Ik word..

18-07-2016 02:02 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
'Grote' zus.

Mijn vader dropte even uit het niets een grote bom, hij wordt weer vader dit jaar.



Ik ben achter in de twintig, mijn contact met hem is sporadisch, het ene moment is alles prima en het andere moment is hij een enorm moeilijke man.

En nu word ik op deze leeftijd nog grote zus.



Ik weet niet wat ik er van moet vinden, ben nog lichtelijk in schock...

Er komt binnekort een baby ter wereld dat mijn bloedverwant is...



Zijn verloofde ken ik niet en heb ik dus ook nog nooit gezien.

Aan de ene kant denk ik, hij krijgt een frisse start en hopelijk grijpt hij nu wel de kans om echt een vader te zijn, en aan de andere kant denk ik shit, baby zal wel de vader krijgen waar ik altijd op hoopte.

Wat een nare gedachte...

En wat maakt dat mij een slecht persoon.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een heel gek voorstel hoor... Maar het voelt voor mij alsof je een hele hoop onverwerkt verdriet hebt over de situatie. Misschien zou het kunnen helpen om daar eens met een eerste lijnspsycholoog over te praten? Sterkte TO. Ik kan me voorstellen dat het pijnlijk is. Maar je hoeft die pijn dus niet de rest van je leven met je mee te dragen... daar zijn psychs voor. Even over je taboe heen stappen.
Alle reacties Link kopieren
Tijd geleden dat ik hier ben geweest, ze is midden december geboren.

Ik weet dit via via, geen woord van mijn 'vader'.



Ik hoop dat ze gezond is, voor de rest heb ik voor nu besloten dat het voor mij niet hoeft, een band tussen ons.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat naar dat je het niet eens van je vader hebt gehoord. Is het contact helemaal verbroken nu? Wat ontzettend naar voor je!!
Alle reacties Link kopieren
He bah little me! Wat vervelend!
Waarom lijden in stilte en die vaders en moeders maar feliciteren?

Als ze je helemaal geen leuke jeugd hebben gegeven en geen leuke ouder zijn geweest dan ga je ze toch niet feliciteren en daarna in je eentje instorten.



Ik zou gewoon zeggen oh nog een? En ga je er wel zijn voor dit kind? Het is je vader hoor je mag hem best deelgenoot maken van dat rotgevoel dat je hebt dankzij hem.
Alle reacties Link kopieren
TO: wel raar dat pa je eerst laat weten vader te worden en vervolgens niet laat weten dat je half zusje daadwerkelijk geboren is. Mag ik vragen of er iets tussen jullie is voorgevallen (ik weet dat je in eerste instantie -en begrijpelijk- nogal verbaasd was toen je vader met het nieuws kwam)? Zou anders zijn gedrag niet echt kunnen verklaren...



Je kan wel heel hard aan een dood paar trekken en het blijft je pa, maar zou me heel goed kunnen voorstellen dat je er een streep onder zet. Eenrichtings verkeer is nl. doodvermoeiend.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend TO
Alle reacties Link kopieren
He gats Little me wat rot dat hij je niet even gebeld heeft. Vervelend dat hij zo tegen je doet.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Asinum schreef op 17 januari 2017 @ 13:11:

Ach wat naar dat je het niet eens van je vader hebt gehoord. Is het contact helemaal verbroken nu? Wat ontzettend naar voor je!!





Ja, het was niet zo fijn om dit via via te moeten vernemen, gewoon naar.



Het contact tussen ons was er alleen als het hem uitkwam en ik heb het al meerdere malen verbroken, ik denk alleen dat dit nu de laatste keer was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Petite_max schreef op 17 januari 2017 @ 13:15:

He bah little me! Wat vervelend!





Leuk is inderdaad anders



Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 17 januari 2017 @ 13:23:

Waarom lijden in stilte en die vaders en moeders maar feliciteren?

Als ze je helemaal geen leuke jeugd hebben gegeven en geen leuke ouder zijn geweest dan ga je ze toch niet feliciteren en daarna in je eentje instorten.



Ik zou gewoon zeggen oh nog een? En ga je er wel zijn voor dit kind? Het is je vader hoor je mag hem best deelgenoot maken van dat rotgevoel dat je hebt dankzij hem.





Waarschijnlijk toch nog hopen op erkenning van er mogen zijn.



Dat heb ik hem ook verteld dat ik hoop dat hij dit keer voor dit kindje wel een vader is iets wat wij al die jaren gemist hebben.



Geen idee of dat helemaal tot hem door dronf

,.hij was namelijk compleet in de wolken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baggal schreef op 17 januari 2017 @ 14:36:

TO: wel raar dat pa je eerst laat weten vader te worden en vervolgens niet laat weten dat je half zusje daadwerkelijk geboren is. Mag ik vragen of er iets tussen jullie is voorgevallen (ik weet dat je in eerste instantie -en begrijpelijk- nogal verbaasd was toen je vader met het nieuws kwam)? Zou anders zijn gedrag niet echt kunnen verklaren...



Je kan wel heel hard aan een dood paar trekken en het blijft je pa, maar zou me heel goed kunnen voorstellen dat je er een streep onder zet. Eenrichtings verkeer is nl. doodvermoeiend.



Hey Baggal, er is niks voorgevallen, heb hem sinds de informatie bom zelfs niet meer gezien of gesproken.

Dit is hoe het altijd gaat, now you see him, now you don't.



De streep zit er aan te komen..



Maar hoe gaat het nu bij jullie?

Alle reacties Link kopieren
quote:Klamboeverzamelaar schreef op 17 januari 2017 @ 14:38:

Wat vervelend TO



Ja, helaas wel.

Bedankt voor de knuf!
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 17 januari 2017 @ 15:33:

He gats Little me wat rot dat hij je niet even gebeld heeft. Vervelend dat hij zo tegen je doet.



Ik denk dat het teveel moeite is om even mijn naam op te zoeken in zijn telefoon en dan op bellen te drukken(neem ik aan als ik het een maand later te weten kom).



Ik denk dat hij eindelijk zijn perfecte kind heeft, zij is nog naar zijn hand te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Littleme2: ik begrijp je gevoel en hunkering naar erkenning wel. Je pa laat je nu voor jouw gevoel keihard vallen en de focus ligt nu op het nieuwe gezin. Dat is pijnlijk - nog pijnlijker is als jij voor de deurmat blijft spelen waar met grote letters welkom op staat. Ik denk dat je pa vrij egoïstisch is. Je kan of een goed gesprek met hem aangaan of denken: zak er maar in, want dit is alles behalve aangenaam. Ik kan zijn handelswijze niet duiden. Is vrij bizar namelijk...



Hier ben ik nog steeds bezig. Lief dat je het vraagt. Het zwanger worden is tot twee keer toe gelukt, maar helaas was ik niet zo goed in het zwanger blijven. Heb de hoop echter nog niet opgegeven. Wel het contact met de dochter van mijn man verbroken omdat ik niet aan eenrichtingsverkeer doe. Contempt is a two way street denk ik wel eens. Mijn man heeft voor zover ik weet wel contact met haar en dat is natuurlijk prima...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baggal schreef op 21 januari 2017 @ 12:35:

Littleme2: ik begrijp je gevoel en hunkering naar erkenning wel. Je pa laat je nu voor jouw gevoel keihard vallen en de focus ligt nu op het nieuwe gezin. Dat is pijnlijk - nog pijnlijker is als jij voor de deurmat blijft spelen waar met grote letters welkom op staat. Ik denk dat je pa vrij egoïstisch is. Je kan of een goed gesprek met hem aangaan of denken: zak er maar in, want dit is alles behalve aangenaam. Ik kan zijn handelswijze niet duiden. Is vrij bizar namelijk...



Hier ben ik nog steeds bezig. Lief dat je het vraagt. Het zwanger worden is tot twee keer toe gelukt, maar helaas was ik niet zo goed in het zwanger blijven. Heb de hoop echter nog niet opgegeven. Wel het contact met de dochter van mijn man verbroken omdat ik niet aan eenrichtingsverkeer doe. Contempt is a two way street denk ik wel eens. Mijn man heeft voor zover ik weet wel contact met haar en dat is natuurlijk prima...



Dat is het idd.

Ruk nu ook de mat onder zijn voeten weg.

Ik heb mijn best gedaan, jaren lang.



Wat naar dat het twee keer in een miskraam verlopen is

Ik hoop voor jullie dat de volgende mag blijven zitten!



Dat is zeker zo, het moet niet alleen van jouw kant komen, wel jammer dat het zo is gegaan.

Dat je man nog contact heeft is natuurlijk zijn recht maar moet jou er niet mee belasten mochten er dingen besproken worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:littleme2 schreef op 18 januari 2017 @ 21:24:

[...]





Ik denk dat het teveel moeite is om even mijn naam op te zoeken in zijn telefoon en dan op bellen te drukken(neem ik aan als ik het een maand later te weten kom).



Ik denk dat hij eindelijk zijn perfecte kind heeft, zij is nog naar zijn hand te zetten.

Lieve schat jij bent goed zoals je bent. Je bent perfect, het ligt aan hem. Echt, ga nooit aan jezelf twijfelen door het gedrag van een ander. Hij is gewoon een sukkel dat hij je niet wil en heeft leren kennen. Dan had hij gezien dat er geen leukere dochter is dan jij.



Ik lees je verdriet en snap je volledig. Mijn hart huilt voor je .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een vervelende situatie @littleme2. Kan me haast niet voorstellen hoe dat moet zijn. Hopelijk is hij voor dit kindje wel de vader die de kleine verdient. Heeft hij nooit laten blijken waarom hij zo gebrekkig naar jou toe is geweest? Hoe dan ook niet jouw fout natuurlijk. Ik hoop dat je er een soort van rust in kunt vinden.



Heb je de behoefte om in de toekomst je halfzusje te ontmoeten?



Een vriendin van mij (26) en haar zusje (20) zijn toevallig ook vrij recent opnieuw grote (half-)zus geworden, dus ik maak het op een afstandje ook mee. Zij hebben ook geen beste band met hun vader, maar gelukkig niet zoveel afstand als in jouw geval. Vriendin gaat er erg goed mee om. Haar zusje had er meer moeite mee.
Alle reacties Link kopieren
En @littleme2: natuurlijk hoop ik dat het jou/jullie ook een keer gegunt is om zwanger te worden (en te blijven)

Las het daarnet pas.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dit topic net weer en dacht laat ik een update geven.

Mijn zusje is nu bijna 15 maanden alweer.
Mijn vader is vijf maanden na de geboorte niet meer in haar leven.
Ik heb haar een paar keer gezien, in December ben ik heel even op haar verjaardag geweest met een cadeautje( ik doe het rustig aan geen idee nog hoe dit contact gaat verlopen) de moeder is wel aardig.

Dit was de update tot nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic even gelezen, wat verdrietig zeg. Kan me voorstellen dat je je zo voelt, ook al is dat waarschijnlijk onterecht.
En lees ik nou goed dat jouw vader weer uit het leven van jouw halfzusje is?

Mijn vader is ook zeer beperkt in ons leven sinds hij een nieuw gezin heeft (niet zijn eigen kinderen trouwens). Niet zo heftig als bij jou maar merk wel dat zijn nieuwe gezin een stuk meer prioriteit heeft. En dat is niet leuk.

Jouw vader klinkt als enorme klootzak en dat is heel kut :'(
Alle reacties Link kopieren
Torenvalk schreef:
26-02-2018 23:27
Ik heb het topic even gelezen, wat verdrietig zeg. Kan me voorstellen dat je je zo voelt, ook al is dat waarschijnlijk onterecht.
En lees ik nou goed dat jouw vader weer uit het leven van jouw halfzusje is?

Mijn vader is ook zeer beperkt in ons leven sinds hij een nieuw gezin heeft (niet zijn eigen kinderen trouwens). Niet zo heftig als bij jou maar merk wel dat zijn nieuwe gezin een stuk meer prioriteit heeft. En dat is niet leuk.

Jouw vader klinkt als enorme klootzak en dat is heel kut :'(
Je leest het idd goed.
Same old same old helaas.

Je zegt niet zo heftig als bij mij, maar dat lijkt mij ook verschrikkelijk, fijn dat hij zijn stiefkids leuk vindt, alleen zijn eigen kids achterstellen?
Wat naar torenvalk!
:hug:

Ik deal al jaren met zijn nukken en vage gedrag, in een bepaald opzicht is hij idd wat je schreef, en aan de andere kant kan hij het gewoon niet/is niet instaat om een ouder te zijn(zelf kut jeugd gehad maar dat is geen excuus natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Wat een lul zeg. Dat arme meisje ook :(.
Het zal inderdaad vast te verklaren zijn door slechte jeugd enzo. Maakt niet dat het effect op zijn kinderen niet enorm is.. blijkbaar heeft hij ook geen behoefte om hulp te zoeken of iets dergelijks. Of om eens te vragen hoe de situatie voor jou is, wat jij ervan vindt. Of waar jouw behoeftes liggen. Dat vind ik het meest irritant aan mijn vader, die passiviteit. Hij vindt het allemaal wel prima zo.
Wat zou bij jouw vader ‘het probleem’ zijn denk je?

Nu ik zelf een jong kind heb vind ik het helemaal onvoorstelbaar. Van een kind houd je toch onvoorwaardelijk?

Wat zou jij er graag mee willen?
Die man is de titel vader niet waard Littleme2. Hij bevestigd zijn onkunde keer op keer.
Het is je verwekker en die van je kleine halfzusje. Hopelijk kan je iets met haar opbouwen wat los staat van je "vader".
Als de moeder dat toestaat, heb je in ieder geval iets positiefs gekregen uit een hele nare situatie.
Heel veel sterkte, probeer los te laten. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mislukkeling zeg die zogenaamde 'vader' van jou en je zusje. Wat naar voor de moeder van je halfzusje dat het zonis afgelopen en dat ze het nu alleen moet doen.

Maar misschien liever alleen dan zo'n lapzwans die alleen aan komt waaien als het hem uitkomt.

Wat fijn wel dat je een beetje contact hebt met je halfzusje, bij gebrek aan een vader zal de rest van haar familie nog belangrijker voor haar worden.

Heb je er voor jezelf een definitieve streep onder kunnen zetten? Ik hoop het voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven