet in me zit.

Gelukkig wil vriendje (al 8 jaar) ook geen kinderen!!
@ Ladidadida: dat herken ik heel erg! Ik ben "pas" 23 en dan krijg je idd zo van: dat komt nog wel.

Ik heb het idee dat ik niet op deze wereld gezet ben om zelf kinderen te krijgen. Ik heb een nichtje van 4maanden oud en ik vind haar geweldig, maar om nou te zeggen dat ik er nou zelf een wil.. nee, niet echt.... of echt niet hahahaha.

Ik ben ook veel te stressie voor kinderen. Ik heb geen geduld voor geknoei, snotneuzen en kindergeschreeuw om me heen. (je kunt een kind niet altijd de mond snoeren he hihi;) )

Geef mij maar beestjes... met mijn cavies en ratties heb ik voorlopig wel voldoende te moederen.
Ik wil ze ook niet. Eerst leek het me wel leuk maar toen ik zag hoeveel werk mijn vriendinnen aan de kinderen hebben wist ik al : dit is niks voor mij. Je moet bereid zijn 24 uur per dag je kind te verzorgen en op te voeden. Dat heb ik er niet voor over. Er was een tijd geleden een onderzoek waaruit bleek dat een van de drie ouders spijt had van de kinderen. Het was toch niet wat ze ervan verwacht hadden... Een vriendin van mij heeft ook al toegegeven dat ze er waarschijnlijk niet aan begonnen was als ze vantevoren geweten had hoeveel tijd het kostte.
Ik kan het me voorstellen. Vind er ook niets raars aan en mensen hoeven zich zeker niet te verantwoorden. Ik heb zelf een dochter en ben ontzettend blij dat ze er is, dat ik haar in mijn leven heb. Maar dat betekent niet dat ik vind dat iedereen dat zo moet ervaren. Ik begrijp heel goed dat de vanzelfsprekende vrijheid heel fijn is, dat mis ik soms zelf. Maar voor mij zou dat niet zwaar genoeg wegen om geen kind gewild te hebben.

De emoties die een kind in mij losgemaakt hebben, het plezier wat we hebben, de liefde die we delen, dat zou ik niet hebben willen missen. Maar dat is persoonlijk.
Ik heb ze ook nooit gewild. Ken het dat mensen in 't begin vaak vragen 'ben je dan niet bang dat je er spijt van krijgt?' Dus ik ben begonnen om mensen die een kind willen of zwanger zijn te vragen 'ben je niet bang dat je er spijt van krijgt?' :D

Het zit ook gewoon niet in me. Heb veel tijd voor mezelf nodig. Ik ben geen gezelschapsdier dat 24/7 mensen om zich heen kan velen, laat staan aandachtsvretertjes.

Verder natuurlijk alle praktische zaken. Het kost kapitalen en ook veel tijd. Tijd en geld die ik liever besteed aan dingen die mij persoonlijk gelukkig maken.
mijn vroegere beste vriendin wilde ( en dat is nog steeds zo, daar ben ik van overtuigd) geen kinderen. Op een moment was ik bij haar, en een collega van haar ook, die inderdaad zei: ach meid dat komt nog wel.... waarop ik in een lachsalvo uitbarstte.. Zij is ook gewoon niet geschikt als moeder... ze zou ze nog in de kast stoppen om even een uurtje rust te hebben... hihih...

Ik ben zelf inmiddels al 5 maanden zwanger van de 1e, en ik heb altijd geroepen, ja hoor, ik word zeker mama, geen twijfel over mogelijk, maar dat neemt niet weg dat ik het goed begrijp als mensen geen kinderen willen.

Mijn zusje is ook zo iemand, die zou zich nog liever laten ombouwen dan dat ze een kind wil... terwijl ze stapelgek is met ons neefje, en dat straks ook zeker is met die van mij, maar zelf een kind op de wereld zetten... nee hoor, dat is aan haar niet besteed.

maar de vraag waarom?? Tja, waarom wil je wel kinderen??? Omdat het een verrijking van je leven is?? Bullshit, dat weet je pas als ze er zijn of dat daadwerkelijk zo is, en dan nog denk ik dat je leven heel rijk kan zijn of is, ook zonder kinderen....

Bij mij zit het in me, bij mijn zusje niet... blijkbaar werkt dat gewoon zo.... gewoon de vraag gelijk terug leggen, als hij gesteld wordt, waarom heb jij kinderen??? ( mensen voelen zich vaak gelijk aangevallen als je zoiets terug zegt, terwijl het net zo`n gekke vraag is als de vraag waarom je geen kinderen wil!!)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Oh en toen ik jong was werd vaak gezegd, wacht maar tot je vriendinnen met kinderen ziet. Wel, dat maakte voor mij de overtuiging dat ik ze niet wilde juist alleen maar veel sterker.
Ik heb altijd heel hard geroepen dat ik nóóit kinderen wou, maar heb er nu toch één Dus al die mensen die altijd tegen mij riepen 'dat komt nog wel', hebben gelijk gekregen (en laten dit me trouwens ook nog steeds graag weten )

Bij mij was 't het cliché van de juiste man tegenkomen. Met mijn huidige relatie kwam ook de kinderwens.

Ook ik kan heel goed begrijpen dat je ze niet wilt. Ik zie nog steeds de voordelen van het kinderloos zijn. De meeste van mijn vrienden en vriendinnen hebben (nog) geen kinderen. Ik baal ook best nog wel eens als wij om 23:00 als eerste het feestje verlaten, omdat de oppas naar huis wil. Maar dit weegt voor mij niet op tegen het plezier en de liefde die ik aan mijn kind beleef.
The time is now
Hier iemand die ook geen kinderen wilde........dacht ze.

Ik zag mezelf gewoon helemaal niet als moeder.

Maar ben nu 36 en sinds kort moeder. En geen spijt van!

Wat ik wil zeggen, ik snap heel goed als je geen kinderen wilt (had ik zelf ook). Maar ik zou het ook niet helemaal uitsluiten, je weet het nooit.

Zeg ik nou: "ooohhhhh nou dat komt nog wel?"

Ik bedoel te zeggen dat het wel KAN dat je van gedachten verandert......(maar hoeft niet natuurlijk)

Poeh krijg het niet helemaal goed uitgelegd, ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Ik ben 39 dus zelfs als mijn biologische klok alsnog zou beginnen te tikken dan vind ik het niet eerlijk t.o. een kind om het zo'n oude moeder aan te doen. Als ik ze had gewild dan hadden ze er voor mijn 35e moeten zijn. Ik heb genoeg aan mijn konijn, die kan met 'n uurtje aandacht per dag toe en dat is voor mij meer dan genoeg.
quote:mo1971 schreef op 28 juli 2008 @ 11:50:

Hier iemand die ook geen kinderen wilde........dacht ze.

Ik zag mezelf gewoon helemaal niet als moeder.

Maar ben nu 36 en sinds kort moeder. En geen spijt van!

Wat ik wil zeggen, ik snap heel goed als je geen kinderen wilt (had ik zelf ook). Maar ik zou het ook niet helemaal uitsluiten, je weet het nooit.

Zeg ik nou: "ooohhhhh nou dat komt nog wel?"

Ik bedoel te zeggen dat het wel KAN dat je van gedachten verandert......(maar hoeft niet natuurlijk)

Poeh krijg het niet helemaal goed uitgelegd, ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.Hoe ging het dan dat je het (opeens) wel wilde? Kwam het op een dag tot je? Of is dat een geleidelijk proces geweest? Ben wel benieuwd....
Bij mij was het altijd een een puur niet te verklaren irrationeel gevoel. Ik wil kinderen, zag en zie de opvoeding van mijn eigen kids als een van mijn grootste levensdoelen. Ben dan ook relatief jong moeder geworden (25 jaar).

Maar juist nu ik 2 kinderen heb (3e is onderweg) en ik er supergelukkig mee ben, snap ik steeds beter dat er ook mensen bewust niet voor kiezen. Want je kiest dan ook meteen voor een hele andere levenstijl.

Ik vind het overigens niet vreemd dat mensen aan bewust kinderloze mensen vragen "waarom niet?", simpelweg omdat de meeste dit oergevoel ook hebben (gehad) of zich niet bewust zijn dat er ook een keuze is om een ander soort leven te kiezen.

Ik denk dat mensen die niet aan kinderen willen, dit ook zeker niet moeten doen. Het vraagt dan te veel van ieder en daar worden zowel ouders als kind de dupe van...
Ik twijfelde ook heel lang of ik wel of geen kinderen zou willen. Een vriendin vond dat een heel egoistische gedachte. Vond ik een vreemde opmerking. Iedereen moet zelf zijn eigen leven invulling geven. Met of zonder kinderen.
Hallo!

Hier een jonge vrouw van 24, aan het begin van haar carriere, reeds 5 jaar met zelfde vriend, eigen huis en financien op orde.

Volgens vele om mij heen zou dit dus de ideale situatie zijn om aan kinderen te beginnen!

Maar... Ik weet niet of ik wel kinderen wil! Ik ben nog jong, dus tijd zat, maar waarom voelt het altijd alsof mensen om je heen je veroordelen als je zegt wellicht geen kinderen te willen...

Ik ben erg rationeel ingesteld en kan (nu) niet bedenken wat het krijgen van kinderen aan mijn leven zal toevoegen... Ik houd van mijn leven zoals dat nu is. De vrijheid, de financiele zekerheid/ vrijheid, dromen najagen etc. etc.

Kinderen van een ander vind ik super leuk en heb ook een vak gekozen waarin ik met kinderen (klein en groot) te maken krijg, maar ik zie mijzelf nou eenmaal niet als moeder...

Voor mensen uit mijn omgeving is dit reden genoeg om te roepen: dat komt nog wel, het is een gevoel dat er in eens komt, je moet niet zeggen dat je ze niet wilt, wat als blijkt dat je ze niet kan krijgen als je ze wel wil... etc etc...

Nou ja, als dat gevoel inderdaad nog wel komt, fantastisch, waarschijnlijk ben ik er dan wel klaar voor... maar voorlopig nog geen babies hier!

Greets,

Fem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven