Ik word gek!!

18-04-2022 17:10 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke ik zal proberen het beter op te schrijven.
Ik heb 2 exen, ex A en ik hebben 2 zoons samen en uit zijn volgende huwelijk heeft hij 1 biologische dochter en 2 stiefdochters.

Ex B en ik zijn op en af , zo'n 22 jaar samen en hebben samen een dochter.

Een paar jaar geleden is de tweede vrouw van ex A overleden en zijn zijn dochter en stiefdochters bij hem blijven wonen

Wij , ex B en ik, kennen A zijn biologische dochter al vanaf haar geboorte, en zij en de dochter van mij en B zijn altijd vriendinnetjes geweest.

2 jaar geleden is er een beerput open gegaan en bleek A zijn twee stiefdochters al jaren te misbruiken en bleek hij zijn biologische dochter ook niet helemaal ongemoeid te hebben gelaten.
In mijn huwelijk met hem ben ik ook lichamelijk en geestelijk door hem mishandeld.
En onze zonen zijn ook zwaar door hem mishandeld nadat wij gescheiden waren en daar heb ik nooit iets van gemerkt.
Daar heb ik me ontzettend schuldig om gevoeld.
Vlak nadat hij is opgepakt ben ik ingestort en bleek dat ik ptss heb.

B en ik zijn 7 jaar getrouwd geweest, daarna zag hij het ineens niet meer zitten en wilde hij scheiden. Ik ben daar toen ontzettend boos om geweest omdat hij nergens meer voor wilde werken, relatietherapie vond hij niet nodig want zijn mening zou er toch niet door veranderen.
Uiteindelijk zijn we 7 jaar uit elkaar geweest en kwamen er toen achter dat we toch echt niet zonder elkaar konden en zijn toen opnieuw begonnen.
Dat was vlak voor onze pleegdochter ( biologische dochter van A) bij hem kwam wonen.
Wij hebben daar samen voor gekozen, misschien een beetje naief en overhaast maar het de beste bedoelingen en de goedkeuring van pleeg en jeugdzorg.

Ondertussen was ik begonnen met mijn therapie ( emdr en i.e)

Na verloop van tijd bleek pleegdochter behalve lvb ook een trauma te hebben en heeft daar ook therapie voor gekregen

Omdat pleegdochter en ik dezelfde achtergrond hebben wb haar vader, maar zij haar vader bij hoog en laag bleef beschermen en ik alleen maar heel boos op hem was gaf dat nogal wat wrijvingen tussen ons en ik was ook nog extra kwetsbaar door de emdr.
B stond hier elke keer tussen in, en behalve de eeuwige spanningen tussen pleegdochter en mij, kwam daar ook nog bij: corona, een eigen dochter die eigenlijk altijd moe en ziek is (en waarvan ze maar niet kunnen vinden wat er aan de hand is, behalve dan dat haar witte bloedlichaampjes altijd te laag zijn)
Zijn oma die overlijd midden in coronatijd, een operatie die hij moet ondergaan maar waarvan hij niet weet wanneer en de financiële zorgen die daarbij komen en de problematiek van pleegdochter die hem eigenlijk boven zijn pet gaan, mijn zusje die 6 dagen op de ic tussen leven en dood heeft gehangen enz enz.
Gewoon teveel.

Maar omdat hij een licht autistische stoornis heeft zoekt hij daar geen hulp voor. Hij denkt dat ie alles alleen kan totdat het teveel wordt en dan moet er iets gebeuren.

En dat is dus het hele probleem, ipv hulp te zoeken en te krijgen komt hij dan tot de conclusie dat het dan wel aan onze relatie zal liggen en dan maakt hij het weer uit.

Hij krijgt er altijd spijt van want wij houden van elkaar, maar elke keer als het moeilijk is reageren wij verschillend.

Ik ga er mee aan de slag en hij verstopt het.

Ik hou van deze man,ontzettend veel en ik weet zeker dat hij van mij houd en ik niet alleen.
Iedereen om ons heen zegt dat, en als hij weer eens zo'n " bui" heeft zeggen ze ook altijd " die komt wel weer terug" en dat doet ie ook altijd.
Ik vraag me alleen af waarom hij het altijd zo doet??
Waarom wil hij niet aan onze relatie werken, waarom neemt hij altijd de makkelijkste weg en waarom leert hij hier niets van.

Wat moet ik hier nou mee.?
vrouwtjepollewop wijzigde dit bericht op 18-04-2022 19:50
77.01% gewijzigd
Ik vind het zorgelijk dat jij op zo'n manier met relatie omgaat als ruimschoots volwassen vrouw. Je laat aan je kinderen zien dat het ok is als iemand op deze manier met je omgaat, dat je gewoon blijft wachten tot hij weer terugkomt, allemaal in naam van de liefde.
DIT IS GEEN LIEFDE. Dit is wederzijdse afhankelijkheid, maar hij toont geen greintje respect en liefde voor je in de manier waarop hij je telkens weer aan de kant schuift. Je bent het je kinderen verplicht om hierin een beter voorbeeld te geven.
Zelfs als je dit wel liefde wilt noemen, liefde overwint niet alles. Hij is niet in staat een gezonde relatie te onderhouden, met wederzijds respect en gelijkwaardigheid. Stop hiermee. Onderhoud contact vanwege de kinderen, maar laat je niet meer romantisch met hem in.
Puy schreef:
18-04-2022 17:21
Ik snap het verhaal niet
. Je bent niet de enige.
Niet geschoten is altijd mis
Sommige mensen houden van drama. Echt drama of troldrama. Als maar drama is.

TO geniet ervan.

Lekker doorgaan waar mee je mee bezig bent. :popcorn:
Wanneer er misbruik heeft plaats gevonden in het leven van je kinderen, dan is het laatste wat zij nodig hebben een onbetrouwbare partner die het steeds uitmaakt. Zet het welzijn van je 3 kinderen op nummer 1 ipv die man.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
18-04-2022 18:50
Wanneer er misbruik heeft plaats gevonden in het leven van je kinderen, dan is het laatste wat zij nodig hebben een onbetrouwbare partner die het steeds uitmaakt. Zet het welzijn van je 3 kinderen op nummer 1 ipv die man.
Ja maar... ze houdt van hem. Ofzo.
EsterInside schreef:
18-04-2022 18:33
Is veilig thuis betrokken? Lijkt me prio #1.
Nou idd, ja.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bitje93 schreef:
18-04-2022 18:38
. Je bent niet de enige.
We noemen de ene Joep en de ander Henk.
En wie die en die dan zijn…. “Hij heef dit…” en “hij heef dat…” dus je mag gewoon raden. Dan is er nog iemand stiefzoon, pleegdochter, stiefdochter en die heeft dan weer zussen… en “iemand” zit bijna tegen een burn-out out. Om het verhaal compleet te maken.
Sowieso dat hele “zit bijna tegen een burn-out aan…” begrijp ik nooit. Wat betekent dat? Dat iemand moeilijk doet zonder dat er een dokter hij een dokter heeft gezien?
Hokies pokies tokkie…
Bitje93 schreef:
18-04-2022 18:38
. Je bent niet de enige.
We noemen de ene Joep en de ander Henk.
En wie die en die dan zijn…. “Hij heef dit…” en “hij heef dat…” dus je mag gewoon raden. Dan is er nog iemand stiefzoon, pleegdochter, stiefdochter en die heeft dan weer zussen… en “iemand” zit bijna tegen een burn-out out. Om het verhaal compleet te maken.
Sowieso dat hele “zit bijna tegen een burn-out aan…” begrijp ik nooit. Wat betekent dat? Dat iemand moeilijk doet zonder dat er een dokter hij een dokter heeft gezien?
Hokies pokies tokkie…
Geef alle kinderen in dit verhaal een paar jaar rust. Voor de rest vind ik het een wazig en moeilijk verhaal en ik begrijp werkelijk niet dat je je druk maakt om Henk. Care about your children!
viva-amber schreef:
18-04-2022 18:50
Dit dus!
Sommige kinderen hebben ook wel pech met waar hun wiegje heeft gestaan.
Geen tokkie of anita, misschien wel heel warrig op geschreven.
Komt er op neer dat we het allemaal goed bedoelen, ex zwaar onder druk staat door allerlei sores die niet eens te maken heeft met onze persoonlijke relatie, en dat ex er dan elke keer voor kiest om er niet mee aan de slag te gaan maar om er dan maar weer uit te stappen zodat hij er niet verder mee bezig hoeft te zijn.
Ongezond en toxic , maar hoe leer ik deze cirkel te doorbreken
Vrouwtjepollewop schreef:
18-04-2022 19:09
Komt er op neer dat we het allemaal goed bedoelen, ex zwaar onder druk staat door allerlei sores die niet eens te maken heeft met onze persoonlijke relatie, en dat ex er dan elke keer voor kiest om er niet mee aan de slag te gaan maar om er dan maar weer uit te stappen zodat hij er niet verder mee bezig hoeft te zijn.
Door er niet meer in te stappen, je zaakjes op orde te krijgen en prioriteit bij de kinderen te leggen. Stap één is om de ‘relatie’ met Henk te laten zoals hij is. Dit is geen liefde, ik weet niet wat wel, maar een normale relatie zou moeten bijdragen aan je geluk en stabiliteit.
nerdopviva schreef:
18-04-2022 17:48
Er is niets "gewoon" aan deze situatie. De pleegdochter is dus misbruikt, heeft meerdere persoonlijkheidsstoornissen en woont nu bij iemand die autisme en een burnout heeft. Is dat écht de beste omgeving voor haar? Geldt ook voor je dochter trouwens. Waarom wonen ze niet (deels) bij jou?

Inderdaad. En TO doet net alsof ze al 22 jaar een relatie hebben maar sinds 2012 is het gewoon al uit. Ze wonen apart, hebben geen seksuele relatie, zijn/waren gewoon vrienden en vorig jaar had die man een relatie met iemand (een andere vrouw uit het fijne roddeldorp, iemand waar TO een hekel aan heeft en ze neemt het de stiefdochter ook nog eens kwalijk dat die relatie ontstaan is :facepalm: ).

Maar ze hebben het allemaal het beste met elkaar voor hoor, oh ja, en ook met de kinderen.
Door niet meer per se een relatie te willen met een man die dat duidelijk niet aankan.
Life is short. Eat dessert first.
S-Groot schreef:
18-04-2022 19:19
Inderdaad. En TO doet net alsof ze al 22 jaar een relatie hebben maar sinds 2012 is het gewoon al uit. Ze wonen apart, hebben geen seksuele relatie, zijn/waren gewoon vrienden en vorig jaar had die man een relatie met iemand (een andere vrouw uit het fijne roddeldorp, iemand waar TO een hekel aan heeft en ze neemt het de stiefdochter ook nog eens kwalijk dat die relatie ontstaan is :facepalm: ).

Maar ze hebben het allemaal het beste met elkaar voor hoor, oh ja, en ook met de kinderen.

Ow wauw. Ik heb echt een saai leven zeg.
babbeleo schreef:
18-04-2022 19:25
Ow wauw. Ik heb echt een saai leven zeg.
:there:
Frankly my dear, I don"t give a damn
babbeleo: Houden zo!
calvijn1 schreef:
18-04-2022 19:33
:there:

Saai is fijn.

Het ruikt aan alles in dit verhaal dat de twee kinderen hier de dupe van zijn.
Dat TO gek wordt is niet het grootste probleem. Hoe dit voor die kinderen is, dàt is het probleem.
Is dit een rebus? En zo ja, komt het antwoord dan ook nog? @(
Door er zelf mee te stoppen. Dar wil je niet want je wil dat Henk verandert. Maar dat gaat Henk niet doen, want dat heeft Henk nooit gedaan en hij heeft geen reden om te veranderen.

Jij wel.
Als je wil dat henk het niet steeds uitmaakt als het hem teveel wordt, stop met Henk.

Ik denk eerlijk gezegd wél dat je bijdraagt aan de stress in Henk zijn leven. Of er nou meer onder ligt of niet.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Jij kiest er zelf toch ook voor om er niets mee te doen, omdat je zogenaamd niet de macht daartoe hebt. De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

To deze relatie is al 10 jaar uit, wanneer gaat het kwartje bij jou nou eens vallen? Hoe hardleers kun je zijn?
Was het maar 10 jaar uit maar dat is dus niet zo, in de 7 jaar na de scheiding zijn we eigenlijk gewoon verder gegaan waar we gebleven waren alleen had het geen officieel stempeltje.
De laatste 2 jaar ging het eigenlijk beter dan ooit, behalve dan de laatste misdchien 2 maanden.
Die man laten voor wat het is, jullie hebben even geen ruimte voor elkaar.
Focus je op je eigen herstel en zorg dat je er kan zijn voor die kinderen. En datzelfde geldt voor ex 2.
Nee, je liegt tegen jezelf. Je volgt al therapie zeg je, ga hierover praten.
Je houdt jezelf voor de gek, hij houdt niet echt van je, dat jullie verder gingen zonder stempeltje is omdat het voor hem wel makkelijk was. Je hebt seks met hem, het is vertrouwt, je vraagt weinig van hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven